handdator

Visa fullständig version : Felleverans - Lura till sig pengar.


Kaboffastar
2008-07-02, 17:03
Den rubriken borde locka till sig lite uppmärksamhet iaf.

Jag har beställt lite sexy laundry till min tjej ;). En bikini(ca 600:-), 2 par troller ( 150:- resp 400:- )

I Paketet låg bikinin jag beställt samt trosorna för 150:-. Inga mer troller syntes till dock en klänning som kostar 2000 på deras hemsida.

Nu till det roliga. Tror ni jag kommer undan med att skicka tillbaka klänningen och kryssa i pengarna tillbaka? dvs en vinst på ca 1600 spänn.

forslund
2008-07-02, 17:06
Antagligen. Så länge det inte står med i leveranssedeln/fakturan så är det ju deras fel att de skickade ut det?

Kaboffastar
2008-07-02, 17:09
Exakt, dom ska straffas.

Moral-tjosan kan dra helvete i den här tråden, nu är det bara frågan om det går eller inte/ vad som eventuellt skulle kunna hända.

Jag kan väl alltid hävda att jag trott jag beställt fel? som ett äkta ärke-spån.

bullis
2008-07-02, 17:23
Just do it!

Solros
2008-07-02, 17:33
Sommarjobbarna är igång...

AJO
2008-07-02, 17:36
Spara den och använd den vid festliga tillfällen.

Versus
2008-07-02, 17:50
Är det verkligen så smart att skriva en tråd om det på ett forum? Ett forum som loggar din IP-adress som går direkt hem till dig..

:thumbup:

Kaboffastar
2008-07-02, 17:52
Är det verkligen så smart att skriva en tråd om det på ett forum? Ett forum som loggar din IP-adress som går direkt hem till dig..

:thumbup:

Men herregud. Slappna av för fan.

coxie
2008-07-02, 17:54
Passar klänningen henne/någon annan i din närhet? Känns lite onödigt att behålla något som inte passar någon du känner. Om så är fallet hade jag behållt det direkt.

Kaboffastar
2008-07-02, 17:55
Passar klänningen henne/någon annan i din närhet? Känns lite onödigt att behålla något som inte passar någon du känner. Om så är fallet hade jag behållt det direkt.

Där är du lite otydlig coxie ;D

Jag vill att hon ska sätta på sig så jag kan ta ev ett par heta spets/silkes troller inte hålla på å böka med en klänning i Large när hon är en liten liten skit egentligen =)

Rex
2008-07-02, 17:56
Är det verkligen så smart att skriva en tråd om det på ett forum? Ett forum som loggar din IP-adress som går direkt hem till dig..

:thumbup:Ja dom kommer säkert o tracea han @ kolo.. *screwy*

Tricklev
2008-07-02, 17:57
Ha, FRA kommer äga dig nu.


Oohohoho :krampus

coxie
2008-07-02, 17:59
Där är du lite otydlig coxie ;D

Jag vill att hon ska sätta på sig så jag kan ta ev ett par heta spets/silkes troller inte hålla på å böka med en klänning i Large när hon är en liten liten skit egentligen =)

Oj, jag är lite hög så min hjärna funkar inte så bra :D

Vad jag menade var: passar den= behäll, om inte skicka tillbacka/UFF conteiner.

Versus
2008-07-02, 18:04
Ja dom kommer säkert o tracea han @ kolo.. *screwy*

Varför inte?

Ifall polisen verkligen vill så går det.

Har själv varit med om en polisutredning där det var knark iblandat på ett mindre forum där jag var mod och polisen vände sig till ägaren av servern för det förelåg brottsmisstanke bla bla.

Kaboffastar
2008-07-02, 18:10
klänning / knark
klänning / knark
klänning / knark
klänning / knark
klänning / knark
klänning / knark

eeehm... klänning / knark...



Edit : HAhaHAhHAHAHA KNARK FFS hahahaha. Herregud

coxie
2008-07-02, 18:11
klänning / knark
klänning / knark
klänning / knark
klänning / knark
klänning / knark
klänning / knark

eeehm... klänning / knark...

*_* drugs are bad, mmmmmkay...

Gnusram
2008-07-02, 18:15
Jag har beställt lite sexy laundry till min tjej ;)

Frågan är ju om du vet vad du beställt alls egentligen?

Kaboffastar
2008-07-02, 18:19
Frågan är ju om du vet vad du beställt alls egentligen?

