handdator

Visa fullständig version : Magens och Bröstets Z axel...


rymdrattan
2003-06-13, 10:05
Tjo, jag har en fråga...

För de som sett mina bilder som ligger uppe här nån stans så vet dom att jag inte har vidare högt bf å är ganska spinkig å liten på alla sätt.

Men jag stör mig på en sak, ibland kan det nästan se ut som jag har lite (GI?) mage!, liknandes ronnie coleman's dvs magen går längre ut än bröstet, vilket enligt mig är nått av det fulaste man kan ha :D

Vad finns det för övningar som ger bra z-axel på bröstet...
Å kan man kanske minska somali-mage looken?

/Mvh rattan

spinkoo
2003-06-13, 10:12
GI-mage :laugh: :laugh: :laugh:

Paulun hade fått spelet :bow: :laugh:

spinkoo
2003-06-13, 10:14
Rattan eftersom du har varit så liten och spinkig hela livet så har du ett litet revben-set. Säkert små lungor, nån kondis har ju heller aldrig haft :thefinger

Sen är ju mer massa på Pecs ett alternativ :angel: Magen får du inte mindre :em:

Castro
2003-06-13, 11:40
Jag läste fatiskt i tidningen igår att man kan göra en massa magövningar, som att tex dra in magen och hålla andan för att sedan säppa ut luften och spänna ut magen. Detta skulle göra så att du fick en mage med bättre hållning iaf och nej, det hade inget med fett att göra. Du kan ju alltid söka efter lite sånna övningar, men hittar du inga så får väl jag ta fram tidningen och skriva ner dom här. GI-mage är inge bra....

perarvid
2003-06-13, 11:49
GI-mage, vad betyder det?

Herkulez
2003-06-13, 11:56
Originally posted by rymdrattan
Tjo, jag har en fråga...

För de som sett mina bilder som ligger uppe här nån stans så vet dom att jag inte har vidare högt bf å är ganska spinkig å liten på alla sätt.

Men jag stör mig på en sak, ibland kan det nästan se ut som jag har lite (GI?) mage!, liknandes ronnie coleman's dvs magen går längre ut än bröstet, vilket enligt mig är nått av det fulaste man kan ha :D

Vad finns det för övningar som ger bra z-axel på bröstet...
Å kan man kanske minska somali-mage looken?

/Mvh rattan


FÖR MYCKET MAT OCH FÖR LITE ARBETE
bwuahahahaha:thefinger

King Grub
2003-06-13, 11:59
Originally posted by perarvid
GI-mage, vad betyder det?

Han menade nog GH-mage, dvs en mage som ser ut som en gravid babianhonas, på grund av missbruk av tillväxthormon, Growth Hormone.

rymdrattan
2003-06-13, 12:06
Castro: tackar.. jag ska försöka lista ut vad jag ska söka på.. :thumbup:

Herkulez: höhö ;) jo, kanske det kanske :angel:

King Crub: Jo det va sån jag menade, nu vet jag också vad det betyder :thumbup:

King Grub
2003-06-13, 12:08
Originally posted by rymdrattan
King Crub: Jo det va sån jag menade, nu vet jag också vad det betyder :thumbup:

Crub? Grub! Grub! Med G! G! :smash:

Vad är Crub för något?

rymdrattan
2003-06-13, 12:14
Originally posted by King Grub


Crub? Grub! Grub! Med G! G! :smash:

Vad är Crub för något?

hehe :angel:
crub, trodde jag va samma sak som krubb, dvs mat...

kung mat eller möjligt vis kungamat :laugh:

King Grub
2003-06-13, 13:22
Nå, här är det inte mat det är frågan om alls, utan det engelska ordet för larv, insektlarv eller liknande.

Arne Persson
2003-06-13, 13:38
rymdrattan: Du har kanske drabbats av den mycket smittsamma och dödliga åkomman "ölmage"?:eek:

Pez
2003-06-13, 14:31
Originally posted by Arne Persson
rymdrattan: Du har kanske drabbats av den mycket smittsamma och dödliga åkomman "ölmage"?:eek:

Denna åkomma uppträder företrädesvis även med ett följdsyndrom av arten "insjunket bröst", spridningen verkar i vilket fall som helst utbredd inom populationen.

/pez

King Grub
2003-06-13, 14:34
Vältränad Prippsmuskel redan vid så unga år?! :cheers:

Officer
2003-06-13, 14:53
Originally posted by King Grub
Vältränad Prippsmuskel redan vid så unga år?! :cheers:

:laugh: :laugh: :laugh:

Grahn
2003-06-13, 15:56
Iofs har de flesta en utstående mage om de inte suger in den. Blir mindre utstående om man sträcker på sig.

Undrar om du verkligen har så låg bf% råttan, brukar vara rätt svårt att få det när man har såpass lite fettfri massa.

AciDBL00D
2003-06-13, 16:23
Om man lagrar mycket fett runt organen får man väl "ölmagen". Rattan kanske har lätt att sätta på sig fett där kan det inte vara så?

Grahn
2003-06-13, 16:26
Originally posted by AciDBL00D
Om man lagrar mycket fett runt organen får man väl "ölmagen". Rattan kanske har lätt att sätta på sig fett där kan det inte vara så?

