handdator

Visa fullständig version : Springsteen Ullevi 4 och 5 juli


Mighty
2008-07-04, 13:54
Ikväll och i morgon spelar The Boss på Ullevi.
Vilka ska dit? Hur laddar ni upp? Picknic i en park eller en uteservering på Avenyn?

Jag var där för 5 år sedan (jäklar, det är verkligen så länge sedan) och det var helt magisk stämning. Hoppas det blir något i närheten av den :)

Pingu
2008-07-04, 18:51
Ikväll och i morgon spelar The Boss på Ullevi.
Vilka ska dit? Hur laddar ni upp? Picknic i en park eller en uteservering på Avenyn?

Jag var där för 5 år sedan (jäklar, det är verkligen så länge sedan) och det var helt magisk stämning. Hoppas det blir något i närheten av den :)

Jag skulle ge nästan vad som helst för att vara där ikväll *gah!*

Var också där för 5 år sedan och magiskt är en underdrift, Bossen är bäst helt enkelt :thumbup:

RösböJunior
2008-07-06, 18:22
han var bättre 2003..

/nyss hemkomen.

flakkz
2008-07-06, 18:31
Var där igår, vilket tröck!

Hobbes
2008-07-06, 18:37
Jag stod mitt emot scenen vid fotorännan i fredags...en otroligt bra konsert - att se Bruce komma in och inleda med Born in USA gav mig gåshud över hela kroppen!

Snacka om urladdning - det var en magisk upplevelse!

jakke
2008-07-06, 19:04
Jag stod mitt emot scenen vid fotorännan i fredags...en otroligt bra konsert - att se Bruce komma in och inleda med Born in USA gav mig gåshud över hela kroppen!

Snacka om urladdning - det var en magisk upplevelse!

Fick också gåshud.
Summerat så var lördagen bättre än fredagens konsert, klar skillnand imho.
Kul att han spelade så många äldre låtar.

"Ohhh no not the stadium breaker"

Estremo
2008-07-06, 19:27
Måste säga att Roulette var den låt som var absolut roligast att få höra. Visst var -03 bättre och det blev inte riktigt rätt tryck i många låtar, samt att det kanske inte bara är av godo att plocka publikens låtar. Men hur som helst, en sjuhelsikes folkfest och riktigt grymma konserter!

Fartman
2008-07-06, 19:54
Var där i fredags, det var riktigt jävla bra! :thumbup:

vesterberg
2008-07-06, 20:04
jag var där i fredags, riktigt grymt, trots att jag knappt lyssnar på honom egentligen

myggan
2008-07-06, 20:57
Var där i Lördags och stod i "piten".
Är förvånad över att det var så lugnt i publiken men det är min första Springsteen konsert så jag vet inte hur det brukar vara. (Var knappt någon som hoppade alls där vi stod förutom i enstaka fall, t.ex Twist and shout)

För mig funkade konserten mest som en väckarklocka för de tidigare skivorna som jag inte lyssnat så mycket på av någon anledning.
(Det blev ju väldigt mycket från både Born in the usa och Born to run)
Känns som att jag har en oupptäckt skatt här. :)

Fartman
2008-07-06, 21:16
Var där i Lördags och stod i "piten".
Är förvånad över att det var så lugnt i publiken men det är min första Springsteen konsert så jag vet inte hur det brukar vara. (Var knappt någon som hoppade alls där vi stod förutom i enstaka fall, t.ex Twist and shout)

För mig funkade konserten mest som en väckarklocka för de tidigare skivorna som jag inte lyssnat så mycket på av någon anledning.
(Det blev ju väldigt mycket från både Born in the usa och Born to run)
Känns som att jag har en oupptäckt skatt här. :)

Kan ju ha att göra med medelåldern på publiken, stod också där framme och det var hur skönt som helst att man inte var tvungen att kriga för sin tillvaro utan kunde njuta för fullt av musiken. Och visst har du en skatt att upptäcka om du inte lyssnat på alla skivor :)