handdator

Visa fullständig version : 9-2 på 2 matcher...


Fatalist
2008-07-02, 19:17
...vad ska man säga. Finns det några tvivel om vilket lag som är allsvenskans bästa?

Idag:

Cesar Santin: 2 mål
David Elm: 2 mål.



;)

nr16
2008-07-02, 20:04
Patrik Ingelsten också!

Eddie Vedder
2008-07-02, 20:05
Hur går det för Stefan Larsson i Kalmar? Gör han bra ifrån sig?

nr16
2008-07-02, 20:11
Kalmar spelar tråkig fotboll och borde ramla ner i SE tillsammans med Degerfors och Landskrona Bojs. Fråga Pajas Paul (Lindholm, DIF's ass tränare.)

Eddie Vedder
2008-07-02, 20:14
Kalmar spelar tråkig fotboll och borde ramla ner i SE tillsammans med Degerfors och Landskrona Bojs. Fråga Pajas Paul (Lindholm, DIF's ass tränare.)

Fattar inte varför du alltid har så sur inställning mot allt utom Trelleborg. Lite objektiv kan man ju vara. Personligen tycker jag Kalmar har kommit en bra bit ifrån den trista fotbollen som dom varit så bespottade för.

Då är ju faktiskt TFF både ett tråkigare och betydligt sämre lag enligt mig.

Rex
2008-07-02, 20:15
Gått i samma skola som Rasmus Elm & spelat fotboll med honom :)

Nitrometan
2008-07-02, 20:15
...vad ska man säga. Finns det några tvivel om vilket lag som är allsvenskans bästa?
Åmotsfors leder Allsvenskan.

http://89.221.240.240/web/resultSeries.aspx?seriesId=72

Math
2008-07-02, 20:18
Åmotsfors leder Allsvenskan.

http://89.221.240.240/web/resultSeries.aspx?seriesId=72

Win.

nr16
2008-07-02, 20:25
Fattar inte varför du alltid har så sur inställning mot allt utom Trelleborg. Lite objektiv kan man ju vara. Personligen tycker jag Kalmar har kommit en bra bit ifrån den trista fotbollen som dom varit så bespottade för.

Då är ju faktiskt TFF både ett tråkigare och betydligt sämre lag enligt mig.

Hahaha, ett hett tips är att inte ta allt jag säger så j-a seriöst, speciellt inte när det gäller fotboll ;) Nu ska jag va ärlig och seriös, jag tycker att Kalmar tillsammans med Elfsborg spelar den roligaste och bästa fotbollen hittils i år.

Kalmar är sveriges för tillfället bästa lag, även om man inte spelar bra (som hemma mot TFF) så vinner man och inte släpper till mer än 1 eller 2 heta chanser men skapar inte mycket mer. Men sen ibland som mot Djurgården så är man helt enormt bra och leker med fjolårets 2a och vinner med 5-0, det är nästan bara dom i sverige som klarar av det. Det är något som alla lag inte kan, även om tex TFF äger matchen och skapar mycket chanser och bara släpper till 1-2 riktigt heta chanser per match så vinner man inte, typ som mot AIK borta där vi dominera och hade 2 ramträffar och 5 lägen till som borde varit mål, det är sånt som Kalmar aldrig skulle gjort...dom hade vunnit den matchen med 4-1 typ :P

Richard85
2008-07-02, 20:48
Får ta och besöka Trelleborg verkar det som, lära dig att respektera Landskrona BoIS, blir nog en tunnel eller två...

skaparn
2008-07-02, 21:01
http://bay01.imagebay.com/_upload/img/40/Thread-I_like_where_this_threa.jpg

nr16
2008-07-02, 21:26
Får ta och besöka Trelleborg verkar det som, lära dig att respektera Landskrona BoIS, blir nog en tunnel eller två...

Hahahahahahahahahahahahaha, hoppas innerligt att du skojar? Sist ni kom hit var ni ju ca 300 och så mötte ni ca 20 av oss som skulle lasta in våra flaggor i en bil o köra dom till vångavallen så snodde ni dom....hahaha så jävla mobbat :O Typ 5 Mega Size flaggor + lite annat smått. MOGET!

