handdator

Visa fullständig version : Pejij's Journal


Sidor : [1] 2 3 4

Pejij
2008-07-01, 20:54
Tja!

Känns som det är dags att starta en journal här på kolo nu.

Jag heter Pontus och är 16,5 år (född -91), har tränat gym i ungefär ett halvår. 174 mäktiga cm och 68,5 kilon är vad jag släpar runt på, räknar dock med att snarast höja vikten en hel del ;)

Mina mål med min träning är väl i första hand att få mer kvalitativ massa (vilket kommer med det nästan obligatoriska fettet), för att sedan deffa och komma i bra form till nästa års "Beach" (blir dock inte mycket sånt då jag bor i Arjeplog - norr om norr...)


Första träningspasset jag kommer föra in sker imorgon, då blir det Biceps och axlar :thumbup:

Önska mig lycka till! :D

//PEJIJ

Sidén
2008-07-01, 21:06
Se till att dra ett riktigt bra första pass så kommer jag följa journalen!
Lycka till :)

Pejij
2008-07-01, 21:13
Vi får väl hoppas du fastnar då! :D Dock är inte massiv publicitet det jag eftersträvar, journalen kommer mer fungera som en egen liten träningsdagbok jag ska kunna gå tillbaka i senare i livet - och se hur jag utvecklats ;)

Men tack iallafall :D

Zibbe
2008-07-01, 21:14
Missade själv beach chansen lite granna iår så målet är 2009 och studenten målet för mig! :) Ska bli spännande att se passet! Vi är ju ganska lika du och jag rent kroppsmässigt med samma längd typ :P

Andy.da.wohoo
2008-07-01, 21:15
Lycka till! Lägg upp några bilder i tråden på dig med så har du före och efterbilder i journalen också!

tommie-92
2008-07-01, 21:21
Lycka till! Ska följas, dra av ett bra jävla första pass bara! ;)
Misslyckades jag också med beach-08 formen, jag kör på vassen-08 istället :D

Pejij
2008-07-01, 21:21
Har inte många bilder - Men denna kan iallafall få stå som en före-bild då :D

Tagen 2 dagar sen ~

http://img204.imageshack.us/img204/4737/kolozzxc0.jpg

Pejij
2008-07-01, 21:22
Verkar som mitt första pass är avgörande för om jag kommer få NÅN som följer denna eller inte :D

Upp till bevis imorn alltså! ;)

Gymfjollan
2008-07-01, 21:23
najjs fysik !

lcyka till ska följas :D

Nimille
2008-07-01, 21:24
Lycka till :)

Pejij
2008-07-01, 21:26
najjs fysik !

lcyka till ska följas :D

Lycka till :)

Tack :D 'precciate it ;)

rolf
2008-07-01, 21:37
Schysst form du har, nu är det bara att förstöra den med att bulka på :D Lycka till!

Pejij
2008-07-01, 23:18
Schysst form du har, nu är det bara att förstöra den med att bulka på :D Lycka till!

Tack :D Det är precis vad jag tänkt göra, och komma tillbaka med en dubbelt så bra form till nästa år ;)

FannyRonkainen
2008-07-02, 13:08
Tack detsamma=) Lycka till med träningen!

fragile
2008-07-02, 13:14
Gillar din avatar bäst!! :D

tommie-92
2008-07-02, 13:19
Jag vill ha ett pass ffs! :D

Pejij
2008-07-02, 13:19
Gillar din avatar bäst!! :D

Jo jag gillar den också :D Har vi ännu en skoterfantast ibland oss? ;)

Pejij
2008-07-02, 13:20
Jag vill ha ett pass ffs! :D

Jag ska dra och träna strax! Så snart är väntan över ;)

fragile
2008-07-02, 13:21
Jo jag gillar den också :D Har vi ännu en skoterfantast ibland oss? ;)
Om pengar finns så är det svar ja, just nu kör jag en 92ans Pahzer! *gah!* :cool:

Pejij
2008-07-02, 17:13
Ok, mitt första träningspass i Journalen - Biceps och Axlar

Värmde upp med Chins och Lätta Axelpressar

Började sedan med Bicepscurls
3*8 16kg

Kändes bra, har inte kört 3 hela set med den vikten förr, så det kändes bra :D

Sittande axelpress

3*8 16 kg

Besviken, har tränat med 20 kg förut *gah!* (visserligen med kreatin i kroppen) Men jag skyller det hela på 3 veckors uppehållet jag hade för en vecka sedan

Liggande Bicepscurl i Kabelmaskin

3*10 20 kg

Tycker det är en skön övning - man får bra kontakt med muskeln och det brinner bra när man är klar!

Baksida axlar - liggande drag uppifrån i cablecross

3*8 15kg

Bicepscurl med EZ-stång

3*8 30kg

Riktigt tungt på slutet - skönt ;)

Stående axelpress i maskin

3*8 55 kg

Tog också riktigt bra


Sammanfattningsvis ett bra och skönt pass - var riktigt slut i musklerna när jag gick och duschade. Rygg och mage väntar imorron!

//Pejij

Pejij
2008-07-02, 17:14
Tack detsamma=) Lycka till med träningen!

Tack ska du ha :D

tommie-92
2008-07-02, 17:59
bra pass!
helt klart värt att fortsätta följa!:thumbup: :D

Pejij
2008-07-02, 18:07
bra pass!
helt klart värt att fortsätta följa!:thumbup: :D

Puh! Nu släppte pressen :D

Tack :D

Sidén
2008-07-02, 18:20
Fint pass :)
Ska du köra hela ryggen imorrn? Det brukar vara jobbigt att köra latsen dagen efter ett biceps pass.

Pejij
2008-07-02, 18:29
Fint pass :)
Ska du köra hela ryggen imorrn? Det brukar vara jobbigt att köra latsen dagen efter ett biceps pass.

Jag ska göra mitt bästa att få med hela ryggen ! :thumbup:

Om inte annat kan det väl vara så att man "fuskar" mindre om man e helt utkörd i biceps?

Sidén
2008-07-02, 18:34
Jag ska göra mitt bästa att få med hela ryggen ! :thumbup:

Om inte annat kan det väl vara så att man "fuskar" mindre om man e helt utkörd i biceps?
Så kan man ju också se det, man kanske inte drar lika mycket med biceps då.
Fast jag tror fortfarande inte att det är någon höjdare.
Men vi är ju alla olika så funkar det bra är det ju bara att köra på :thumbup:

Pejij
2008-07-02, 18:52
Så kan man ju också se det, man kanske inte drar lika mycket med biceps då.
Fast jag tror fortfarande inte att det är någon höjdare.
Men vi är ju alla olika så funkar det bra är det ju bara att köra på :thumbup:

Eftersom jag inte kör efter något speciellt program, utan mest kör det jag känner för - och får med allt varje vecka, så har jag inte tänkt så mycket på vilka muskelgrupper som funkar bra efter varann... Kanske ska lägga upp ett schema ändå? *screwy*

Sidén
2008-07-02, 18:57
Eftersom jag inte kör efter något speciellt program, utan mest kör det jag känner för - och får med allt varje vecka, så har jag inte tänkt så mycket på vilka muskelgrupper som funkar bra efter varann... Kanske ska lägga upp ett schema ändå? *screwy*
Det tycker jag du ska göra. Det är mycket lättare att alla muskler blir tränade per vecka osv.
Jag kör för tillfälligt inte efter något program nu och jag tycker det är mycket drygare än med program.

