handdator

Visa fullständig version : Vad sägs om detta passet?


Borganet
2008-07-06, 13:50
Jag har ett tag kört mer eller mindre hela kroppen varje pass, ben rygg bröst osv. Med rätt hög frekvens alltså. Jag tänkte byta nu. Vad sägs om detta? Ska öka i styrka.

Måndag: Bröst och biceps. Bänkpress 3 set 4-6 reps, positiv fail. Uppåtlutande bänk 3 set 6-8 reps, positiv fail.

Bicepscurl rak stång: 3 set 4- 6 reps positiv fail. Hammercurl 2 set 6-8 reps positiv fail.

Onsdag: Rygg och axlar och triceps. Marklyft 2 set 3-4 reps. Stående rodd 3 set 4-6 reps positiv fail. Latsdrag 3 set 4-6 reps positiv fail. Sittande kabelrodd 2 set 6-8 reps positiv fail. Skallkrossare 3 set 4-6 reps positiv fail. Triceps i CC 2 set 6-8 reps positiv fail. Sidlyft med hantlar 2-3 set 10-12 reps. Rotatorcuffar.

Fredag. Ben och mage. Benböj med bänk under rumpan pga smärta. (Ger sådana böj nåt alls?) 6-8 reps positiv fail. 3 set. Benpress (kanske börja med press?) 3 set 4-6 reps positiv fail. Stående vadpress 2-3 set 15 reps ungefär positiv fail. Mage.

Borganet
2008-07-06, 14:22
Det är väl bra? :)

Raschmus
2008-07-06, 14:23
Varför inte byta biceps med triceps? Biceps aktiveras gärna i dragövningar för rygg, och triceps aktiveras gärna i bröst övningar såsom bänk.

Sen ser jag mycket skivstång (vilket även för mig är en favorit), kanske byta exempelvis uppåtlutande bänkpress mot uppåtlutande hantelpress?

Och det är klart böjen ger. Lika mycket har jag svårt att tro, men jag kan bara berätta om min mumsiga träningsvärk i benen efter grunda bänkböj.

Borganet
2008-07-06, 14:37
Varför inte byta biceps med triceps? Biceps aktiveras gärna i dragövningar för rygg, och triceps aktiveras gärna i bröst övningar såsom bänk.

Det ver jag. Det är därför jag lagt upp det så. Annars orkar jag inte mycket på biceps om jag tränat rygg innan, det samma med triceps.


Sen ser jag mycket skivstång (vilket även för mig är en favorit), kanske byta exempelvis uppåtlutande bänkpress mot uppåtlutande hantelpress?

Ser jag absolut ingen anledning till att göra.


Och det är klart böjen ger. Lika mycket har jag svårt att tro, men jag kan bara berätta om min mumsiga träningsvärk i benen efter grunda bänkböj.

Då så, finfint, då kör jag sådan böj med då.

Men, ingen som har kommentarer om passet är bra, eller rent av skit eller åtminstone dugligt?

LoTiX
2008-07-06, 16:10
Orkar du ett sådant onsdagspass? Hade varit död halvvägs. Och varför latsdrag istället för chins? Lika bra att lära sig det ordentligt.

Borganet
2008-07-06, 16:29
Orkar du ett sådant onsdagspass?

Jadå, annars så lägger jag bara om rodden till fredagen eller så. Det löser sig. Vilar länge mellan seten med.


Hade varit död halvvägs. Och varför latsdrag istället för chins? Lika bra att lära sig det ordentligt.

Nej, det ser jag ingen anledning till att ha. Jag hatar uppdragningar, alltså tränar jag latsdrag istället, den är mer effektiv för min del.

Ingen som har åsikter om det är bra, dåligt hyfsat eller skit?