Men om du vågar dig ner hit själv så kan du ju PM:a mig..:)

ligne
2008-07-02, 22:45
bara att Kamlar kan ligga i topp är skandal.

det visar vilket skämt allsvenskan är!!!

erks
2008-07-02, 22:49
Verkar som om huliganfjortisarna har nått även detta forum.

Lexidos
2008-07-02, 22:50
Heja Kalma! Vi som inte kan säga R!

daja
2008-07-02, 22:53
bara att Kamlar kan ligga i topp är skandal.

det visar vilket skämt allsvenskan är!!!

+1

har helt tröttnat på allsvenskan senaste åren, trots att det ändå gått relativit bra för DIF, det är så fruktansvärt låg nivå på spelet att man skäms för att man en gång betalat inträde för att se på skiten. Blir inte bättre när man läser om hur tidningarna drar igång den ständiga cirkusen kring CL-kvalet, där de svenska mästarna minsann ska gå hela vägen den här gången. Vad ska ett svenskt lag i CL att göra, och framför allt, inget svenskt lag kommer någonsin överleva kvalet, när ska vi börja inse det och förstå vår plats i fotbollseuropa?!

maaherra
2008-07-02, 22:59
+1

har helt tröttnat på allsvenskan senaste åren, trots att det ändå gått relativit bra för DIF, det är så fruktansvärt låg nivå på spelet att man skäms för att man en gång betalat inträde för att se på skiten. Blir inte bättre när man läser om hur tidningarna drar igång den ständiga cirkusen kring CL-kvalet, där de svenska mästarna minsann ska gå hela vägen den här gången. Vad ska ett svenskt lag i CL att göra, och framför allt, inget svenskt lag kommer någonsin överleva kvalet, när ska vi börja inse det och förstå vår plats i fotbollseuropa?!

http://www.svenskafans.com/image/1/507.jpg

daja
2008-07-02, 23:01
http://www.svenskafans.com/image/1/507.jpg

du känner inte själv att det har hänt något med klubbfotbollen i europa sedan dess?

Exhale_
2008-07-02, 23:04
Att ni ens kan bry er i Allsvenskan.. Att gå från EM-fotboll till att följa Allsvenska matcher måste ju vara olidligt!

nr16
2008-07-03, 00:59
Asså varför fan klankar ni ner på Kalmar egentligen? Bara för dom leder så betyder väll inte det att allsvenskan är dålig? Då betyder det att La Liga också är dålig för ett lag som nästan är lika litet som Kalmar kom 2a den föregående säsongen.

Alla ni som håller på storklubbarna, framförallt blowitt, tänk.
Ni skiter i att gå på matcherna för spelet är så jävla uselt (inget hjärta för klubben) och det i sin tur leder till att det blir väldigt dåliga publiksiffror såklart. Då tänker sponsorerna, ja det är fan mindre folk på IFKs matcher än för 3 år sen och endå betalar vi mer för våra reklamplatser...det leder till att dom antingen vill betala mindre eller helt enkelt skiter i o sponsrerar IFK för dom inte tjänar något på de eftersom ingen ser deras reklam. Då blir ju IFK av med dom reklampengarna och därför försämras klubbens ekonomi och man har inte råd att köpa nya spelare o signera deras kontrakt för dom får förlite i lön, därför sticker dom till Danmark eller Norge och spelar i en bättre liga och får mer pengar. Klubben blir sämre och ännu färre kollar på matcherna...osv osv
Det är fotbollens kretslopp!

Tex om man ser 2004 när MFF vann SM-guld så hade man en bra bit över 20k i snitt på sina matcher, vilket är väldigt bra. Om man ser förra året när MFF sluta 11 så hade man bara 11k i snitt på sina matcher och tror ni då att MFF har råd att signera spelare som Afonso osv som man hade -04, ALDRIG (eller jo Malmö hade för det är sveriges rikaste klubb min ingen anna, men ni förstår vad jag menar). Det är inte specifikt för Malmö, det är så för alla Svenska storklubbar, folket kommer bara när det passar!

