handdator

Visa fullständig version : Är du vän med ditt/dina ex?


LadyInsane
2008-07-08, 18:38
Pga en annan tråd, blev jag lite nyfiken.

Själv är jag inte vän med mitt enda ex. Har nog tom hatat honom väldigt länge. Nu däremot betyder han inte mer för mig än luft.

Hur ligger det till med er andra? Umgås ni med exen? Ringer och snackar med dem som kompisar?

Vad tycker ni om en partner som håller kontakt med sina ex? Respektlöst mot den nuvarande, eller bara naturligt?

L-Sami
2008-07-08, 18:39
Har några på MSN, men snackar sällan.

LadyInsane
2008-07-08, 18:47
Ni som håller kontakt med era ex, varför gör ni det? Hade ni ett långt förhållande? Något gemensamt? Barn?

Sebsun
2008-07-08, 18:50
Nope, finns ingen anledning tycker jag. Ungefär samma som LI.

Angel
2008-07-08, 18:53
Jag är väldigt bra kompis med dom flesta av mina ex. Förmodligen för att jag är en sådan bra,rolig och charmig tjej att dom vill ha kvar mig i sina liv.

Ett ex umgås jag ganska frekvent med och pratar med dagligen, har även blivit bra kompis med hans nuvarande tjej och vi har börjat umgås lite.

Ett annat hjälpte mig att flytta, hyrde släpkärra, monterade alla mina möbler..

Jag var en grym flickvän helt enkelt.

dice
2008-07-08, 18:54
Hejar väl om jag stöter på dem på stan, det är väl typ det. Är inte ovän med någon men har heller inget utbyte av att hålla kontakten,

dooh
2008-07-08, 18:59
De ingår i kompiskretsen så de finns kvar i mitt liv. varken bu eller bä, även om det titt som tätt konstaterar att jag var den bästa de haft (hahaha)

erks
2008-07-08, 19:04
Talas väl vid på msn då och då.

Syndicate
2008-07-08, 19:11
Jag har inga ex.
Men jag tror inte jag skulle hålla kontakten med honom. Typ heja om man springer in i varandra...

Sen beror det väl kanske lite på varför det tog slut; var det för att han var otrogen vill man nog inte ha mer med honom att göra. Var det för att man inte längre hade några känslor för varandra så kanske man vill ses som vänner igen.

LadyInsane
2008-07-08, 19:18
Tänk att så många finner den här fågeln sexig..!
http://www.hawaiianatolls.org/images/June_06/jerry_lee_lewis_albatross.jpg

Robbin
2008-07-08, 19:19
Vem fan är det där?

Tjuckot
2008-07-08, 19:20
Ett ex utav 3. Satte ett ja.

ligne
2008-07-08, 19:24
jag är inte ovän med någon av mina förra partners

LadyInsane
2008-07-08, 19:25
Vem fan är det där?

Det är en albatross;)

Hermit
2008-07-08, 19:28
Jag har inget ex :hbang:

Björkvedens mästare
2008-07-08, 19:43
Nej. Jag har nog bett alla utom en att dra åt helvete.

PowPow
2008-07-08, 19:44
Har några på MSN, men snackar sällan.

Samma här.
Ett av exen träffar jag väl för en fika, sådär en gång på året. Vet inte riktigt varför.. jag gillar inte ens henne.

Jompan
2008-07-08, 19:46
Har ingen kontakt med mitt ex. Känner inget behov av det. Vi skiljdes inte som ovänner heller, men har som sagt inget behov av att ha honom som vän heller.

Tror lite att om man förblir vänner eller inte efter det tagit slut beror lite på hur man hade det i förhållandet. Med mitt ex så jag vet inte antar att vi bara var kära den tid vi hade, men fanns inget djupare att bygga på, vet inte så här i efterhand om jag kunde säga att han samtidigt var en vän när vi var tillsammans. Med min nuvarande kille kan jag direkt säga att han är som en bästa vän samtidigt som han är den jag håller kär. Nån jag kan lita på och som vill mitt bästa. Så vet inte om de skulle varit annorlunda om det skulle ta slut i sånt förhållande att man förblir vänner?

