handdator

Visa fullständig version : Bulka upp!!

itsmylife
2008-07-08, 17:34
Nu är det så att jag är såå trött på att vara spinkig..
Många säger till mig att det är ju bara att äta mycket,Men jag kan äta hur mycket som hellst och det syns inte vilket är jobbigt..
Jag har gainer pro och whey samt kreatin..
Så nu undrar jag ju hur ska jag göra för att gå upp i vikt så det syns på utsidan??

Alfred Nobel
2008-07-08, 17:37
Jag tror samtliga här inne kommer säga som dina vänner, att du ska äta mycket. Går du inte upp äter du helt enkelt för lite. Svårare än så brukar det oftast inte vara.

Drick din gainer pro ihop med kreatin efter träning och lassa på mycket med mat på tallriken.

ligne
2008-07-08, 17:40
Många säger till mig att det är ju bara att äta mycket,Men jag kan äta hur mycket som hellst och det syns inte vilket är jobbigt..
Så nu undrar jag ju hur ska jag göra för att gå upp i vikt så det syns på utsidan??

kan du ge oss ett exempel på vad du äter om dagarna?

inte för att jag inte tror att du äter mycket, men du kanske ljuger :D

itsmylife
2008-07-08, 18:03
kan du ge oss ett exempel på vad du äter om dagarna?

inte för att jag inte tror att du äter mycket, men du kanske ljuger :D

Frukost:fullkornsbröd med skinka ost och tomater på,samt äter fil med musli eller morgons välling.

Lunch:kokt el grillat korv med pasta,stuvade makaroner(gjör alltid min specialare blandar stuvade makaroner med margarin klick och strösocker kanske inte så hällsosamt men GOTT!)

sedan äter jag nån frukt

Middag:lasagne då äter jag 2 port samt grönsaker

sedan blir det ju lite kaffe och bullar o kakor..

kvälls mat:likadan som frukost

äter ju inte samma mat varje dag utan lunchen samt middan kan bestå av kyckling ris o sås,makaron låda som innehåller köttfärs och stekt bacon,
köttfärssås o pasta mm

jag ska igentligen(fick råd från en dietist) göra en drink som jag ska dricka morgon och kväll som betsår av whey,gainer,glass mjölk och rapsolja,men har ej anv gainer o whey på ett bra tag nu..

ska även dricka gainer efter träning
och äta mer mellan mål än vad jag gör... men men..!!!

kalajset
2008-07-08, 21:45
Nu är det i 99,9% av fallen som sagt inte värre än att just äta mer, som sagt som sagt..

Det där lät inte som särskilt mycket mat heller för den delen för en styrketränande yngling, så du vet vad som ska göras :)

Ifall du nu inte orkar äta "otroliga" mängder mat för att gå upp i vikt, (m ao inta mer energi än du gör av med), så välj till lite extra energitäta livsmedel, och ät de några gånger i veckan. "Naturgodis", som t ex; Solrosfrön, sojabönor, nötter, etc etc, innehåller mycket energi, samt dessutom en hel del protein, "som bonus". Att t om spetsa proteindrinkar/övriga måltider med olivolja/rapsolja, kan också vara idé t om för att ytterligare öka kalorintaget.

EDIT: Ser nu att du redan gör en "specialdrink", dåså, då vet du ju att du helt enkelt redan äter för litet. Att du inte använder gainer/protein i den är inte förklaring till att du inte går upp i vikt, (nåja, om de nu faktiskt skulle råka vara de kalorier som tippar vågskålen åt rätt häll så, OK då), men det skadar inte om du börjar med att hälla i åtminstone gainer i den, då det är ett otroligt enkelt sätt att komma upp i kalori-intag, och få både snabb energi och protein på köpet.

KaptenKnäsvag
2008-07-08, 22:10
Du får vara kreativ, många bäckar små... På tiden jag bulkade som hårdast åt jag nästan hela dagarna, men främst på förmiddagen. Kombinerat med skollunch blev det perfekt, kan lista hur en förmiddag såg ut för mig.

