handdator

Visa fullständig version : Kolhydrat fråga


Solve
2008-07-03, 20:27
Gick och tänkte på en sak när jag gick hem från gymmet idag, de här med att få i sej snabba kolhydrater/protein direkt efter gympasset, känns som att jag ökade fortare (styrka och muskler) förut när jag drack gainer (slutade för 3månader sen) Kan de spela så stor roll om man får i sej en gainer 10min efter passet eller lagad måltid 1-2timmar senare..
hoppas ni förstod frågan

och ja, jag ser mönstret med ökningarna men undrar egentligen hur viktigt de är med kolhydrater direkt efter träning gämfört med 1-2timmar senare

regus
2008-07-03, 20:29
Antagligen spelar det tillräckligt stor roll för dig.
Nu kan ju det vara fler faktorer som spelar in. Men om dom flesta är dom samma som din gainerperiod, så tja. 2 timmar innan man får i sig något kan kanske vara i längsta laget.

Solve
2008-07-03, 21:00
Antagligen spelar det tillräckligt stor roll för dig.
Nu kan ju det vara fler faktorer som spelar in. Men om dom flesta är dom samma som din gainerperiod, så tja. 2 timmar innan man får i sig något kan kanske vara i längsta laget.

tack.. jo misstänkte det men de brukar låta att vanlig mat räcker.. men tror jag får lägga lite på av sommarbudgeten på en gainer nu då

tack för snabbt svar

Endura
2008-07-03, 21:02
"Skillnaden" kan vara så enkel att gainern gett dig ett kaloriöverskott som du missar om du inte tar den...

King Grub
2008-07-03, 21:03
de brukar låta att vanlig mat räcker..

Det gör det. Här är det inte det det handlar om, utan flera timmar utan intag efter träning. Det är en dramatiskt negativ skillnad.

regus
2008-07-03, 21:08
Du är sjutton så jag antar att bor hemma och jag antar att du får bröd och sådant gratis. Ta med en macka med något matigt pålägg och några dl oboy/mjölk till gymmet och ät direkt efter avslutat pass.

Om du inte har lust att lägga pengar på gainer

Solve
2008-07-03, 21:31
Det gör det. Här är det inte det det handlar om, utan flera timmar utan intag efter träning. Det är en dramatiskt negativ skillnad.

exakt.. det jag försökte komma fram till! DU E KUNG!
tack för tippset regus ska se om det blir mackor till gymmet eller inte :) går inte alltid direkt hemifrån till gym så en gainer blir nog bäst om de är så... men tack så mycke för visat intresse