Speedy
2008-07-08, 19:47
jag är vän med två ex mitt senaste är dock den som jag pratar mest med. blir ju inte jätteofta men vi bor i en liten stad så det är svårt att undgå att träffas ibland...har inga problem med det tycker det verkar onödigt att vara ovänner eller så bara för att.

shadowfire
2008-07-08, 20:05
Har kontakt med ett par, men bara ibland över msn eller så... man pejlar läget, kollar hur den andre har det, om det blivit några barn gjorda o sådant. Infokoll bara.

Aldrig varit ovän med ett ex och skulle när som helst kunna ta en fika med vilket av exen som helst utan problem. Skulle inte tveka en sekund o ställa upp för ett ex om denne hamnade i nöd av något slag heller.

Däremot tror jag det är bra att man klipper all kontakt då förhållandet tar slut, åtminstone ett tag. För bådas bästa. Jag riktigt längtar då jag fortfarande bor ihop med mitt nuvarande ex, hur bra vi än kan umgås som vänner just nu, så ska det bli ljuvligt att få klippa banden helt och få förtränga allt på riktigt ett tag...

Loke
2008-07-08, 21:19
Alltså, jag skulle vilja säga "ja", men jag är en ganska otrevlig person.

Men det är klart det är naturligt att hålla kontakten. Kanske finns det vissa som bara hittar partners minst 20 mil hemmifrån, men där jag kommer från så fortsätter man ju ha gemensamma vänner om inte annat, och vad finns det då för alternativ? Ska man gå runt på fester och inte låtsas om varandra?

Lelle Pelle
2008-07-08, 21:25
Nej, det gör vi inte. Jag sa det när det tog slut, att jag inte vill ha någon som helst kontakt med henne förutom när vi förs samman av gemensamma vänner.

The Somberlain
2008-07-08, 21:30
Om "Jag är en lidl-handlande hårdrockare som tänder på albatrossar" är detsamma som "Vi är inte ovänner men umgås inte frekvent" så ja, då gillar jag lidl, hårdrock och albatrossar.

LadyInsane
2008-07-08, 21:37
Om "Jag är en lidl-handlande hårdrockare som tänder på albatrossar" är detsamma som "Vi är inte ovänner men umgås inte frekvent" så ja, då gillar jag lidl, hårdrock och albatrossar.

Nää. Det är bara en post för de som inte har lust att svara seriöst. :D I pollar på kollo , ska just lidl, hårdrockare och albatrossar vara med. Fråga mig inte varflr..:D

Scratch89
2008-07-08, 21:39
Jag satte ja, men det är mest för att jag inte är osams med någon av dem. Nu är jag iofs ung och osnuten så det räknas väl kanske inte...

Rellos_87
2008-07-08, 21:54
Jag brukar bli KK med mina ex, varför slösa bort värdefulla resurser? :D

mangemani
2008-07-08, 21:59
min första är den enda jag är vän med.

Alexton
2008-07-08, 22:30
Jag är vän med alla mina ex. Även från de mer stormiga förhållanden.. Bara för att ni inte klarar av att bo ihop betyder inte att man inte kan vara vänner. Dessutom är det alltid bra att ha folk runt sig som vet hur man tycker och tänker.

theoppositescollide
2008-07-08, 22:36
Mitt senaste ex gjorde jag slut med på ett förbannat olyckligt och klumpigt vis, men jag har lyckats reda upp det så vi är vänner och kan prata osv utan "any hard feelings", det är skönt för vi har många gemensamma vänner osv.

Mina andra ex är jag vän med, men det är inga jag pratar med.

machine gun
2008-07-08, 22:41
Hur ligger det till med er andra? Umgås ni med exen? Ringer och snackar med dem som kompisar?

Nej.

J.Saarela
2008-07-08, 23:12
Sjukt patetiskt att behöva hata nån för att man ej är i ett förhållande med personen mer.Finns väl ingen orsak att vara vänner längre,men att hata nån man haft en relation med är bara löjligt.



