handdator

Visa fullständig version : TV-spel som kaloriförbrukande motionsform.


King Grub
2008-07-09, 15:59
To compare the energy expenditure of adolescents when playing sedentary and new generation active computer games.

Cross sectional comparison of four computer games.

Six boys and five girls aged 13-15 years. Procedure: Participants were fitted with a monitoring device validated to predict energy expenditure. They played four computer games for 15 minutes each. One of the games was sedentary (XBOX 360) and the other three were active (Wii Sports).

Predicted energy expenditure, compared using repeated measures analysis of variance. RESULTS: Mean (standard deviation) predicted energy expenditure when playing Wii Sports bowling (190.6 (22.2) kl/kg/min), tennis (202.5 (31.5) kl/kg/min), and boxing (198.1 (33.9) kl/kg/min) was significantly greater than when playing sedentary games (125.5 (13.7) kl/kg/min) (P<0.001). Predicted energy expenditure was at least 65.1 (95% confidence interval 47.3 to 82.9) kl/kg/min greater when playing active rather than sedentary games.

Playing new generation active computer games uses significantly more energy than playing sedentary computer games but not as much energy as playing the sport itself. The energy used when playing active Wii Sports games was not of high enough intensity to contribute towards the recommended daily amount of exercise in children.

Br J Sports Med. 2008 Jul;42(7):592-4. Energy expenditure in adolescents playing new generation computer games.

Alfred Nobel
2008-07-09, 16:09
Jag har fan aldrig testat Wii, förutom vissa spel, så att det krävs rörelse i form av hopp och studs. Dock har vi dansmatta till ps2 här hemma och där är jag giftig.

1h dansmatta och spelande på ps2 dagligen :thumbup: Fast jag tycker barn lämpar sig bäst ute i parken med en äkta boll och inte framför tv'n med plastdosor.

Slartibartfast
2008-07-09, 16:18
Denhär studien har man ju väntat på. Föga överraskande resultat såklart, men det är kul att det undersöks. :)

Whistler
2008-07-09, 16:53
För tränande individer är det nog inte så intressant, men det är rätt bra att ytterligare ett försäljningsknep faller för säljare som hävdar att det är lika bra som att vara ute och röra på sig.

Cohen
2008-07-10, 01:35
Och vissa klagar på att det görs omödiga studier...

Men kul att se detta på papper, dock knappast några superöverraskande resultat.

Fråga:

Hur räknar man om enheten "kl/kg/min" till kcal/kg/min?
Vad är kl?

Eddie Vedder
2008-07-10, 05:24
Och vissa klagar på att det görs omödiga studier...


Jag kan inte hålla med om att den är onödig. Nintenod Wii är ju något ganska nytt och har ju iskuterats som ett bra komplement till andra TV-spel så att även "TV-spelarna" kommer igång och får likvärdig motion.

Jag blev positivt överraskad att det undersökts faktiskt, tycker studien är både befogad att göra och intressant.

Mega_man1000
2008-07-10, 06:47
man kan ju bli riktigt svettig av den dära wii Fit :) Sen så är det riktigt kul också med en massa olika tävlingar och träningsformer

Tolkia
2008-07-10, 08:07
Och vissa klagar på att det görs omödiga studier...

Det var väl ganska väntat att den skulle dyka upp, trots allt har ju försäljarna använt det som ett försäljningsargument redan och då kan det ju vara vettigt att pröva detta (även om man för all del borde fatta det själv). Misstänker dock att de (försäljarna) inte kommer att ta upp den delen av resultatet som säger typ "mindre förbrukning än när man utövar sporten på riktigt": :D

Rahf
2008-07-10, 10:04
Frågan är nu hur lång tid det tar för kvällstidningarna att uppmärksamma och skriva en lätt eller kraftigt missvisande artikel om detta.

Eddie Vedder
2008-07-10, 11:13
Frågan är nu hur lång tid det tar för kvällstidningarna att uppmärksamma och skriva en lätt eller kraftigt missvisande artikel om detta.

