handdator

Visa fullständig version : Skillnaden mellan söt och snygg?


3.1415926535
2008-07-10, 22:50
Ja, vad är skillnaden egentligen? De flesta svarar att det absolut är skillnad, men när man sen frågar vad så är det få som kan svara.

Jag skulle nog säga att söt är snygg på ett lite barnsligt sätt.

joriice
2008-07-10, 22:54
En söt kille/man är nog en man med mer feminina drag enligt mig.

snygg är snarare rak näsa tydliga ögonbryn, mindre ögon, manlig käklinje osv.

Men en snygg man kan nog bli söt om han har rätt personlighet.

3.1415926535
2008-07-10, 23:03
När det gäller kvinnor då? Jag kan säga vilka kvinnor som är söta och vilka som är snygga, men jag kan inte säga vad det är.

Jag läste i någon Illustrerad Vetenskap för några år sen att alla däggdjursbarn har utseende som ska få andra däggdjur att tycka de är söta och beskydda dem, såsom stora ögon och stora huvuden förhållandevis till kroppen. Kan söthet på vuxna människor vara liknande?

DaGoose
2008-07-10, 23:14
Kan en tjej vara söt utan att vara snygg?

Alfred Nobel
2008-07-10, 23:15
Jag är en typisk snygging

Nithian
2008-07-10, 23:17
Är en tjej söt brukar hon bara se fin ut i ansiktet, på ett gulligt sätt.
Är hon snygg däremot så har hon hela paketet, kroppen osv.

oath5
2008-07-10, 23:18
Snygg är när man har hela "paketet" så att säga imho.

3.1415926535
2008-07-10, 23:18
Kan en tjej vara söt utan att vara snygg?
Jag tror det.

Niklas: Ofan...

Alfred Nobel
2008-07-10, 23:19
Jag tror det.

Niklas: Ofan...

Rätt läckert faktiskt!

PyToN
2008-07-10, 23:21
Man föds till att vara söt. Att vara söt innebär mer än bara utseendet, det innefattar personligheten också.
Snygg kan man göra sig. Klä sig i snygga kläder, förstora/förminska diverse kroppsdelar osv.

NiXPhoenix
2008-07-10, 23:21
Söt är ju oftast inte så mycket att hänga i grannen när det kommer till kritan...

Fast hmm, hade velat se söt resp. snygg/vacker.

En söt tjej är antagligen inte så söt när hon blir äldre, medan en tjej med riktigt vackra drag ser bra ut även på äldre dar.

High1ander
2008-07-10, 23:24
S'o'et ar mera barnslig och stora ogon o lite smatt oskuldsfull.

Snygg ligger mer mot sexighetshallet.

Vissa tjejer ar soetsnygga, andra all snyggsoeta. Soetsnygg e mest soet och lite snygg, snyggsoet e mest snygg o lite soet... Sen finns det ju bara soeta, snygga o fula.

machine gun
2008-07-10, 23:36
Snygghet handlar mkt om symmetri. Personer med symmetriska drag anses ofta snyggare än genomsnittspersonen. Söt är en mer diffus egenskap, men jag tror liksom trådskaparen att det kan härledas till ett mer "barnsligt" utseende, med stora ögon, rundare ansikte osv.

Fredrik_S
2008-07-10, 23:58
Söt används också av tjejer när de ska beskriva sina nära kompisar som är tjocka ofta i kombination med ett förstärkande ord som "jätte-".
Exempel
-är hon snygg?
-hon e jättesöt

Spader
2008-07-11, 00:10
Söt används också av tjejer när de ska beskriva sina nära kompisar som är tjocka ofta i kombination med ett förstärkande ord som "jätte-".
Exempel
-är hon snygg?
-hon e jättesöt

:D

håller med. där har man blivit lurad ett par gånger.

Stoltz
2008-07-11, 00:14
Snygghet handlar mkt om symmetri. Personer med symmetriska drag anses ofta snyggare än genomsnittspersonen. Söt är en mer diffus egenskap, men jag tror liksom trådskaparen att det kan härledas till ett mer "barnsligt" utseende, med stora ögon, rundare ansikte osv.

Ja, något sådant.

Ögonen avgör väldigt mycket enligt mig, vi har två praktexempel på forumet faktiskt.

NOTE: Dessa exempel är endast menat positiva, inget av dem kan ens tolkas negativt.