Pejij
2008-07-02, 19:07
Det tycker jag du ska göra. Det är mycket lättare att alla muskler blir tränade per vecka osv.
Jag kör för tillfälligt inte efter något program nu och jag tycker det är mycket drygare än med program.

Jag har inga problem med att träna de muskler jag vill varje vecka... Jag vet ju vilka jag ska träna, så efter ett träningspass "stryker" jag den muskelgruppen från listan jag har i skallen - om du förstår vad jag menar? :rolleyes:

Pejij
2008-07-02, 20:07
Har nu efter "nogrannt övervägande" med min träningspartner (Jaosef) kommit fram till att jag kmr träna 4 dagar i veckan, vila 3. Då kmr de se ut så här för min del:

Måndag: Bröst/Triceps
Tisdag: Rygg/mage
Onsdag: VILA
Torsdag: Axlar/Biceps
Fredag: VILA
Lördag: Ben
Söndag: VILA

Får hoppas det funkar fint =) Börjar med det fr.o.m nästa måndag :D (VIlket råkar vara tillfället då jag tänkt börja med kreatin igen :D)

tommie-92
2008-07-02, 20:50
en sak bara, bröst&triceps på samma dag, kanske ska byta triceps mot något annat eftersom triceps är mkt involverad i dom flesta bröstövningarna. Så då kanske du inte kan ta ut dig max, fast det är vad jag tycker, o alla tycker olika :D

Pejij
2008-07-02, 20:57
en sak bara, bröst&triceps på samma dag, kanske ska byta triceps mot något annat eftersom triceps är mkt involverad i dom flesta bröstövningarna. Så då kanske du inte kan ta ut dig max, fast det är vad jag tycker, o alla tycker olika :D

Det är precis det jag tycker är så skönt, jag pressar ju triceps max under de passen :D

tommie-92
2008-07-02, 20:58
Det är precis det jag tycker är så skönt, jag pressar ju triceps max under de passen :D
haha, jamen det gör ju så att du inte kan ta ut brösten helt och hållet ;)

Pejij
2008-07-02, 20:59
haha, jamen det gör ju så att du inte kan ta ut brösten helt och hållet ;)

Nja, jag har inte haft några problem med det hittills, och om jag skulle få det, skulle jag självklart byta schema =)

Andy.da.wohoo
2008-07-02, 21:08
Mjaha det får väll bli till att följa denna då;) Bra pass du gav ifrån dig!

Pejij
2008-07-02, 21:13
Mjaha det får väll bli till att följa denna då;) Bra pass du gav ifrån dig!

Haha, tack :D Hade ju press på mig ;) Om jag inte skulle prestera skulle jag få presentera min journal utan publik xD

Pejij
2008-07-03, 12:13
Dagens pass: Rygg och Mage

Uppvärmning - Lätta latsdrag och situps

Latsdrag med V-Handtag
4*8 45kg

Situps med Kabelvikt
3*8 5 kg

Är sjukt förvånad över hur bra denna övningen tar jämfört med att ha en viktskiva på magen.

Stående Rodd (drag till hakan med v-handtag)

3*8 25kg

Sittande Magcrunches i Latsmaskin

3*8 40 kg

Enarmsrodd med hantel

3*8 23 kg

Längd på passet - Ungefär 1 timme.

Bra och skönt pass. Fick äntligen till de sittande Magcrunches som jag haft problem med att få att funka. Vilodag imorgon :)

//Pejij

CalleP
2008-07-03, 21:03
Lycka till mannen!

szander
2008-07-03, 21:35
Heja Pejij friskt humör!
God natt och om jag inte hinner titta in så säger jag lycka till på passet imorn, antar att du inte sommarjobbar?

smek!

Pejij
2008-07-03, 21:35
Lycka till mannen!

Tack :D

Pejij
2008-07-03, 21:35
Heja Pejij friskt humör!
God natt och om jag inte hinner titta in så säger jag lycka till på passet imorn, antar att du inte sommarjobbar?

smek!

Har vilodag imorgon, som jag nämnde i min senaste pass-post ;)

Men tack ändå! :D

puss å smek

szander
2008-07-03, 21:43
Har vilodag imorgon, som jag nämnde i min senaste pass-post ;)

Men tack ändå! :D

puss å smek


haha så kan hända att jag också säger. Gymmet är som droger, på något sätt hamnar du alltid i klistret, du kommer och sitta och riva dig för dina muskler längtar efter träning! Annars får du lycka till med nästa pass. Checkar din Journal i övermorgon då när du drar ditt pass.

Pejij
2008-07-03, 23:39
haha så kan hända att jag också säger. Gymmet är som droger, på något sätt hamnar du alltid i klistret, du kommer och sitta och riva dig för dina muskler längtar efter träning! Annars får du lycka till med nästa pass. Checkar din Journal i övermorgon då när du drar ditt pass.

Tack ska du ha :D Nejdå, imorgon blir det att köra skoter, å då finns det inga andra begär ;)

Robbin
2008-07-04, 09:18
Tack ska du ha :D Nejdå, imorgon blir det att köra skoter, å då finns det inga andra begär ;)

Skoter? *rolleyes* Jag som trodde att du var bodybuilder!

Nä men det ser bra ut, kämpa på bara så kommer musklerna som ett paket på posten, fast det kanske tar lång tid för ett paket att komma till Arjeplog.. hmm..

Pejij
2008-07-04, 09:43
Skoter? *rolleyes* Jag som trodde att du var bodybuilder!

Nä men det ser bra ut, kämpa på bara så kommer musklerna som ett paket på posten, fast det kanske tar lång tid för ett paket att komma till Arjeplog.. hmm..

Tack ska du ha :D

Pejij
2008-07-05, 13:56
Dagens Pass: Ben och Mage

Uppvärmning : Löpning på löpband i 5 min... :)

Knäböj
3*8 60 kg

Inte van att köra knäböj, kör det nästan aldrig, men den tog bra! :D

Benpress
3*8 150 kg

Sittande vadpress i maskin
4*10 55 kg

Situps med vikt i kabel
3*10 10kg

Benmaskiner, 2 st, baksida/framsida lår
2x 3*8 35 kg

Sittande magcrunches i maskin
3*8 35 kg

Bra pass, riktigt trött i benen iaf :D
Längd: ca 1,5 h

Imorgon blir det vilodag, och på måndag Bröst/Triceps, börjar även med kreatin igen på måndag...

