handdator

Visa fullständig version : Babyhull kvar efter bulk


royce
2008-07-09, 20:12
Tjena,

Efter min fläskiga och vätskefyllda bulk så har jag deffat ner mig till önskvärd vikt, dock har jag inte fått bort nog med fett eller vätska jag tycker mig se främst i ansiktet. Har aldrig direkt kört cardio utan istället legat på kcal underskott vid deff.

Får som sagt inte bort "babyhullet" särskilt på ansiktet. Hade innan bulken rätt definierade drag i ansiktet och nu har jag mkt större kinder samt lite mer hakfett.

Hur får jag bort detta?! HELP!

tackar på förhand.

R

King Grub
2008-07-09, 20:17
Det är nog tyvärr bara att fortsätta gå ner i vikt och acceptera en avmagring av resten av kroppen också. Du kan inte själv bestämma var lipolysen/lipogenesen skall ske mer än på något annat ställe. Om det nu är fett och inte bara vätska.

petah
2008-07-09, 20:17
Tjena,

Efter min fläskiga och vätskefyllda bulk så har jag deffat ner mig till önskvärd vikt, dock har jag inte fått bort nog med fett eller vätska jag tycker mig se främst i ansiktet. Har aldrig direkt kört cardio utan istället legat på kcal underskott vid deff.

Får som sagt inte bort "babyhullet" särskilt på ansiktet. Hade innan bulken rätt definierade drag i ansiktet och nu har jag mkt större kinder samt lite mer hakfett.

Hur får jag bort detta?! HELP!

tackar på förhand.

R

Du är helt enkelt fetare än innan bulken, klart slut.

royce
2008-07-10, 06:53
Om det nu är fett och inte bara vätska.

Om det bara är vätska, hur får jag bort den?

royce
2008-07-12, 17:20
bump

King Grub
2008-07-12, 17:24
Du tar reda på varför du har samlat på dig vätska i sådana fall. Ödem är inget en frisk person skall gå omkring med.

royce
2008-07-12, 17:30
Du tar reda på varför du har samlat på dig vätska i sådana fall. Ödem är inget en frisk person skall gå omkring med.

Ingen risk att det är ödem utan helt enkelt lite mer kinder osv än tidigare. Vi kanske kan konstatera att det är fett. I vilken grad sätter sig fett i ansiktet?

TylerDurden84
2008-07-13, 19:51
Genetiskt..

Det finns mulliga människor med väldigt definierade kind- och käkben, samtidigt som det finns hårda personer som är lite runda om kinderna. En generell viktnedgång lär påverka ditt fett i ansiktet också, mer eller mindre!

Multivitamin
2008-07-13, 21:33
Finns ju vissa som kan lägga på sig mycket vikt utan att de ens ser fetare ut, har en kompis som är cirka 170 och väger 67 men är ganska hård och han har inte gått på gym eller något sånt alls ::/

C.E.J.
2008-07-13, 21:38
Finns ju vissa som kan lägga på sig mycket vikt utan att de ens ser fetare ut, har en kompis som är cirka 170 och väger 67 men är ganska hård och han har inte gått på gym eller något sånt alls ::/

Snubben lär ju ha ~25% kroppsfett, knappast "ganska hård".

Multivitamin
2008-07-13, 21:52
okej förmodar att du sett honom... nej absolut inte 25 %