Pga en annan tråd, blev jag lite nyfiken.

Själv är jag inte vän med mitt enda ex. Har nog tom hatat honom väldigt länge. Nu däremot betyder han inte mer för mig än luft.

Hur ligger det till med er andra? Umgås ni med exen? Ringer och snackar med dem som kompisar?

Vad tycker ni om en partner som håller kontakt med sina ex? Respektlöst mot den nuvarande, eller bara naturligt?

LadyInsane
2008-07-08, 23:16
Sjukt patetiskt att behöva hata nån för att man ej är i ett förhållande med personen mer.Finns väl ingen orsak att vara vänner längre,men att hata nån man haft en relation med är bara löjligt.

Ge dig! Jag hoppas att du inte dömer människor sådär snabbt i verkligheten.

Du har ingen aning om vad han var för person, och vad han gjorde mot mig. Gå och lägg dig.

tntballe
2008-07-08, 23:50
Ex är numera bekantskaper som tynat bort.

Blev nu påmind om att 2 utav 5 ex har gått bort. Får hoppas att det inte blir fler allt för snart.

Troll
2008-07-09, 00:25
Nix, ingen kontakt med ex.

Nu har inte min fru några ex hon umgås med heller, men skulle hon ha det är det ju något ur hennes förflutna innan vi träffades.
Det är inget jag vill eller kan styra över, utan sånt man får respektera.

palme
2008-07-09, 01:24
Nej inte vän med nån och vill inte ha nån vänskap med de heller, det är slut av en anledning.

Fast händer ju att man går hem med ett ex ibland.

Nitrometan
2008-07-09, 07:48
Ja. Vi har en hund ihop.

Vänner. Men vi umgås inte särskilt mycket. Det är ju slut.

Alfred Nobel
2008-07-09, 08:17
Nopp

Mourten
2008-07-09, 08:52
Har sex med ett x ibland, så jag svarade Ja men i övrigt har jag inget utbyte.

Angel
2008-07-09, 09:02
Ett av mina ex räknar ja som min bästa killkompis faktiskt.

Jacksatan
2008-07-09, 09:05
Nej, jag tycker inte det är schysst mot min flickvän att ha kontakt med mina ex.

kalle_banan
2008-07-09, 09:21
Ja, fast vi hade ingen kontakt på två år, ganska nyligen träffades vi igen, har setts två gånger och pratat på msn ganska mycket. Men det blir lätt komplicerat...

Jacksatan
2008-07-09, 09:28
Sjukt patetiskt att behöva hata nån för att man ej är i ett förhållande med personen mer.Finns väl ingen orsak att vara vänner längre,men att hata nån man haft en relation med är bara löjligt.

Lika vidsynt och förstående som vanligt...

jaaaaag
2008-07-09, 10:29
Har några på MSN, snackar lite då och då.
Sen så har jag bara haft korta förhållanden förutom med en kille som jag fortf har kontakt med. Om man varit tillsammans med någon länge känns det konstigt och jobbigt att bara bryta och aldrig mer ses.

LadyInsane
2008-07-09, 10:33
Nej, jag tycker inte det är schysst mot min flickvän att ha kontakt med mina ex.

Så tycker jag också. Förvånas över hur många det är som håller kontakt med exen.

Tolkia
2008-07-09, 10:43
Så tycker jag också. Förvånas över hur många det är som håller kontakt med exen.
Här frestas jag dock att vända ditt eget argument mot dig och säga "men du har ingen aning [om hur deras f.d. förhållande sett ut och hur deras nuvarande ser ut]."

LadyInsane
2008-07-09, 10:45
Här frestas jag dock att vända ditt eget argument mot dig och säga "men du har ingen aning [om hur deras f.d. förhållande sett ut och hur deras nuvarande ser ut]."

Det är sant.:) Det håller jag med om. Kanske beror det också på att jag faktiskt inte varit i några lååånga förhållanden. (Om man inte räknar med nuvarande).

