handdator

Visa fullständig version : Flyg till USA?


Rahf
2008-07-07, 20:54
Skall bege mig från Stockholm till Los Angeles i början av September och undrar om nån har nåt billigt och pålitligt flygbolag att tipsa om. Just nu lutar det mot Delta Airlines även om US Airways är billigare. Den senare har jag hört så mycket skit om att jag hellre spenderar några extra kronor på lite mer säkerhet.

Såå! Tipsa om hyfsat ekonomiska och pålitliga flygbolag!

Exdiaq
2008-07-07, 21:40
Jag har tidigare sökt på flygvaruhuset.se och har hitintills inte hittat flygresor billigare någon annanstans, så testa där!

Hemi
2008-07-07, 21:45
Air Canada brukar man kanske inte tanka pa i forsta hand men de kan vara ett alternativ. Fast de forsenade bagaget en gang.

Kryss
2008-07-07, 22:44
Billigast kommer du oftast undan via sidor som mrjet.se och liknande an att boka direkt via bolaget iallafall, finns inga bolag som jag sjalv skulle klassa som direkt osakra som flyger fran skandinavien over atlanten, aven om jag inte ar sa sugen pa att satta mig i en av continentals sletna gamla 757or...

Du kan halla ogonen oppna om det finns nagra riktigt billiga resor till ostkusten ocksa da det inte ar sa dyrt att resa inom usa.

L-Sami
2008-07-08, 05:05
Holländska KLM är billiga, en polare flög för 3000kr t/r till NY med dem. Bäst är att boka genom Pricerunner eller MrJet.

High1ander
2008-07-08, 06:22
Jag skulle iaf inte vilja pasta att Delta Airlines ar nagot hojdarflyg.

Wiken
2008-07-08, 07:49
Skall du och träffa Scott rahfi?

Rahf
2008-07-08, 09:59
Skall du och träffa Scott rahfi?

Jo! Samt kolla upp ett college vi skall studera på tillsammans.

Wiken
2008-07-08, 14:44
Kul! Santa Monica eller? Och det är fortfarande musikplaner?

Rahf
2008-07-08, 20:49
Trakterna runt L.A. blir det då och Musician's Institute är planen ;).

Gislason
2008-07-08, 21:05
Trakterna runt L.A. blir det då och Musician's Institute är planen ;).

Har en kompis som går där, själv skulle jag dit i höst egentligen, har alla papprena ifyllda och klartecken från CSN men jag skickade dem aldrig. Skolan har tydligen gått ner sig en hel del sen dess glansdagar, Scott Henderson själv avrådde folk från att söka vid en Sverigevisit för ett par år sedan.

Säkert en kul upplevelse och lärorikt om man inte spelat länge men det verkar inte som att nivån är särskillt hög på skolan och utbildningen motsvarar inte vad man får betala. LAMA (LA Music Academy) är ett alternativ som många rekommenderar men jag har inte känt mig 100 inför den skolan heller.

Vill inte avskräcka dig men tänk 2 ggr för det handlar om mycket pengar, då vill man ha ordentliga utvecklingsmöjligheter.

Rahf
2008-07-08, 22:51
Har inte spelat länge och håller definitivt inte en hög nivå på vare sig kompositionskunskaper eller teoretiskt musikkunnande.

Wiken
2008-07-09, 09:52
Vad spelar du föressten Rahf?

theoppositescollide
2008-07-09, 12:57
Trakterna runt L.A. blir det då och Musician's Institute är planen ;).
hur djup är plånboken? ^^

Rahf
2008-07-09, 20:56
hur djup är plånboken? ^^

Förhoppningsvis är stipendieplånboken förbannat djup. Annars finns det besparingar som man samlat på sig under ett antal års billigt leverne.

Jag sjunger.

Hemi
2008-07-09, 21:05
Nar det galler palitlighet ar det lite svart att veta, kanske det finns nagon info. Vad? Sakerhet som flygmaskin eller bagage mm? KLM ar billigt men lite ruttet, om ni fragar mig. Det var lange sedan jag akte med dem forvisso.

Wiken
2008-07-09, 22:53
Förhoppningsvis är stipendieplånboken förbannat djup. Annars finns det besparingar som man samlat på sig under ett antal års billigt leverne.

Jag sjunger.

Då har vi något mer gemensamt. Sjunger nämligen också, på hobbynivå då.

Rahf
2008-07-10, 10:14
Då har vi något mer gemensamt. Sjunger nämligen också, på hobbynivå då.

:thumbup:

Då var biljetter beställda. Det blir SAS till London och sen Air New Zealand till L.A.

Tack för hjälpen, funderingar och tankar allesamman!