handdator

Visa fullständig version : Vodka vs Öl ??


itsmylife
2008-07-09, 15:42
Några vänner till mig satt och disskuterade om ölen och vodkan och den ene sa att vodkan är bättre innehåller mindre kcal och är onyttigare än ölen och den andre sa att ölen är mer hälsosammare än vodka och innehåller mindre kcal, Vilket är sant?? (jag är ju en vodka redbull LÖVER så då innebär det att jag skulle gå upp mer i vikt av det än ölen om nu ölfantasten har rätt?!)

skaparn
2008-07-09, 15:47
Några vänner till mig satt och disskuterade om ölen och vodkan och den ene sa att vodkan är bättre innehåller mindre kcal och är onyttigare än ölen och den andre sa att ölen är mer hälsosammare än vodka och innehåller mindre kcal, Vilket är sant?? (jag är ju en vodka redbull LÖVER så då innebär det att jag skulle gå upp mer i vikt av det än ölen om nu ölfantasten har rätt?!)

Per viktenhet innehåller vodkan mer energi, så om du istället för ett sexpack folköl dricker 3 liter vodka kommer du bli fetare av vodkan.
Men per promille höjning av din fylla kommer ölen ge mer energi eftersom den innehåller energi annat än den som kommer från alkoholen.

Sedan kanske det kan vara på sin plats att sluta använda ord som nyttig i detta avseende. Om något så skulle nog ölfylla istället för vodkafylla leda till ett något bättre hälsoläge generellt sett på en hel befolkning, men det är nog inte fråga om en jätteskillnad.

egge
2008-07-09, 15:49
Polare #1 har rätt tror jag men jag kan ha fel.

Trance
2008-07-09, 15:50
Per viktenhet innehåller vodkan mer energi, så om du istället för ett sexpack folköl dricker 3 liter vodka kommer du bli fetare av vodkan.
Men per promille höjning av din fylla kommer ölen ge mer energi eftersom den innehåller energi annat än den som kommer från alkoholen.

Sedan kanske det kan vara på sin plats att sluta använda ord som nyttig i detta avseende. Om något så skulle nog ölfylla istället för vodkafylla leda till ett något bättre hälsoläge generellt sett på en hel befolkning, men det är nog inte fråga om en jätteskillnad.

Han dricker inte vodkan ren heller utan har i sliskig red bull.

Så det är min expertåsikt att han kommer att bli fet och dö en plågsam död av vodkan.

PowPow
2008-07-09, 16:08
Han dricker inte vodkan ren heller utan har i sliskig red bull.


Det finns ju lightversioner av Red Bull.
Hade jag deffat (HAHAHAHAHAHAHAHA) hade jag lätt druckit vodka med lightläsk varje dag.

shut teh face
2008-07-09, 16:11
När det gäller alkohol så är det väl inte direkt energimängden man bör oroa sig för? ;) Alkoholen stoppar ju fettförbränningen för en tid fram..

Fredspipan
2008-07-09, 16:21
Hur mycket energi innehåller GHB?

mela
2008-07-09, 16:22
När det gäller alkohol så är det väl inte direkt energimängden man bör oroa sig för? ;) Alkoholen stoppar ju fettförbränningen för en tid fram..

Men man dansar satan så man hamnar på kcalminus ändå :Virro


Jag hade druckit vodka/rom med lightläsk eller rent om jag velat dra ner på kcal. Behövs inte alls lika mkt för att bli go.

shut teh face
2008-07-09, 16:24
Men man dansar satan så man hamnar på kcalminus ändå :Virro


Jag hade druckit vodka/rom med lightläsk eller rent om jag velat dra ner på kcal. Behövs inte alls lika mkt för att bli go.
Ahh. =)

Jag dansar inte dock, hjelp.

Loke
2008-07-09, 16:37
Ett tips kan ju vara att springa runt i cirklar istället. Man blir ganska borta i skallen, ibland spyr man till och med, samtidigt som man bränner kalorier.

stevebc
2008-07-09, 17:10
Det dåliga med att dricka 3 liter vodka är som sagt att man får i sig oerhörda mängder kcal.

hahavaffan
2008-07-09, 17:13
Det dåliga med att dricka 3 liter vodka är som sagt att man får i sig oerhörda mängder kcal.Precis. Tänk på det alla, nästa gång ni ger er ut för att kröka.

mela
2008-07-09, 17:15
Det dåliga med att dricka 3 liter vodka är som sagt att man får i sig oerhörda mängder kcal.

