handdator

Visa fullständig version : Är detta resultatet av failure


Nitrometan
2008-07-07, 13:52
Alltid när man tränar på helgerna så är det några knäppskallar som inte kan plocka undan efter sig. Det brukar se tråkigt ut. :(

Men igår... Det var nån som hade kört benpress med 340 och hacklift-maskin med 180. Och inte orkat plocka av vikterna. Vadan detta?

Kan det vara så att personen i fråga hade kört till failure? Och därför inte kunde plocka av vikterna efter sig.

Är detta en av farorna med att träna till failure?

Handcuff
2008-07-07, 14:08
Jag tror att det är för att det hardasset som kört lämnat kvar med flit - just för att visa vilket tryyyyk han/hon har *flex*

Precis så gjorde jag och några andra småkillar i högstadiet när vi tränat klart i grottgymet vi huserade i. Lämnade alltid kvar maxvikter i bänkpressen för att impa på nästa personer som kom när vi gick :Virro

Angel
2008-07-07, 14:14
Jag har lämnat en stång med vikter en gång, för ja va så jävla yr och ville bara ut. Dock var det inte mer än typ 50kg på stången så jag hoppas nästa person bara behövde lassa på istället.

mr ruhl
2008-07-07, 14:15
Alltid när man tränar på helgerna så är det några knäppskallar som inte kan plocka undan efter sig. Det brukar se tråkigt ut. :(

Men igår... Det var nån som hade kört benpress med 340 och hacklift-maskin med 180. Och inte orkat plocka av vikterna. Vadan detta?

Kan det vara så att personen i fråga hade kört till failure? Och därför inte kunde plocka av vikterna efter sig.

Är detta en av farorna med att träna till failure?


inte vet jag, men jag har då kört nästan alla pass som jag tränat till failure och alltid plockat undan efter mig..

stargate
2008-07-07, 14:20
När jag kör till failure kommer ambulanspersonalen och plockar bort vikterna efter att dom burit ut mig.

Lipos
2008-07-07, 14:33
Min mamma städar undan vikterna efter mig...*kissass*

R1ck
2008-07-07, 14:37
Citerar en som brukade gymma på samma ställe som mig:

"Jag är här för att träna, inte för att ställa tillbaka vikterna"

Brooklyn
2008-07-07, 14:38
Citerar en som brukade gymma på samma ställe som mig:

"Jag är här för att träna, inte för att ställa tillbaka vikterna"

haha, vilken jävla idiot.

mystic[-_-]
2008-07-07, 14:40
Jag: "Ska jag plocka av vikterna?"

Person: "Nej det behövs inte, jag tänkte värma upp"

Jag: "*cry* "

Deceiver85
2008-07-07, 15:02
;3081655']Jag: "Ska jag plocka av vikterna?"

Person: "Nej det behövs inte, jag tänkte värma upp"

Jag: "*cry* "

Du körde hantelpressar, han skulle curla ;)

erks
2008-07-07, 15:06
Du körde hantelpressar, han skulle curla ;)

*rotatorcuffarna

Yes
2008-07-07, 16:38
Betyder det då att jag, som brukar plocka undan vikterna efter mig, aldrig kört till riktig failure?

Vad innebär failure förresten? Är det när man avbryter precis innan man kanske eventuellt inte orkar en till repetition, eller är det när man inte orkar en till repetition trots att man har adrenalinkörteln från en arg grizzlybjörn uppkörd i röven?

Jag tycker det här med failure är lite oklart och kan behöver utredas ytterligare. Frågan är ju också hur det är relaterat till oförmågan att plocka undan vikterna efter sig.

King Grub kanske har en studie vi kan förlita oss på?

palme
2008-07-07, 16:44
Är väl trevligt när man slipper lägga på vikter och kan börja värma direkt nitrometan?

Scratch89
2008-07-07, 17:08
Jag brukar glömma att plocka bort vikterna i benpressen, men det är för att jag är så yr och oftast brukar få gå runt för att få bort mjölksyran i benen. Inte avsiktligt dvs.

Henchman
2008-07-07, 17:37
Att vikter ligger kvar på benpress eller hacksquat har aldrig bekymrat mig. Däremot kan man bli galen om hantlar bytt plats, vikter ligger på golvet eller är felplacerade. Så jag tycker ändå att man ska plocka undan efter sig

Sniggel
2008-07-07, 17:49
Tycker det är riktigt dåligt att inte plocka undan efter sig, bortskämt. Sen tycker jag att även de som plockar undan efter sig, skulle kunna tänka på att lägga 15 kilos-vikter där det redan finns 15 kilos, 20-kilos vid 20 kilos osv... Inte kul att plocka bort 5 20-kilos för att komma åt den sista 15-kilosvikten längst in och sedan ställa tillbaka alla 20kilos vikter där de ska vara.
Så, nu har jag klagat, hoppas någon tog till sig :)

Fredspipan
2008-07-07, 17:54
Senaste gången jag träna ben fanns det 8st 20kg viktplattor på var sida av benpressmaskinen.

Fick lyfta bort 12st så jag kunde köra på 90-100kg. Inte jättekul.

Floddan
2008-07-07, 18:34
Alltid när man tränar på helgerna så är det några knäppskallar som inte kan plocka undan efter sig. Det brukar se tråkigt ut. :(

Men igår... Det var nån som hade kört benpress med 340 och hacklift-maskin med 180. Och inte orkat plocka av vikterna. Vadan detta?