//Pejij

Gymfjollan
2008-07-05, 14:51
härligt pass :)

ojoj kreatin najjs :D

Pejij
2008-07-05, 15:06
härligt pass :)

ojoj kreatin najjs :D

Tack :D

Jo, jar har kört det förut också, men tagit en paus. Så det blir ett kärt återseende ;)

La_Fricka
2008-07-05, 17:29
Tjena ! Trevligt journal . Ska jag fortsätta följa. :)

Pejij
2008-07-05, 17:30
Tjena ! Trevligt journal . Ska jag fortsätta följa. :)

Tack :D

Andy.da.wohoo
2008-07-05, 18:53
Bra pass där! Men 1½ h? Lite lång vila mellan setten eller?;)

szander
2008-07-05, 19:18
Inte så dåligt att lira sin kroppsvikt på knäböj om du inte kör den så ofta =)
Skulle nog lagt lite mindre reps på knäböjen, och några till kilo.
1.5 timme är igentligen ingen farlig tid. Emot vad det kan ta när man är 2 på gymmet. Fan när jag körde rygg/biceps tog det 2 timmar nästan. Dock snackade vi rätt mycket innan övningarna osv, men det tar tid.
19 set x 3 minuter = 57 minuters setvila. Verkar vara helt okey, men tanke på att man ska lasta på/av vikter hela tiden.

Fortsätt så kommer det på räls, du äter mycket va?

Pejij
2008-07-05, 20:38
Bra pass där! Men 1½ h? Lite lång vila mellan setten eller?;)
Mjo, det blir ju det när man har en träningspartner ;)

Pejij
2008-07-05, 20:40
Inte så dåligt att lira sin kroppsvikt på knäböj om du inte kör den så ofta =)
Skulle nog lagt lite mindre reps på knäböjen, och några till kilo.
1.5 timme är igentligen ingen farlig tid. Emot vad det kan ta när man är 2 på gymmet. Fan när jag körde rygg/biceps tog det 2 timmar nästan. Dock snackade vi rätt mycket innan övningarna osv, men det tar tid.
19 set x 3 minuter = 57 minuters setvila. Verkar vara helt okey, men tanke på att man ska lasta på/av vikter hela tiden.

Fortsätt så kommer det på räls, du äter mycket va?

Kan testa köra färre reps å högre vikt nån gång :D

Mjo, jag äter ganska mkt nu, hoppas ju på att ja ska bli BIFF ;)

ZyphoX
2008-07-05, 22:17
Tjena Pejij!
Får ta och följa din journal när jag nu ännu en gång startar upp min. Så har du lust får du gärna kika in i min någon gång ibland ;).

Pejij
2008-07-05, 22:18
Tjena Pejij!
Får ta och följa din journal när jag nu ännu en gång startar upp min. Så har du lust får du gärna kika in i min någon gång ibland ;).

Haha, det låter bra :D Jag kikar in nu på direkten ;)

ZyphoX
2008-07-05, 22:30
Då kan jag passa på att fråga dig vad du har för mål med träningen? Du verkar ju iallafall stark i armar och axlar utav det jag såg i ditt pass. Knäböjen lär du komma igång med ganska så fort ;).

Pejij
2008-07-05, 22:35
Då kan jag passa på att fråga dig vad du har för mål med träningen? Du verkar ju iallafall stark i armar och axlar utav det jag såg i ditt pass. Knäböjen lär du komma igång med ganska så fort ;).

Just nu har jag väl som mål att bygga massvis med massa fram till jul, gärna väga kring 75-77 kg =) Bulkar just nu, så jag hoppas på reslutat.. Om jag nu aldrig kommer dit, så har jag en annan sak som jag går efter för att se när bulken ska avslutas: När jag inte längre ser rutorna, ska jag deffa!!

Särskilt stark är jag nog inte i något, men jag hoppas på förbättring :D Knäböjen ska jag komma igång med och lära mig ordentligt för att så snart som möjligt kunna maxa och se var jag ligger :D

Annars har jag ungefär samma mål som du - bli större och få en snyggare kropp ;)

//Pejij

ZyphoX
2008-07-05, 22:39
Just nu har jag väl som mål att bygga massvis med massa fram till jul, gärna väga kring 75-77 kg =) Bulkar just nu, så jag hoppas på reslutat.. Om jag nu aldrig kommer dit, så har jag en annan sak som jag går efter för att se när bulken ska avslutas: När jag inte längre ser rutorna, ska jag deffa!!

Särskilt stark är jag nog inte i något, men jag hoppas på förbättring :D Knäböjen ska jag komma igång med och lära mig ordentligt för att så snart som möjligt kunna maxa och se var jag ligger :D

Annars har jag ungefär samma mål som du - bli större och få en snyggare kropp ;)

//Pejij

Låter som välplanerade mål iallafall, till skillnad från mig så att säga :D.

Men det låter kanonbra! Då får jag önska dig lycka till i ditt bulkande och hoppas att målen nås utan några större problem eller svårigheter!

Pejij
2008-07-05, 22:41
Låter som välplanerade mål iallafall, till skillnad från mig så att säga :D.

Men det låter kanonbra! Då får jag önska dig lycka till i ditt bulkande och hoppas att målen nås utan några större problem eller svårigheter!

Tack ska du ha :D

Miquey
2008-07-05, 23:12
Bra pass igår där! Idag blev det vilodag? För nu har du inte ett på lager sen tidigare idag? Ser bra ut annars! Fortsätt att öka! :D

Pejij
2008-07-05, 23:15
Bra pass igår där! Idag blev det vilodag? För nu har du inte ett på lager sen tidigare idag? Ser bra ut annars! Fortsätt att öka! :D
Beror på vilken dag vi pratar om ;) Igår (lördag) tränade jag, passet finns, men idag ska jag ha vilodag för att vila upp mig inför Måndagens bröst/triceps pass ;)

Tack ska du ha, jag planerar som sagt inget annat än att öka hejdlöst nu ! (om allt går som jag vill *rolleyes* )

Miquey
2008-07-05, 23:17
Beror på vilken dag vi pratar om ;) Igår (lördag) tränade jag, passet finns, men idag ska jag ha vilodag för att vila upp mig inför Måndagens bröst/triceps pass ;)

Tack ska du ha, jag planerar som sagt inget annat än att öka hejdlöst nu ! (om allt går som jag vill *rolleyes* )

Jag tror på dig iallafall! Kör hårt! :D :D

Pejij
2008-07-05, 23:18
Jag tror på dig iallafall! Kör hårt! :D :D

Tack :D De känns bra å veta ;)

Pejij
2008-07-06, 00:28
Ser ut som om jag och Jaosef drar ett "smygpass" imorn, bara för att vi e så motiverade.. Blir nog vader och mage främst då.. Kanske lite försök till maxningar osv. ett rent nöjespass mao :D

Mr_T
2008-07-06, 07:52
Hallå, trevlig journal och kul att du verkar motiverad, rekommenderar dig att implementera marklyften i dina ryggpass.