Om man lyckas få i sig 3 liter vodka är det nog inte just kcalmängden man ska oroa sig för.

hahavaffan
2008-07-09, 17:19
Om man lyckas få i sig 3 liter vodka är det nog inte just kcalmängden man ska oroa sig för.Deet var nog deet han syftade på, I believe.

scum
2008-07-09, 17:25
Om man lyckas få i sig 3 liter vodka är det nog inte just kcalmängden man ska oroa sig för.

jag instämmer. istället för att oroa sig över den höga mängden kalorier, bör man nog oroa sig över den höga mängden alkohol som man får i sig vid förtäring av 3 liter vodka. sådana mängder alkohol skulle människokroppen inte klara av och personen i fråga som druckit vodkan skulle förmodligen avlida om denne inte magpumpades bums. det är vad jag tror i alla fall, men jag kan ju ha fel.

mela
2008-07-09, 17:32
jag instämmer. istället för att oroa sig över den höga mängden kalorier, bör man nog oroa sig över den höga mängden alkohol som man får i sig vid förtäring av 3 liter vodka. sådana mängder alkohol skulle människokroppen inte klara av och personen i fråga som druckit vodkan skulle förmodligen avlida om denne inte magpumpades bums. det är vad jag tror i alla fall, men jag kan ju ha fel.

Det är lite det jag menar. Klarar man 3liter vodka utan att typ.. dö. Borde man vara orolig.

Fast det beror ju på under hur lång tid det gäller.

Lexidos
2008-07-09, 18:13
Det är lite det jag menar. Klarar man 3liter vodka utan att typ.. dö. Borde man vara orolig.

Fast det beror ju på under hur lång tid det gäller.

En kafferast för en normal ryss ungefär

Vodka+ Loka är ju den ultimata deffgroggen, det borde alla veta :D

J.Saarela
2008-07-09, 18:42
Hur mycket energi innehåller GHB?

Tillräckligt mycket för att du ska bli bannad.

Eddie Vedder
2008-07-09, 18:46
När det gäller alkohol så är det väl inte direkt energimängden man bör oroa sig för? ;) Alkoholen stoppar ju fettförbränningen för en tid fram..

Nej den stoppar inte. Det gör den när du dör, annars är den igång jämt jämt jämt under hela livet.

Men undertryckt blir den definitivt, kraftigt dessutom. Glukosmetabolismen i levern likaså. Men inget stängs av helt sålänge du är vid liv.

scum
2008-07-09, 19:07
Det är lite det jag menar. Klarar man 3liter vodka utan att typ.. dö. Borde man vara orolig.

Fast det beror ju på under hur lång tid det gäller.

nu blir jag lite mörkrädd. eller du kanske spinner vidare? i så fall grattis, du vann!

Björkvedens mästare
2008-07-09, 19:49
Dör man av att ha druckit tre liter vodka så kommer man till himlen och får dessutom fyrtiotre stycken oskulder att ha roligt med så det kan det kanske vara värt i så fall. Man vann över allihopa så att säga...

kavalen
2008-07-10, 11:36
Några vänner till mig satt och disskuterade om ölen och vodkan och den ene sa att vodkan är bättre innehåller mindre kcal och är onyttigare än ölen och den andre sa att ölen är mer hälsosammare än vodka och innehåller mindre kcal, Vilket är sant?? (jag är ju en vodka redbull LÖVER så då innebär det att jag skulle gå upp mer i vikt av det än ölen om nu ölfantasten har rätt?!)

Ja alltså, Vodkan är ju bättre, om du inte späder ut den med läsk eller liknande. Vodka är ren sprit, öl är massa tillsatser och liknande. Du vet ju vad Bellman sa, ta en sup, lev ut.

kavalen
2008-07-10, 11:37
Jag har alltid blivit smalare av vodka, det kanske är för att man tappar aptiten och inte vill käka nånting.

shut teh face
2008-07-10, 11:39
Öl har B vitamin = öl är nyttigare än vodka


;)

skaparn
2008-07-10, 11:51
Jag har alltid blivit smalare av vodka

Hur mycket vodka, och under hur lång testperiod har du brukat endast vodka som berusningsdryck för att kunna dra sådana slutsatser?

Eddie Vedder
2008-07-10, 12:29
öl är massa tillsatser och liknande..

Ja kanske lite kryddor, eventuellt askorbinsyra (d.v.s. C-vitamin för hållbarhetens skull), och kanske socker och/eller någon råfrukt typ majs eller ris.

Så varför tillsatserna som sådana skulle göra ölen till ett sämre alternativ kan jag inte förstå. Visst kan man definitivt anse att öl som alternativ ÄR sämre. Men jag förstår inte varför just tillsatserna skulle fälla avgörandet.

skaparn
2008-07-10, 12:48
Så varför tillsatserna som sådana skulle göra ölen till ett sämre alternativ kan jag inte förstå. Visst kan man definitivt anse att öl som alternativ ÄR sämre. Men jag förstår inte varför just tillsatserna skulle fälla avgörandet.

PORS! Innehåller antioxidanter.