Självklart vet jag det. Står rätt på följsedeln men den ska inte med vid retur, det är ett enskilt papper för det.

Gnusram
2008-07-02, 18:22
Självklart vet jag det. Står rätt på följsedeln men den ska inte med vid retur, det är ett enskilt papper för det.


Hur skiljer man sexig smutstvätt från vanlig smutstvätt?

Eftersom det roliga for förbi som en smörklick då...

sleep is the enemy
2008-07-02, 18:24
Självklart vet jag det. Står rätt på följsedeln men den ska inte med vid retur, det är ett enskilt papper för det.

Jag förstår inte. Står det rätt på följesedeln? Varför tror du i så fall att du kommer få pengar tillbaks?

The_RobRoy
2008-07-02, 18:44
troller :confused:

J.Saarela
2008-07-02, 18:53
Hardcore gansta hussla till sig underwear åt sin 14åriga flickvän.:thumbup:

Bönne
2008-07-02, 18:57
klänning / knark
klänning / knark
klänning / knark
klänning / knark
klänning / knark
klänning / knark

eeehm... klänning / knark...



Edit : HAhaHAhHAHAHA KNARK FFS hahahaha. Herregud

Bedrägeri / knark
Bedrägeri / knark
Bedrägeri / knark
Bedrägeri / knark
Bedrägeri / knark


Vad har de två gemensamt? Båda två klassas som rätt allvarliga brott i Sverige.

Inte för att jag tror att något kommer hända, men jag må säga att jag är förvånad över att tråden får leva.

Litecore
2008-07-02, 19:05
stor humor på trådtiteln! ;) :thumbup:

Björkvedens mästare
2008-07-02, 19:18
Tror inte det kommer att funka så bra för dej, ack du moraliskt förkastliga avfälling. Bakom murarna kommer du att skaka galler tror jag, inom en snar framtid. Jag ser ett stort mörker närma sej dej.

Men prova du...

Kaboffastar
2008-07-02, 19:58
Åter igen. Slappna av.

Antagligen kommer jag ringa dom imorgon och berätta hur det ligger till, jag är inte 5000% seriös jämt. Men lite liger det i det. risken finns också att jag testar bara för att.

Math
2008-07-02, 20:22
troller :confused:

Trosor tror jag..

PowPow
2008-07-02, 20:33
Ta själv på dig klänningen och åk till företagets huvudkontor, kliv in i lunchrummet och skrik "HUR FAN TYCKTE NI ATT DETTA GICK DÅ!?"

Det hade jag gjort.

hultman
2008-07-02, 20:34
Jag skulle definitivt försökt. I värsta fall kan du ju dra till med någon rövare om att det var din flickvän som ville byta storlek, att du inte mindes vad du beställt eller att du gillar killar. Du riskerar ju knappast att åka dit.

Lelle Pelle
2008-07-02, 20:47
Prova, bara för att. De måste ju få veta att de är dåliga. Om du inte vill riskera att något dåligt händer dig(FBI kommer och kickar skiten ur dig... och din mamma) så sälj den på blocket/tradera.

Vad du än gör, ge inte tillbaka den.

Lellan
2008-07-02, 20:48
Lite tydligare tack.

När du säger att det står "rätt" på följsedeln, menar du att det står de trosorna du beställde eller klänningen de skickade? I sista fallet blir det svårt att krångla till sig klänningen, i första fallet lätt.

klänning/knark
klänning/knark
klänning/knark
klänning/knark
klänning/knark
klänning/knark

:cool:

rAjj
2008-07-02, 20:49
Är det verkligen så smart att skriva en tråd om det på ett forum? Ett forum som loggar din IP-adress som går direkt hem till dig..

:thumbup:

haha shit, ta en öl för fan

Kaboffastar
2008-07-03, 05:32
Lite tydligare tack.

När du säger att det står "rätt" på följsedeln, menar du att det står de trosorna du beställde eller klänningen de skickade? I sista fallet blir det svårt att krångla till sig klänningen, i första fallet lätt.

klänning/knark
klänning/knark
klänning/knark
klänning/knark
klänning/knark
klänning/knark

:cool:

det står trosor 1 och 2 samt bikinin. förstod inte om det var lätt eller svårt då. Kan vara för att jag just jobbat natt och är trött i hjärnan.

Whistler
2008-07-03, 10:37
Hur skiljer man sexig smutstvätt från vanlig smutstvätt?

Precis.

