handdator

Visa fullständig version : Ingen Wagner i OS


tano
2008-07-04, 09:28
Alltså jag blir helt ställd, även om det är så att hon i dagsläget ligger nedanför 8 bästa så har hon väl tidigare visat att hon har kapacitet för toppp 8. Hennes form verkar ju också vara på riktig uppgång efter skadan och tid kvar att träna toppa sig. Fast min poäng är att jag tycker de kan ta mer ansvar efter det tidigare sjabblet och otydligheten(såklart med hjälp av media, men det ska de kunna hantera). Hon har ju visst chans på topp 8, plus den erfarenhet hon får inför framtiden. Pengar kan det ju inte handla om ändå, någon person extra till en så stor trupp...

Förövrigt finns det väl flera idrottare som blir förhandsnominerade på gamla meriter, som har biljett trots skador och oerhört osäker form.
Hur många av våra atleter är egentligen topp 8 namn? Ska bli intressant se resultaten efter OS.

tano
2008-07-04, 10:26
Någon skrev kommentar att det såg ut enligt följande på världsårsbästa listan bland några uttagna:

Badminton
Sara Persson 34

Bordtennis
Jens Lundqvist 57
Jörgen Persson 31
Pär Gerell 62

Simhopp
Elina Eggers 67 / 22
Anna Lindberg 8

Tennis
Sofia Arvidsson 62
Robin Söderling 41
Thomas Johansson 63

Inte många ens nära topp 8 där...

nr16
2008-07-04, 10:29
Det är mer ovisst i bollsporter än i gymnastik...

Palm
2008-07-04, 10:33
Det är mer ovisst i bollsporter än i gymnastik...

Verkligen? Känns som att det är mycket mer utrymme att göra några slarvfel i bollsport än i gympa.