handdator

Visa fullständig version : blodsukkerfråga


goggen
2008-07-11, 23:42
kan en lav måltidsfrekvens være skadelig med tanke på at man går lenge med lavt blodsukker? :hbang:

goggen
2008-07-11, 23:59
jeg tenkte først og fremst på lav måltidsfrekvens ved f.e.k.s diet hvis kaloriinntaket er lavt, og det går lang tid mellom måltidene, kan det være skadelig?

Eddie Vedder
2008-07-12, 04:47
Vad är "låg" måltidsfrekvens i sammanhanget? Och hur många timmar pratar du om? Hursomhelst kommer inte blodsockret påverkas särskilt mycket om du är frisk såvida vi inte pratar om extremiteter nu (vilket jag inte vet eftersom du inte skriver något).

En frisk individ kan fasta ett dygn utan att blodsockret når ohälsosamt låga nivåer.

goggen
2008-07-12, 12:54
Vad är "låg" måltidsfrekvens i sammanhanget? Och hur många timmar pratar du om? Hursomhelst kommer inte blodsockret påverkas särskilt mycket om du är frisk såvida vi inte pratar om extremiteter nu (vilket jag inte vet eftersom du inte skriver något).

En frisk individ kan fasta ett dygn utan att blodsockret når ohälsosamt låga nivåer.
f.e.k.s lunch ved 13 tiden, middag kl 20 over lang tid, flere måneder.. sånn spiser jeg stort sett hele tiden, trener 5 dager i uken. tror ikke det er ekstremt, men lurte på om kroppen prøver å kompensere hvis blodsukkeret blir lavt over tid?:)

Eddie Vedder
2008-07-12, 14:05
tror ikke det er ekstremt, men lurte på om kroppen prøver å kompensere hvis blodsukkeret blir lavt over tid?:)

Läs mitt inlägg.

Är du frisk kommer det inte ske.

goggen
2008-07-12, 14:14
Läs mitt inlägg.

Är du frisk kommer det inte ske.

frisk som en fisk;)