handdator

Visa fullständig version : Bra tandläkare?


Dav0d
2008-07-08, 23:30
Hej allesammans, det är så att min mor har ett problem, hon har väldigt ont i tänderna och besökte en tandläkare idag som är anställd hos folktandvården. Efter en undersökningen på 30 minuter konstaterade läkaren att det inte var några problem och krävde därefter 1000 kr som betalning.

1000 kr för en undersökning som konstaterar något felaktigt eftersom hon har mäktigt ont i tänderna? Fy fan säger jag bara.

Jag undrar därför, är det någon här som känner till en RIKTIGT JÄVLA BRA tandläkare i Stockholms området? Självklart inte för dyr eftersom min mor är förtidspensionär.

Väldigt tacksam för svar.

Mvh Dav0d

Exdiaq
2008-07-08, 23:41
Det kanske inte var något fel?

Dav0d
2008-07-08, 23:48
Det kanske inte var något fel?

Min mor är inte personen som gnäller om det inte är allvarligt. Att det inte skulle vara fel är väldigt otroligt med den smärtan hon upplever. Sist hon gnällde om något hade hon nervkläm i diskarna vid nacken...

Jag efterlyser bara en riktigt bra tandläkare, som ni vet om genom erfarenhet.

PowPow
2008-07-08, 23:51
Problemet sitter kanske i tänderna? Det verkar ju konstigt om en tandläkare inte hittar grunden till problemet, om det nu sitter i tänderna.

Kan kanske vara en idé att vända sig till en vårdcentral, och försöka få igång en utredning genom dem?

Angel
2008-07-09, 07:45
Svamp i munhålan.

Baskagge
2008-07-09, 16:43
Kan vara många olika orsaker som är svåra att upptäcka. Irritation av nerverna till följd av kall/varm dryck. Rotspetsinflammation av en rotfyllning eller irritation vid en gammal lagning. Tandvärk kan komma och gå.