handdator

Visa fullständig version : Det finns inget Power Rack på mitt gym!


Kortnoj
2002-06-13, 21:45
På mitt lilla gym finns nästan allt man behöver, utom ett power rack! :mad: (Jag kan inte byta gym, har ett förbannat årskort där!) Det gör det oerhört jobbigt att köra bl.a. knäböj eftersom jag måste lyfta upp allt skrot på ett väldigt krångligt sätt, vilket inte går för sig, inte särskilt hälsosamt. Så jag tvingas att köra böjen i smithen *suck* Vad föreslår ni? Ska jag ändå köra i smithen, eller ska jag ersätta knäböj med något annat? Hjälp & förslag uppskattas...

spinkoo
2002-06-13, 21:47
Behåll benböjarna.

Man va &¤#&%, säg till dem att handla powerracks, det måste ändå vara standard. Eller säg til dem att om du bygger ett eget så får du släpa dit det... :D

Då kanske du får rabbat på nästa årskort ;)

MVH/spinkoo

Kortnoj
2002-06-13, 21:49
Haha! :D

Ja, jag får väl säga till dem. Inte för att jag skulle förstå hur dem skulle få plats med det. Dem har en grej av varje och varje kvadratmillimeter används redan. Får väl stå ut med smithen...

z_bumbi
2002-06-15, 14:02
Fick ett tips härinne för några månader sedan, ställ två bänkar så att vikterna hamnar på dem om du fastnar i nedre läget. Har inte testat själv men det borde funka ganska bra.
När de andra tränande börjar sakna bänkarna så kanske gymet köper in en bur :)

Pudzianovski
2002-06-15, 14:25
Ursprungligen skickat av z_bumbi:
<STRONG>Fick ett tips härinne för några månader sedan, ställ två bänkar så att vikterna hamnar på dem om du fastnar i nedre läget. Har inte testat själv men det borde funka ganska bra.
När de andra tränande börjar sakna bänkarna så kanske gymet köper in en bur :)</STRONG>


bur? ska du träna i en bur så kommer fan alla andra på gymmet bjuda dig på bananer

:p

Frazze
2002-06-15, 15:50
Powerrack för benbök? Det är väl bara att släpp vikten om det blir för tungt, och för tungt blir det ju aldrig!

Men seriöst, inte krävs det en powerrack för att köra benböj? Eller jag har missat något?

z_bumbi
2002-06-15, 16:01
Pudzianovski: Bananer är ju gott så det är helt okey om nån matar mig under träningen.
Bur = powerrack.
Har faktiskt inte hört nått annat namn på svenska, vad jag kan komma på just nu i alla fall.

Baha
2002-06-15, 16:06
kortnoj

menar du att du inte ens har en vanlig knäböjställning? du skriver nåt om att lyfta upp vikterna på mysko vis

H-L
2002-06-15, 21:18
Powerrack = säkerhetsställning = kraftställning = bur?

Kjellstroem
2002-06-15, 22:34
Ursprungligen skickat av Kortnoj:
<STRONG> Det gör det oerhört jobbigt att köra bl.a. knäböj eftersom jag måste lyfta upp allt skrot på ett väldigt krångligt sätt, vilket inte går för sig, inte särskilt hälsosamt. </STRONG>

Kan ju ha misstolkat det men jag uppfattar det som om att du inte ens har möjlighet att få upp stången på en tillräckligt hög ställning innan du börjar köra? :o
Kan du inte bara höja en vanlig bänkpressställning så att du får stången på lagom höjd?
Som alla andra gör :D

z_bumbi
2002-06-16, 14:09
H-L: Säkerhetställning är nog det bästa men det säger ju inte vilket område det handlar om på samma sätt som powerrack gör. Kan lika gärna vara en byggnadställning eller nått annat.

[ 16 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: z_bumbi ]

Frazze
2002-06-16, 19:10
Hm. Tar tillbaka allt ovanstående efter att idag fastnad och rammlat med 150kg på ryggen (mycket för mig iaf)

;)

ekim
2002-06-17, 08:38
Fortsätter du så där så finns det snart bara en frasse kvar. Efter att ha sett bilder på lyftare som tryckts ihop under stången så har jag fatta att man inte ska köra tunga böj på egen hand,även om man inte är rädd för vikten så kan det sluta illa...

Frazze
2002-06-17, 21:17
Hm... Jo... hade tur och klarade diskarna (den här gången) sträckning i högra latsen, trapzen, och liten bristning längst ner på vänstra latsen. Sägs det. Ultraljud idag, och det brändes...

Kortnoj
2002-06-18, 09:33
Jag menar att det inte ens finns nån ställning att sätta stången på i startläget. Ganska krångligt... Dessutom har gymmet bara en skivstång, den vid bänkpressen, och den går inte att använda som ställning. Och det är fruktansvärt jobbigt att lyfta stången från marken, över huvudet, sätta den vid axlarna och sen sätta igång, sen ska den över huvudet igen och ned på golvet. Är jag tydligara i min förklaring nu? ;)

Kortnoj
2002-06-18, 09:34
Föresten, jag bad dem skaffa ett power rack igår. Och de visste in vad det var för ngt... :D Ingen utbildad personal här inte.

Frazze
2002-06-18, 14:55
Ursprungligen skickat av Kortnoj:
[QB]På mitt lilla gym finns nästan allt man behöver, utom ett power rack!QB]

hm... Säker på det?

Kortnoj
2002-06-18, 16:31
Säker på vad? Om det finns allt man behöver eller om det finns ett power rack?

Frazze
2002-06-18, 16:39
På om det mesta man behöver finns?

Dre
2002-06-18, 17:14
Frivänd vikten upp till axlarna istället och kör frontböj.

[ 18 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Dre ]

Kortnoj
2002-06-18, 17:39
Ursprungligen skickat av Frazze:
<STRONG>På om det mesta man behöver finns?</STRONG>


Jodå. Det finns allt som jag behöver. Hur så? :)