Visst är det härligt med knäböj. Benövning nummer 1, kör på så kommer du få en bra utveckling på benen. :thumbup: . Ha en kompis som passar så du vågar ta ut dig ordentligt.

Arjeplog, visst är det inte en del tyngdlyftare/styrkelyftare i de trakterna? Själv är jag ursprungligen från Luleå.

/Mr :MrT:

Pejij
2008-07-06, 10:26
Hallå, trevlig journal och kul att du verkar motiverad, rekommenderar dig att implementera marklyften i dina ryggpass.

Visst är det härligt med knäböj. Benövning nummer 1, kör på så kommer du få en bra utveckling på benen. :thumbup: . Ha en kompis som passar så du vågar ta ut dig ordentligt.

Arjeplog, visst är det inte en del tyngdlyftare/styrkelyftare i de trakterna? Själv är jag ursprungligen från Luleå.

/Mr :MrT:

Tack för de snälla orden :D

Har inte fått någon som lär mig marklyft än, och jag vågar inte testa det på egen hand med tanke på skaderisken...

Styrkelyftare i arjeplog? Jo, någon finns det nog, men man ser inte åt nån såhär i sommartid vet du ;)

//Pejij

Pejij
2008-07-06, 14:17
Det blev ett litet extra pass idag, testade maxa bänk (misslyckades) och körde mage/vader. Ganska oseriöst, men ändå kul =)

Imorgon börjar jag med Kreatin igen, och på schemat står Bröst/Triceps :D

//Pejij

Raschmus
2008-07-06, 14:30
Allting ser bra ut:). Du verkar helt klart motiverad. Kul!
Bara en sak jag hittills reflekterat över. Jag kan självklart bara tala utifrån vad jag själv tycker men jag har fan inte orkat klicka på din signatur förens nu för den ser så skabbigt jobbig ut med den texten! Kanske är ensam om att tycka så, men jag tror du hade raggat fler läsare med en simplare länk. :rolleyes:

Pejij
2008-07-06, 14:37
Allting ser bra ut:). Du verkar helt klart motiverad. Kul!
Bara en sak jag hittills reflekterat över. Jag kan självklart bara tala utifrån vad jag själv tycker men jag har fan inte orkat klicka på din signatur förens nu för den ser så skabbigt jobbig ut med den texten! Kanske är ensam om att tycka så, men jag tror du hade raggat fler läsare med en simplare länk. :rolleyes:

Haha jaså!? xD Det har jag aldrig tänkt på :D Får väl komponera ihop nåt lite lättare då ;)

Raschmus
2008-07-06, 22:10
Haha jaså!? xD Det har jag aldrig tänkt på :D Får väl komponera ihop nåt lite lättare då ;)

Mycket sexigare så.
:thumbup:

Miquey
2008-07-06, 22:14
Håller med Rasmus! Riktigt snyggt nu!! :D

Pejij
2008-07-06, 23:48
Haha va bra då ;) Tack :D

Pejij
2008-07-07, 01:07
Landade på 3700 kcal idag - helt ok.. 181g protein, 140g fett, 410g kolhydrater..

Imorn blir de kreatin, bröst och triceps :D

Pejij
2008-07-07, 16:20
Har bestämt mig för att börja köra lågrep var 3:e vecka, med start idag. Så idag blev det bröst/Triceps - lågrep.

Uppvärmning: Pushdowns och Pec Dec...

Hantelpress
4*6 28 kg

Cablecross
3*7 45 kg

French press med ez-stång
4*5 32,5 kg

Lutande hantelpress
1*6 23 kg
2*6 21 kg

Pushdown i Latsmaskinen
4*5 25 kg Har märkt att 25 kg i latsmaskinen är tyngre än 45 kg i cablecrossen... Märkligt...

Bra pump passet igenom, skönt med lite tyngre vikter nu, var ett tag sen senast :D

Imorgon Vilodag

//Pejij

Andy.da.wohoo
2008-07-07, 16:41
Skönt pass du ihoptrallade idag:D

Pejij
2008-07-07, 16:43
Skönt pass du ihoptrallade idag:D

Jo det var riktigt skönt =) ;)

tommie-92
2008-07-07, 17:12
Nice pass!
Bra pressar :thumbup:

Pejij
2008-07-07, 18:25
Nice pass!
Bra pressar :thumbup:

Tack :D

Spader
2008-07-07, 21:11
Bra hantelpressar!
Hur ligger du till i de 3 stora och hur länge har du tränat samt kroppsvikt?

jaosef
2008-07-07, 23:47
Hello, mannen... vila imorgon var det sagt va? Ja, och du - vi kan väll ta onsdags-passet senare mot kvällen? Kommer hem från stugan då.
/Jaosef

Pejij
2008-07-08, 05:27
Bra hantelpressar!
Hur ligger du till i de 3 stora och hur länge har du tränat samt kroppsvikt?

Bänk 75
Böj inte maxat, tränar på 8*60~
Mark inte lärt mig än

Tränat ungefär ett halvår, väger 69 kg

:D

Pejij
2008-07-08, 05:27
Hello, mannen... vila imorgon var det sagt va? Ja, och du - vi kan väll ta onsdags-passet senare mot kvällen? Kommer hem från stugan då.
/Jaosef

Yes, de blir bra

Raschmus
2008-07-08, 20:57
Bänk 75
Böj inte maxat, tränar på 8*60~
Mark inte lärt mig än

Tränat ungefär ett halvår, väger 69 kg

:D

:thumbup:

Bra! Kan rekommendera att börja med mark snarast och då jäääfligt lätt.

Zibbe
2008-07-08, 21:07
Yää pressarna var najs :thumbup: Ligger typ lika där du och jag så inte kan jag göra något annat än att prisa dem :D

Mr_T
2008-07-08, 21:12
Landade på 3700 kcal idag - helt ok.. 181g protein, 140g fett, 410g kolhydrater..

Ser ut som ett bra för fördelning på kosten tycker jag :thumbup: . Intaget av protein är utmärkt och var inte rädd för fettet. Viktigt för hormonutsöndringen.

Har bestämt mig för att börja köra lågrep var 3:e vecka, med start idag. Så idag blev det bröst/Triceps - lågrep.