Fed up - Om man tänker andra ögon så tycker jag Fed är riktigt söt, men sedan ser man hennes ögon och hon blir riktigt snygg med hjälp av dem.

BQ - Väldigt snygg, men har sådana runda fina ögon som gör henne riktigt söt.

Förstår ni vad jag menar?

(No seduction)

Edit: Ska tilläggas, bara för att man är riktigt söt betyder det inte kan vara snygg eller vice versa.

Whistler
2008-07-11, 00:19
När jag läser den här topicen tänker jag på TV-serien Förhäxad/Charmed, den med tre systrar som är häxor ni vet.

Prue: Snygg
Phoebe: Söt
Piper: Vacker

Givetvis är Phoebe väldigt snygg ibland också, och Piper är stundtals söt. Men det är så jag känner, de representerar de tre olika attributen bra.

Farzan
2008-07-11, 00:36
This thread is useless without pictures!!!


Olika människor har olika definitioner av vad söt eller vacker innebär.
som de säger, "Beauty is in the eye of the beholder".

Här har vi en person som jag tycker är väldigt söt.
http://bp3.blogger.com/_uWe8iBbBcks/R94k49-06-I/AAAAAAAAAOg/sbiogtFWJos/s320/ayumi.jpg

Här har vi någon som jag tycker är vacker.
http://www.watt-up-1.com/j_gallery/April_Bowlby/slides/April_Bowlby%20(87).jpg

Det är alltid kul om ni själv kommer med exempel. Då kanske vi kan se om det finns något gemensamt bland de söta och de vackra.

Rex
2008-07-11, 04:37
Jag är en typisk snyggingDitt självförtroende är "just too good to be true"

L-Sami
2008-07-11, 05:26
När man har mer tydliga drag och linjer i ansiktet så är man snygg. Om vi nu endast snackar om fejan. Jag får ju höra att jag är båda, mer att jag är snygg när jag är deffad, kanske mer att jag är soet när jag är bulkig.

Angel
2008-07-11, 08:24
Jag brukar få höra om mig själv..."hon är söt på ett annorlunda sätt"...

Det är ingen komplimang.

Stoltz
2008-07-11, 08:30
Jag brukar få höra om mig själv..."hon är söt på ett annorlunda sätt"...

Det är ingen komplimang.

Den är väl bättre än "Alltså... Du är inte ful" :D Fick den när jag var runt 14. Man mådde.

Angel
2008-07-11, 08:36
Den är väl bättre än "Alltså... Du är inte ful" :D Fick den när jag var runt 14. Man mådde.

Eller klassikern...

-Är han snygg?
-Han är jättesnäll.


Jag vill inte vara annorlunda söt, ja vill va vanligt jävla skitsnygg.

Muskelbyggaren
2008-07-11, 08:39
När man har mer tydliga drag och linjer i ansiktet så är man snygg. Om vi nu endast snackar om fejan. Jag får ju höra att jag är båda, mer att jag är snygg när jag är deffad, kanske mer att jag är soet när jag är bulkig.
Fast jag tycker det finns män med mycket skarpa ansiktsdrag och allt det där som ändå inte är vacker för en femma. Fast trots det verkar de ha sina fördelar hos det motsatta könet, och jag kan förstå, det ligger något i djärva och utmejslade drag oavset om de råkar vara sköna eller inte.

Hillary Swank är för övrigt en tjej som kan vara både söt, snygg och vacker på en och samma gång. Hennes mäktiga käke, spjuveraktiga leende och genomsköna ansikte är ett konstverk man aldrig vill slita blicken ifrån.

http://images.eonline.com/eol_images/Profiles/20060925/244.swank.hilary.092506.jpg

melancoolio
2008-07-11, 08:43
Söt = man kan se ut hur fan som helst. När tjejer säger att deras kompisar är söta så kan dom se ut som skogstroll.

Snygg = mer rakt på sak. Man är snygg helt enkelt.

Piranha
2008-07-11, 08:48
Söt = man kan se ut hur fan som helst. När tjejer säger att deras kompisar är söta så kan dom se ut som skogstroll.

Snygg = mer rakt på sak. Man är snygg helt enkelt.

Håller med dig där, söt kan betyda allt ifrån krockad volvo 240 till ferarri f50.

Ett väldigt brett spann på söt.

shadowfire
2008-07-11, 09:05
"Söt" är på någotvis med mjäkigt, mesigt och mjukt.
Snygg eller vacker, det talar sitt eget språk. Söt då är det någon som ett par puppy-ögon eller något, som egentligen inte är speciellt vacker i sig... dock är personen mesigt mjuk på någotvis och blir då söt. Ofta tycker jag söt förknippas med snällhet/godhet.

Någon som är snäll och har puppy-ögon kan då bli kallad söt.
Inte så ofta man hör någon säga ett en svartrockartjej är söt om hon är mörkt sminkad/klädd, men då är också det där mesigt mjuka borta och ytan är mer tuff, hård...

Är man söt så är det lite mer mysigt, gullegull humm.. :)

Lexidos
2008-07-11, 09:14
Söt = man kan se ut hur fan som helst. När tjejer säger att deras kompisar är söta så kan dom se ut som skogstroll.

Snygg = mer rakt på sak. Man är snygg helt enkelt.

Så sant!

Verkar som tjejer tenderar att lägga in fler varibaler än bara utseendet när de säger att någon är söt. Ibland låter det nästan som snäll o söt är synonymer

Bahir
2008-07-11, 09:58
Söt är kodord för ful i många sammanhang.

LadyInsane
2008-07-11, 10:17
I mina ögon krävs det att en snygg kille har långt hår.....:D Samt en grov fysik. Han behöver inte vara deffad eller så, men tanighet är det mest oattraktiva som finns.

Resterande "snyggingar" är därför bara söta.

LadyInsane
2008-07-11, 10:17
Söt är kodord för ful i många sammanhang.

Mindre snygg + charm = söt

machine gun
2008-07-11, 10:27
I mina ögon krävs det att en snygg kille har långt hår.....

Schysst diss mot din pojkvän :D

LadyInsane
2008-07-11, 10:31
Schysst diss mot din pojkvän :D

Hahaha jag vet...:D Kanske han ser denna tråd och låter det växa ut:devil:

TTT
2008-07-11, 10:58
Vet att jag vid något tillfälle läst en studie om just detta ämne.
Mycket handlar om ansiktsform.

Ett runt ansikte med "större" panna och bredare näsa uppfattas som sött, medan ett smalare ansikte med mer markerat käkparti och smalare näsa ses som snyggt.

Man har då givetvis förutsatt att individen uppfyller vissa grundkriterier.

Mindre avvikelser som en lätt upp- eller nedåtböjd näsrygg, eller något grövre/mindre haka är inget som skall spela någon större roll, även om de inte stämmer exakt med mallen.

Symmetri spelar också det en viss roll, men det krävs inte att ansiktshalvorna är spegelbilder av varandra.

Abnormiteter som t.ex. näsa ā la Gargamel eller bröderna Dalton-haka drar ner betyget ett par snäpp.

Jacksatan
2008-07-11, 11:07
Jag är en typisk snygging

som svar på frågan i tråden?

Svårt det där. Gränsen är väl flytande men finns väl vissa drag som gör att man klassar vissa som "snygga" mer än "söta".

Alfred Nobel
2008-07-11, 11:24
Ditt självförtroende är "just too good to be true"

Det är mitt sätt att överleva *flex*

Alfred Nobel
2008-07-11, 11:27
som svar på frågan i tråden?

Svårt det där. Gränsen är väl flytande men finns väl vissa drag som gör att man klassar vissa som "snygga" mer än "söta".

Självklart, svaret är för mig rätt givande. Slå upp ordet "snygg" i ett lexikon och definitionen lyder.. "Snygg = Niklas = opti"

LadyInsane
2008-07-11, 11:41
Självklart, svaret är för mig rätt givande. Slå upp ordet "snygg" i ett lexikon och definitionen lyder.. "Snygg = Niklas = opti"

Haha du är bäst Nicke..:D

Carolinew
2008-07-11, 11:46
Att någon är söt kan jag säga till i princip vem som helst utan att egentligen mena det. Att säga att någon är snygg gör jag bara om jag verkligen menar det... Typ.

mystic[-_-]
2008-07-11, 11:49
Hahaha jag vet...:D Kanske han ser denna tråd och låter det växa ut:devil:

Skulle se hemskt ut med långt hår på honom, bättre med rakat!

I övrigt har min gode vän melancoolio rätt!

LadyInsane
2008-07-11, 11:51
;3088199']Skulle se hemskt ut med långt hår på honom, bättre med rakat!



