handdator

Visa fullständig version : Kan ett så här enkelt program fungera bra?


Dödskallen
2008-07-08, 13:13
Vad händer om man bara gör det så här enkelt?

Måndag: Ben. 5x5. Stela marklyft 2x5. Vader mage och biceps.

Onsdag: Bänk. 5x5. Uppåtlutanade 2x5. Axlar och lätta ryggresningar.

Fredag: Marklyft 2x3. Stående rodd, latsdrag eller chins och triceps.

Endura
2008-07-08, 13:15
Lite väl lite ben kanske, men visst kan det funka.

Dödskallen
2008-07-08, 13:22
Lite väl lite ben kanske, men visst kan det funka.

Tänk på att varje benset ska vara mycket tungt, och dessutom får man ju ben sekundärt på fredagen i och med marklyften, mar arbetar jusig upp till de två sista topseten i mark med.

MAX OT har ju ockå ben en gång i veckan bara.

Jag orkar inte krånga till det mer och dessutom får jag lätt ont i axlar och liknande när jag har den moderna kombinationen hög frekvens och och hög volym. Men visst, man kan väl lägga till lite ben på fredagen i så fall.

Jacksatan
2008-07-08, 13:25
många gånger gäller "less is more" inom styrketräning. Äter man bra så funkar det där bra skulle jag tro. Jag kör själv inte mer övningar eller set oftast.

Slartibartfast
2008-07-08, 13:31
Kommer funka skitbra!

Korsryggen får stryk lite väl ofta kanske.

Dödskallen
2008-07-08, 13:34
Tack för era svar. Jag tror också på less is more när man väl lärt sig övningarna. Då tar dem mer än när man var nybörjare. Jag har testat att köra bänk två och tre gånger i veckan och det fungerar ett litet TAG, sedan börjar man stagnera. I alla fall jag. Det samma gäller ben och rygg. Okej, inte rygg lika mycket.

Angående ben ja. Vad händer om man bara gör det så här enkelt?

Man kan ju göra så att man tränar till ett stegrande topset alltså 5x5 men bara ett topset, på fredagen kör man 4x5, de fyra första seten samma som måndagen, och därefter ett topset på 1x3 som är 2,5 kilo tyngre minst en måndagens femma. På måndagen gör man fem reps på fredagens trea.

(Kör benpress tills jag varit hos läkaren med mina knän osm inte fungerar så bra just nu, så jag byter väl till böj sedan)

Det verkar vara på modet att köra med hög frekvens och hög volym, men jag kör på detta då! Förhoppningsvis inte för lite rygg, men det märker jag ju!

Dödskallen
2008-07-08, 13:38
Man behöver ju inte satsa på fail heller hela tiden även om frekvensen är låg.

LoTiX
2008-07-08, 13:45
Påminner lite om ett jag tänkt använda:

Dag 1
Marklyft
Chins
Roddövning
Curlövning

Vila

Dag 3
Bänkpress
Hantelpress
Militärpress/Sidolyft
Dips
Tricepsextentions

Dag 4
Knäböj
Utfall
Benpress
Stående/Sittande vadövningar

Vila

Upprepa schema

stevebc
2008-07-08, 13:51
Kan funka som nybörjare men det verkar vara alldeles för låg volym för att göra ökningar i massa och styrka. Om man höjer volymen eller intensiteten i sin träning kommer man signalera till kroppen att den måste utveckla sin kapacitet och bygga muskler.

Dödskallen
2008-07-08, 13:58
Kan funka som nybörjare men det verkar vara alldeles för låg volym för att göra ökningar i massa och styrka. Om man höjer volymen eller intensiteten i sin träning kommer man signalera till kroppen att den måste utveckla sin kapacitet och bygga muskler.

Allvarlig talt, vad är det för fel på dig? Du är helt besatt av hög volym och hög frekvens och andra modeflugor. FATTAR DU INTE ATT ALLA INTE KLARAR AV DET? TVÄRTOM, när jag var nybörjare fungerade det fint med hög volym och hög frekvens, ju längre jag har tränat, desto sämre fungerar det. Jag blir bara sliten, får ont och stagnerar.

Exakt VAD är det du inte fattar? För övrigt, tror du att Jacksatan är nybörjare?

Kanske nån annan kan förkalra vad stevebc, den besatte menar om han inte är kapabel till det själv?

Dödskallen
2008-07-08, 14:03
Han fattar i alla fall att hög volym och frekvens INTE fungerar på mig. Men han själv kanske markar 7 dar i veckan och bänkar 12 pass i veckan.

spoonchest
2008-07-08, 14:13
Kan funka som nybörjare men det verkar vara alldeles för låg volym för att göra ökningar i massa och styrka. Om man höjer volymen eller intensiteten i sin träning kommer man signalera till kroppen att den måste utveckla sin kapacitet och bygga muskler.

Allvarlig talt, vad är det för fel på dig? Du är helt besatt av hög volym och hög frekvens och andra modeflugor. FATTAR DU INTE ATT ALLA INTE KLARAR AV DET? TVÄRTOM, när jag var nybörjare fungerade det fint med hög volym och hög frekvens, ju längre jag har tränat, desto sämre fungerar det. Jag blir bara sliten, får ont och stagnerar.

Exakt VAD är det du inte fattar? För övrigt, tror du att Jacksatan är nybörjare?

Kanske nån annan kan förkalra vad stevebc, den besatte menar om han inte är kapabel till det själv?

Du, Killen skriver att man måste öka i Intensitet ELLER Volym. inte både och.
Jag håller för övrigt med stevebc.

stevebc
2008-07-08, 14:28
Allvarlig talt, vad är det för fel på dig? Du är helt besatt av hög volym och hög frekvens och andra modeflugor. FATTAR DU INTE ATT ALLA INTE KLARAR AV DET? TVÄRTOM, när jag var nybörjare fungerade det fint med hög volym och hög frekvens, ju längre jag har tränat, desto sämre fungerar det. Jag blir bara sliten, får ont och stagnerar.

Exakt VAD är det du inte fattar? För övrigt, tror du att Jacksatan är nybörjare?

Kanske nån annan kan förkalra vad stevebc, den besatte menar om han inte är kapabel till det själv?5 set bänkpress. 5 set knäböj. Per vecka?

För mig funkar hög volym bra, kanske för att jag tränat så länge (nåja) att jag måste "chocka" kroppen. Men 5 set i basövnignar som bänkpress och knäböj per vecka tycker jag är för lite för såväl lyftare som byggare, om man vill göra framsteg. För nybörjare kanske det duger.

Dödskallen
2008-07-08, 14:34
5 set bänkpress. 5 set knäböj. Per vecka?

För mig funkar hög volym bra, kanske för att jag tränat så länge (nåja) att jag måste "chocka" kroppen. Men 5 set i basövnignar som bänkpress och knäböj per vecka tycker jag är för lite för såväl lyftare som byggare, om man vill göra framsteg. För nybörjare kanske det duger.

Aha, nu fattar jag varför du inte fattar. Du har inte ens läst tråden.

För mig gungerar hög volym inte bra eftersom jag tränat en del år, i början fungerade det mycket bättre. För nybörjare kanske hög volym och hög frekvens duger. Men inte när man har tränat ett längretag och villgöra framsteg. Så, nu har jag använt mig av din "argumentation." För övrigt ska varje set vara mycket tungt.

Sedan kan du väl ta och förklara varför du inte fattar att högvolymsträning och högfrekvensträning inte fungerar på mig. Är du trögfattad? För mig fungerar inte två tunga bänkdagar mer än i några få veckor. Samma gäller övrig träning. Hur kommer det sig att du inte fattar det?

Ursprungspasset: Måndag: Ben. 5x5. Stela marklyft 2x5. Vader mage och biceps.

Onsdag: Bänk. 5x5. Uppåtlutanade 2x5. Axlar och lätta ryggresningar.

Fredag: Marklyft 2x3. Stående rodd, latsdrag eller chins och triceps.

Man kan ju göra så att man tränar till ett stegrande topset alltså 5x5 men bara ett topset, på fredagen kör man 4x5, de fyra första seten samma som måndagen, och därefter ett topset på 1x3 som är 2,5 kilo tyngre minst en måndagens femma. På måndagen gör man fem reps på fredagens trea.

(Jag kör benpress tills jag fått knäna kollade hos läkaren)

Kan du ens läsa?

Dödskallen
2008-07-08, 14:36
Du, Killen skriver att man måste öka i Intensitet ELLER Volym. inte både och.
Jag håller för övrigt med stevebc.

Intensiteten är hög eftersom jag tränar så att varje set är tungt.

jwzrd
2008-07-08, 14:38
Men för fan Dödskallen, vem har slagit dig i pungen?

Du frågar ju om schemat du hittat kan fungera och stevebc har ett par synpunkter. Hur kan du bli så förbannad? Om man tittar på ditt schema så kräver det marklyft två dagar i veckan och det brukar ganska tycka är ganska slitsamt för rygg och baklår.

Dödskallen
2008-07-08, 14:39
"Man kan ju göra så att man tränar till ett stegrande topset alltså 5x5 men bara ett topset, på fredagen kör man 4x5, de fyra första seten samma som måndagen, och därefter ett topset på 1x3 som är 2,5 kilo tyngre minst en måndagens femma. På måndagen gör man fem reps på fredagens trea."

Gäller ben.

Dödskallen
2008-07-08, 14:41
Men för fan Dödskallen, vem har slagit dig i pungen?

Du frågar ju om schemat du hittat kan fungera och stevebc har ett par synpunkter. Hur kan du bli så förbannad? Om man tittar på ditt schema så kräver det marklyft två dagar i veckan och det brukar ganska tycka är ganska slitsamt för rygg och baklår.

Det som gör mig förbannad är hans besatthet och oförmåga att fatta. Inte hans synpunkter. Han kan inte backa upp det han skriver på något vis, och han kan inte förkalra varför jag inte svarar på högvolymsträning, utan skriver bara att mitt pass inte fungerar.

Angående stela mark och vanliga mark, så tycker nog stevebc det är alldeles för låg volym. Det är nog bäst att marka 7 dagar i veckan med 10 set om dagen.

Nix, den grabben är bara besatt av vad dsom fungerar på honom, sedan skiter han i att det inte fungerar på andra, utan slänger ur sig skit om att det inte fungerar.

stevebc
2008-07-08, 14:44
Svar från en besatt, blind trögfattare:

Varför ska du gå ner i volym ju mer du tränar? Jag förstår att du gör detta om du ökar intensiteten i mer proportion än du sänker volymen. En grundregel i varje program (om man har sina bästa år framför sig) är att det ska vara progressivt. Man ska öka i styrka och kvalitativ massa. So far so good?

Det framgick inte att du skulle köra "tunga set" för du skrev inte det. Och sedan, hur definierar du "tungt"? Ska du köra >90% av 1RM på alla fem set? Hur som helst står jag fast vid att jag tycker det är för lite volym för benen (endast 5 set knäböj) men ska du kolla upp en eventuell knäskada så har jag givetvis förståelse. Marklyften förstår jag att du inte kör fler set, det sliter enormt om man går tungt. Bänkpressen kompletterar du med två set lutande + axlar vilket jag ääändå tycker är lite lite, iaf för mig. Men gör du framsteg av det så ska jag inte slänga skit.

Slutligen, du bad om feedback. Du ställde en fråga: "kan detta fungera bra?". Du verkar väldigt fientlig mot konstruktiv feedback trots att din topic är väldigt öppen för sådan. Men jag tar iaf inte åt mig utan tycker mest ditt språkbruk och dina ordval är roliga :)

edit: hann komma några inlägg under tiden jag skrev detta.

Dödskallen
2008-07-08, 14:50
Svar från en besatt, blind trögfattare:

Varför ska du gå ner i volym ju mer du tränar? Jag förstår att du gör detta om du ökar intensiteten i mer proportion än du sänker volymen. En grundregel i varje program (om man har sina bästa år framför sig) är att det ska vara progressivt. Man ska öka i styrka och kvalitativ massa. So far so good?

Ja, jag kör lite enligt MAX-OT-principerna här nämligen. Varför jag går ner i volym är för att jag annars blir övertränad, sliten och får ont och stagnerar och går bakåt i träningen. Sänker jag volymen går det bättre. Sedan ett kortare tag ökar jag volymen i ett par tre veckor innan jag sänker den igen. Hög volym fungerar inte för mig. Du kan förstå det om du tänker efter.


Det framgick inte att du skulle köra "tunga set" för du skrev inte det. Och sedan, hur definierar du "tungt"? Ska du köra >90% av 1RM på alla fem set? Hur som helst står jag fast vid att jag tycker det är för lite volym för benen (endast 5 set knäböj) men ska du kolla upp en eventuell knäskada så har jag givetvis förståelse. Marklyften förstår jag att du inte kör fler set, det sliter enormt om man går tungt. Bänkpressen kompletterar du med två set lutande + axlar vilket jag ääändå tycker är lite lite, iaf för mig. Men gör du framsteg av det så ska jag inte slänga skit.

Seten ska var så tunga att jag inte klarar mer än 6 repetioner, men inte mindre än 4. Till positiv fail. Jag tränar inte knäböj just nu utan benpress, benpressprogrammet kommer se ut så här: Man tränar till ett stegrande topset alltså 5x5 men bara ett topset, på fredagen kör man 4x5, de fyra första seten samma som måndagen, och därefter ett topset på 1x3 som är 2,5 kilo tyngre minst en måndagens femma. På måndagen gör man fem reps på fredagens trea.


Slutligen, du bad om feedback. Du ställde en fråga: "kan detta fungera bra?". Du verkar väldigt fientlig mot konstruktiv feedback trots att din topic är väldigt öppen för sådan. Men jag tar iaf inte åt mig utan tycker mest ditt språkbruk och dina ordval är roliga :)

edit: hann komma några inlägg under tiden jag skrev detta.

Ja, men nu är det så att jag blir trött på omtiverade svar trots att jag skriver att hög volym och hög frekvens inte fungerar bra på mig.

jwzrd
2008-07-08, 14:51
Det som gör mig förbannad är hans besatthet och oförmåga att fatta. Inte hans synpunkter. Han kan inte backa upp det han skriver på något vis, och han kan inte förkalra varför jag inte svarar på högvolymsträning, utan skriver bara att mitt pass inte fungerar.

Angående stela mark och vanliga mark, så tycker nog stevebc det är alldeles för låg volym. Det är nog bäst att marka 7 dagar i veckan med 10 set om dagen.

Nix, den grabben är bara besatt av vad dsom fungerar på honom, sedan skiter han i att det inte fungerar på andra, utan slänger ur sig skit om att det inte fungerar.

Då antar jag att ni två har ett kärleksförhållande sen tidigare för i den här tråden kan jag inte se hur du kan hinna bli så förbannad. Släpp stevebc för ett ögonblick nu och fokusera på träningsdebatten här och nu.

Schemat du hittat (som ser ut att vara Bill Stars välkända 5x5 fö) lär fungera alldeles utmärkt. Jag har inte själv testat det och skulle inte göra precis så där men ser inga problem med det.

Appropå att backa upp saker tror jag du ska ta det lugnt där med. Vad kan du backa upp med schemat du sökt upp t ex?

För övrigt har jag själv tränat i runt 15 år och tränat samma schema som stevebc tränar nu, sen i november. Om du vill kan jag ge dig en run down om vad jag tror är orsakerna bakom varför det fungerar så bra.

En annan sak om ditt schema: du kommer att bli otroligt sliten av det där schemat om du kör på tyngsta möjliga vikt du uppfyller set- och repmålen med. På tal om att bli sliten snabbt.

stargate
2008-07-08, 14:53
Dödskallen fan vilken rage du har:D

Lugn nu =)

stevebc
2008-07-08, 14:56
Positiv fail på alla set, då går du maxtungt. Då förstår jag att du stagnerar och övertränar på högre volym. Nu kanske du inte är så jättehaj på mer kritik från mitt håll men jag skulle nog undvika fail i allra högsta mån. Att gå till fail har sina fördelar; man kan ta sig över en tröskel och chocka musklerna lite. Att dock grunda sin träning på att köra vartenda set till fail tycker jag är overkill och något som kraftigt begränsar ens utveckling.

stevebc
2008-07-08, 14:57
Ja, men nu är det så att jag blir trött på omtiverade svar trots att jag skriver att hög volym och hög frekvens inte fungerar bra på mig.Behöver jag verkligen motivera att 10 set ger mer proteinsyntes än 5 set. Att 10 set kommer göra ditt nervsystem bättre på ett givet lyft än 5 set. Som jag skrev tidigare så förstår jag att du inte kan köra 10 set då du går till fail på alla.

Dödskallen
2008-07-08, 15:00
Då antar jag att ni två har ett kärleksförhållande sen tidigare för i den här tråden kan jag inte se hur du kan hinna bli så förbannad. Släpp stevebc för ett ögonblick nu och fokusera på träningsdebatten här och nu.

Schemat du hittat (som ser ut att vara Bill Stars välkända 5x5 fö) lär fungera alldeles utmärkt. Jag har inte själv testat det och skulle inte göra precis så där men ser inga problem med det.

Appropå att backa upp saker tror jag du ska ta det lugnt där med. Vad kan du backa upp med schemat du sökt upp t ex?

För övrigt har jag själv tränat i runt 15 år och tränat samma schema som stevebc tränar nu, sen i november. Om du vill kan jag ge dig en run down om vad jag tror är orsakerna bakom varför det fungerar så bra.

En annan sak om ditt schema: du kommer att bli otroligt sliten av det där schemat om du kör på tyngsta möjliga vikt du uppfyller set- och repmålen med. På tal om att bli sliten snabbt.

Det är inte riktigt Bill Starrs, utan en modifierad variant. Jag personligen blir sliten av att träna för ofta. Alltså ben tre dagar i veckan, rygg tre dagar och bänk två dagar. Speciellt bänken. Men ser du inga problem med det så, tja, varför inte köra på då?

Dödskallen
2008-07-08, 15:02
Behöver jag verkligen motivera att 10 set ger mer proteinsyntes än 5 set. Att 10 set kommer göra ditt nervsystem bättre på ett givet lyft än 5 set. Som jag skrev tidigare så förstår jag att du inte kan köra 10 set då du går till fail på alla.

Behöver jag verkligen motivera att 100 set ger mer proteinsyntes än dina ynka 10 set? Gör nu så här att du kör två pass om sagen. Det blir två bänkpass per dag, samt två böjpass per dag och två markpass per dag. 100 set på varje 7 dagar i veckan. Då är det ungefär lagom för att stimulera proteinsyntesen. Du förespråkar en alldeles för låg volym. Det fungerar bara om man är nybörjare.

Dödskallen
2008-07-08, 15:03
Positiv fail på alla set, då går du maxtungt. Då förstår jag att du stagnerar och övertränar på högre volym. Nu kanske du inte är så jättehaj på mer kritik från mitt håll men jag skulle nog undvika fail i allra högsta mån. Att gå till fail har sina fördelar; man kan ta sig över en tröskel och chocka musklerna lite. Att dock grunda sin träning på att köra vartenda set till fail tycker jag är overkill och något som kraftigt begränsar ens utveckling.

FÖRKLARA: Men du fattar tydligen inte. Jag har HÅLLT MIG BORTA FRÅN POSITIV FAIL och TRÄNAT OFTARE OCH HAR STAGNERAT! Vad i hela jävla helvete är det du INTE fattar?!

FÖRKALRA: Vidare är det skillnad på fail och fail. Det sista setet kommer bli det råtyngsta, det första setet inte lika tungt, men dock tungt. Dessutom kan du ju föklara för dem som fått framgångar med MAX-OT att de egentligen inte har fått det.

stevebc
2008-07-08, 15:07
FÖRKLARA: Men du fattar tydligen inte. Jag har HÅLLT MIG BORTA FRÅN POSITIV FAIL och TRÄNAT OFTARE OCH HAR STAGNERAT! Vad i hela jävla helvete är det du INTE fattar?!

FÖRKALRA: Vidare är det skillnad på fail och fail. Det sista setet kommer bli det råtyngsta, det första setet inte lika tungt, men dock tungt. Dessutom kan du ju föklara för dem som fått framgångar med MAX-OT att de egentligen inte har fått det.Det är inte skillnad på positiv fail och positiv fail. Du skrev

Seten ska var så tunga att jag inte klarar mer än 6 repetioner, men inte mindre än 4. Till positiv fail.

Gör du alla set till positiv fail eller bara sista?

Yankeee
2008-07-08, 15:08
Det är inte riktigt Bill Starrs, utan en modifierad variant. Jag personligen blir sliten av att träna för ofta. Alltså ben tre dagar i veckan, rygg tre dagar och bänk två dagar. Speciellt bänken. Men ser du inga problem med det så, tja, varför inte köra på då?

Men vänta nu. Du skriver själv:

"Nix, den grabben är bara besatt av vad dsom fungerar på honom, sedan skiter han i att det inte fungerar på andra, utan slänger ur sig skit om att det inte fungerar."

Sedan bygger du dina argument på vad som fungerar och vad som inte fungerar för dig. Vilka kommentarer har du till detta?

Dödskallen
2008-07-08, 15:09
Det är inte skillnad på positiv fail och positiv fail. Du skrev



Gör du alla set till positiv fail eller bara sista?

Åtminstone de två sista, de tre första (bänk och rygg och armar nu alltså) ska vara nära men inte riktigt.

Dödskallen
2008-07-08, 15:10
Men vänta nu. Du skriver själv:

"Nix, den grabben är bara besatt av vad dsom fungerar på honom, sedan skiter han i att det inte fungerar på andra, utan slänger ur sig skit om att det inte fungerar."

Sedan bygger du dina argument på vad som fungerar och vad som inte fungerar för dig. Vilka kommentarer har du till detta?

Att det är mig och mitt pass det handlar om.

stevebc
2008-07-08, 15:13
Jag kan bara tala utifrån mig själv för jag känner inte till dig och din historia. Det gör jag nu. Jag kände heller inte till att du skulle gå så tungt som du gör och avsluta dina sista set med att gå till fail. Med den vetskapen i händerna så tänker jag inte förespråka högre volym i alla fall.

jwzrd
2008-07-08, 15:15
Det är inte riktigt Bill Starrs, utan en modifierad variant. Jag personligen blir sliten av att träna för ofta. Alltså ben tre dagar i veckan, rygg tre dagar och bänk två dagar. Speciellt bänken. Men ser du inga problem med det så, tja, varför inte köra på då?

Jag tränar redan hög frekvens och hög volym men försöker inte vinna över dig någonstans utan mer att få dig att hålla dig till debatten och inte till stevebcs ansikte.

En sak som påverkar mycket hur man vill/kan träna är hur många set man tar till failure samt hur tungt man kör. Gör man många set nära sitt 1RM så blir man mer sliten - behöver flera dagar alltså innan man kan träna samma sak igen - än om man ligger på lättare vikter. Att ta set till failure är också en sådan faktor. Nu är det inget fel i göra det, jag gör det själv ibland och det finns visst studier som visar på hur bra det är. Men gör man det så betyder det att man verkligen inte kan träna lika många set och/eller lika ofta. Det blir konsekvensen. Försöker man göra båda så blir man ganska snabbt väldigt less och sliten.

Dödskallen
2008-07-08, 15:16
Jag kan bara tala utifrån mig själv för jag känner inte till dig och din historia. Det gör jag nu. Jag kände heller inte till att du skulle gå så tungt som du gör och avsluta dina sista set med att gå till fail. Med den vetskapen i händerna så tänker jag inte förespråka högre volym i alla fall.

Fint, då är vi överens. Tack. Förut höll jag mig undan från fail och tränade oftare, kom hela tiden till samma platåer och kom aldrig förbi och blev bara sliten och stagnerade, då kör jag på detta!

Dödskallen
2008-07-08, 15:18
Jag tränar redan hög frekvens och hög volym men försöker inte vinna över dig någonstans utan mer att få dig att hålla dig till debatten och inte till stevebcs ansikte.

En sak som påverkar mycket hur man vill/kan träna är hur många set man tar till failure samt hur tungt man kör. Gör man många set nära sitt 1RM så blir man mer sliten - behöver flera dagar alltså innan man kan träna samma sak igen - än om man ligger på lättare vikter. Att ta set till failure är också en sådan faktor. Nu är det inget fel i göra det, jag gör det själv ibland och det finns visst studier som visar på hur bra det är. Men gör man det så betyder det att man verkligen inte kan träna lika många set och/eller lika ofta. Det blir konsekvensen. Försöker man göra båda så blir man ganska snabbt väldigt less och sliten.

Det är lugnt, jag håller med i vad du skriver, och olika sätt fungerar för olika människor. Har ju jsälv testat hög frekvens och hög volym men aldrig till fail men blev sliten. Linjär progression fungerar inte bra för min del.

Japp, både och i en kombination är inte bra. Då blir det långledigt från träningen och det vill vi inte!

jwzrd
2008-07-08, 15:21
Det är lugnt, jag håller med i vad du skriver, och olika sätt fungerar för olika människor. Har ju jsälv testat hög frekvens och hög volym men aldrig till fail men blev sliten. Linjär progression fungerar inte bra för min del.

Japp, både och i en kombination är inte bra. Då blir det långledigt från träningen och det vill vi inte!

Visst blir man sliten av högfrekvent träning. Man är aldrig helt fräsch och omladdad men det är också lite av tanken. Kroppen får jobba på att anpassa sig hela tiden och höja sin kapacitet.

Dödskallen
2008-07-08, 15:27
Visst blir man sliten av högfrekvent träning. Man är aldrig helt fräsch och omladdad men det är också lite av tanken. Kroppen får jobba på att anpassa sig hela tiden och höja sin kapacitet.

Japp, jag är med. För en del fungerar det säkert jättebra. För min del fungerar det enbart i kortare perioder innan jag börjar stagnera snabbt. Det har jag lärt mig och därför slutar jag alltid med hög frekvens innan jag når dit. Alltför många gånger har jag gjort misstaget att träna för länge med hög frekvens och stagnerat rejält. Men men, man är olika.

Nimille
2008-07-08, 15:31
Vad har stevebc gjort mot dig dödskallen?
Ta det lugnt med attityden ffs

stevebc
2008-07-08, 15:44
Vad har stevebc gjort mot dig dödskallen?
Ta det lugnt med attityden ffsSom sagt, jag tar inte illa upp utan tycker bara det är skoj. Kalla det min humor (inkl "fire fart gone bad" på youtube). Men dödskallen: ta det lugnt med språket för din egen del. Moderatorerna gillar det inte alls och du kan bli bannad.

Arf Pingvin
2008-07-08, 19:43
Men för fan Dödskallen, vem har slagit dig i pungen?

Då antar jag att ni två har ett kärleksförhållande sen tidigare...

Det finns en nisse som provat minst ett nytt program varje månad och skapat minst en ny användare för varje program på tre olika forum. Stevebc är moderator på hälso och det kan väl tänkas att någon byggt upp en rage under ett annat pseudonym...

Säger inte att det nödvändigtvis är på det sättet men...