handdator

Visa fullständig version : Sprucka blodkärl runt axel-rygg partiet


shape
2008-07-08, 20:06
Hej,
Idag tränade jag ben; vader och hela låren.

Jag hade precis cyklat och gav mig an vadpressen, den där maskinen som man tränar vaderna på genom att stå med en viss belastning på axlarna och sedan trycka sig uppåt med hjälp av tårna. På maskinen stod det att "maskinen" endast tränade vader. Jag tränade axlar igår, och kände att det var en ganska stor belastning på axlarna när jag tryckte mig upp med vadmaskinen (hade väl runt 80 kg) idag, men jag kände inte att det direkt tränade axlarna, och hade inte ont direkt efteråt i axlarna heller. I alla fall såg jag i duschen att jag hade stora spruckna blodkärl runt axel-rygg paritiet! Jag har ingen erfarenhet av spruckna blodkärl på kroppen (har väl aldrig tränat så pass hårt att huden inte hinner med) Bifogar en bild:

http://bp3.blogger.com/_EPjfoVvTJsw/SHO5-a_V7EI/AAAAAAAAAAw/0M9XqjgTr0k/s200/IMG_0201.JPG

Hur lång tid tar det innan det här läker? Det bildas väl inga ärr? Som sagt ovan så tränade jag ju inte axlar med maskinen? Kan jag träna axlar imorgon, eller bör jag skippa det? Svara helst om du vet vad du pratar om! Tack på förhand!

PS. Vore det inte matnyttigt med en kategori som har omfång kring skador? Kategori "Skador"? Jag vet att jag skulle bruka viss tid i det forumet i alla fall.. DS.

Hades
2008-07-08, 20:09
Det är sömmarna på tröjan som orsakar det och har inget att göra med musklerna eller att huden inte hänger med. Försvinner på någon dag. Helt ofarligt. Såna får jag ett par gånger i veckan.

Ps.
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=31

Gigabyte
2008-07-08, 20:45
Eh, vågad bild där :/

Som sagt så är det en vanlig återkommande grej. Jag har dock upplevt att det blivit mindre rött allt eftersom tiden går och man kört övningen några ggr.
Bara att träna på!

spoonchest
2008-07-08, 22:28
Jag får såna där över hela kroppen. Det beror lite på ytliga blodkärl och så där.. Jag får det ofta i armvecken, och på sidan av axlarna, plus ovanpå axlarna. Ibland även över bröstet.*flex*

Martin Löwgren
2008-07-09, 09:17
Såna där får jag alltid efter knäböj. Brukar lägga sig efter några dagar.

shape
2008-07-09, 17:49
Ledsen för den vågade bilden, men jag tog den i panikens hetta direkt efter träningen, hade inte tid att redigera den då jag behövde få snabba svar på vad det var för fix jag hade fått på axlarna! Dessutom tror jag inte jag vet hur man redigerar bilder i vista *rolleyes*

Nilsjohan
2008-07-09, 17:56
Jag brukar ibland ha så efter knäböj, nästan alltid efter ståendevadpress (när belastningen ligger på axlarna). Tidigare så har jag haft så under lumpentiden då man kånkade runt på ryggsäck och annat skrot.