Självklart så är det inte bara publiken som inte kommer's fel utan dels den svenska skatten osv osv...


Det är pengarna som styr, om man kollar så förr så hade storklubbarna råd att behålla/köpa hem stjärnor i större utsträkning, i år är det i princip bara Elfsborg, Kalmar och HeIF som har stjärnor i sina lag, Anders Svensson, Cesar Santin och Henke Larsson.
Tex, jämnför AIK's nuvarande start11 med den 11an man hade mot Barcelona -99

Mattias Asper
Karl Corneliusson - Mike Kjölö - Pontus Kåmark - Tomas Gustafsson
Thomas Lagerlöf - Krister Nordin - Ola Andersson - Daniel Tjernström Andreas Andersson - Nebojsa Novakovic


Niklas Berg
Atta - Per Karlsson - Nils-Erik Johansson - Pierre Bengtsson
Daniel Mendez - Ortiz - Dulee Johnson - Mats Rubarth
Jagne - Ivan Obolo

Idel stjärnor i den första och möjligtvis en i den andra. Det är pengarna som styr, ni som sitter här och klagar gör något för att klubben till att början ska få ett högre publiksnitt, få med en polare i ett derby tex så kanske h*n fastnar för sporten och så gör den personen samma sak osv osv. Nej men det orkar man inte, det är enklare att sitta hemma o gnälla på ett forum!


Så , klaga inte på stavning meningsuppbyggnad osv osv för jag e trött och orkar inte direkt bry mig om det

Jorgen
2008-07-03, 04:41
Heter BoIS din sopa

Du har punkt i slutet på en mening, DIN SOPA.

Får ta och besöka Trelleborg verkar det som, lära dig att respektera Landskrona BoIS, blir nog en tunnel eller två...

Hahahahahahahahahahahahaha, hoppas innerligt att du skojar? Sist ni kom hit var ni ju ca 300 och så mötte ni ca 20 av oss som skulle lasta in våra flaggor i en bil o köra dom till vångavallen så snodde ni dom....hahaha så jävla mobbat :O Typ 5 Mega Size flaggor + lite annat smått. MOGET!

Men om du vågar dig ner hit själv så kan du ju PM:a mig..:)
Skönt när svenska fotbollsfans kan visa sin mognad. *rolleyes* *screwy*

Richard85
2008-07-03, 06:18
Bara sa jag skulle tunnla honom, ligger inget annat i det. Jaså vilka är Ni? Jag har då inte snott någon TFF flagga. Jag besöker Trelleborg väldigt ofta. Nu blev jag ledsen här. Blir attackerad för att ha snott grejor. Kränkning...*cry*

Eddie Vedder
2008-07-03, 06:25
Hur går det för Stefan Larsson i Kalmar? Gör han bra ifrån sig?

Bump?

Fatalist, tell me!:D Går det bra för Stefan?

Yuffie
2008-07-03, 07:47
Håller med nr16 till 100%, det är precis så det är idag...

daja
2008-07-03, 07:56
nr16, det du skriver är ju ett konstaterande som alla redan känner till, klart svenska klubbarna har för dåliga förutsättningar, både ekonomiskt och sportsligt med gräsplaner/träningsanläggningar o.s.v för att kunna konkurrera med ligorna söderut. Det innebär ju inte att man går och ser på riktigt dålig fotboll bara för att man tycker synd om klubbarna som inte drar 20 000/match. De är i dagsläget inte värda mer än några tusen, så de ska vara väldigt tacksamma att det ändå är så många betalande som går dit varje match och stöttar dem. Det är inte upp till oss åskådare att göra fotbollen mer attraktiv, det är helt upp till SFF och klubbarna.

Richard85
2008-07-03, 09:47
nr16, det du skriver är ju ett konstaterande som alla redan känner till, klart svenska klubbarna har för dåliga förutsättningar, både ekonomiskt och sportsligt med gräsplaner/träningsanläggningar o.s.v för att kunna konkurrera med ligorna söderut. Det innebär ju inte att man går och ser på riktigt dålig fotboll bara för att man tycker synd om klubbarna som inte drar 20 000/match. De är i dagsläget inte värda mer än några tusen, så de ska vara väldigt tacksamma att det ändå är så många betalande som går dit varje match och stöttar dem. Det är inte upp till oss åskådare att göra fotbollen mer attraktiv, det är helt upp till SFF och klubbarna.

Vi har det numera väldigt bra med gräsplaner/träningsanläggningar än för 10år sedan exempelvis. Problemet ligger i ungdomsåren. Det tränas fel, ställs för lite krav och sedan så är ungdomarna i Sverige lata och pallar ej trycket jämfört med övriga Europa.

tigerofsweden
2008-07-03, 09:47
Att ni ens kan bry er i Allsvenskan.. Att gå från EM-fotboll till att följa Allsvenska matcher måste ju vara olidligt!

+1

Det är mer action i frimärkssamlande än i Allsvenskan :D

Lexidos
2008-07-03, 09:50
+1

Det är mer action i frimärkssamlande än i Allsvenskan :D

Det handlar med om lokal patriotism för min del. Sen att jag har sett 2 hela fotbollsmatcher i hela mitt liv är en annan femma :D

nr16
2008-07-03, 11:55
nr16, det du skriver är ju ett konstaterande som alla redan känner till, klart svenska klubbarna har för dåliga förutsättningar, både ekonomiskt och sportsligt med gräsplaner/träningsanläggningar o.s.v för att kunna konkurrera med ligorna söderut. Det innebär ju inte att man går och ser på riktigt dålig fotboll bara för att man tycker synd om klubbarna som inte drar 20 000/match. De är i dagsläget inte värda mer än några tusen, så de ska vara väldigt tacksamma att det ändå är så många betalande som går dit varje match och stöttar dem. Det är inte upp till oss åskådare att göra fotbollen mer attraktiv, det är helt upp till SFF och klubbarna.

Men ni klagar som fan på att allsvenskan är dålig bla bla bla, men har ni tänkt på varför den är dålig? Förmodligen inte. Sen föstår jag mig inte på folk som dig te.x...du klagar på att fotbollen är dålig men du gör själv inget åt det..? Om du vill att fotbollen ska bli bättre i din stad så får du ju hjälpa förreningen lite genom att i alla fall gå på matcherna istället för att klaga på ett internetforum, det vinner varken du eller fotbollen något på.
Träningsmöjligtheter under vintern är det staten och SVFF's fel, visst man kan inte träna ute men om man bygger ett par innomhushallar med kostgräs till varje elitförrening (AS+SE) så både a-laget och ungdomslagen kan träna ordentligt under vintern...fast klubbarna själv kan lägga värmeslingor i ett par träningsplaner så dom även kan träna på vintern, men det har inga klubbar råd med om man sen ska köpa spelare på det också...

daja
2008-07-03, 12:20
Men ni klagar som fan på att allsvenskan är dålig bla bla bla, men har ni tänkt på varför den är dålig? Förmodligen inte. Sen föstår jag mig inte på folk som dig te.x...du klagar på att fotbollen är dålig men du gör själv inget åt det..? Om du vill att fotbollen ska bli bättre i din stad så får du ju hjälpa förreningen lite genom att i alla fall gå på matcherna istället för att klaga på ett internetforum, det vinner varken du eller fotbollen något på.
Träningsmöjligtheter under vintern är det staten och SVFF's fel, visst man kan inte träna ute men om man bygger ett par innomhushallar med kostgräs till varje elitförrening (AS+SE) så både a-laget och ungdomslagen kan träna ordentligt under vintern...fast klubbarna själv kan lägga värmeslingor i ett par träningsplaner så dom även kan träna på vintern, men det har inga klubbar råd med om man sen ska köpa spelare på det också...

