handdator

Visa fullständig version : Få bort magen


Danne80
2008-07-09, 14:14
Vad är det mest effektiva sättet att få bort magen? Resten av lroppen är relativt deffad och i bra form, men eftersom jag slarvat med magen under en bra period och druckit mycket gainers så har den dessvärre växt. Nu vill jag få bort den då den inte passar symentriskt med resten av kroppen. Vad har ni att rekommendera som är mest effektiv?

mastermungo
2008-07-09, 14:22
Träna för fettförbränning eller bygg upp mer muskler på andra delar av kroppen. Lägg upp en bild också.
Kanske finns någon annan anledning att din mage ser stor ut.

birra_peroni
2008-07-09, 14:26
Du kan inte isolera en fettförbränning på specifika ställen på din kropp. Vart fettet lägger sig har inget samband med vad du äter heller utan det är dina genetiska förutsättningar. Normalt sätt samlas fettet vid en viktuppgång på killar runt bålen och på tjejer runt höfterna.

Vill du bli av med magen får du ligga på kcal underskott tills den är borta. Samt varva detta med löpning/styrketräning, att bara ägna dig åt tex. situps kommer inte göra så att din mage magiskt försvinner.

Hoppas du blev lite klokare :)

King Grub
2008-07-09, 14:27
Vad är det mest effektiva sättet att få bort magen?

Ät mindre, träna mer, eller båda delarna.

AmericanDragon
2008-07-09, 14:29
Doesn't make sense.

birra_peroni
2008-07-09, 14:41
Doesn't make sense.

Que?

Danne80
2008-07-09, 14:44
Är inte långa prommenader effektivare än löpning? Räcker det itne med situps för att få bort magen. Har helt ok magrutor men ganska mycket udnerhudsfett. Ofta man lägger upp en bild på internet.

King Grub
2008-07-09, 14:46
Är inte långa prommenader effektivare än löpning?

Det handlar om att skapa ett kaloriunderskott. Oavsett hur du åstadkommer det. Löpning förbrukar mer kalorier både per tidsenhet och distans.

Räcker det itne med situps för att få bort magen.

Dom tränar magmusklerna. Fettet påverkas inte.

birra_peroni
2008-07-09, 14:48
Fan grubb du e för snabb, ja vill också svara :P

Whistler
2008-07-09, 14:57
Ofta man lägger upp en bild på internet.

Det är lättaste sättet för oss att göra en bedömning av din nuvarande fysik.

Att redigera bort ansiktet i valfritt bildbehandlingsprogram tar mellan 5 och 15 sekunder, så det är knappast jobbigt.

I övrigt är det som King Grub med flera säger, du måste ligga på ett energiunderskott för att bli av med fettet på din kropp.

King Grubs deffguide är bra: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Danne80
2008-07-09, 15:09
Något att rekommendera för att hamna i energiunderskott? Väger ca 115 kg just nu ifall det har något betydelse. Kommer musklerna drabbas pga det?

birra_peroni
2008-07-09, 15:11
Ät mindre, träna mer, eller båda delarna.

Lite styrketräning skadar inte *flex*

Whistler
2008-07-09, 15:19
Något att rekommendera för att hamna i energiunderskott? Väger ca 115 kg just nu ifall det har något betydelse. Kommer musklerna drabbas pga det?

Läs deffguiden jag länkade till. Allt du behöver veta står där. :)

Wao
2008-07-09, 15:20
Ät mindre och rör mer på dig för att hamna på kcal minus.

Tolkia
2008-07-09, 15:58
Vad är det mest effektiva sättet att få bort magen? Resten av kroppen är relativt deffad och i bra form, men eftersom jag slarvat med magen under en bra period och druckit mycket gainers så har den dessvärre växt. Nu vill jag få bort den då den inte passar symentriskt med resten av kroppen. Vad har ni att rekommendera som är mest effektiv?
Drick inte så mycket gainer, kanske? Gör åtminstone avvägningen "behöver jag gainers?"

Danne80
2008-07-09, 16:13
hört att gainers lägger sig på magen, stämmer det? Ifall det stämmer gäller det samma sak för proteindrick som t.ex. whey 80?

King Grub
2008-07-09, 16:16
Inte mer än annat, men det är stor mängd lättdruckna kalorier.

Danne80
2008-07-09, 16:29
Inte mer än annat, men det är stor mängd lättdruckna kalorier.

Förstod inte riktigt.

Whistler
2008-07-09, 16:44
Allt du äter/dricker som innehåller protein, fett eller kolhydrater bidrar till ditt kaloriintag. Ett överskott av kalorier, alltså större intag än du gör av med, gör att du går upp i vikt och då bl a lägger på dig fett. Gainers innehåller protein och kolhydrater, i en form som är väldigt lätt att få i sig i stora mängder. Vart fettet lägger sig på kroppen är individuellt, men påverkas inte nämnvärt av varifrån kalorierna kommer. Där du har lättast att lägga på dig fett, är där du har svårast att bli av med det.

S aint
2008-07-09, 16:52
Om du läser Grubbs deffguide som Whistler länkade till bör du få en bild av vad du ska göra.

Ta reda på din aktivitetsnivå och lägg upp ett kostschema att gå efter.

Gainer hade inte ingått i min dagliga kost om jag skulle deffat.. eller rättare sagt pga. antalet kalorier det innehåller så får det inte plats.

/S

Danne80
2008-07-09, 16:56
Snart kommer den muslimska högtiden Ramadan. Då kommer jag inte kunna äta mat eller dricka något mellan ca. 04:00-20:00. Kan jag använda den månaden till nytta angående fettförbräningen? Kommer ju förmodligen ha underskott av energi då eller är det dåligt att deffa under en period när man får äta under begränsad tid?

Whistler
2008-07-09, 17:14
Om du äter tio måltider á 200kcal på ett dygn är det 2000kcal. Om du äter ett mål på 2000kcal på ett dygn är det fortfarande 2000kcal. När på dygnet, eller hur många måltider du äter, spelar ingen roll, det är bara den totala slutsumman av kalorier som påverkar om du får energiunderskott, energiöverskott eller energibalans. Du kan likaväl ha en vecka som en mätperiod som ett dygn. 2000kcal x 7 = 14000kcal. Om du sätter i dig 2000kcal om dagen i sju dagar, eller 4000kcal varannan dag, så är det fortfarande 14000kcal efter en vecka. Extrema siffror, men det är mest för att förklara hur det funkar.

Nu när jag deffar äter jag i princip bara en måltid om dagen som innehåller det jag behöver. Brukar eventuellt komplettera med en proteindrink till frukost och ibland som kvällsmat innan jag ska sova, för att inte behöva försöka somna hungrig. Så länge magen klarar det är det ingen skillnad på energiintaget mot att äta tio små måltider, jag tycker bara det är lättare att veta att "Ah, nu har jag min måltid, den är allt jag behöver idag, nu behöver jag inte tänka på mat mer".

Danne80
2008-07-09, 18:09
Men är det inte viktigt att äta regelbunden även om man deffar? Läste någon artikel på aftonbladet att om man inte äter regelbunden finns det en risk att magen sväller upp. 1 ,åltid om dagn känns väldigt lite, kommer man inte tappa mycket muskelmassa så?

Johan_P
2008-07-09, 18:12
Men är det inte viktigt att äta regelbunden även om man deffar? Läste någon artikel på aftonbladet att om man inte äter regelbunden finns det en risk att magen sväller upp. 1 ,åltid om dagn känns väldigt lite, kommer man inte tappa mycket muskelmassa så?

Försök att inte leta efter vetenskaplig fakta på kvällsposten, det fungerar sällan bra.

S aint
2008-07-09, 19:44
Men är det inte viktigt att äta regelbunden även om man deffar? Läste någon artikel på aftonbladet att om man inte äter regelbunden finns det en risk att magen sväller upp. 1 ,åltid om dagn känns väldigt lite, kommer man inte tappa mycket muskelmassa så?

Och detta är samma tidning som tipsar om "popcorn dieten" och ständiga rubriker ex. "så tappar du 4 kilo på en vecka!" m.m.
Man blir så trött..

Leta gärna hellre på forumet och läs igenom gammla trådar, finns nog inget ställe med mer samlad info :).

/S

King Grub
2008-07-09, 19:54
En måltid om dagen finns ingen anledning att lägga sig på, men samtidigt behöver du inte ha mat i munnen var tredje timme, om du inte vill. Ät som ditt dagliga liv och din aptit dikterar.

Danne80
2008-07-09, 20:00
Bryts inte musklerna ner om kroppen inte får protein senast var fjärde timme?

Eddie Vedder
2008-07-09, 20:08
Bryts inte musklerna ner om kroppen inte får protein senast var fjärde timme?

Jo dom bryts alltid ner.

Men din proteinbalans står definitivt inte och faller på något så löjligt som protein in i munnen var fjärde timme.

Proteinet från din kost bryts ner absorberas under flera timmar och det är inte korta perioder av negativ proteinbalans som fäller avgörandet utan balansen över en längre tid.

Whistler
2008-07-09, 20:11
Nedbrytningen är konstant, den är alltid igång. Sök på proteinsyntes på forumet.

:EDIT:
Pucktvåa.

themanwhosoldtheworl
2008-07-12, 14:30
Kör warrior diet. Funkar perfekt för den som fastar. Man äter ordentligt en gång om dagen, helst innan man lägger sig eftersom man blir lite trött efter maten. Har provat själv.
Lycka till.

Annars kan du ju ha kvar lite protein i munnen och tugga lite på den var tredje timme :).