handdator

Visa fullständig version : Szander - Vägen till respekt


szander
2008-07-03, 12:57
Inte jag på bilden :hbang:
Hejsan!
Detta är min första Journal här, gjorde en för ett tag sedan men blev utan bredband och det sket sig rätt rejält. Får försöka börja om på nytt och få lite respons i schemat och på mina vikter och bilder..
Information:
Kristoffer "Bobbe" Dahlgren är mitt namn, bor just nu i Mölndal precis utanför Göteborg och tränar på Sportlife i Almedal.
Jag har tränat i cirka 14 månader, jag brukar säga varav dessa månaderna är det cirka 8 seriös.
Dom första 6 månaderna kunde jag inget om kost, vila eller träning. Ironiskt nog stängde gymmet jag köpte ett 3månaderskort på, det tog väl 2 månader att skaffa ett nytt. Väl tränat där ett tag fastnade jag som alla andra för de tunga vikterna som faller i golvet, feta gubbar som gapar när dom bänkar 80 kilo och spott på väggarna.

Ungefär från 7an i skolan till 1an i gymnasiet har jag varit fet. Min familj har en rätt duktig gen som gör att jag samlar på mig mycket fett runt midjan och får lite manboobs, låren är nästan fettfria, typ :em:
Jag bestämde mig för att ändra på detta när jag började träna i 1an. Jag gick ner ca 10 kilo i kroppsvikt, från 98.4 till 87.3 och mådde skitbra ända tills mitt sista bänkpass under deffen. Jag hade maxat 100x1 innan deffen, var stolt och klad hest när jag helt plötsligt fick börja om att repa på 70 x 6.
Förvånad som jag var gick jag in och läste här på kolo, blev förtjust i sammanhållningen alla har här, hittade ett par deff trådar där det stod att för att gå ner så lite muskelmassa som möjligt så ska man hålla sig till 0.5 kilo i veckan, jag hade deffat i 2 månader, gått ner 11 kilo drygt, 1.8 kilo i veckan*whatever* *gah!* .
Efter detta började jag träna seriöst.
Lite väl mycket skrivet, men ni som orkar kan väl titta igenom, annars nöjer jag mig med någon/några som hänger med i min Journal.
Lite stats nu sen drar jag ner och kör mitt första pass i denna Journalen.
Bänkpress 100x4 Utan bälte.
Marklyft 160x3 Utan bälte, remmar
Knäböj 110x5 Kört den någon månad. Utan bälte.
Rak skivstångscurl 60x5
Axelpress 32.5 hantlar.

Schemat går jag inte så strikt på.
Måndag: Bröst! Bänkpress, Hantelpress Decline, Incline, pecs i CC eller någon annan rolig övning.
Tisdag: Rygg vidd! Latsdrag Brett grepp ända ut i kanterna, Latsdrag med V Handtag, Singeldrag i maskin, Chins eller Mellanbreda latsdrag.
Onsdag: Biceps Triceps! Mycket olika övningar! Alltifrån hantlar till stänger.
Torsdag: Axlar Traps! Framsida, baksida hantellyft, pressar i smith och hantlar.
Fredag: Rygg Tjocklek! Marklyft, T-Bar, Hantelrodd osv.

Ge gärna tips på all träning.
Vill ha bättre Vidd och Tjocklek övningar på ryggen. Har inte 100% kollen där.

Tackar för mig, hoppas det inte blev för grötigt. Bilder osv kommer, för och efterbilder.

Tack för titten! :hbang:

jaosef
2008-07-03, 13:43
Ser bra ut, ett tips är väll att du kan lägga in en och annan vilodag mellan passen. Men det måste du känna själv.
Fina stats btw, hade gärna tagit dina bänkstats :D

szander
2008-07-03, 13:56
Haha. Tack Jaosef, men tråkigt nog är brösten det ända som släpar. Iallafall i hur dom ser ut. Men styrkan är helt okey. Ger mig av för ett pass nu.
Axlar och något mer kul, lägger in mage, underarmar, grepp, lår och vader när jag har tid över. Och detta schemat är inget som jag håller fast vid. Utan det blir kanske Biceps lår, sen vader bröst, axlar underarmar osv osv.

jaosef
2008-07-03, 14:39
Haha. Tack Jaosef, men tråkigt nog är brösten det ända som släpar. Iallafall i hur dom ser ut. Men styrkan är helt okey. Ger mig av för ett pass nu.
Axlar och något mer kul, lägger in mage, underarmar, grepp, lår och vader när jag har tid över. Och detta schemat är inget som jag håller fast vid. Utan det blir kanske Biceps lår, sen vader bröst, axlar underarmar osv osv.

Så länge du trivs så tror jag att det kommer att gå kanon! Lyssna på kroppen bara, det är mitt tips! Lycka till!:thumbup:

Pejij
2008-07-03, 16:45
Lycka till med träningen! Grymma stats :D

szander
2008-07-03, 17:34
Lycka till med träningen! Grymma stats :D

Tack :em:

Idag var ett rätt lugnt pass. Näst intill tomt på gymmet trots att klockan slog cirkus 16.00 när jag gick innanför dom svettiga dörrarna.
Jag träffade Ekman på gymmet och prata lite. Ingen jag känner direkt men sett lite på hans blogg och Journal. Schtekig gubbe iaf.
Hade med min egen kurdiska passare idag.
Nåväl passet!

Axlar/Mage

Shoulderpress
17.5 x 12
32.5 x 6
30 x 6
30 x 6

Smithpress
2 set 50 x 8 utan ryggstöd.

Framåtlyft i CC
40 x 8 - 3set

Spindeln 3 set 35 kilo x 20. MAGE =)

Styrda Hantelpressar i Old school maskin. Tvärskön!
25 kg på varje sida x 8 2 set.

Sittande lyft för baksida axlar.
15 x 8 2 set.
12.5 x 8 1 set.
Sen 2 ståendes på 12.5 x 12 2 set.

Skönt pass idag. Gick rätt segt på axelpressarna, tog 32.5 3 set själv sist. Behövde pass på sista pressen på 32.5 och dom 2 andra seten på 30 klarade jag hyfsat själv.
13 set axlar och lite slapp mage.

Det kommer bli lite grötigt tills jag får feeling för hur jag ska skriva, exempel;
Bicepscurl Kilo x Reps - Set
Kanske ska skriva så =) ?

Puss

szander
2008-07-03, 17:44
Dagens vikt blev 92.4. Nedgång på 1 kilo ungefär. Kan bero på vätska osv. Får hoppas att det inte störtar ner för snabbt.

Här kommer en bild efter det att jag bestämde mig att börja träna seriöst.
Fet och glad. Här startade jag, finns en bild som var innan jag började träna, 98 kilo. Denna är 96 kilo, och för 6 månader sedan.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/skugga.JPG



Senare kommer bilder på min förbättring! =)

szander
2008-07-03, 19:41
Ska ut och springa en runda. Lite intervaller. Springer tills jag får blodsmak, sen så joggar jag lugnt, sen går jag. Kör så länge jag orkar. Sträckan är ungefär 8 KM fram och tillbaka.

shadowfire
2008-07-03, 19:43
fan välkommen hit!.. grymt kul o läsa om detta!
jag ska bli göteborgsbo (förhoppningsvis bo i mölndal) nu om ngn månad, så hör av dig om du vill ha support! jag befinner mig åt andra hållet, dvs har alltid blivit mobbad o retad för att jag har varit smal/liten... tjejer dissade mig i typ hela grundskolan o gymnasiet för att jag var en spinkis.. så jag är på krigsstigen, fast jag klättrar i storlek då... :)

szander
2008-07-03, 21:02
fan välkommen hit!.. grymt kul o läsa om detta!
jag ska bli göteborgsbo (förhoppningsvis bo i mölndal) nu om ngn månad, så hör av dig om du vill ha support! jag befinner mig åt andra hållet, dvs har alltid blivit mobbad o retad för att jag har varit smal/liten... tjejer dissade mig i typ hela grundskolan o gymnasiet för att jag var en spinkis.. så jag är på krigsstigen, fast jag klättrar i storlek då... :)

VAFFAN SÄGER DU? KALLAR DU MIG FET?!?! *flex*
Haha, du har rätt. Har nog aldrig hört att någon har varit för smal för en brud:D Men dom varelserna förstår man sig inte på, det räcker med tunga vikter mitt protein och min skönhetssömn.. Vart i Mölndal ska du bo och vart skall du gymma?
Sportlife i Almedal är fett fint, bra maskiner, lite mer oldschool än dom maskinerna som finns på de nya anläggningarna, där det endast ska vara lätt och ergonomiskt :whipped:
Den enda ergonomin jag kan är att lyfta så tungt så man inte spricker.
Nåväl, tack för du titta in och hoppas du tittar in lite till då och då.
Ett springpass avklarat. När jag kom ut kände jag mig lite hardcore, hade på System of a down i lurarna och snusdosan i fickan, en prilla och sen slängde jag på högsta volym och när jag sprungit en bit så hittar jag min pinne.
En lite stock, ungefär 2 meter lång, som jag brukar köra intervall uppför en backe här.
Slängde på den och joggade en bit, släppte av den och tog upp den sen på hemvägen. Var ute i 90 minuter ungefär. Låg på en nivå där jag kände att pulsen ökade och jag kände valkarna ramlade av mig, nästan iaf :naughty:

Ut och gå imorn innan jobbet, min klocka står på halv 6, KOFFEIN, FATBURNER OCH MYCKET KAFFE så funkar allt.

Tack till er som har tittat in iaf

tommie-92
2008-07-03, 21:15
grymma stats! skulle gå över lik för o ha din bänk stats :D
fint pass också!, följes!

szander
2008-07-03, 21:31
grymma stats! skulle gå över lik för o ha din bänk stats :D
fint pass också!, följes!

Tack babe :em:
Jag håller på att bygga upp brösten, när jag bänkade 100x4 för cirka 1 månad sedan så slutade jag med bänkpress för jag hade problem med vänstra axeln, konstigt nog var det mycket lättare att köra plan hantelpress incline och decline hantelpress. Så körde det och pecs.
Så häromdan gick jag på 90 kilo, dock 3 set innan med 80 på stången, då klarade jag bara 4.
Kändes lite piss. Men nu så kan jag börja om lugnt i bänken utan att skadan/senan eller whateva det va som gjorde ont kommer upp igen.

Om ni undrar mina repsantal så ligger jag på grundövningarna i varje muskel oftast från 4-8 och i de flesta andra övningarna kör jag 6-12.
Blandar lite huller om buller.
Vill ju både ha volym och styrka, men vem vill gå runt och va stor och inte ta något än att va snäppet mindre och smeka upp vikterna som om det vore ballonger med HELIUM I?!

Godnatt alla sötisar, ses förhoppningsvis imorn, nu blir det en shake med 30% vassle och 70 % kasein innan jag lägger mig.

TACK OCH HEJ LEVERPASTEJ:whipped:

Pejij
2008-07-03, 21:37
Tack :em:

Idag var ett rätt lugnt pass. Näst intill tomt på gymmet trots att klockan slog cirkus 16.00 när jag gick innanför dom svettiga dörrarna.
Jag träffade Ekman på gymmet och prata lite. Ingen jag känner direkt men sett lite på hans blogg och Journal. Schtekig gubbe iaf.
Hade med min egen kurdiska passare idag.
Nåväl passet!

Axlar/Mage

Shoulderpress
17.5 x 12
32.5 x 6
30 x 6
30 x 6

Smithpress
2 set 50 x 8 utan ryggstöd.

Framåtlyft i CC
40 x 8 - 3set

Spindeln 3 set 35 kilo x 20. MAGE =)

Styrda Hantelpressar i Old school maskin. Tvärskön!
25 kg på varje sida x 8 2 set.

Sittande lyft för baksida axlar.
15 x 8 2 set.
12.5 x 8 1 set.
Sen 2 ståendes på 12.5 x 12 2 set.

Skönt pass idag. Gick rätt segt på axelpressarna, tog 32.5 3 set själv sist. Behövde pass på sista pressen på 32.5 och dom 2 andra seten på 30 klarade jag hyfsat själv.
13 set axlar och lite slapp mage.

Det kommer bli lite grötigt tills jag får feeling för hur jag ska skriva, exempel;
Bicepscurl Kilo x Reps - Set
Kanske ska skriva så =) ?

Puss

grymma shoulderpressar ;) vad blir det att träna imorgon då?

szander
2008-07-04, 15:07
grymma shoulderpressar ;) vad blir det att träna imorgon då?

Jag vet faktiskt inte ifall jag ska vila idag. Kompis skrev ifall jag ville gymma, är fett sugen men känner att alla krafter har gått åt denna veckan. Jobbat sen 7 till 1600 varje dag. Rätt seg, men är taggad och vill gymma.
Isf blir det lite marklyft, hantelroddar och lite smått och gott, kanske lite greppträning.
Hur lyder passet för dig imorgon då?

szander
2008-07-05, 15:56
Idag så åkte jag direkt från jobbet, slutade 14. Går in, helt kolsvart så säger dom att det är sommartider och dom stänger 14.00. Väldigt segt. Det får bli promenad och en liten springtur lite senare ikväll. Nu blire laxfilé, ris och sallad. Matlåda hela veckan ;)

Imorn blir det troligtvis Rygg Biceps eller något.

jooj
2008-07-05, 16:35
Bara att kämpa vidare, nice matlåda*drool*

Pejij
2008-07-05, 17:17
Jag vet faktiskt inte ifall jag ska vila idag. Kompis skrev ifall jag ville gymma, är fett sugen men känner att alla krafter har gått åt denna veckan. Jobbat sen 7 till 1600 varje dag. Rätt seg, men är taggad och vill gymma.
Isf blir det lite marklyft, hantelroddar och lite smått och gott, kanske lite greppträning.
Hur lyder passet för dig imorgon då?

Imorgon blir det vila, men på Måndag kör jag igång med kreatin igen, och då blir de Bröst/Triceps :D

Alltid bra med lite vila ibland också, du ska inte bränna ut dig... Kom ihåg att det är under vilan som musklerna byggs ;)

szander
2008-07-05, 20:07
Satt och räknade på vad jag ätit idag. Missade frukosten på grund av att jag var sen till jobbet.
Dagligt intag av:
KCAL: 2130
PROTEIN: 150
KOLHYDRAT: 142
FETT: 115
En proteindrink med banan, hallon och jordgubbar och några cashewnötter blire nu. Så får jag mer kollisar iaf.

szander
2008-07-05, 20:09
Kom ihåg att det är under vilan som musklerna byggs ;)

WORD!
;)
Japp. Imorn blire lek på gymmet, känner mig mentalt laddad som fan, slutar tidigt, försöker få med mig en passare, så ska väl försöka sätta PB i BÖJ om jag klarart.
Sjukt vad gymmet är beroende =)

Pejij
2008-07-05, 20:41
WORD!
;)
Japp. Imorn blire lek på gymmet, känner mig mentalt laddad som fan, slutar tidigt, försöker få med mig en passare, så ska väl försöka sätta PB i BÖJ om jag klarart.
Sjukt vad gymmet är beroende =)

Vad ligger PB't på nu? =)

szander
2008-07-05, 20:52
Bara att kämpa vidare, nice matlåda*drool*

Självklart, för din skull *cupid* och lite min *flex*
Lax och kycklingfilé, GODASTE PROTEINKÄLLORNA.
Tonfisk är också gott
Tack för titten.
Det blev en rejäl shake.
2 DL ca 65 gram protte, 30% vassle och 70% kasein.
100 gram hallon.
2 Bananer, ca 200 gram.
5 DL mjölk
Mycket kollisar och protein.

Jag slutade på ungefär detta;
Dagligt intag av:
KCAL: 2740
PROTEIN: 203
KOLHYDRAT: 204
FETT: 121
Det var nog lite för mycket, iofs gick jag mycket på jobbet idag, hemsjukvården, har ej körkort så jag gick från hus till hus.
Skönt att känna att man gjort något idag. Min springrunda blev inte av pga min ankel är lite svullen, kroppen fick nog en chock när 93 feta kilon trycktes ihop till en enorm G kraft dom första stegen. Så vänster ankel är lite schleten.

God natt och söv gott. Förhoppningsvis får man förbränna lite i sängen inatt, får la ge tjejen lite protein så hon blir glad, brukar funka ;) :whipped:

szander
2008-07-05, 20:58
Eftersom jag inte kunde EDITA så får det bli en ny comment, spammar min egen journal ;D

EDIT
Vad ligger PB't på nu? =)

110x4
Har inte försökt PBa på böj förräns 2 månader tillbaka. Och det var då jag börja, inte dåligt att sätta första börjarna på 110x4 utan passare. TALA INTE OM TEKNIKEN PÅ DEN BÖJEN! Men långt ner gick jag, och upp kom jag alla gånger, trots att jag spräckte ett blodkärl i ögat sista repet haha. Dåligt pumpad man kom ut efter gymmet kan jag säga, såg nästan ut som jag hade försökt trycka ut världens elefant ur dajmkrysset. För att det ska gå bättre och inte göra så ont så springer jag med en stock på ca 40 kilo på stället man har stången, så jag kan tåla mer vikt, annars gör det förjävla ont.

Pejij
2008-07-05, 20:59
Eftersom jag inte kunde EDITA så får det bli en ny comment, spammar min egen journal ;D

EDIT


110x4
Har inte försökt PBa på böj förräns 2 månader tillbaka. Och det var då jag börja, inte dåligt att sätta första börjarna på 110x4 utan passare. TALA INTE OM TEKNIKEN PÅ DEN BÖJEN! Men långt ner gick jag, och upp kom jag alla gånger, trots att jag spräckte ett blodkärl i ögat sista repet haha. Dåligt pumpad man kom ut efter gymmet kan jag säga, såg nästan ut som jag hade försökt trycka ut världens elefant ur dajmkrysset. För att det ska gå bättre och inte göra så ont så springer jag med en stock på ca 40 kilo på stället man har stången, så jag kan tåla mer vikt, annars gör det förjävla ont.

Ok, så du siktar på 120 nu då? ;)

szander
2008-07-05, 21:29
Ok, så du siktar på 120 nu då? ;)

Förhoppningsvis. Får jag en passare går jag på 1-2 reppare och försöker få upp 125-130.
Får väl se hur det går ;)

När ska du sätta PB i Bänk, Böj och Mark då? *drool*
Något datum utsatt?

Pejij
2008-07-05, 21:56
Förhoppningsvis. Får jag en passare går jag på 1-2 reppare och försöker få upp 125-130.
Får väl se hur det går ;)

När ska du sätta PB i Bänk, Böj och Mark då? *drool*
Något datum utsatt?

Det blir väl efter att jag kommit igång med kreatinet igen ;) Så om 2-3 veckor kanske ? :D

Jag kör aldrig mark, har inte fått någon som instruerat mig ordentligt, och inte vågat köra på egen hand. Knäböj har jag aldrig testat maxa, men det kanske är på tiden ? :D

szander
2008-07-06, 11:24
Det blir väl efter att jag kommit igång med kreatinet igen ;) Så om 2-3 veckor kanske ?

Jag kör aldrig mark, har inte fått någon som instruerat mig ordentligt, och inte vågat köra på egen hand. Knäböj har jag aldrig testat maxa, men det kanske är på tiden ? :D

Ja, nästa gång du kör lår tycker jag :whipped:
Marklyft är kärlek. Den är jobbig, knepig, tekniken måste sitta osv, men när man går därifrån och dratt upp 160 kilo så mår man grymt efter kan jag säga. Spelar nog inte roll vilken vikt, utan bara det är ett PB och prestationen är grym ;)

Slutade 11.30 idag, tar bussen vid 13 till gymmet.
Sen kommer en update, vettifan vad jag ska köra idag. Alla muskelgrupper har vilat minst 2 dygn.
Kan nog braka på med en rygg och biceps som jag skrev innan.

PUSSAR*cupid*

Pejij
2008-07-06, 14:22
Ja, nästa gång du kör lår tycker jag :whipped:
Marklyft är kärlek. Den är jobbig, knepig, tekniken måste sitta osv, men när man går därifrån och dratt upp 160 kilo så mår man grymt efter kan jag säga. Spelar nog inte roll vilken vikt, utan bara det är ett PB och prestationen är grym ;)

Slutade 11.30 idag, tar bussen vid 13 till gymmet.
Sen kommer en update, vettifan vad jag ska köra idag. Alla muskelgrupper har vilat minst 2 dygn.
Kan nog braka på med en rygg och biceps som jag skrev innan.

PUSSAR*cupid*

Jo, men jag väntar nog med att börja med mark tills jag har någon som hjälper mig med tekniken ;)

jaosef
2008-07-06, 14:32
PROTEINKÄLLORNA.
Tonfisk är också gott

Ja, att det är? Övertala pejij att det är så! Han är en fjant... Tonfisk är lite för hardcore för han.*rolleyes*

Pejij
2008-07-06, 14:32
Ja, att det är? Övertala pejij att det är så! Han är en fjant... Tonfisk är lite för hardcore för han.*rolleyes*

Tonfisk e vidrigt, punkt slut.

szander
2008-07-06, 16:28
Tonfisk e vidrigt, punkt slut.

Pejij, nu är det såhär, att majoriteten tycker att du ska gilla tonfisk, så gör du det ;) haha. Det är verkligen inte den godaste fisken, vilket nog många kan hålla med om, men när man känner PROTEINET slinka ner i strupen och bilda underbara muskler går det inte bara motstå!! haha.
Jaosef, precis som du säger, TONFISK ÄR HARDCORE! *popcorn* :hbang:

Passet idag då, rygg och biceps.
Tur hade jag, dom öppnade 14.00 och kom dit 13.30, sommartider my ass *kissass*! Men snygg och fet som man är flörtar jag lite med tjejen som öppnar gymmet, in kom vi, helt tomt! Galet nice, men det började inte bra, väl där hade jag glömt MP3 med min låt som jag har satt alla PBn med, Inside the fire - Disturbed, så sjukt skön. Tröttnar aldrig på den ironiskt nog, sen hade jag glömt mobilen, jag som hade tänkt att sätta PB i antingen Mark eller Knä! Tog brudens mobil och filmade, skitdassig mobil som inte fångar upp så många bilder per sekund som min gör, så det ser ut som jag lyfter som en hare, har film och lägger upp lite senare.

PASSET:
Marklyft:
90x10
120x6
160x1
180x1 PB!

Rak Skivstångsrodd
70x10
70x8
70x8

Cablerodd med 3 olika grepp

Halvmeters grepp 80x12 2 set

Old school MC grepp, sånt långt grepp man har på MC hojar, ser helt buggat och kan kan inte förklara bättre.
80x10 1 set

Rak skivstångsrodd 1 meter
80x12 2 set.

Z-Stångrodd
80x10
80x8
80x7 (Dålig setvila)

Rak skivstångscurl
50x5
50x5

Z-stångscurl Yttre Grepp
42.5x6 utgångsläge (0%)-50% av vägen.
6 reps 50-100%
6 st 0-100% Hela bicepscurls.
2set.
Gör alla på samma gång.

Hammercurls
20x16 = 8 Per arm
20x18 = 9 Per arm
20x20 = 10 per arm
Nästan för lätt :whipped:


Grymt pass. Skönt med ett PB efter några veckors väntan.
Inte kört marklyft så mycket under den senaste tiden men det gick ju bra ändå.
Tänkte försöka sätta en böj PB innan marken, men när jag la den på nacken så hade jag lite ont, sen så hasa jag ner den en lite bit, det kändes bra men stången kom i obalans och jag fick rulla ner den från ryggen. Tur som fan att ingen va där, hade skämts ihjäl.
Pumpet i biceps sitter kvar än.
Det blev en produkt av Body Sciences protein med fruktos och vassle i, sen efter det blev det en banan och nu gjorde jag iordning kycklingfile 300 gram, ris 90 gram okokt och 100 gram kallsås på 160 kcal.
Gott och mättande.

Pejij
2008-07-06, 16:30
Alltid skönt med PB :D

szander
2008-07-06, 19:25
Filmen finns på Tuben. Vet ej hur man lägger upp filmer så man kan klicka play direkt. Någon som kan förklara =) ?
http://www.youtube.com/watch?v=vDHg08cZgtwhttp://www.youtube.com/watch?v=vDHg08cZgtw

szander
2008-07-06, 19:29
Jag stog upp eftersom jag har två stag som håller stången, körde på och orkade inte lägga ner den, sätta nytt grepp med wrapsen. Endast därför, får testa på död stång nästa gång.

Pejij
2008-07-06, 19:34
För att visa filmen direkt i inlägget tar du först länken (http://www.youtube.com/watch?v=vDHg08cZgtw) och kopierar bara den sista textraden (vDHg08cZgtw). Sedan skriver du [.yt](utan punkten) före texten och [/yt] efter så det blir vDHg08cZgtw (utan punkten)

resultat:
vDHg08cZgtw

szander
2008-07-06, 20:07
För att visa filmen direkt i inlägget tar du först länken (http://www.youtube.com/watch?v=vDHg08cZgtw) och kopierar bara den sista textraden (vDHg08cZgtw). Sedan skriver du [.yt](utan punkten) före texten och [/yt] efter så det blir vDHg08cZgtw (utan punkten)

resultat:
vDHg08cZgtw

Tack *drool* *cupid*

szander
2008-07-07, 12:49
Kommer ett pass lite senare ikväll. Nu blir det grillät schyckling och potatissallad, mindre kcal i den dock ;)
Bröst Axel pass eller något kul förmodligen.

jaosef
2008-07-07, 13:33
Kommer ett pass lite senare ikväll. Nu blir det grillät schyckling och potatissallad, mindre kcal i den dock ;)
Bröst Axel pass eller något kul förmodligen.

Låter bra det! Lycka till på passet!*flex*

szander
2008-07-08, 17:11
Det blev inget pass igår. Hade världens träningsvärk.

Idag blev det Bröst Triceps och Traps.

Bänkpress:
1set uppvärmning 50x12
2set tunga 80x6

Incline hantelpress:
30 x8
27.5 x7
27.5 x7

Hantelshrugs:
55x12 Easypie
55x12 Easypie
55x10 Sista jag gjorde, lite schletet i sista.

Incline press i maskin:
25x8
25x8
25x8

Pushdowns med en isolationsbar du hänger på nacken:
40x10
40x8
40x8

Enhandspushdown Per arm:
30x6
30x6
30x6

Tricepspress med hantel, båda händerna sittande:
27.5x8
30x8
32.5x8
Stående
40x6

Decline bröst med mycket lutning neråt:
30x6
32.5x6
32.5x5½

Tricepsextensions sittande:
12x5x8 på båda armar. 1 set.

Decline Pecs i Cablecross
30x8
30x4>22.5x4>20x4>17.5x4
Dropset

Det kändes som musklerna aldrig blev trötta. Skitbra pump =D
Härligt pass, det blir mycket protein idag alltså.
Laxgryta med pasta.
Prottedrink.

Pejij
2008-07-08, 17:18
Bra vikter hela passet igenom! :D

szander
2008-07-09, 14:50
Tack pejij!
Kändes rätt bra eftersom jag har legat på så dåligt kaloriintag denna veckan. Väger 90.3 nu.
3 kilo på typ 2 veckor. Way to much.

szander
2008-07-09, 19:00
Passet:
Test på axelpass.
Men för mycket träningsverk i ländrygg, triceps och bröst.
Gick fan inte att lyfta upp, repade 6 på 30 kilosarna. Sen kände jag att jag får byta.

Det blev Lår Mage och lite vader.

Hacksquat
50x12
90x10
120x8 PB
110x8

Vadpressar:
massor med reps för att få skitmuskeln att växa.
110 kilo 50 reps per ben typ. 2 set

Magmaskin:
3 set

Situps på grekisk bänk:
2 set slow.

Lövehandles maskin:
3 set per sida, 6 set totalt.

Framsida lår:
80x8 PB
80x4>drop 60x6
75x4>drop 60x4

Baksida lår liggandes:
45x10
40x10
40x6>30x6

Sen cardio i 14 minuter. 230 kcal brända.

Hyfsat pass. Var arg på skiten för axlarna var rövkn*llade.
Axlar/Underarmar och grepp imorn.
Förhoppningsvis så är träningsvärken borta så jag kan repa på 32.5orna.

SCHTEK!

jaosef
2008-07-14, 19:01
De var länge sen du körde ett pass senast? Upp me fler pass nu! Kämpa på! :hbang:

szander
2008-07-21, 16:39
Haha. Har varit iväg en vecka nu. Drog en 3dagars split innan jag stack. Så idag blir det typ Bröst Triceps =D