handdator

Visa fullständig version : En svensk klassiker + lite muskler!


Salt
2008-07-09, 19:42
Så vardet dags igen.

Min andra svenska klassiker börjar i september med lidingöloppet som första delmoment. För de som inte vet vad en svensk klassiker är så består den av fyra delmoment. Lidingöloppet, vätternrundan, vansbrosimningen och vasaloppet eller engelbrektsloppet. Pga brist på platser inom vasan så kan man välja att köra engelbrektsloppet och ändå fullborda klassikern!


Lidingöloppet: 3 mil löpning(flackt+kuperat)

Vätternrundan: 30 mil cykling

Vansbrosimningen: 3 km simning

Vasaloppet: 9 mil skidåkning(relativt flackt)

Engelbrektsloppet: 6 mil skidåkning(relativt kuperat)


Har sedan 7 månader tillbaka både styrketränat och konditionstränat, då i form av löpning, men tyvärr så har styrketräningen fått lite mer tid än löppningen.

Ungefär såhär ser mitt träningschema ut:

Måndag: Löpning 3-6km(förmiddag), bröst, triceps(eftermiddag)
Tisdag: Axlar, biceps
Onsdag: Löpning 6-10km(förmiddag), rygg, ben(eftermiddag)
Torsdag: Bröst, triceps
Fredag: Axlar, biceps
Lördag: Rygg, ben(förmiddag), löpning 10km(eftermiddag)
Söndag: Vila

Obs: Ändringar i schemat förekommer pga sommartiden och andra oförutsädda saker.

Skall tillägas att min första svenska klassiker genomförde jag 2006. Har pga ett specefikt tjänsteärende kunnat gymma regelbundet i ca 6 månader nu samt varit tvungen att mer eller mindre jogga alternativt gå med tung packning. Formen känns bra men lite orolig för konditionen ändå. För min del är den väldigt oregelbunden och jag tappar den lätt. Sisst jag klockade mig var ca 3-4 månader sedan på terräng 11,2km. Tid:45,02 min.

Målet är att genomföra loppen utan uppehåll. Hela tiden hålla ett bra tempo och inte stanna till.

Är 85:a, ca 185cm lång, ca 81kg tung.

100kg bänkar jag för övrigt :hbang:

amiroo
2008-07-11, 14:24
Ser bra ut fast låter jobbigt. Kämpa på! :cool: