handdator

Visa fullständig version : Total nybörjare mot ett hälsosammare liv!


Elfdance
2008-07-07, 21:27
Goddag!
Jag heter Sofia, är 23, jobbar som cnc-operatör...

Blev tipsad om forumet av en kompis, han påstår att sveriges gym-elit finns här. Så det är hemskt läskigt att göra en träningsjournal nu.

Varför? Jo, jag har i stort sett aldrig tränat på gym förut, lite sporadiskt på F&S (body pump och medelpass) för ett par år sedan men efter det så tränade jag ingenting...

När jag träffade min nuvarande pojkvän och vi flyttade ihop så blev det en hel del kvällar i soffan med godis/glass och läsk. Inte så bra för vikten helt enkelt.
En kväll när vi var på middar hos hans far ställde jag mig på vågen (90 kg på 175 stadiga cm!) och det blev startskottet för att stoppa en dålig cirkel och börja på en bättre...

Sagt och gjort. Detta är vecka 2 av mitt hälsosammare liv. Med stadig havregrynsgröt, krossade linfrön, hallon och blåbär samt kokta ägg, keso och bananer. Kycklingsallad slinker också ner.

Har tränat typ tre veckor i gymmet tillsammans med en kompis som kör 2-split överkropp/underkropp varannan dag. Det funkade rätt bra, men jag tycker om att träna ungefär 5 dagar i veckan när jag väl kommer igång så jag vill inte överträna mig direkt.
Därför så tog jag z_bumbis 3-split och modifierade den lite och idag körde jag första passet.

Undanbeder mig kommentarer om den fisiga vikten jag tar, det kommer bli bättre!

Hoppas att någon orkade läsa igenom allt detta och ännu hellre kommenterar också.

Elfdance
2008-07-07, 21:34
Fick vänta på min träningskompis ganska länge idag medan han satt hemma och spelade GTA4 så jag var rätt motiverad när jag väl kom iväg. Kul att testa nya schemat!

Nåja, here goes...

Uppvärming 10 min på en sådan där maskin som är ett mellanting mellan trappmaskin och löpband. Någon som har ett namn på den?

Bröstpress maskin
kg*reps

30*11
30*8 oj (Vad tungt det var)
30*7

Low Row Maskin
35*11
40*11
40*11
Ska höja!

Hantelpress
6*11
6*11
6*11