Variera absolut mellan tunga och lätta pass, var inte rädd för att köra tungt 4-5 veckor (4-6reps) för att sen gå på lättare 4-6veckor (8-12reps). De tunga perioderna kommer att underlätta för de muskeluppbyggande perioderna där du eftersträvar hypertrofi :)

/Mr :MrT:

Pejij
2008-07-08, 21:15
Ser ut som ett bra för fördelning på kosten tycker jag :thumbup: . Intaget av protein är utmärkt och var inte rädd för fettet. Viktigt för hormonutsöndringen.



Variera absolut mellan tunga och lätta pass, var inte rädd för att köra tungt 4-5 veckor (4-6reps) för att sen gå på lättare 4-6veckor (8-12reps). De tunga perioderna kommer att underlätta för de muskeluppbyggande perioderna där du eftersträvar hypertrofi

/Mr :MrT:

Tack för tipsen! Alltid lite roligare att få konstruktiv kritik :D Jag kanske får överväga att följa ditt råd och slå på med 4-6 veckor lågrep nu direkt :D

:D

/PEjij

Pejij
2008-07-08, 21:16
:thumbup:

Bra! Kan rekommendera att börja med mark snarast och då jäääfligt lätt.

Jo, jag kommer göra det, så fort jag får med mig någon som kan lära mig *gah!*

Andy.da.wohoo
2008-07-08, 21:16
Bara jag som inte vet vad "hypertrofi" är?:)

Pejij
2008-07-08, 21:17
Yää pressarna var najs :thumbup: Ligger typ lika där du och jag så inte kan jag göra något annat än att prisa dem :D

Tack :D

Mr_T
2008-07-09, 07:15
Bara jag som inte vet vad "hypertrofi" är?:)

Hypertrofi innebär att muskelfiberns tvärsnittsarea ökar, dvs muskel består av muskelfibrer och för att ökad muskelmassa måste muskelfibrerna växa.

Det klassiska områden är

1-6Reps - För ökad styrka
8-12reps - För hypertrofi (dvs ökad muskelmassa)
Mer än 15reps - Uthålliget

En individ som eftersträvar en ökad muskelmassa, bör tidsvis läggs sig i perioder av tunga set. Detta för att sedan kunna lyfta tyngre under perioderna där denne eftersträvar ökad muskelmassa.

En person som vill bli starkare men inte lägga på sig muskelmassa (ex i viktrelaterade sporter) bör köra tunga set, alternativ många reps vara de bästa alternativen beroende på sportens krav.

/Mr :MrT:

Andy.da.wohoo
2008-07-09, 07:18
Tack Mr :MrT: för en perfekt förklarning!:bow: :thumbup:

szander
2008-07-09, 14:53
Pushdown i Latsmaskinen
4*5 25 kg Har märkt att 25 kg i latsmaskinen är tyngre än 45 kg i cablecrossen... Märkligt...

Det är mycket sant. Enligt cablecrossen är full mag, 60 kilo ingenting. När jag kör triccarna på latsdragsmaskinen så maxxar jag 50 eller något.

Skönt pass dock. Såg bra ut!
Gör som alla andra och börja med marklyft. På lätta vikter så sätter man bara tekniken. Det viktigaste.

Pejij
2008-07-09, 15:30
Det är mycket sant. Enligt cablecrossen är full mag, 60 kilo ingenting. När jag kör triccarna på latsdragsmaskinen så maxxar jag 50 eller något.

Skönt pass dock. Såg bra ut!
Gör som alla andra och börja med marklyft. På lätta vikter så sätter man bara tekniken. Det viktigaste.

Jo, jag ska *gah!*

Mr_T
2008-07-09, 17:19
Tack Mr :MrT: för en perfekt förklarning!:bow: :thumbup:

No problemo, träna hårt ;)

/Mr :MrT:

Pejij
2008-07-09, 19:15
Dagens Pass: Biceps och Rygg

Värmde upp med lite chins, vanliga och breda..

Bicepscurl med EZ-stång
4*5 40kg

Latsdrag med V-handtag
3*6 50 kg

Hantelcurls
3*5 16 kg
1*5 14 kg

Sittande rodd
3*6 55 kg

Rodd med hantel
4*6 25 kg

Helt ok pass, hade ganska bra pump i biceps, men svårt att få till ryggövningarna med tunga vikter (har ju som plan att köra lågrep)

//Pejij

Sidén
2008-07-09, 19:17
Fina stångcurls!

Pejij
2008-07-09, 19:20
Fina stångcurls!

Tack :D

Pejij
2008-07-09, 19:21
Testade en kul sak idag på gymmet. Har länge misstänkt att det är kraftigt fel på viktmärkningen på cablecrossen. Så jag drog på 25 kg och hängde en 15 kg vikt i repet. De 15 kilona dalade direkt ner mot marken...

dvs 25 kg cablecross < 15 kg *screwy*

Miquey
2008-07-09, 21:21
Testade en kul sak idag på gymmet. Har länge misstänkt att det är kraftigt fel på viktmärkningen på cablecrossen. Så jag drog på 25 kg och hängde en 15 kg vikt i repet. De 15 kilona dalade direkt ner mot marken...

dvs 25 kg cablecross < 15 kg *screwy*

Hehe det borde inte vara så om det är en avancerad köpt maskin, men man kan inte veta säkert alltid! Kul att du testade..

För övrigt riktigt bra bicepspass! Fina curls. :cool:

Andy.da.wohoo
2008-07-10, 06:45
Testade en kul sak idag på gymmet. Har länge misstänkt att det är kraftigt fel på viktmärkningen på cablecrossen. Så jag drog på 25 kg och hängde en 15 kg vikt i repet. De 15 kilona dalade direkt ner mot marken...

dvs 25 kg cablecross < 15 kg *screwy*

HAhah!!:laugh:

Gott pass förresten!:D

Pejij
2008-07-10, 15:37
Hehe det borde inte vara så om det är en avancerad köpt maskin, men man kan inte veta säkert alltid! Kul att du testade..

För övrigt riktigt bra bicepspass! Fina curls. :cool:

Cablecrossen håller lika hög klass som resten av gymmet *gah!* http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=115468

HAhah!!:laugh:

Gott pass förresten!:D

Tack :D

ZyphoX
2008-07-10, 16:52
Bra pass Pejij! Hur kan du nästan köra på samma vikter i stångcurl och latsdrag? :D. Hur som helst så verkar du ju grymt stark i biceps *flex*

Pejij
2008-07-10, 17:08
Bra pass Pejij! Hur kan du nästan köra på samma vikter i stångcurl och latsdrag? :D. Hur som helst så verkar du ju grymt stark i biceps *flex*

Nåja, det var ju inte exakt samma vikter, skilde ju 10 kg :p dessutom har jag svårt att få latsdragen att ta ordentligt om jag kör tyngre..

ZyphoX
2008-07-10, 18:04
Nåja, det var ju inte exakt samma vikter, skilde ju 10 kg :p dessutom har jag svårt att få latsdragen att ta ordentligt om jag kör tyngre..

Jaja. Men det skiljer i princip dubbla vikten på mig mellan stångcurl/latsdrag :D.
Aight.

Pejij
2008-07-10, 19:38
Dagens Pass Axlar och Mage

Axelpress med Hantlar
1*7 20 kg kände att de va alldeles för lätt
3*5/6 23 kg

Drag uppifrån liggande i cablecross(baksida axlar)
3*6 20 kg

Magcrunches
4*8 45 kg

Stående axelpress i maskin
4*6 75 kg

Situps
massor med vikt och reps xD *flex*

Gött pass, skönt att vara back on track med axelpressarna efter förra veckans fiasko... Vilodag imorn, då blire å köra Skoooteer :D (förhoppningsvis *rolleyes* )

//Pejij

Andy.da.wohoo
2008-07-10, 20:05
Bra pass:) Med Magcrunches menar du vanliga sittups eller är det någon maskin som finns på gymmet?

Pejij
2008-07-10, 20:07
Bra pass:) Med Magcrunches menar du vanliga sittups eller är det någon maskin som finns på gymmet?

Jag sitter på golvet i latsmaskinen med ett rep på nacken och nuddar golvet med skallen = Magcrunches :D

tommie-92
2008-07-10, 20:09
Bra pass som faen!
Angående magcrunches som du kallar dom ;), vi lite mer hypade killar(andy och jag), vi kallar sånt cablecrunches ;) :D

Miquey
2008-07-10, 20:09
Bra pass Pejij! Skoter!? Nu? :D Hör inte sånt till på vintern?

Pejij
2008-07-10, 20:10
Bra pass som faen!
Angående magcrunches som du kallar dom ;), vi lite mer hypade killar(andy och jag), vi kallar sånt cablecrunches ;) :D

haha okej, visste faktiskt inte vad övningen hette, men tyckte magcrunches lät ganska beskrivande :D

Pejij
2008-07-10, 20:13
Bra pass Pejij! Skoter!? Nu? :D Hör inte sånt till på vintern?

Tack :D Det värmer!

Snö = fruset Vatten
Skotern går på snö = Skotern går på vatten

Nedan har ni mig och Jaosef in heaven ;)

Miquey
2008-07-10, 20:19
Tack :D Det värmer!

Snö = fruset Vatten
Skotern går på snö = Skotern går på vatten

Nedan har ni mig och Jaosef in heaven ;)

Fan va härligt det såg ut! Hade ingen aning om att skootrar gick på vatten haha.. :em: Men sen bor jag i fel del av sverige för att förstå mig på sånt!

Raschmus
2008-07-10, 20:19
Fan vad sexig bild och bra pass! :)

Pejij
2008-07-10, 20:20
Fan va härligt det såg ut! Hade ingen aning om att skootrar gick på vatten haha.. :em: Men sen bor jag i fel del av sverige för att förstå mig på sånt!

Dessa sörlänningar *rolleyes*

Pejij
2008-07-10, 20:21
Fan vad sexig bild och bra pass! :)

Tack :D Jo, jag gillar också bilden, hade vi inte haft några kläder på oss kunde man tro att vi gjorde nåt barnförbjudet där ute *screwy*

Miquey
2008-07-10, 20:23
Dessa sörlänningar *rolleyes*

Tack :D Jo, jag gillar också bilden, hade vi inte haft några kläder på oss kunde man tro att vi gjorde nåt barnförbjudet där ute *screwy*

Haha.. jo..
Jo då skulle det sätt rätt skumt ut.. Där i 100km/h på scootern. haha. *cupid*

Är du den fram eller bak?

Pejij
2008-07-10, 20:25
Haha.. jo..
Jo då skulle det sätt rätt skumt ut.. Där i 100km/h på scootern. haha. *cupid*

Är du den fram eller bak?

Bak :D Jaosef kör

jaosef
2008-07-10, 20:25
Tack :D Jo, jag gillar också bilden, hade vi inte haft några kläder på oss kunde man tro att vi gjorde nåt barnförbjudet där ute *screwy*

Hahah, spinn inte på den tanken bara....

Raschmus
2008-07-10, 20:35
Hahah, spinn inte på den tanken bara....

Omg, du vill inte se mina tankar just nu.


;)

Pejij
2008-07-10, 20:36
Omg, du vill inte se mina tankar just nu.


;)

*spy*

jaosef
2008-07-10, 22:11
*spy*

+1

Pejij
2008-07-12, 17:44
Dagens Pass : Ben

Uppvärmning 10 min löpband

Knäböj(djupa ;))
4*5 70 kg

Benpress
1*4 200 kg
3*5 170 kg

Vadpress i nån maskin
4*? 60 kg Körde massvis med reps, 60kg e maxvikten, men jag körde tills jag inte orkade mer

Benspark i maskin (?)
3*6 45 kg

Tog lång tid med det mesta, svettades som en gris också :p Men bra pass, det var riktigt painful att cykla hem sen! :D

//Pejij

tommie-92
2008-07-12, 17:50
Bra benpass!:thumbup:
Du äger sönder mina benpressar -.-

Pejij
2008-07-12, 18:08
Bra benpass!:thumbup:
Du äger sönder mina benpressar -.-

Tack :D

Really? Då är vi isf uppe i EN sak jag är bättre än du på!! *flex*

Borde fira :D

Pejij
2008-07-12, 18:22
Jag och Jaosef körde skoter igår... eller... det var bara jag som hann, sen låg den på botten *gah!*

Bättre lycka nästa gång xD

tommie-92
2008-07-12, 18:38
Really? Då är vi isf uppe i EN sak jag är bättre än du på!! *flex* Borde fira :D

Ja, för jag har aldrig tagit 200 i benpressen, fast det är iofs för att våran benpress bara går till 180 i viktmagget :P

btw, trodde du skulle köra skotern på ytan av vattnet och inte nere på botten? ;) :D

Miquey
2008-07-12, 20:07
Jag och Jaosef körde skoter igår... eller... det var bara jag som hann, sen låg den på botten *gah!*

Bättre lycka nästa gång xD

Hahahaha!! Det var så jag tänkte mig skooter på vatten istället för is :laugh:

fragile
2008-07-12, 22:02
Hahahaha!! Det var så jag tänkte mig skooter på vatten istället för is :laugh:
Tackar fan för att jag är född i norrbotten! :smash: ;)

Tycker jag mig se att det är en 500? Inte konstigt att du sjunker! ;)
Mera bilder från skoterkörning, ser förjävla fint ut! *drool*

EDIT: Tänkt på att ha större dunkar?

jaosef
2008-07-12, 22:54
Det är en 600, och den går fin-fint på vattnet.. tro mig:hbang:
Problemet var att motorn la av när pejij var ute på vattnet... inte så lyckat kanske ;)

Andy.da.wohoo
2008-07-12, 23:02
Starka benpressar!
Och snyggt att lyckas få motorstopp mitt ute i vattnet;):D

Pejij
2008-07-12, 23:09
Ja, för jag har aldrig tagit 200 i benpressen, fast det är iofs för att våran benpress bara går till 180 i viktmagget :P

btw, trodde du skulle köra skotern på ytan av vattnet och inte nere på botten? ;) :D

Haha, jag försökte ju ;) Men motorn ville inte...