Edit: Men om en nuvarande flickvän inte vill att partnern håller kontakt med exen, är det respektlöst av honom att göra det då? Eller är det respektlöst att ens ställa de kraven?

Litecore
2008-07-09, 10:47
nej, faktiskt inte.. jag har bara ett ex och det var typ 4 år sen nu tror jag.
hade jävligt mycket agg i början men nu skulle jag gärna träffa henne bara
för att se hur hon har det och vad hon gör liksom, för trevlighetens skull :)

machine gun
2008-07-09, 10:49
Edit: Men om en nuvarande flickvän inte vill att partnern håller kontakt med exen, är det respektlöst av honom att göra det då? Eller är det respektlöst att ens ställa de kraven?

Det är respektlöst att ställa de kraven. Hur skulle du reagera om din partner förbjöd dig att träffa en god vän?

jaaaaag
2008-07-09, 10:53
Jag vet faktiskt inte.. om du verkligen blir ledsen av att han träffar sina ex så tkr jag att han kan tänka på vad som är viktigast.. men det är svårt.

machine gun
2008-07-09, 10:56
Jag vet faktiskt inte.. om du verkligen blir ledsen av att han träffar sina ex så tkr jag att han kan tänka på vad som är viktigast.. men det är svårt.

Där är ju frågan också lite varför man blir ledsen av det? Är det svartsjuka och isf, är det befogat? Är det så bör man nog se över sitt nuvarande förhållande en aning.

Daniiiel
2008-07-09, 10:57
Bara ett ex resten hatar mig för mycket, ex har man till en sak och det är sex.

ligne
2008-07-09, 11:12
för fan, väx upp med er nu.

min nuvarande flickvän ska väl kunna lita på mig tillräckligt mycket för att låta mig prata med en gammal flickvän som jag fortfarande är vän med?

det finns ingen anledning till svartsjuka eller liknande.

skulle min nuvarande ställa krav på att jag skulle bryta kontakten med alla andra jag träffat tidigare så hade jag bett henne dra åt helvete.

Nitrometan
2008-07-09, 11:22
Bara ett ex resten hatar mig för mycket, ex har man till en sak och det är sex.
Vad skulle din partner säga om det?

Daniiiel
2008-07-09, 11:23
Vad skulle din partner säga om det?

Jag har ingen partner..

Nitrometan
2008-07-09, 11:46
Bara ett ex resten hatar mig för mycket, ex har man till en sak och det är sex.

Vad skulle din partner säga om det?

Jag har ingen partner..

Okaj.


Då känns inte ditt svar så jätterelevant för de som befinner sig i ett förhållande och eventuellt är vänner med sitt/sina ex.

Trassel
2008-07-09, 11:59
tja, det där med ex, skulle inte säga att jag är ovän med någon av dem men kontakten har en tendens att rinna ut i sanden i takt med att man träffar någon ny.

Men visst skulle det vara kul ibland att höra hur det går för en del av dem, men inte tillräckligt kul för att man själv tar initiativet :)

The Draf
2008-07-09, 12:01
Har ingen kontakt med något ex. Känns bara konstigt, pinsamt och jobbigt att ha med dom att göra

LadyInsane
2008-07-09, 12:17
Det är respektlöst att ställa de kraven. Hur skulle du reagera om din partner förbjöd dig att träffa en god vän?

Jag har inte tänkt på det så. Bra. Insikt is a good thing!:)

Edit: Thanks ms Z, du är så vis!

Daniiiel
2008-07-09, 12:22
Ett ex är en person som man varit väldigt nära involverad med, förmodligen haft stor kärlek till. Man ska visa respekt för sin partner och därför lämnar man exet bakom sig.

Varför är det konstigt att vara svartsjuk på en person som sin partner haft sex med och varit kär i?

Nitrometan
2008-07-09, 12:26
Varför är det konstigt att vara svartsjuk på en person som sin partner haft sex med och varit kär i?
Därför att det var innan ni träffades och det är över nu.

Daniiiel
2008-07-09, 12:31
Därför att det var innan ni träffades och det är över nu.