Iofs var ju inte resultatet så värst positivt så det blir ju svårt med någon sensationsretorik. Visst kan man ju skriva i överdrivna ordalag om de mindre positiva resulaten också men det är ju inte lika bra "sälja-lösnummer-material" som om det hade visat sig vara en bättre (läs: Mer kaloriförbrukande;)) motionsform.

Guddi
2008-07-10, 11:19
fulltext för er som är intresserade..
http://www.bmj.com/cgi/content/full/335/7633/1282
Tror ialla fall att det är samma studie, titeln är annorlunda men författare och abstract är identiska...

två liknande studier
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18019591
http://pediatrics.aappublications.org/cgi/content/full/118/6/e1831 tittar på eye toy och nått dansspel

Slutsatsen är i stort sett den samma, intensiteten ligger runt låg och lägre medel och är inte tillräckligt för barn där man rekommenderar en intensitet på minst medel i 1 timme per dag.

I studien som diskuteras i denna tråd står det också "Nevertheless, new generation computer games stimulated positive activity behaviours—the children were on their feet and they moved in all directions while performing basic motor control and fundamental movement skills that were not evident during seated gaming. Given the current prevalence of childhood overweight and obesity, such positive behaviours should be encouraged"Man kan också tänka sig att om en unge spelar längre än en timme och samtidigt blir bättre på spelet så kommer intensiteten möjligen att vara fullgod för att nå rekommendationerna.

Rataxes
2008-07-10, 12:14
I studien som diskuteras i denna tråd står det också Man kan också tänka sig att om en unge spelar längre än en timme och samtidigt blir bättre på spelet så kommer intensiteten möjligen att vara fullgod för att nå rekommendationerna.Enligt min erfarenhet av Wii Sports Tennis sjunker snarare intensiteten, från stående helarmssvingar till att ligga ned i soffan och knycka till med handleden.

För energibrännande TV-spel tror jag mer på Rock Bands trumsimulator, lägger nog ned cardion helt när jag får råd att skaffa det. ;)

joriice
2008-07-10, 12:32
Har misstänkt att det inte är fysisk aktivitet jämfört med en Ironman, men det är klart bättre än att inte göra någonting alls.

krellik
2008-07-10, 13:15
Hade väl varit mer intressant om dom använt wii fitness än wii sport måste man säga..

Eddie Vedder
2008-07-10, 13:19
I studien som diskuteras i denna tråd står det också
"Nevertheless, new generation computer games stimulated positive activity behaviours—the children were on their feet and they moved in all directions while performing basic motor control and fundamental movement skills that were not evident during seated gaming. Given the current prevalence of childhood overweight and obesity, such positive behaviours should be encouraged"

Det där är bra poänger helt klart. Sedan ska man ju dessutom inte utesluta att även väldigt stillasittande barn förhoppningsvis bedriver någon form av fysisk aktivitet och åtminstone leker lite utöver data- och TV-spel.

Då kan ju kombinationen med den otillräckliga fysiska aktiviteten utöver TV-spelandet och den otillräckliga fysiska aktiviteten från att spela Wii tillsammans kanske bidra till en daglig fysisk aktivitet som faktiskt når upp till rekommendationer.:)

"Många båtar små" liksom;)

Squirrel
2008-07-11, 05:01
Dansmatta som nämnt lär ju bränna rejält mycket mer än lite yogaspel.
http://kotaku.com/353768/ddr-workout-benchmarked-found-healthy-again

eK0eNouYgWE

johanw
2008-07-11, 10:28
Kan intyga att DDR är väldigt intensiv cardio, förutsatt att man är duktig och spelar med ett högt tempo. Min wapanska bror är galen i dansmattor och -spel, så jag har testat en hel del. En timmes spelande förbränner nog betydligt mer än en timmes halvdan byggarpromenad och så är det vansinnigt mycket roligare än att tvinga sig ut i spåret. DDR ftw!