Fan då. Får väl tvinga honom att ha peruk i sängen då...:devil: :whipped: :D

Alfred Nobel
2008-07-11, 13:13
Haha du är bäst Nicke..:D

Tillsammsn är vi OSLAGBARA! *flex*

Viktor_Balck
2008-07-11, 13:15
S'o'et ar mera barnslig och stora ogon o lite smatt oskuldsfull.

Snygg ligger mer mot sexighetshallet.

Vissa tjejer ar soetsnygga, andra all snyggsoeta. Soetsnygg e mest soet och lite snygg, snyggsoet e mest snygg o lite soet... Sen finns det ju bara soeta, snygga o fula.

Bra att du redde ut det hela.

Sniggel
2008-07-11, 14:29
Niklas är typiskt söt imo (visserligen snygg också, men mer söt). Och söt är INTE ett kodord för ful, då missbrukar man ordet.
När han får ett mer moget utseende kommer han att vara snygg (som få).

Piranha
2008-07-11, 14:39
Slarti = snygg
L-sami = söt
ryska raketen = fulsnygg

ChrisDEFC
2008-07-11, 14:41
söt = tjejer med charm
snygg = tjejer med attityd
så skulle man kunna säga även om det inte stämmer helt =)

sen kan man åxå säga att snygga tjejer tittar man på medan söta tjejer vill man vara tillsammans med. det stämmer inte heller helt men jag måste säga att jag skulle tycka det det va lite jobbigt och ha en tjej som är skitsnygg men har inget emot att ha en tjej som är skitsöt. sen om detta bara är en skyddsmekanism för att jag inte kan få dom skitsnygga tjejerna det vet jag faktiskt inte men av mina år i livet så är det vad jag fått fram iaf.

även fått för mig att snygga tjejer är mer krävande för att dom tack vare sitt utseende alltid blivit serverade på silverfat och en sån tjej skulle jag inte orka med.

ska bli intressant att höra er reaktion på mitt resonemang.

Pejij
2008-07-11, 14:49
Söt:
http://www.moviepie.com/slice/reese.jpg

Snygg:
http://www.gizmodo.com/assets/resources/2006/09/czj6.jpg

stridis
2008-07-11, 17:55
Jag vill inte vara annorlunda söt, ja vill va vanligt jävla skitsnygg.

Nåväl, men du har inte hört: Har du testat bensin på det där?!
Kul att höra som tonåring. Jefla slynglar, är man ett pizzanylle så får man en hel jävla massa skit på sig.

Tricklev
2008-07-11, 18:01
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon.

Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Slartibartfast
2008-07-11, 18:15
Jag är fast i limbo mellan snygg och söt. Jag ser för rolig ut för att vara snygg och för manligt hård ut för att vara söt. Så det blir varken hackat eller malet.

Slartibartfast
2008-07-11, 18:16
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon.

Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

HAHAHAHAahaha!!1

Angel
2008-07-11, 18:16
Nåväl, men du har inte hört: Har du testat bensin på det där?!
Kul att höra som tonåring. Jefla slynglar, är man ett pizzanylle så får man en hel jävla massa skit på sig.

Nej ja har haft typ 5 finnar i hela mitt liv, alltid något. Men jag var aldrig söt/snygg för det.

Ajin
2008-07-11, 18:26
Söt är väldigt mycket personlighetspåverkat. Dvs kan en tjej som kanske inte ser så värst bra ut ändå vara söt.

En tjej är snygg när hon ser feminint bra ut, med vad än det innebär för varje individ. En snygg tjej är en sådan tjej man skulle kunna tänka sig ha ett "one-night-stand" med.

En vacker tjej däremot, det är bra grejer det. En vacker tjej är en sådan som har vackra ögon och ansiktsproportioner, som kan balansera sexighet med kvinnlighet (dvs. inte överdriva med skinnet och kunna vara väldigt sexig påklädd) och som har personligheten att backa upp det med. Det är en sådan tjej som är flickvänsmaterial.

Så brukar jag klassa tjejer. *cupid*

joriice
2008-07-11, 19:46
Vet att jag vid något tillfälle läst en studie om just detta ämne.
Mycket handlar om ansiktsform.

Ett runt ansikte med "större" panna och bredare näsa uppfattas som sött, medan ett smalare ansikte med mer markerat käkparti och smalare näsa ses som snyggt.

Man har då givetvis förutsatt att individen uppfyller vissa grundkriterier.