Jag har beställt lite sexy laundry till min tjej ;). En bikini(ca 600:-), 2 par troller ( 150:- resp 400:- )

Du menar nog lingerie, va? Laundry betyder smutstvätt. ;)

Stoltz
2008-07-03, 10:56
Sommarjobbarna är igång...

Hahaha, Japp! Finns inget som skiter sig lika mycket som paketen gör under sommaren :D

Deceiver85
2008-07-03, 10:59
Gör om, gör rätt...

birra_peroni
2008-07-03, 11:06
Tror det är rätt dumt att försöka få pengarna tillbaka på en produkt som sänts ut felaktigt till dig. Däremot kan du alltid behålla den, inte direkt så att de kommer kontakta dig och fråga om du har fått något bonus i dina beställningar och be om att få tillbaka det/den.

Kaboffastar
2008-07-03, 11:27
Precis.



Du menar nog lingerie, va? Laundry betyder smutstvätt. ;)

Att ingen har tänkt på detta, det är ju en jättemiss av mig haha. Jag bjuder på den :). Jag tror jag har lite dysse, blandar gärna ihop liknande ord :)

Olsson
2008-07-03, 11:57
De lär ju knappa in ditt medlemsnr / ordernr eller något skit för att jämföra det du skickat tillbaka med det som du beställt. Förmodligen fattar de ju då vad som har hänt...

Jag tycker det är värt ett försök i alla fall. I värsta fall lär de säga, tack för klänningen, ursäkta att vi skicka fel.

Taragon
2008-07-03, 12:07
Sälj den på tradera

hultman
2008-07-03, 12:11
Du menar nog lingerie, va? Laundry betyder smutstvätt. ;)

Laundry betyder väl ändå "tvätt" eller "~tvätteri"?

Whistler
2008-07-03, 12:17
Laundry betyder väl ändå "tvätt" eller "~tvätteri"?

Visst har du rätt i det, jag var mest övertydlig.


Översättn. "laundry"
tvätt tvätten tvättar subst.
rengöring (av kläder) (även om kläder som ska tvättas eller har tvättats)

Litecore
2008-07-03, 13:00
Visst har du rätt i det, jag var mest övertydlig.


Översättn. "laundry"
tvätt tvätten tvättar subst.
rengöring (av kläder) (även om kläder som ska tvättas eller har tvättats)
men sluta anal-ysera sönder det här nu ffs, klart det kan heta sexy laundry !
du har två smutsliga underbyxor från din flickvän, varav det ena är ett par
gulnande mamelucker med bromsspår deluxe och det andra paret består av
ett par nya hotpants i spets som frammanar okristna tankar i bakhuvudet.

vilket av paren vore då mest lämpligt "sexy laundry" ? ;)

Lövbiffen
2008-07-03, 15:21
Oj, jag är lite hög så min hjärna funkar inte så bra :D

Vad jag menade var: passar den= behäll, om inte skicka tillbacka/UFF conteiner.

Ja lämna in den till UFF, så kommer snart någon nere i zimbabwe springa runt med en porrklänning!
Latex ska tydligen göra sig bra så här års där nere, om det nu är en av sådant material.

Bahir
2008-07-03, 18:16
Om du bestämmer dig för att behålla klänningen, var smart och ge inte alla grejer till tjejen på en gång. Klänningen kan ju sparas till ett bättre tillfälle. Frågan är bara om den passar...

hultman
2008-07-04, 11:49
Du menar nog lingerie, va? Laundry betyder smutstvätt. ;)

Laundry betyder väl ändå "tvätt" eller "~tvätteri"?

Kaboffastar
2008-07-04, 11:59
Damer och herrar. tror min Scam skiter sig då de vill ha artikelnummer på returerad vara och artikelnummer finns ej att få tag i då de varor jag egentligen beställt's artikelnummer står på följsedeln och det går ej att finna artikelnummer på klänningen jag fått istället på hemsidan.

knep att ta till här?

Kurash
2008-07-04, 12:25
Om du försöker returnera nåt du inte beställt kommer dom upptäcka det direkt. Det är ju en vanlig felpackning, hör du av dig uppdagas den. Är det saker som saknas i paketet kan du såklart ringa och påpeka detta, men inte få tillbaka pengarna för nåt du inte beställt, så korkade är dom inte.

machine gun
2008-07-04, 12:38
knep att ta till här?

Som någon skrev: Sälj den på Tradera/Blocket.