Ja det kvittar ju att hålla på och argumentera om det här egentligen, vissa tycker si och vissa tycker så. Jag skulle då aldrig träffa ett ex om jag hade en partner som skulle må dåligt över att jag gjorde de. Jag skulle själv inte gilla om hon gjorde det troligtvis.

Dan S
2008-07-09, 12:48
jag ser ingen orsak till att hata eller vara ovän med sitt ex, såvida den ifråga inte sårat en väldigt mycket och inte ber om ursäkt för det, själv är jag vän med alla mina. Det är ju en människa det också, och har h*n inte gjort något negativt gentemot mig ser jag ingen orsak till att inte vara vän med h*n.
Man kan ju inte bli sur för att dom vill/gör slut.

J.Saarela
2008-07-09, 13:03
Lika vidsynt och förstående som vanligt...



Lika omtyckt som vanligt.

hum
2008-07-09, 15:42
Facebookvän med samtliga. :thumbup:

Tricklev
2008-07-09, 16:01
Har inget intresse av att vara vän med någon, ingen av dom har en personlighet jag gillar, sedan så hatar dom flesta mig.

Dock så har jag inget principiellt emot det, och hade kunnat vara vän med ett ex, om relationen hade blivit sådan.

Jacksatan
2008-07-09, 16:09
Därför att det var innan ni träffades och det är över nu.

jag kan bara gratulera dig om det är så du känner. Jag gör det inte, och skulle absolut inte gillar ifall min tjej umgicks - eller hade kontakt - med nåt av sina ex.

shut teh face
2008-07-09, 16:17
Jag har inget ex.
Sambon har ett ex från tidigare som jag har träffat i efterhand och vi båda umgås med honom. Ser inga problem i det faktiskt.

Jag hade gärna träffat fler ex, ifall hon hade några. :)

Man är väl tillräckligt mogen för att kunna uppföra sig som människor.

mela
2008-07-09, 16:27
Jag är inte ovän med något utav mina ex. Men jag pratar aldrig med dem. Eller jo, en kille som bad mig om tips i hans nuvarande förhållande :D

Troll
2008-07-09, 21:09
Ja det kvittar ju att hålla på och argumentera om det här egentligen, vissa tycker si och vissa tycker så. Jag skulle då aldrig träffa ett ex om jag hade en partner som skulle må dåligt över att jag gjorde de. Jag skulle själv inte gilla om hon gjorde det troligtvis.

Det kanske beror på din inställning att ex endast är till för att ha sex med??...

xarizma
2008-07-09, 21:39
Nej.

shadowfire
2008-07-09, 21:53
Så tycker jag också. Förvånas över hur många det är som håller kontakt med exen.

men ååh, vad trött jag blir på sådana generaliseringar. Jag tycker du skriver bra om mycket, men inte här. Du har inte en aning om hur jag är som pojkvän, vilka flickvänner jag har haft eller hur våra relationer har sett ut.

Du bär ju på en typ av relationer, en typ av killar, en typ av ex. Uppenbarligen, eftersom du läxade upp J.sahara eller vad han heter, vilket iofs inte var konstigt eftersom han också enbart utgick från sina värderingar, erfarenheter osv.

Samma nitlott båda två. Alla har inte samma erfarenhet som er, släpp ishockeyklubban och våga prova kricket båda två. Vi har alla haft olika relationer, olika länge, på olika form - och är olika som människor med, både i interaktioner med varandra och som individer.

Om nu jag har ett förhållande och mitt ex hör av sig och är i nöd av något slag, vad vore fel med att jag ställde upp och hjälpte henne som medmänniska?

Å andra sidan, hade jag varit en player hade saken varit annorlunda. Hade hon varit en player hade saken också varit annorlunda. Alltså, det går inte att dra allt över en kam bara. Det handlar om vilka situationer man har, vilken typ av relation man har och hur allt förhåller sig.

För mig betyder ett förhållande att man satsar ALLT man har på varandra - och lite till. Att man sedan ska ignorera varnadra och låtsas som ingenting efteråt känns bara korkat - under förutsättningar att båda har betett sig som vuxna under relation och under uppbrytandet.

Har man investerat i något, oavsett vad det är, i livet så får man ju stå sitt kast. Är det en annan människas känslor så bör man ju förvalta dem även efter förhållandet o bete sig som folk, under förutsättning att man har förvaltat varandras investering på ett bra sätt. Återigen, det handlar om hur relationen har sett ut. Skiljs man som bästa vänner så varför inte förvalta vänskapen. Det handlar ju om hur man marknadsför det till sin kommande partner också. Smyger man med det, eller introducerar man exet och dennes respektive på ett vänskapligt sätt? Jag hade inte haft ett dugg problem med att träffa ett 10 år gammalt ex och dennes pojkvän på middag, hade bara varit en ära.

Sedan är balansgången individuell. Vissa tycker det är OK om deras partner sover över hos exet, vissa pallar inte ens att denne har en msn-kontakt. Det handlar om erfarenheter, värderingar osv. Så svaret på din fråga är helt enkelt: pwnd.

ligne
2008-07-09, 23:01
Man är väl tillräckligt mogen för att kunna uppföra sig som människor.

YES!

läs nu detta era valpar :D

Nitrometan
2008-07-10, 08:03
jag kan bara gratulera dig om det är så du känner.
Tackar.

I ett förhållande så litar jag på min partner. Svartsjuka är en negativ känsla som bara drar med sig mer negativa grejer.

Enda gångerna jag har känt svartsjuka har varit när man ännu inte riktigt har inlett ett förhållande och inte är säker på varandra än.

lectris
2008-07-10, 09:14
Jag har två ex som jag har jättebra kontakt med, de är bland mina bästa vänner.. känner en utan och innan liksom. Vi pratar kanske inte dagligen men snudd på :)

Coldsmith
2008-07-10, 09:28
jag är kompis med mina ex. Men det verkar som att det är lättare för killar att vara, var ihop med två tjejer för länge sen, dom vill itne ha med mig att göra. Men mina kill-ex har jag inga problem att umgås med eller träffas. VI har jättekul ihop.

Lellan
2008-07-10, 09:30
men ååh, vad trött jag blir på sådana generaliseringar. Jag tycker du skriver bra om mycket, men inte här. Du har inte en aning om hur jag är som pojkvän, vilka flickvänner jag har haft eller hur våra relationer har sett ut.

Du bär ju på en typ av relationer, en typ av killar, en typ av ex. Uppenbarligen, eftersom du läxade upp J.sahara eller vad han heter, vilket iofs inte var konstigt eftersom han också enbart utgick från sina värderingar, erfarenheter osv.

Samma nitlott båda två. Alla har inte samma erfarenhet som er, släpp ishockeyklubban och våga prova kricket båda två. Vi har alla haft olika relationer, olika länge, på olika form - och är olika som människor med, både i interaktioner med varandra och som individer.

Om nu jag har ett förhållande och mitt ex hör av sig och är i nöd av något slag, vad vore fel med att jag ställde upp och hjälpte henne som medmänniska?

Å andra sidan, hade jag varit en player hade saken varit annorlunda. Hade hon varit en player hade saken också varit annorlunda. Alltså, det går inte att dra allt över en kam bara. Det handlar om vilka situationer man har, vilken typ av relation man har och hur allt förhåller sig.

För mig betyder ett förhållande att man satsar ALLT man har på varandra - och lite till. Att man sedan ska ignorera varnadra och låtsas som ingenting efteråt känns bara korkat - under förutsättningar att båda har betett sig som vuxna under relation och under uppbrytandet.

Har man investerat i något, oavsett vad det är, i livet så får man ju stå sitt kast. Är det en annan människas känslor så bör man ju förvalta dem även efter förhållandet o bete sig som folk, under förutsättning att man har förvaltat varandras investering på ett bra sätt. Återigen, det handlar om hur relationen har sett ut. Skiljs man som bästa vänner så varför inte förvalta vänskapen. Det handlar ju om hur man marknadsför det till sin kommande partner också. Smyger man med det, eller introducerar man exet och dennes respektive på ett vänskapligt sätt? Jag hade inte haft ett dugg problem med att träffa ett 10 år gammalt ex och dennes pojkvän på middag, hade bara varit en ära.