Men läser du ens vad jag skriver?
Klubbarnas dåliga ekonomi och sportsliga resultat ligger inte i om det kommer 6000 eller 7000 åskådare på en match, de har ju helt enkelt inte förutsättningar att konkurrera på samma villkor som de andra ligorna har. Jag kan inte påverka hur bra spelare Djurgården kan köpa in, allt hänger på skattesystemet som gör att svenska spelare flyr till andra mediokra ligor bara för att kunna tjäna mer pengar, och det är något som SVFF måste ta tag i så att allsvenskan kan bli konkurranskraftig med åtminstone ligor i Norge, Danmark, Ungern, Österrike och Schweiz. De riktigt duktiga spelarna kommer vi såklart aldrig kunna behålla i Sverige eftersom de stora klubbarna jagar dem, men dusdsinspelarna som ändå hade höjt nivån i Allsvenskan hade vi kunnat behålla med ett annat tänk.

bengdoktor
2008-07-03, 12:22
Stefan Larsson gör hyfsat ifrån sig.. sen att folk fortfarande menar att KFF spelar tråkig fotboll bevisar ju bara att de inte har koll på hur de spelar nuförtiden. Sjukt att inte ens statistiken kan övertyga tvivlande..

nr16
2008-07-03, 12:25
Men läser du ens vad jag skriver?
Klubbarnas dåliga ekonomi och sportsliga resultat ligger inte i om det kommer 6000 eller 7000 åskådare på en match, de har ju helt enkelt inte förutsättningar att konkurrera på samma villkor som de andra ligorna har. Jag kan inte påverka hur bra spelare Djurgården kan köpa in, allt hänger på skattesystemet som gör att svenska spelare flyr till andra mediokra ligor bara för att kunna tjäna mer pengar, och det är något som SVFF måste ta tag i så att allsvenskan kan bli konkurranskraftig med åtminstone ligor i Norge, Danmark, Ungern, Österrike och Schweiz. De riktigt duktiga spelarna kommer vi såklart aldrig kunna behålla i Sverige eftersom de stora klubbarna jagar dem, men dusdsinspelarna som ändå hade höjt nivån i Allsvenskan hade vi kunnat behålla med ett annat tänk.

Det med skattesystemet sa jag redan i mitt första inlägg...:smash:
Självklart så är det inte bara publiken som inte kommer's fel utan dels den svenska skatten osv osv...

daja
2008-07-03, 12:32
Det med skattesystemet sa jag redan i mitt första inlägg...:smash:

Dels den svenska skatten? Jag skulle vilja påstå att det till 100% är skattesystemet som klubbarna måste rätta sig efter som är boven i dramat. Med ett system som i Danmark hade vi haft betydligt bättre spelare här och då hade även publiken kommit i större utsträckning. Sen förstår jag inte hur ni kan gnälla på publiktillströmningen, alla lite "större" klubbar i Sverige (AIK, DIF, HIF, HIF, IFK, MFF) har ett snitt som ligger över 10k, en del av dem ligger högt över dessutom. Fattar inte hur naiv man kan vara om man tror att vi ska ha 20k per match när det spelas så usel fotboll.
Vi tycker i grund och botten likadant men du lockas av Allsvenskan idag vilket jag inte gör, punkt.

Eddie Vedder
2008-07-03, 12:38
Stefan Larsson gör hyfsat ifrån sig..

Tack för det.:)

Kul att höra, han förtjänar det verkligen. Var oerhört ambitiös i Degerfors och tränade alltid med oss juniorer så for A-laget hade uppehåll t.ex. Dock ansågs han inte alls som någon särskilt lovande person utan bara en random division 2-spelare. Sedan blommade han ut rejält i Superettan.

Dessutom grymt schysst kille och inte minsta tendens till divafasoner när han utvecklades till en av de bästa i laget från att ha ansetts mest som en hypernervös säkerhetsrisk med bra vänsterfot typ.

nr16
2008-07-03, 12:39
100% skattens fel, nej. Om dom svenska klubbarna hade varit rikare så hade man ju kunnat betala lön så att spelaren efter skatt hade tjänat lika mycket som i Danmark och då hade han valt den svenska ligan.

daja
2008-07-03, 12:42
100% skattens fel, nej. Om dom svenska klubbarna hade varit rikare så hade man ju kunnat betala lön så att spelaren efter skatt hade tjänat lika mycket som i Danmark och då hade han valt den svenska ligan.