Pejij
2008-07-12, 23:10
Tackar fan för att jag är född i norrbotten! :smash: ;)

Tycker jag mig se att det är en 500? Inte konstigt att du sjunker! ;)
Mera bilder från skoterkörning, ser förjävla fint ut! *drool*

EDIT: Tänkt på att ha större dunkar?

Det är en 600, och vi har fyllt dunkar precis på alla ställen där det går (kolla jaosefs bild :D)

Pejij
2008-07-12, 23:11
Starka benpressar!
Och snyggt att lyckas få motorstopp mitt ute i vattnet;):D

Tack :D

Nej, det var inte särskilt lyckat xD men skam den som ger sig ;)

fragile
2008-07-12, 23:13
Haha, jag försökte ju ;) Men motorn ville inte...
Det är därför man använder gas! :naughty:

Pejij
2008-07-12, 23:23
För er som inte tror att skotrar går på vatten : Här är bildbeviset som motbevisar er ;)
http://img135.imageshack.us/img135/7250/hora004dz4.jpg
http://img300.imageshack.us/img300/3763/dscn1193wp2.jpg
http://img360.imageshack.us/img360/5195/dscn1202sq4.jpg

hihi *cupid*

Miquey
2008-07-13, 00:34
Okej....




JAG TROR DIG NU :D

Pejij
2008-07-13, 00:36
Okej....




JAG TROR DIG NU :D

Haha, va skönt :D

Pejij
2008-07-13, 09:38
Morgonvägningen idag, Söndag resulterade i

70,4 kg

Pejij
2008-07-13, 11:04
Jag tror jag medvetet kommer falla in i cardioträsket snart... Läste just denna tråd i "Best of" avdelningen (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=353434&postcount=18), och jag har helt bytt inställning till den jobbiga cardion, dock får vi se om inställningen kommer sitta kvar även efter det första passet *rolleyes*

Pejij
2008-07-13, 15:03
Idag: Cardio
2 km, 15 min

Grym träningsvärk i benen sen igår, klarade helt enkelt inte av mer xD

Imorgon : Bröst/Triceps

Pejij
2008-07-13, 21:26
Till Miquey :D :

e4FAvIDRbZ0

Dock inte jag som kör, jag filmar *rolleyes*

Zibbe
2008-07-13, 21:45
Till Miquey :D :

e4FAvIDRbZ0

Dock inte jag som kör, jag filmar *rolleyes*

Hur får ni upp den ifall den sjunker? *rolleyes* :devil:

Animalistic
2008-07-13, 21:47
Hur får ni upp den ifall den sjunker? *rolleyes* :devil:

+1, tänkte EXAKT samma sak :D

Miquey
2008-07-13, 21:53
Till Miquey :D :

e4FAvIDRbZ0

Dock inte jag som kör, jag filmar *rolleyes*

Ååååååååh!! Det där var bevis nog OK... GRYMT! :D

Andy.da.wohoo
2008-07-13, 22:15
Ja det är väll klart att du inte lägger upp en film på när du kör. Då sjunker den ju bara:D

tommie-92
2008-07-13, 22:22
Ja det är väll klart att du inte lägger upp en film på när du kör. Då sjunker den ju bara:D

Har för mig att den sjönk för inte så länge sen, eller? :D

Andy.da.wohoo
2008-07-13, 22:25
Har för mig att den sjönk för inte så länge sen, eller? :D

Japp. När Pejij körde den:D

Pejij
2008-07-14, 05:35
Vi har ett rep som sitter fast längst fram, och i repet sitter en dunk. Så när den sjunker flyter dunken upp och vi kan bärga den med repet =)

Lätt som en plätt :D

Pejij
2008-07-14, 18:51
Dagens Pass Bröst och Triceps

Uppvärmning - Armhävningar mm.

Hantelpress
4*6 28 kg [PB?]

Bänkpress
4*6 65 kg

Snedbänk
4*6 55 kg[PB]

Flyes i Cablecross
4*6 17,5 kg (30 sek vila mellan seten)

Pushdowns
4*6 55 kg [PB]

French press
4*6 25 kg

Grymt bra pass! Hade ruskig pump i både triceps och bröst, helt slut på French pressen!

Imorgon : Rygg/Biceps (eventuellt vila om Jaosef vänder den sidan till)

/Pejij

jaosef
2008-07-14, 18:52
Vi har ett rep som sitter fast längst fram, och i repet sitter en dunk. Så när den sjunker flyter dunken upp och vi kan bärga den med repet =)

Lätt som en plätt :D

Jag får gråt i halsen när jag ser dom där bilderna! Pärlan liggandes på sjöbotten!*cry*

Pejij
2008-07-14, 18:56
Jag får gråt i halsen när jag ser dom där bilderna! Pärlan liggandes på sjöbotten!*cry*

Gah! Nu gjorde du ju en ny sida i Journalen, så nu for mitt senaste träningspass bak till näst sista sidan -.-

Attans du! *cry*

Sidén
2008-07-14, 18:59
Bra bänk och hantelpress där :)

Pejij
2008-07-14, 19:13
Bra bänk och hantelpress där :)

Tack :D I'm workin on it ;)

Miquey
2008-07-14, 20:41
Många fina PB:n där Pejij! Bra pass!

Pejij
2008-07-14, 20:48
Många fina PB:n där Pejij! Bra pass!

Tack Miquey :D Jo det var ett av de bättre passen hittills.. Motivationen steg för varje minut som gick :D

Miquey
2008-07-14, 20:55
Tack Miquey :D Jo det var ett av de bättre passen hittills.. Motivationen steg för varje minut som gick :D

Precis som det ska vara! Hoppas det forsätter så! :D

Pejij
2008-07-14, 20:58
Precis som det ska vara! Hoppas det forsätter så! :D

Hoppas jag också! ;) Tack :D

Andy.da.wohoo
2008-07-14, 21:11
Sjüsst pass!;D

Pejij
2008-07-14, 21:12
Sjüsst pass!;D

Thanks ;)

Pejij
2008-07-14, 21:45
Formkoll på G :D

174 cm lång
71,4 kg (efter maten xD)

Midja : Ospänd 80 cm, Spänd 76 cm
Röv: 92 cm
Bröstkorg: 96 cm
Överarm: 33,5 cm
Lår: 56 cm
Vad: 36 cm


Dessa mått kommer stå här mest för min egen skull, så jag kan gå bak senare och titta vad jag hade *flex*