Guddi
2008-07-15, 21:46
The contribution of upper limb and total body movement to adolescents' energy expenditure whilst playing Nintendo Wii. Eur J Appl Physiol. 2008 Jul 8.

Little research documents the contribution of upper limb and total body movement to energy expenditure (EE) during active video gaming. To address this, EE, heart rate (HR), and, upper limb and total body movement were assessed in 11- to 17-year-old adolescents whilst playing three active (Nintendo Wii) and one sedentary (XBOX 360) video games. Non-dominant upper limb activity, EE and HR were significantly greater during Wii Sports boxing [mean 267.2 (SD 115.8) J kg(-1) min(-1); 136.7 (24.5) beats min(-1)] than tennis or bowling (P </= 0.044). For all active games hip activity best predicted EE (R (2) >/= 0.53), with two-measure models of HR and single-site activity data, and multi-site activity data, similarly explaining the variance in EE (R (2) >/= 0.64). The physiological cost of upper-body orientated active video games increased when movement of both upper limbs was encouraged. Improvements in EE explanatory power provide support for multi-site activity monitoring during unique, non-ambulatory activities.

King Grub
2008-09-03, 09:37
To examine energy expenditure and cardiovascular responses in children during seated and active gaming.

DESIGN: Comparison study.

SETTING: Children's Exercise Laboratory, University of Hong Kong. PARTICIPANTS: Eighteen children (aged 6-12 years) recruited from local primary schools.

MAIN EXPOSURE: Active and seated computer games played by all participants.

MAIN OUTCOME MEASURES: Resting energy expenditure and heart rate measured before gaming, during seated gaming, and during use of 2 active gaming formats (XaviX bowling and XaviX J-Mat; SSD Company Ltd, Shiga, Japan). We used repeated-measures analyses of variance to compare the outcome measures.

RESULTS: The energy expenditure was significantly higher during seated gaming (mean [SD], 1.31 [0.19] kcal/min(-1); P < .001), XaviX bowling (1.89 [0.45] kcal/min(-1); P < .001), and XaviX J-Mat gaming (5.23 [1.63] kcal/min(-1); P < .001) compared with rest. The energy expended above rest was significantly higher for the 2 active gaming formats (P < .001 for both) compared with seated gaming. The heart rate was significantly higher during XaviX bowling (mean [SD, ]102 [20] beats/min(-1); P < .001) and XaviX J-Mat gaming (160 [20] beats/min(-1); P < .001) compared with rest. Heart rate during the XaviX J-Mat gaming was significantly higher than during seated gaming (P < .001).

CONCLUSIONS: This study has shown that using active gaming media results in meaningful increases in energy expenditure and heart rate compared with the seated screen environment. Manipulating the gaming environment can provide children with appealing activity alternatives, and further development of "exertainment" interventions is warranted, in particular determination of sustainability.

Arch Pediatr Adolesc Med. 2008 Sep;162(9):886-91. Energy expenditure and cardiovascular responses to seated and active gaming in children.

King Grub
2009-03-12, 10:23
Interactive video game exercise leads to improved exercise adherence and health-related physical fitness in comparison to traditional stationary cycling. It has been postulated that interactive video game exercise has greater metabolic requirements than traditional cycling; however, this has not been tested to date.

To examine the metabolic requirements of interactive video game exercise in comparison to traditional stationary cycling at matched incremental workloads.

Fourteen participants (seven males and seven females) were examined during three separate sessions: 1) incremental cycle ergometer exercise for the assessment of maximal aerobic power and peak workload; 2) traditional cycling on a cycle ergometer using 5-min constant workloads of 25%, 50%, and 75% of maximal power output; and 3) cycling using identical constant, relative workloads while playing interactive video games. Measurements of oxygen consumption, heart rate, and rating of perceived exertion were assessed throughout.

During interactive video game exercise, steady-state heart rate (26% +/- 18% and 14% +/- 13%), energy expenditure (61% +/- 41% and 25% +/- 21%), and oxygen consumption (34% +/- 17% and 18% +/- 12%) were significantly higher at the constant submaximal workloads of 25% and 50%, respectively. There was no significant difference in rating of perceived exertion between conditions at any workload.

Interactive video game cycling results in greater metabolic requirements (despite similar perceptions of exertion) at submaximal constant workloads than traditional cycling. This form of training may be a novel and an attractive intervention in the battle against physical inactivity and associated health complications.

Med Sci Sports Exerc. 2009 Mar 7. Metabolic Requirements of Interactive Video Game Cycling.

mikaelj
2009-03-12, 10:34
Dansmatta som nämnt lär ju bränna rejält mycket mer än lite yogaspel.

Definitivt. En timme tior på ITG2 och jag badar i svett. Riktigt bra intervallträning.

Hela sex veckor kvar tills Liseberg öppnar igen. :( *grav abstinens*

Sniggel
2009-03-12, 12:57
Med Sci Sports Exerc. 2009 Mar 7. Metabolic Requirements of Interactive Video Game Cycling.

Arrgh, sno inte min affärsidé!
:D

Squirrel
2009-03-12, 14:33
Definitivt. En timme tior på ITG2 och jag badar i svett. Riktigt bra intervallträning.

Hela sex veckor kvar tills Liseberg öppnar igen. :( *grav abstinens*

Själv har jag en Cobalt Flux-platta, men kan inte spela hemma sen jag flyttade till min nya lägenhet för två år sen. *gah!*

mikaelj
2009-03-12, 14:43
Själv har jag en Cobalt Flux-platta, men kan inte spela hemma sen jag flyttade till min nya lägenhet för två år sen. *gah!*

Jobbigt! Jag minns hur mina grannar bankade i golvet (deras tak) när jag lirade på en lånad CF lite sent en kväll... :-)

Problemet med att köra på en ITG-dedicab är att man vänjer sig vid hur sensorerna är placerade. Känner sig som en elefant på en DDR eller CF. *stomp stomp*

Billybilly
2009-03-13, 21:37
Tänk när dom uppfinner löpbandet där man tar på sig ett par glasögon och så hamnar man i en helt ny värld, där man får springa bland dinosaurier, gråttmänniskor och klättra på husfasader, råna banken utan konsekvenser.

Det tror jag är problemet mot fetma, hade dom uppfunnit det här, jävlar vad folk hade sprungit.

mikaelj
2009-03-13, 22:12
Tänk när dom uppfinner löpbandet där man tar på sig ett par glasögon och så hamnar man i en helt ny värld, där man får springa bland dinosaurier, gråttmänniskor och klättra på husfasader, råna banken utan konsekvenser.

Det tror jag är problemet mot fetma, hade dom uppfunnit det här, jävlar vad folk hade sprungit.

Eller varför inte en simulering där du blir jagad av dinosaurierna? :-)

Billybilly
2009-03-13, 22:26
Eller varför inte en simulering där du blir jagad av dinosaurierna? :-)

Haha, ja eller hur!

Hade jag blivit jagad av en dinosaurie hade världsrekordet på 100 m framstått som amatöridrott. ;)

Fan, du slog upp gamla barndomsminnen, jag och min kompis lekte alltid att vi var jagade av dinosaurier när vi skulle hem till honom, vi sprang över hans äng, hoppade över en bäck och kastade ner oss på grusvägen där jakten tog slut. Och det var precis att vi klarade oss, varje gång. :)

Fatcan
2009-03-14, 13:24
Varför görs det studier på sådant här? Snacka om att slå in öppna dörrar...

Eddie Vedder
2009-03-14, 15:09
Varför görs det studier på sådant här? Snacka om att slå in öppna dörrar...

Vad menar du? Vari ligger felet att studera alternativa motionsformer och jämföra följsamhet hos människor?

Fatcan
2009-03-14, 17:26
Playing new generation active computer games uses significantly more energy than playing sedentary computer games but not as much energy as playing the sport itself. The energy used when playing active Wii Sports games was not of high enough intensity to contribute towards the recommended daily amount of exercise in children.