08.00 - 500g pasta+ketchup (kokt)
09.00 - Grovt bröd med skinka (gjorde hemma och tog med mig)
10.00 - Något sliskigt från Lidls godisavdelning
11.30 - Skollunch
14.30 - 1 liter yoghurt, lättsockrad

(15.45 - Ibland köpte jag något annat från Lidl att tugga på under min vandring hemmåt)

Scratch89
2008-07-08, 22:15
Du får vara kreativ, många bäckar små... På tiden jag bulkade som hårdast åt jag nästan hela dagarna, men främst på förmiddagen. Kombinerat med skollunch blev det perfekt, kan lista hur en förmiddag såg ut för mig.

11.30 - Skollunch

(15.45 - Ibland köpte jag något annat från Lidl att tugga på under min vandring hemmåt)

Ja, det där ser ju bra ut...

regus
2008-07-08, 22:17

Gå upp i tid och ät ganska ofta och alltid stora energitäta mål,

Silva
2008-07-08, 22:22

11.30 - Skollunch

Trådskapare: Följ inte det där iallafall *whatever* :smash:

Fredrik_S
2008-07-09, 03:26
Frukost:fullkornsbröd med skinka ost och tomater på,samt äter fil med musli eller morgons välling.

Lunch:kokt el grillat korv med pasta,stuvade makaroner(gjör alltid min specialare blandar stuvade makaroner med margarin klick och strösocker kanske inte så hällsosamt men GOTT!)

sedan äter jag nån frukt

Middag:lasagne då äter jag 2 port samt grönsaker

sedan blir det ju lite kaffe och bullar o kakor..

kvälls mat:likadan som frukost

äter ju inte samma mat varje dag utan lunchen samt middan kan bestå av kyckling ris o sås,makaron låda som innehåller köttfärs och stekt bacon,
köttfärssås o pasta mm

jag ska igentligen(fick råd från en dietist) göra en drink som jag ska dricka morgon och kväll som betsår av whey,gainer,glass mjölk och rapsolja,men har ej anv gainer o whey på ett bra tag nu..

ska även dricka gainer efter träning
och äta mer mellan mål än vad jag gör... men men..!!!

Nu har du inte angivit några mängder men det du skrivit kan vara väldigt lite mat eller mycket mat.

Exempel på lite mat är
1-Frukost 1-2 mackor som du angav och 1 tallrik fil +musli
2-Lunch 2-3 korvar eller 5-6 skivor falu, 60-80 gram okokt pasta. en sked smör
3-mellanmål 2 frukter
4-Middag, lasagne 2 portioner är väldigt individuellt men en till två knytnävar kan man nog uppskatta ungefär som 2 små portioner.
5-Kaffe plus 2 bullar och 2 kakor
6-samma som -1

Exempel på mer(kanske tom mycket) mat är
1-Frukost 3-4 mackor som du angav och 2-3 tallrikar fil +musli
2-Lunch 4-5 korvar eller 10-12 skivor falu, 150 gram okokt pasta. två skedar smör
3-mellanmål 2 frukter + 2 mackor
4-Middag, lasagne 3-4 knytnävsstora portioner
5-Kaffe plus 4 bullar och 4 kakor
6-samma som -1

Två olika personer skulle kunna uppfata exemplet med lite mat som antingen just "lite mat" eller i många fall "mycket mat" när man som du tror sig äta som en häst utan att gå upp.

itsmylife
2008-07-09, 11:44
ok..jag kanske ska lägga till en eftermiddagsdrink också!!..
och försöka äta mer,jag äter naturgodis ofta flera gånger i veckan ibland varje kväll fast inte 1 påse/kväll utan några nävar eller halv påse!!!
sedan blandar jag i filmjölken med nötter och endel maträtter..
vad är det för mat som är mättande?? för vissa gånger så årkar jag inte äta så mycket och det antar jag kan ha med att jag har i något mättande..
samt att sedan så får jag väll tänka på att det inte tar 1 vecka och sedan är jag 10 kg tungare även om det vore otroligt bra..men det är en aningen svårt.. och sedan kanske jag ska minska med kaffe intaget,dricker mer än 1 gång om dagen det liger mer åt 4-5 ggr om dagen!!!

Alfred Nobel
2008-07-09, 12:55
Pasta, ris och mackor kan jag äta mängder av. Speciellt smörgåsar med ost och skinka på, då får jag lätt i mig en hel limpa utan några som helst problem. Kanske fungerar för dig också?