Kan det vara så att personen i fråga hade kört till failure? Och därför inte kunde plocka av vikterna efter sig.

Är detta en av farorna med att träna till failure?

De är jobbigt, jag brukar tro att de är upptaget på stången och sitta och vänta och vänta och vänta, tills jag känner att jag kan ta den.

Jag har märkt att det mest är gamla gubbar som låter vikterna hänga kvar (ibland även tonårigar) men jag tror inte dom tränar så himla hårt, dom skiter nog mest i att ta bort.

stridis
2008-07-07, 18:45
Lämnat en stång en gång. Jag var så svag att jag inte orkade få undan vikterna, var sedan så dum att jag lade mig och vilade i bastun!

Diggler
2008-07-08, 00:39
Tjejer och kvinnor brukar inte plocka bort vikterna efter sig. Det är ett jäkligt underligt fenomen att en del kan träna tex knäböj med 100+ kg, men är alldeles för väna och veka för att lyfta av en 20ks platta från sin egen stång.

joriice
2008-07-08, 01:15
Man bör och skall kunna plocka bort viktskivor som man använt, det är simpelt. Böjer man med fyra 25kilos plattor skall man kunna plocka av var och en och bära iväg med dem.

The Draf
2008-07-08, 07:19
Det värsta är ändå när man ska plocka av 50 kg kakorna från benpressen/hacksquat maskinen. det är näradöden upplevelse varje gång.

Muaytudd
2008-07-08, 07:50
Man ska plocka undan efter sig. Ser det som brist på respekt för de andra som betalar för att träna där.

Det är ju inte precis deras gym. Har sagt till flertalet individer när de inte plockar upp efter sig.

Senast igår blev jag irriterad över ett par killar som skulle köra mark. Då de inte ville att det skulle skramla så mycket så la dom mattor (de som är till när du ska göra övningar på golvet) under.

Problemet är att de är gjorda av ngt. skumgummiliknande så de går sönder på direkten. Jag fråga dom varför de använde dom, de låter ju ändå mycket vid mark och de bara förstör mattorna. Fick bara grymt tillbaka. Sånt folk är väll inte inställda på att på kritik antar jag men jag tycker fortfarande att det är viktigt att säga ifrån.

Semiramis
2008-07-08, 08:56
Failure av sunt förnuft och vanlig hyfs skulle jag vilja säga, grymt irriterande är det i alla fall.

Bamse79
2008-07-08, 09:37
Blir också irriterad på folk som inte orkar/bryr sig inte om att plocka bort efter sig. Som förlitar sig på att någon annan ska göra det. *gah!*
Själv brukar jag gå och "städa" upp på gymmet ibland själv när jag tränat klart, flytta hantlar, vikter m.m. Alltid är det nån som tar efter... Plus att det blir lite "extra" träning *flex* . en gång blev jag lite småless på en kille som bara lämnade och jag frågade "ska jag plocka bort efter dig eller gör du det själv?", oj det tänkte jag inte på, svarade han och började hänga tillbaka... men så gjorde jag en krabba samtidigt som jag frågade, han blev nog lite skraj då...*popcorn*

spange
2008-07-08, 09:52
för någon vecka sedan kom jag till gymmet när det var helt folktomt, men personen/personerna innan hade lämnat hantlar på golvet vid en bänk, spritt ut de mindre viktkakorna så man fick leta ihjäl sig för att hitta dem och slutligen skyfflat 50kgs kakorna av benpressen rakt ner på golvet så att dom låg där, plana sidan nedåt så att man knappt kunde få upp dom från golvet..är det så väldigt svårt att inte vända upp och ned på hela gymmet?
och bara för att jag är gymets egen hustomte gick jag och ställde rätt allt:D bara för att jag inte tål när saker är ur plats, haha

Mass-Tech
2008-07-08, 09:57
Även om jag kör med 340kg i benpressen och 180kg i hacksquat så tar jag alltid bort vikterna efter mig, kanske inte direkt men jag gör det alltid.
Enda undantaget är på marklyften där jag låter 40kg sitta kvar.

Demoneyes
2008-07-08, 11:14
Sket att ta bort vikterna efter marklyften igår Im Evil!
Förklaring: Var så svag i ryggen för att orka lyfta 50kg's kakorna :(

JonasTL
2008-07-08, 11:52
Jag kör alltid till failure på gymet, även när det gäller allt annat i livet, det är min livsprincip.

Raggar till failure, äter till failure, svälter till failure, vaken till failure, sover till failure, pluggar till failure haha

agazza
2008-07-08, 12:27
Har lärt mig från mina yngre dagar att plockar man inte bort vikterna och ställer tillbaka dom perfekt kommer Mr. Bodybuilder, Krister Norman och skäller ut en. Är man en liten tanig kille på 14 år och 60 kg som blir verbalt buttfucked av en professionell BB på ~130kg+ inför ett helt gym så ställer man ALLTID tillbaka vikterna PÅ RÄTT PLATS

Lexidos
2008-07-08, 12:36
Jag har överlag bara bra erfarenheter ifrån de gym jag tränat på, undantag det kommunala gymmet jag är på nu över sommaren.
Tycker att det är en självklarhet att man plockar undan efter sig (undantag möjligtvis ifall man har sin mamma med sig, o om man har det så hoppas jag att hon är snygg)