handdator

Visa fullständig version : hörlurar!


Animalistic
2008-07-08, 23:37
dags att investera i nya hörlurar! mina koss har gjort sitt =/
krav: mäktig bas
gör ingenting om det läcker ur dom, ska helst kunna användas på gym

vilka rekommenderar ni?
budgeten ligger på ca: 500spänn, +/- 200


mvh :hbang:

Scratch89
2008-07-08, 23:45
Vill du ha sådana man trycker in i örat, eller sådana du sätter runt huvudet?

Duffman
2008-07-08, 23:46
Jag har alltid gillar Sennheisers grejer....

Animalistic
2008-07-08, 23:46
Vill du ha sådana man trycker in i örat, eller sådana du sätter runt huvudet?

runt huvudet :thumbup:

Animalistic
2008-07-09, 00:10
Jag har alltid gillar Sennheisers grejer....

någon viss modell?

gnagaren
2008-07-09, 00:20
Köpte nyga igår, favoriterna som jag inte använt på ett tag;

http://www.teknikmagasinet.se/ (Ljud --> hörlurar --> Mircolurar --> Koss - Spark plugg)

Det kanske var sådana du hade? Jag tycker iaf att du ska köpa nya/prova på dem, ljudet är super, särskilt basen. Dessutom är de otroligt prisvärda.


Edit: Gick inte att länka till dem, men de är iaf Koss - Spark plugg

henk4n
2009-08-23, 18:28
ska köpa ett par nya hörlurar! har funderat på ett par koss portapro.

dessa: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tillbehor/horlurar/PORTAPRO/koss-portapro

Jag vill ha så bra ljud som möjligt, någon som har någon erfarenhet av dessa?

MasterChief
2009-08-23, 18:40
ska köpa ett par nya hörlurar! har funderat på ett par koss portapro.

dessa: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tillbehor/horlurar/PORTAPRO/koss-portapro

Jag vill ha så bra ljud som möjligt, någon som har någon erfarenhet av dessa?

Jag har ägt PortaPro i 10 år och det enda jag bytt är kuddarna. De låter fortfarande riktigt bra och är i perfekt skick.

Need I say more?

hahavaffan
2009-08-23, 18:44
Jag har ägt PortaPro i 10 år och det enda jag bytt är kuddarna. De låter fortfarande riktigt bra och är i perfekt skick.

Need I say more?Same same. Mina är dock bara runt 5 år, och först nu är kuddarna slut. Skorrar visserligen lite men det är för att jag fått in sand i dom. Älskar dom, och det är dags för ett par nya nu när lönen kommer på fredag faktiskt. Hade velat ha 25års jubileumsmodellen.

henk4n
2009-08-23, 18:59
okej! då ska jag köpa ett par. Men det är bra ljud i dem alltså?

Manta
2009-08-23, 19:03
Ljudet är bra, du kan fråga alla som står nära dig.

mangs
2009-08-24, 10:18
Är det bara jag som inte får ihop Koss med "Jag vill ha så bra ljud som möjligt" ?

För 260kr är de säkert ett bra val om man gillar bas mm men Koss är väl inte kända för att återge ett "bra och neutralt" ljud. Som sagt, vill man ha lurar med inbyggd Loudness så är de säkert bra men om man eftersträvar så naturtroget ljud som möjligt skulle jag snegla mer åt Sennheiser eller Shure.

ceejay
2009-08-24, 10:21
Jag har haft mina sennheiser pc160 i ett antal år, riktigt bra kvalite men det lär ju finnas ute nyare modeller nu :)

hahavaffan
2009-08-24, 10:25
Är det bara jag som inte får ihop Koss med "Jag vill ha så bra ljud som möjligt" ?

För 260kr är de säkert ett bra val om man gillar bas mm men Koss är väl inte kända för att återge ett "bra och neutralt" ljud. Som sagt, vill man ha lurar med inbyggd Loudness så är de säkert bra men om man eftersträvar så naturtroget ljud som möjligt skulle jag snegla mer åt Sennheiser eller Shure.Koss och så bra ljud som möjligt går inte ihop, nej. Det är ungefär som att åka till Euronics för att köpa så bra ljud som möjligt. Does not compute. Men vill man betala så lite pengar som möjligt, för så bra ljud som möjligt, så tycker iaf jag att Koss Porta Pro är ett jävligt bra köp.

Kung TexMex
2009-08-24, 10:32
Men de är ju så ohyggligt fula. Jag har sett massor av människor på stan med sådana och tänkt "Varför i jösse namn har de så fula hörlurar, ser ju inte klokt ut".. då visste jag inte vad det var för några men det såg jag ju nu.

http://tonjeabrahamsen.files.wordpress.com/2009/04/koss-porta-pro_157794.jpg

ceejay
2009-08-24, 10:34
Men de är ju så ohyggligt fula. Jag har sett massor av människor på stan med sådana och tänkt "Varför i jösse namn har de så fula hörlurar, ser ju inte klokt ut".. då visste jag inte vad det var för några men det såg jag ju nu.

http://tonjeabrahamsen.files.wordpress.com/2009/04/koss-porta-pro_157794.jpg

word, skitfula.

MasterChief
2009-08-24, 10:35
Är det bara jag som inte får ihop Koss med "Jag vill ha så bra ljud som möjligt" ?

För 260kr är de säkert ett bra val om man gillar bas mm men Koss är väl inte kända för att återge ett "bra och neutralt" ljud. Som sagt, vill man ha lurar med inbyggd Loudness så är de säkert bra men om man eftersträvar så naturtroget ljud som möjligt skulle jag snegla mer åt Sennheiser eller Shure.

Kan inte intstämma. Om man kopplar ihop dem med finstereon och lyssnar på en partita av Bach kanske de inte är optimala. Men som hörlur för en bärbar enhet (och då antar jag att denna används i just sådana sammanhang) med pop/rock/elektro som musikval har den en ljudprofil som funkar utmärkt. De har genom åren alltid fått bra i test i alla tidningar såsom M3, HiFi&Musik och Bild&Ljud. När jag köpte dem kostade de 700kr och för 260kr är de inte något annat än ett praktfynd deluxe.

Personligen tycker jag inte Sennheisers billigaste lurar levererar.

MasterChief
2009-08-24, 10:36
Men de är ju så ohyggligt fula. Jag har sett massor av människor på stan med sådana och tänkt "Varför i jösse namn har de så fula hörlurar, ser ju inte klokt ut".. då visste jag inte vad det var för några men det såg jag ju nu.



Samtidigt har de funnits i 25 år, och det är nästan unikt inom "prylvärlden".

simpan
2010-03-31, 18:14
Någon som har något tips på bra hörlurar för 1500-2000kr? Ska både se film och lyssna på musik med dom och hade tänkt mig några med kabel.

G_lund
2010-03-31, 18:15
http://www.crazyjunkyard.com/wp-content/uploads/2009/11/banana-earphone.jpg

Hemma Gymmaren
2010-03-31, 19:01
Checka på Oneoff(skate/snowboard butik), dem har WESC Oboe för 500 kr