Försök att vara lite realistisk nu, sådana fantasisummor kommer inte bara flytandes med flaskpost. Man får ta ett steg i taget för att kunna bli en framgångsrik klubb, och då är skattesystemet det absolut viktigaste steget som kommer ge mest skillnad och först när det är infört kan ett svenskt lag växa och på sikt kunna konkurrera om plats i CL.

nr16
2008-07-03, 12:48
Försök att vara lite realistisk nu, sådana fantasisummor kommer inte bara flytandes med flaskpost. Man får ta ett steg i taget för att kunna bli en framgångsrik klubb, och då är skattesystemet det absolut viktigaste steget som kommer ge mest skillnad och först när det är infört kan ett svenskt lag växa och på sikt kunna konkurrera om plats i CL.

Det är sant de du säger men om vi får ett skattesystem där spelarna knappt behöver betala någon skatt alls så kommer ju många klubbar lockas att köpa spelare från utlandet och vad händer då? Jo landslaget blir lidande...

Som jag ser det så är det prio nummer ett att få bra träningsmöjligheter för alla spelare i alla åldrar året runt. Något som vissa klubbar inte klarar av att ge (Örebro, Gefle, Peking och andra norrlänska klubbar)

daja
2008-07-03, 12:56
Det är sant de du säger men om vi får ett skattesystem där spelarna knappt behöver betala någon skatt alls så kommer ju många klubbar lockas att köpa spelare från utlandet och vad händer då? Jo landslaget blir lidande...

Som jag ser det så är det prio nummer ett att få bra träningsmöjligheter för alla spelare i alla åldrar året runt. Något som vissa klubbar inte klarar av att ge (Örebro, Gefle, Peking och andra norrlänska klubbar)

Tror inte att landslaget blir lidande för att det köps in utländska spelare, det är ju något man gör redan idag med enda skillnaden att de inte är så bra. Bra utländska spelare höjer nivån på ligan men de svenska duktiga spelarna kommer ändå komma fram i sina klubbar. Italien och Spanien har ju inga jätteproblem att hävda sig internationellt trots den stora mängden utländska spelare i ligorna.

Richard85
2008-07-03, 13:29
Norrlänska klubbar? Dom har hur bra träningsmöjligheter sedan kostgräsplaner började läggas. Det resonemanget att Sverige har dåliga faciliteter stämmer INTE, vi har minst lika bra som dom mindre europeiska länderna såsom Danmark, Holland osv. Snackar storleksmässigt nu.

Men som sagt, stora problematiken med svensk fotboll ligger i att vi har hur många bakåtsträvare som helst, ingen vill utveckla svensk fotboll nästan. Körs på samma principer år efter år. Försäsongen är nästan 6månader lång där den till stor del består av fysträning, något som Sveriges sägs vara bra på men faktum är att vi suger just på den biten. Som någon krönikör sade, vi är bäst på ingenting men sämst på allting

nr16
2008-07-03, 13:44
Tror inte att landslaget blir lidande för att det köps in utländska spelare, det är ju något man gör redan idag med enda skillnaden att de inte är så bra. Bra utländska spelare höjer nivån på ligan men de svenska duktiga spelarna kommer ändå komma fram i sina klubbar. Italien och Spanien har ju inga jätteproblem att hävda sig internationellt trots den stora mängden utländska spelare i ligorna.

Men Serie A, La Liga, Premier leauge osv kan ta in så många storstjärnor och deras landslag inte blir lidande för deras bredd är så j-a mycket större och landslagslirare behöver inte ens lira o högsta ligan men endå få motstånd som är i klass med Sverige, Grekland, Rumänien, Schweiz, Österrike osv osv det kan vi inte här i Sverige utan våra bästa spelare måste få ordentligt motstånd.

gnagaren
2008-07-03, 13:49
Asså varför fan klankar ni ner på Kalmar egentligen? Bara för dom leder så betyder väll inte det att allsvenskan är dålig? Då betyder det att La Liga också är dålig för ett lag som nästan är lika litet som Kalmar kom 2a den föregående säsongen.