Knappast...

rymdrattan
2003-06-13, 17:30
Hehe.. nä symptomen ölus-magus tror jag inte att jag har,..
Speciellt inte då jag bara dricker cider :notme: :D

Grahn: Haha, ja om jag inte har nå vidare lågt bf så har jag ju nått att trycka tebax när folksäjjer att jag ser lite musklig ut pga att jag har så rövlågt bf :angel:

Everest
2003-06-13, 18:00
kanske är cidermage du har då :rolleyes:

Fartman
2003-06-13, 18:26
Originally posted by rymdrattan

Speciellt inte då jag bara dricker cider



Du skämtar hoppas jag!? :nono:

Grahn
2003-06-13, 18:29
råttan: med din fettfria vikt så lågt så behövs det inte många kg fett för att procenten ska bli förhållandevis hög. Var det jag menade inte att du var fet. :)

rymdrattan
2003-06-13, 19:09
Originally posted by Grahn
råttan: med din fettfria vikt så lågt så behövs det inte många kg fett för att procenten ska bli förhållandevis hög. Var det jag menade inte att du var fet. :)

naa.. där förstår jag inte riktigt hur du tänker...
kan bero på att jag spelat gitarr nästan sju timmar i sträck nu :angel:

men bf'en har ju inte noll koppling till fettma direkt..
Det blir ju samma "rippad" eller inte effeckt...

rymdrattan
2003-06-13, 19:11
Originally posted by Fartman


Du skämtar hoppas jag!? :nono:

Faktigt inte :angel:
Kan dra till med sprit ibland, men öl är jag nästan allergisk mot.. ushha.. :(

Laan
2003-06-13, 19:41
Jag dricker bara öl nästan...

Cider= blääääääääääää
ÖL= Mmmmmmmm, mer... *dregel*
Sprit=Ok, Nu vill jag bli drängad..

shirunai
2003-06-13, 22:24
alltså sådär har jag alltid haft när jag tom låg på extremt lite bf% revbensyndes över hela bröstet och skuldernabladerna såg ut som småbröst....spinkiga ben som tusan ändå hade jag mage, har det med inge fett alls på den bara mage som putar ut, det är hur man är skapt min mage står ut kanske 5-8cm utanför bröstet nu.....dock bara 1cm fettlager

Dk1ng
2003-06-13, 23:18
Om du har lågt bf och putande mage med god muskulatur kan putningen bero på felaktigt genomförda övningar... När du gör crunches kan/ska man spänna och suga inn magen under själva övningen för att inte utveckla en lika "utspänd" muskulatur och samtidigt aktivera de inre magmusklerna (kommer inte på de latinska namnet..). Huruvida så här är fallet med din mage vet jag inte, men det kan va värt att hålla i åtanke om man har ölmage med rutor på....:)

Pez
2003-06-13, 23:18
Originally posted by Dk1ng
Om du har lågt bf och putande mage med god muskulatur kan putningen bero på felaktigt genomförda övningar... När du gör crunches kan/ska man spänna och suga inn magen under själva övningen för att inte utveckla en lika "utspänd" muskulatur och samtidigt aktivera de inre magmusklerna (kommer inte på de latinska namnet..). Huruvida så här är fallet med din mage vet jag inte, men det kan va värt att hålla i åtanke om man har ölmage med rutor på....:)

Uhmmm... :confused:

/pez

Jarod
2003-06-13, 23:31
Originally posted by Dk1ng
Om du har lågt bf och putande mage med god muskulatur kan putningen bero på felaktigt genomförda övningar... När du gör crunches kan/ska man spänna och suga inn magen under själva övningen för att inte utveckla en lika "utspänd" muskulatur och samtidigt aktivera de inre magmusklerna (kommer inte på de latinska namnet..). Huruvida så här är fallet med din mage vet jag inte, men det kan va värt att hålla i åtanke om man har ölmage med rutor på....:)

Hmm? Du har gått nån SAFE-kurs va!?! :rolleyes:

Mvh

Pontus
2003-06-13, 23:35
Finns det inre magmuskler?

Om man spyr mycket, tränar man de inre magmusklerna då?
Kommer ihåg förut när min morsa hade spytt typ hela natten, sen hade hon skitont flera dagar efter i magen... Hon är iof jävligt otränad och känslig så det skulle lika gärna vara vanlig träningsvärk som hon tyckte vara så himla smärtsammt.

Eller fick hon sig en rejäl träning av de inre magmusklerna?
Något att satsa på?

:confused: :D :confused:

Grahn
2003-06-14, 07:35
Jepp finns muskler inne i buken med, de som åstakommer vacum mage posen.

shirunai
2003-06-14, 09:03
alltså det jag menade var när jag var smal hade jag magrutor på ölmagen och hade enormt lite bf när jag var typ 13

så sammafattningsvis det är genetiskt

heltzonicka
2003-06-14, 17:13
din utåtstående mage KAN bero svankrygg, vissa ser ut som gravid kvinnor trots låg BF pga den svankande ryggen.

rymdrattan
2003-06-14, 17:22
Originally posted by heltzonicka
din utåtstående mage KAN bero svankrygg, vissa ser ut som gravid kvinnor trots låg BF pga den svankande ryggen.

Det är mkt möjligt, jag har av svank anledningen också blivit kallad för mr.vickapåröven ett antal gång... !! :furious: