handdator

Visa fullständig version : Upptag av kosttillskot...


Ervin
2008-07-02, 22:18
Hej.

kanske är en dum fråga och jag har prövat att söka.

men har en fundering...

efter att jag har druckit en ESAPRO drink så bildas det en slem klump-liknande vätska i halsen och jag måste spotta.

någon som har upplevt samma sak tidigare?

Hur påverkar det upptaget av aminosyrorna, att jag spottar efter att jag har intagit det?
jag har självklart svalt allting men denna slemklump måste jag spotta ut, får typ kvällningar annars.

//Erwin

Animalistic
2008-07-02, 23:15
Hej.

kanske är en dum fråga och jag har prövat att söka.

men har en fundering...

efter att jag har druckit en ESAPRO drink så bildas det en slem klump-liknande vätska i halsen och jag måste spotta.

någon som har upplevt samma sak tidigare?

Hur påverkar det upptaget av aminosyrorna, att jag spottar efter att jag har intagit det?
jag har självklart svalt allting men denna slemklump måste jag spotta ut, får typ kvällningar annars.

//Erwin

hur kan slemklumpen komma upp efter att du svalt det? de kanske fastnar i gommen eller så, låter väldigt konstigt

Junior
2008-07-03, 07:42
Skakar du det tills det löses upp i vattnet innan du dricker det, så att det inte längre finns några vita flarn eller korn kvar...?
När jag gör på det viset bildas det inga klumpar någonstans. :)

Hur mycket vatten blandar du med och hur mycket pulver använder du?

Ervin
2008-07-03, 09:21
efter att jag har svalt det så får jag en slem klump. om man ska göra en äcklig jämförelse är när man drar en sån där snor loska.. liknande.


jag har 2.4-3dl vatten o blandar det innan jag cyklar till träning, mellan blandning och att jag dricker det så är det en tid på ungefär 14-20 minuter.

Alfred Nobel
2008-07-03, 11:07
Jag har fått för mig att man ska inta aminosyrorna direkt inpå de kommer i kontakt med vattnet. Varför inte fylla shakern med mängden esapro innan du åker till träningen och fyller med vätska när du väl är framme och häver i dig?

Ervin
2008-07-03, 15:07
blir så med Amino rush också. kanske för att det är surt.

jo det kanske jag ska göra istället då.

tack för tipset