Du tycker inte att det känns som att dom påpekar det uppenbara?

King Grub
2009-03-14, 17:36
Övervikt är ett stort problem, även hos barn. Skall professionella inom överviktsvården kunna ge rekommendationer, måste det finnas underlag för dessa rekommendationer.

Eddie Vedder
2009-03-14, 19:25
Playing new generation active computer games uses significantly more energy than playing sedentary computer games but not as much energy as playing the sport itself. The energy used when playing active Wii Sports games was not of high enough intensity to contribute towards the recommended daily amount of exercise in children.

Du tycker inte att det känns som att dom påpekar det uppenbara?

Vad försöker du säga? Att all forskning genast bör upphöra den dagen något förefaller uppenbart? Det är strunt samma om det redan är troligt att det är på ett visst sätt, om inte hypoteser testas kommer man ju ingenvart.

Jag tycker det är enbart positivt att man utforskar nya vägar för att främja motion och det här är ETT steg på vägen i mina ögon. Men all forskning kan ju inte revolutionera historien för att ha ett värde.

Fatcan
2009-03-16, 00:32
Vad försöker du säga? Att all forskning genast bör upphöra den dagen något förefaller uppenbart? Det är strunt samma om det redan är troligt att det är på ett visst sätt, om inte hypoteser testas kommer man ju ingenvart.

Troligt? Skulle säga det är ganska självklart att man förbrukar mera kalorier när man spelar ett spel där man är fysikt aktiv än om man spelar ett spel där man inte använder annat an fingrarna. Men King Grub gav väl en bra förklaring.

Eddie Vedder
2009-03-16, 05:51
Troligt? Skulle säga det är ganska självklart att man förbrukar mera kalorier när man spelar ett spel där man är fysikt aktiv än om man spelar ett spel där man inte använder annat an fingrarna. Men King Grub gav väl en bra förklaring.

Är det lika självklart för dig HUR stor skillnaden är och hur effektiv i t.ex. ett samhällsekonomiskt perspektiv att vidareutvecla jämfört med andra interventioner för att främja fysisk aktivitet? För mig var inte de här konkreta siffrorna självklara.

King Grub
2010-06-17, 09:50
BACKGROUND: Active video games (exergames) increase energy expenditure (EE) and physical activity (PA) compared with sedentary video gaming. The physiological cost and enjoyment of exergaming in adolescents, and young and older adults has not been documented, nor compared with aerobic exercise. This study compared the physiological cost and enjoyment of exergaming on Wii Fit with aerobic exercise in 3 populations.

METHODS: Cardiorespiratory and enjoyment measurements were compared in 14 adolescents, 15 young adults, and 13 older adults during handheld inactive video gaming, Wii Fit activities (yoga, muscle conditioning, balance, aerobics), and brisk treadmill walking and jogging.

RESULTS: For all groups EE and heart rate (HR) of Wii Fit activities were greater than handheld gaming (P < .001) but lower than treadmill exercise (P </= .001). Wii aerobics elicited moderate intensity activity in adolescents, young adults, and older adults with respective mean (SD) metabolic equivalents of 3.2 (0.7), 3.6 (0.8), and 3.2 (0.8). HR during Wii aerobics fell below the recommended intensity for maintaining cardiorespiratory fitness. Group enjoyment rating was greater for Wii balance and aerobics compared with treadmill walking and jogging (P </= .05).

CONCLUSIONS: Wii Fit appears an enjoyable exergame for adolescents and adults, stimulating light-to-moderate intensity activity through the modification of typically sedentary leisure behavior.

J Phys Act Health. 2010 May;7(3):393-401. The physiological cost and enjoyment of wii fit in adolescents, young adults, and older adults.

supercharge
2010-06-29, 14:02
Nintendo ska ha creds ändå för att man går i den här riktningen.

Allt kommer förbättras naturligtvis, lite motstånd i kontrollerna på nåt sätt skulle ju göra spelkänslan avsevärt mycket bättre samtidigt som träningen skulle bli mer effektiv oavsett vad man gör för något.

Egentligen borde man införa någon slags universallösning på hemträningsprodukter också. Typ en USB-kontakt och programvara att köra ihop med de stora tillverkarna typ WII, Xbox och playstation och sedan kunna tävlingscykla i tour de france mot någon lirare från aregentina över nätet eller crosstrainerträna i något slags vinterolympics. Koppla ihop med facebook direkt på tv-skärmen så du ser dina vänners eventuella rekord, osv..

Framtiden är intressant onekligen:)

King Grub
2010-12-18, 13:36
Limited research documents if new and existing interactive computer gaming "exergaming" increase energy expenditure and cardio-respiratory costs comparable to common exercise modalities. To address this, healthy male volunteers (n = 15) completed six by 12-min test elements: PlayStation2 (PS2(hand)), Nintendo Wii boxing, walk at 5.6 km h(-1), cycle at 120 W, playing an adapted lower limb controlled PS2 (PS2(limb)) and run at 9.6 km h(-1). In addition, they played PS2(limb) for 30 min and performed an incremental treadmill test to exhaustion. Data were analysed using repeated measures ANOVA with post hoc Tukey tests, P < 0.05 inferred significance. PS2(limb) increased energy expenditure (EE) and post-exercise blood lactate (BLa) significantly higher (P < 0.001) than PS2(hand), Wii gaming or walking at 5.6 km h(-1) (EE: 30.3 ± 4.9 vs. 4.7 ± 1.1, 22.0 ± 6.1 and 17.9 ± 1.9 kJ h(-1) kg(-1); BLa: 2.4 ± 1.5 vs. 1.0 ± 0.3, 1.8 ± 0.8 and 0.9 ± 0.2 mmol L(-1)), playing the PS2(limb) raised mean EE over six times greater than PS2(hand). Mean fat and carbohydrate oxidation rates during the 9- to 12-min period playing the PS2(limb) were five and ten times greater than PS2(hand) (0.25 ± 0.10 vs. 0.05 ± 0.10, 1.69 ± 0.52 vs. 0.15 ± 0.14 g min(-1), respectively). PS2(limb) met ACSM guidelines for cardiovascular fitness; however, current Wii technology failed. In conclusion, gaming interactive technology must be adapted or designed to include the lower limbs in order to provide a significant exercise stimulus.

Eur J Appl Physiol. 2010 Dec 17. Only lower limb controlled interactive computer gaming enables an effective increase in energy expenditure.

King Grub
2012-07-27, 11:08
PURPOSE:

To determine if 30 minutes of Nintendo Wii Sports boxing provides cardiorespiratory benefits and contributes to the daily exercise recommendations for healthy young adults.

METHODS:

Twenty healthy 23- to 27-year-olds participated in two sessions to measure maximum heart rate (HR(max)) via a treadmill test and heart rate (HR) response to 30 minutes of Wii Sports boxing. Heart rate in beats per minute (bpm) was measured continuously, and exercise intensity during each minute of play was stratified as a percentage of HR(max). Mixed designs analysis of variance (ANOVA) and Pearson product moment correlations were used to analyze the data.

RESULTS:

Mean (SD) HR response to boxing was 143 (15) bpm or 77.5% (10.0%) of HR(max). The mean HR response for experienced participants was significantly lower than inexperienced participants, P = .007. The ANOVA revealed a significant interaction between experience and time spent at various intensities, P = .009. Experienced participants spent more time in light to vigorous intensities, inexperienced participants in moderate to very hard intensities. Fitness was not correlated with mean HR response to boxing, P = .49.

CONCLUSION:

Thirty minutes of Nintendo Wii Sports boxing provides a moderate to vigorous aerobic response in healthy young adults and can contribute to daily recommendations for physical activity.

Cardiopulm Phys Ther J. 2012 Jun;23(2):13-29. The heart rate response to nintendo wii boxing in young adults.