Mindre avvikelser som en lätt upp- eller nedåtböjd näsrygg, eller något grövre/mindre haka är inget som skall spela någon större roll, även om de inte stämmer exakt med mallen.

Symmetri spelar också det en viss roll, men det krävs inte att ansiktshalvorna är spegelbilder av varandra.

Abnormiteter som t.ex. näsa ā la Gargamel eller bröderna Dalton-haka drar ner betyget ett par snäpp.

Jag tror detta är det jag tänkte på ungefär också, tycker vissas svar om att personligheten har med något med sammahanget att göra är ute och cyklar.

Jag tänker söt och snygg utseendemässigt, och blandar inte in personligheten i det hela.

Men såklart.. vissa tycker ju rent av "fula"/oattraktiva människor kan bli snygga eller söta med rätt personlighet, eller en stor plånbok också, så man borde inte bli allt för förvånad.*popcorn*

Kwon
2008-07-11, 20:02
Nån som är snygg kan man tänka sig sätta.

Så är dock ej fallet med någon som endast är söt.

Piranha
2008-07-11, 20:24
Nån som är snygg kan man tänka sig sätta.

Så är dock ej fallet med någon som endast är söt.

Vääänta nu, sexuell utstrålnings faktor är en helt annan sak, iaf för mig. Det kan samtliga kategorier ha oavsett utseende.

Mycket komplext.

erks
2008-07-11, 20:28
Den snygga vill man ha sex med och den söta vill man pussas med.

stridis
2008-07-11, 20:43
De fyra s:n är : söt, snygg,sexig,snäll.

De är olika men vissa går i varandra söt-snäll etc.

Porraktriser brukar vara sexiga men snygga?
Vissa viktoria-secret modeller är snygga men knappast söta.

Kwon
2008-07-11, 20:48
Vääänta nu, sexuell utstrålnings faktor är en helt annan sak, iaf för mig. Det kan samtliga kategorier ha oavsett utseende.

Mycket komplext.

Ok, och jag som försökte med "keep it simple" :D

Så är det för mig iaf, Snygg kan man sätta, dock behöver det ej vara så med Söt.

Många kallar tex yngre flickor med dock-attribut för söta.

--

Rita Hayworth : Snygg

Raquel Welch : Snygg

Linda Blair : Söt

Mena Suvari : Söt

stiffieboy
2008-07-31, 12:38
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon.

Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

+1

Ganymedes
2008-07-31, 12:48
Ja, vad är skillnaden egentligen? De flesta svarar att det absolut är skillnad, men när man sen frågar vad så är det få som kan svara.

Jag skulle nog säga att söt är snygg på ett lite barnsligt sätt.

En söt tjej vill man kramas med. En snygg tjej vill man sätta på.

Ryska_raketen
2008-07-31, 12:52
Slarti = snygg
L-sami = söt
ryska raketen = fulsnygg(11.a av 10)

Nejmen tack!

On: Jag är galet snygg, GALET!

Prisman
2008-07-31, 12:52
Gah. hejn lät ju inte bra alltså. Jag har aldrig fått höra att jag är snygg utan bara söt. SUCK!

Daniiiel
2008-07-31, 12:53
En söt tjej vill man kramas med. En snygg tjej vill man sätta på.

Det är ju den där underbart söta oskuldsfulla tjejen som man verkligen vill sätta hårt som fan!!

Ryska_raketen
2008-07-31, 12:54
Gah. hejn lät ju inte bra alltså. Jag har aldrig fått höra att jag är snygg utan bara söt. SUCK!

Ge det 10 min så lär du få en del desperata pm :thumbup:

Ganymedes
2008-07-31, 12:55
Det är ju den där underbart söta oskuldsfulla tjejen som man verkligen vill sätta hårt som fan!!

Ja, men först får man dricka henne snygg. :cool:

Liten Men Fet
2008-07-31, 13:08
Söt är något man säger att en person är om man inte tycker hon/han är snygg men man vill inte såra personen.

Söt är man också om man gjort nånting för att hamna i bättre dager hos en eventuell partner, tex lagat en överraskningsmiddag. Det implicerar att man är undergiven.

Barn och eller djur kan vara söta när dom inte riktigt reder ut en leksak eller klarar av att gå ner för trappan. Det har alltså ett drag av inkompetens.
Man kan vara söt när man kliver in i en diskution och tycker till och visar att man missat hela poängen. Implicerar dumhet.

Därför: när någon säger till dig att du är söt så ta illa upp.
Dom säger att du inte är snygg, att du är undergiven, lätt inkompetent och förmodligen dum.

Kwon
2008-07-31, 15:21
Söt kan man kalla en bebis, liten unge, ung flicka etc

Jag kan tex kalla en tjej,dam,kvinna för söt och då menar jag att att ansiktet är sött, kanske har vissa docklika attribut etc, men betyder inte att man är attraherad öfver huvud taget.

Dames med oattraktiv fysik men med bra attribut i fejjan kan jag kalla för söta tex.

Snygg kallar man/jag bara någon som har attraktiva fysiska attribut. (man vill sätta, oftast)

Jag tycker tex att en dam som Rachel Welsh (när hon var lite yngre) eller Jaime Koeppe är snygg, och att en tjej som tex Alizee, Avril Lavigne är söt.

Har inget intresse av Avril, men visst har hon schyssta attribut i fejjan! Lite docksöt!

Fed Up är söt, Nina L är snygg tex

Nicklas Von Stek är söt, Krampus är snygg etc

IMO!

-squat-
2008-07-31, 15:44
Gah. hejn lät ju inte bra alltså. Jag har aldrig fått höra att jag är snygg utan bara söt. SUCK!

Du är snygg! Är du nöjd nu?

Ironbabe
2008-07-31, 15:48
Kwon är schnygg :kinky:

Mescreant
2008-07-31, 16:03
Tråden behöver fler bildexempel:

Snygga
Anna Kournikova
http://www.cardata.com/images/celebrity_stars_cars/Anna_Kournikova.jpg
Elisha Cuthbert
http://www.teenhollywood.com/wallpaper/400x300/254/elisha-cuthbert-wallpaper.jpg
Jennifer Aniston
http://www.hairstyles123.com/wp-content/uploads/2007/07/jennifer_aniston_hairstyle_6.jpg

Söta
Alizee
http://tn3-1.deviantart.com/fs9/300W/i/2006/044/a/e/lovely_Alizee_by_Rallymacka.jpg
Rachel Leigh Cook
http://upload.moldova.org/movie/actors/r/rachael_leigh_cook/thumbnails/tn2_rachael_leigh_cook_3.jpg

Mescreant
2008-07-31, 16:06
Vackra
Monica Bellucci
http://www.fasterskier.com/images/upload/061010MonicaBellucci_PH_27.jpg
Jessica Biel
http://allmy.loveisgone.com/wp-content/jessica_biel.jpg
Catherine Zeta Jones
http://entimg.msn.com/i/gal/CatherineZetaJonesRETNA/Zeta_Jones_66669113_400.jpg


3 HIT COMBO
Natalie Portman
http://www.teenhollywood.com/wallpaper/400x300/350/natalie-portman-wallpaper.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h273/LionsGate6/padme.jpg

Kwon
2008-07-31, 16:14
Vackra
3 HIT COMBO
Natalie Portman
http://www.teenhollywood.com/wallpaper/400x300/350/natalie-portman-wallpaper.jpg


Lessen Mescreant, men Natalie Portman gillar "snygga" killar

Devendra Banhart
http://stereogum.com/img/devban_portman1.jpg
http://i.realone.com/assets/rn/img/1/3/0/4/16794031-16794034-slarge.jpg
http://owlpellets.files.wordpress.com/2007/12/aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg
http://www.kowner.com/portraits/images/devendra_banhart_2283b.jpg

Timme
2008-07-31, 18:39
Söt:
http://www.moviepie.com/slice/reese.jpg

Snygg:
http://www.gizmodo.com/assets/resources/2006/09/czj6.jpg

Perfekt exempel

Dan S
2008-07-31, 19:27
Allt det där är ju relativt från person till person, man kan inte säga att en sådan person är det och det, alla i världen kommer inte tycka det.

En söt person har ett "Mjukt" ansikte, inte ett stelt, snyggt, sexigt.
Om ni förstår, och det är från person till person vilka speciella drag man anser söta. ett fetto kan vara söt i vissa personers perspektiv, motsatsen till det i andras ögon.

Snygghet brukar ju som ni säger mätas i symmetri och det stämmer nog ganska bra.

maaherra
2008-07-31, 21:59
Jag har upplever sällan någon person som sexig ifall de inte uppvisar några attraktiva egenskaper som person. Och jag är bara 21 år :(