Alla ni som håller på storklubbarna, framförallt blowitt, tänk.
Ni skiter i att gå på matcherna för spelet är så jävla uselt (inget hjärta för klubben) och det i sin tur leder till att det blir väldigt dåliga publiksiffror såklart. Då tänker sponsorerna, ja det är fan mindre folk på IFKs matcher än för 3 år sen och endå betalar vi mer för våra reklamplatser...det leder till att dom antingen vill betala mindre eller helt enkelt skiter i o sponsrerar IFK för dom inte tjänar något på de eftersom ingen ser deras reklam. Då blir ju IFK av med dom reklampengarna och därför försämras klubbens ekonomi och man har inte råd att köpa nya spelare o signera deras kontrakt för dom får förlite i lön, därför sticker dom till Danmark eller Norge och spelar i en bättre liga och får mer pengar. Klubben blir sämre och ännu färre kollar på matcherna...osv osv
Det är fotbollens kretslopp!

Tex om man ser 2004 när MFF vann SM-guld så hade man en bra bit över 20k i snitt på sina matcher, vilket är väldigt bra. Om man ser förra året när MFF sluta 11 så hade man bara 11k i snitt på sina matcher och tror ni då att MFF har råd att signera spelare som Afonso osv som man hade -04, ALDRIG (eller jo Malmö hade för det är sveriges rikaste klubb min ingen anna, men ni förstår vad jag menar). Det är inte specifikt för Malmö, det är så för alla Svenska storklubbar, folket kommer bara när det passar!

Självklart så är det inte bara publiken som inte kommer's fel utan dels den svenska skatten osv osv...


Det är pengarna som styr, om man kollar så förr så hade storklubbarna råd att behålla/köpa hem stjärnor i större utsträkning, i år är det i princip bara Elfsborg, Kalmar och HeIF som har stjärnor i sina lag, Anders Svensson, Cesar Santin och Henke Larsson.
Tex, jämnför AIK's nuvarande start11 med den 11an man hade mot Barcelona -99

Mattias Asper
Karl Corneliusson - Mike Kjölö - Pontus Kåmark - Tomas Gustafsson
Thomas Lagerlöf - Krister Nordin - Ola Andersson - Daniel Tjernström Andreas Andersson - Nebojsa Novakovic


Niklas Berg
Atta - Per Karlsson - Nils-Erik Johansson - Pierre Bengtsson
Daniel Mendez - Ortiz - Dulee Johnson - Mats Rubarth
Jagne - Ivan Obolo

Idel stjärnor i den första och möjligtvis en i den andra. Det är pengarna som styr, ni som sitter här och klagar gör något för att klubben till att början ska få ett högre publiksnitt, få med en polare i ett derby tex så kanske h*n fastnar för sporten och så gör den personen samma sak osv osv. Nej men det orkar man inte, det är enklare att sitta hemma o gnälla på ett forum!


Så , klaga inte på stavning meningsuppbyggnad osv osv för jag e trött och orkar inte direkt bry mig om det


Jag håller med dig i det du skriver... Men snälla; skriv inte ut "AIK's startelva" när den inte ens är nära att stämma *gah!*

nr16
2008-07-03, 13:56
Jag håller med dig i det du skriver... Men snälla; skriv inte ut "AIK's startelva" när den inte ens är nära att stämma *gah!*

Jag kolla på AIK's start11 från TFFmatchen för jag inte hitta någon annan/orka leta längre. Förutom det att Örlund stod i mål då men att ni bytat målis på sistone?

Kwon
2008-07-03, 14:01
Heter BoIS din sopa

Allsvenskan is serious business! :D

MrBoris
2008-07-03, 14:04
Ontopic: Det var helt usel fotboll igår, var där på matchen och såg när Kalmar dängde till Gefle med 5-1...och det var inte Kalmar som var superheta utan Gefle som var så inåt helvete dåliga bakåt (men stundtals bra framåt).

Men effektiva kan man lätt säga att Kalmar var, 5 eller 6 målchanser och 5mål:thumbup:

Fatalist
2008-11-02, 16:32
Jag hade visst rätt redan då. :)

KFF e dom bästa heja heja heja kalmah :D

rQx
2008-11-02, 16:39
Shit, jag skäms över att vara trelleborgare när jag läser tråden ju :S