Sedan är balansgången individuell. Vissa tycker det är OK om deras partner sover över hos exet, vissa pallar inte ens att denne har en msn-kontakt. Det handlar om erfarenheter, värderingar osv. Så svaret på din fråga är helt enkelt: pwnd.


På det fetstilta låter du tänkande, sen inte. Men orken varar inte hela vägen antar jag, plusettar första och på själva frågan svarar jag "det är olika SAMT varierar..."

Slartibartfast
2008-07-10, 10:16
Jag har aldrig fattat detta med att vara bitter och arg på sina ex. Det är en sak att inte ha kontakt för att man inte har nåt gemensamt längre eller för att man fortfarande har känslor för varann, eller nåt. Men jag förstår inte att folk blir ovänner efter att förhållandet tagit slut. Varenda en av mina ex är bra människor. En av dem är den bästa jag nånsing träffat. Jag har inte kontakt med någon av dem, förutom den nyaste, men jag hyser inga negativa känslor för dem överhuvudtaget, och jag tror inte dom gör det för mig heller.

Det verkar som om det är främst tjejer som radar upp ex efter ex och i det närmaste avskyr dessa efter att förhållandet går i kras. kanske dags att omvärdera sina partnervalskriterier?

Osten80
2008-07-10, 10:20
Jag har aldrig fattat detta med att vara bitter och arg på sina ex. Det är en sak att inte ha kontakt för att man inte har nåt gemensamt längre eller för att man fortfarande har känslor för varann, eller nåt. Men jag förstår inte att folk blir ovänner efter att förhållandet tagit slut. Varenda en av mina ex är bra människor. En av dem är den bästa jag nånsing träffat. Jag har inte kontakt med någon av dem, förutom den nyaste, men jag hyser inga negativa känslor för dem överhuvudtaget, och jag tror inte dom gör det för mig heller.

Det verkar som om det är främst tjejer som radar upp ex efter ex och i det närmaste avskyr dessa efter att förhållandet går i kras. kanske dags att omvärdera sina partnervalskriterier?

Det beror ju på anledningen till varför förhållandet tog slut. Om det tog slut pga tex otrohet, så är det ju inte konstigt att någon blivit bitter.

Slartibartfast
2008-07-10, 10:29
Det beror ju på anledningen till varför förhållandet tog slut. Om det tog slut pga tex otrohet, så är det ju inte konstigt att någon blivit bitter.

Jo, men som sagt, väljer man partners som bedrar så bör man se över sitt sätt att välja partners.

Litecore
2008-07-10, 10:33
svårt att räkna ut att någon ska vara otrogen när man inleder ett förhållande ?

Slartibartfast
2008-07-10, 10:37
svårt att räkna ut att någon ska vara otrogen när man inleder ett förhållande ?

Man inleder väl inte ett förhållande med någon som man inte lärt känna ordentligt först?

Och jo, det går att med väldigt stor säkerhet fastställa ifall det finns stor risk för otrohet när man väl känner en människa. Otrohet är inte något som bara händer.

Snafu
2008-07-10, 10:38
Jag har haft kontakt med tidigare flickvänner så länge det känts meningsfullt - sen börjar det rinna ut i sanden efter ett år eller några år.

I en perfekt värld skulle jag nog helst se att min flickvän inte hade någon kontakt med sin tidigare pojkvän (det har hon inte heller). Jag känner mig mer speciell då :) Japp, på den barnsliga nivån ligger det.

Litecore
2008-07-10, 10:48
Man inleder väl inte ett förhållande med någon som man inte lärt känna ordentligt först?

Och jo, det går att med väldigt stor säkerhet fastställa ifall det finns stor risk för otrohet när man väl känner en människa. Otrohet är inte något som bara händer.
nej visserligen, men om man väl fattar tycke för någon som har gjort snedsteg
tidigare så är det hemskt lätt att tänka "åh, men han/hon gör nog inte om det"
eftersom man är helt lost på kärleksfjärilar-i-magen/endorfin-cocktails (oftast)
även om man lär känna en person noga innan man blir tillsammans så tror tror
i alla fall jag att man inte man misstänka otrohet utan anledning liksom, eller ?

tntballe
2008-07-10, 11:19
Man inleder väl inte ett förhållande med någon som man inte lärt känna ordentligt först?

Och jo, det går att med väldigt stor säkerhet fastställa ifall det finns stor risk för otrohet när man väl känner en människa. Otrohet är inte något som bara händer.

Men du kan aldrig vara helt säker.

Och bland dom som det är en liten risk att dom skulle vara otrogna, så är det ju fortfarande några som är det.
Dessa lågriskare tvivlar jag på att du kan fastställa vilka de är.

Nitrometan
2008-07-10, 11:25
Men du kan aldrig vara helt säker.
Orka hänga upp sig på negativa tankar. Kan ju inte springa runt och oroa sig för vad som ska hända. Att ta ut negativa händelser i förskott är bara dumt och improduktivt.

Det leder aldrig till nåt bra.

Slartibartfast
2008-07-10, 11:27
Men du kan aldrig vara helt säker.

Och bland dom som det är en liten risk att dom skulle vara otrogna, så är det ju fortfarande några som är det.
Dessa lågriskare tvivlar jag på att du kan fastställa vilka de är.

Det är ju viss skillnad på att välja en vettig partner som med största sannolikhet inte kommer att vara otrogen, och att gång på gång välja någon som är det, som vissa verkar göra.

I min utvidgade bekantskapskrets känner jag inte till ett enda regelrätt otrohetsfall, även om det inkluderar "högriskpersoner". Att någon hittat någon annan har hänt ett par gånger, men det är en annan sak.

shut teh face
2008-07-10, 11:27
Det var väl inte det som var grejen. Folk kan vara otrogna och ingen kan förutse det. Finns till och med folk som är otrogna för de inte tycker att de "förtjänar" sitt nuvarande förhållande. Sen finns alltid scenariot där man bråkat, och ena parten drar ut och super, det finns ingen som vet vad en människa ska göra i den sitsen.

tntballe
2008-07-10, 11:34
Orka hänga upp sig på negativa tankar. Kan ju inte springa runt och oroa sig för vad som ska hända. Att ta ut negativa händelser i förskott är bara dumt och improduktivt.

Det leder aldrig till nåt bra.

Håller med. Oroar man sig för mycket i förhållandet så lär det leda till ett tidigt slut.

tntballe
2008-07-10, 11:40
Det är ju viss skillnad på att välja en vettig partner som med största sannolikhet inte kommer att vara otrogen, och att gång på gång välja någon som är det, som vissa verkar göra.

I min utvidgade bekantskapskrets känner jag inte till ett enda regelrätt otrohetsfall, även om det inkluderar "högriskpersoner". Att någon hittat någon annan har hänt ett par gånger, men det är en annan sak.

Då missförstod jag dig, lät mer som att det var lätt att hitta dom som inte skulle vara otrogna.

Själv känner jag till mängder med otrohetsfall, även där man minst anade det.

Ignatius72
2008-07-10, 12:45
På alla år så är det bara en tjej som jag inte har någon form av kontakt med och det beror inte på att jag inte vill utan för att hon tyckte jag var ett svin. Vilket hon har alldeles rätt i. I övrigt så är exen inte nära vänner men definitivt på nivån att jag inte skulle tveka en sekund att hjälpa dem om de ringde eller att jag skulle kunna åka och hälsa på om jag var i samma stad och det händer att vi uppdaterar varandra på telefon.
Att min fru träffar sina ex ibland rör mig inte i ryggen. Hon är ju med mig nu. Att låta sånt stå emellan tyder på ett osunt förhållande alternativt väldigt låg självkänsla.