Pejij
2008-07-15, 17:43
Dagens Pass: Biceps och Rygg

Ez-stång curls
3*5 40 kg
1*5 37,5 kg

Latsdrag med V-handtag
5*6 55 kg

Enarmslatsdrag i cablecross
4*8 50 kg [PB] Mycket lättare vikter i cablecross än i latsdrag maskinen

Hantelcurls
3*5 16 kg

Hantelshrugs
4*10 21 kg [PB] Kanske för att jag inte kört den förr, men ändå :D

Andy.da.wohoo
2008-07-15, 17:52
Meh! Du ska ju inte använda cablecrossen! Mycket roligare att träna upp sig i latsdragsmaskinen och äga ut alla som kör i cablecrossen och skryter om att dom tar jete jete mykket :D

jaosef
2008-07-15, 18:41
Bra jobbat, grattis till the PBs:thumbup:

Pejij
2008-07-15, 19:00
Bra jobbat, grattis till the PBs:thumbup:

Dock inte så coolt, eftersom det var min första gång med båda övningarna som jag tog PB i *rolleyes*

Men tack iaf :D

Miquey
2008-07-15, 20:02
Fina EZ-stångcurls där Pejij! Jag var beredd på ett knäböjs pass, trodde du och Jaosef körde samma, men nehepp! blev ju bra det där också! :D

Pejij
2008-07-15, 20:04
Fina EZ-stångcurls där Pejij! Jag var beredd på ett knäböjs pass, trodde du och Jaosef körde samma, men nehepp! blev ju bra det där också! :D

Tack :D

Jag har fortfarande träningsvärk i benen sen det senaste passet, så några knäböjar blev det inte ;)

jaosef
2008-07-16, 16:25
Dock inte så coolt, eftersom det var min första gång med båda övningarna som jag tog PB i *rolleyes*

Men tack iaf :D

Hahaha, det ska du INTE SÄGA!:smash:

Pejij
2008-07-16, 16:51
Hahaha, det ska du INTE SÄGA!:smash:

haha, vadådå? xD

jaosef
2008-07-16, 18:23
haha, vadådå? xD

Men erkänna sådär! Du ska säga "tack, joo jag känner att jag ökat mycket nu på sistone, 2 pb på ett pass är ju inte att klaga på blablabla...."
:smash:

Pejij
2008-07-17, 05:50
Men erkänna sådär! Du ska säga "tack, joo jag känner att jag ökat mycket nu på sistone, 2 pb på ett pass är ju inte att klaga på blablabla...."
:smash:

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt *cupid*

Pejij
2008-07-17, 21:37
Dagens omotiverade pass: Axlar

Axelpress med hantlar
4*6 23 kg

Stående axelpress i maskin
3*6 75 kg

Ungefär där tog min motivation slut, och jag hjälpte Jaosef lite med hans övningar. Sedan gick jag och drack gainer och deppade

/Pejij

jaosef
2008-07-19, 18:44
Dagens omotiverade pass: Axlar

Axelpress med hantlar
4*6 23 kg

Stående axelpress i maskin
3*6 75 kg

Ungefär där tog min motivation slut, och jag hjälpte Jaosef lite med hans övningar. Sedan gick jag och drack gainer och deppade

/Pejij

Man tackar!:hbang:

Motivationen kommer att komma tillbak, jag lovar! Till veckan ska vi köra HÅRT*flex*
/Jaosef

Pejij
2008-07-20, 10:44
Efter en helg av supande ligger morgonvikten nu på

69,5 kg

Pejij
2008-07-20, 21:31
Silveryran har varit i Arjeplog i helgen, så träningen har hamnat under sängen. Festande å dålig mat hela helgen har resulterat i ca 2,5 tappade kilon.

Nåja, nya tag imorron, Bröst och Triceps!!

//Pejij

Gymfjollan
2008-07-20, 22:46
din avatar ser sjukt bra ut ! :) lust å lägga upp den i större format ? ;)

Pejij
2008-07-20, 23:01
din avatar ser sjukt bra ut ! :) lust å lägga upp den i större format ? ;)

Tack ! :D

Om jag verkligen är tvungen så ... *rolleyes*

Gymfjollan
2008-07-20, 23:03
håårding ;) ser sjukt bra ut :)

Pejij
2008-07-20, 23:04
håårding ;) ser sjukt bra ut :)

Tack :D

Vill dock lägga på mig mycket mer, känner mig så tunn ;)

Pejij
2008-07-21, 18:57
Dagens Pass : Bröst och Triceps

Bänkpress
2*5 70 kg
2*6 60 kg

Hantelpress
2*5 28 kg
2*5 25 kg

Pushdown i Latsmaskin
4*7 30 kg

Pec Dec
4*6 25 kg

Stående triceps extensions i cable-cross
3*6 45 kg
1*6 40 kg

Riktigt gött pass :D Alltid lika kul med Bröst!!

Imorgon: Axlar/Biceps

//Pejij

Pejij
2008-07-21, 19:29
Glömde att tillägga min sista "övning" i passet

Tävling i armhävningar med smalt grepp mot Jaosef!

Vi körde detta mest för att se att vi verkligen var trötta - och det slutade oavgjort på 4 rep var ! xD

Tydligt tecken på att vi var utpumpade!! *flex*

Pejij
2008-07-22, 18:54
Dagens Pass: Biceps och Rygg

Hantelcurls

1*4 18 kg [PB]
3*6 16 kg

Stångcurls med EZ-stång
4*6 37,5 kg

Marklyft (Första gången!!)
3*7 80 kg [PB] - såklart, första gången jag körde den ;)

Latsdrag med V-handtag
4*6 55 kg

Hantelrodd
4*6 28 kg

Hantelshrugs
3*10 23kg

Gött pass, ländryggen var helt slut efter marklyften! Men jag tror jag fick till tekniken hyfsat iaf på dem!

Imorgon: Vila eller Axlar/Mage (Inte bestämt mig än :Virro)


//Pejij

jaosef
2008-07-22, 19:03
Najsigt pass idag! Såg inte så mycket vad du gjorde, men statsen är ju fina! Jag röstar på vilodag imorgon, inte för att jag vill ,men för att jag tror att det är lämpligt.

Pejij
2008-07-22, 19:04
Najsigt pass idag! Såg inte så mycket vad du gjorde, men statsen är ju fina! Jag röstar på vilodag imorgon, inte för att jag vill ,men för att jag tror att det är lämpligt.

Då blir de vilodag :D

Tack förresten

Spader
2008-07-23, 17:46
får jag fråga varför du kör biceps innan rygg? eller du kanske inte skriver upp övningarna i ordning?

bra pass för övrigt :thumbup: *flex*

Pejij
2008-07-23, 18:10
får jag fråga varför du kör biceps innan rygg? eller du kanske inte skriver upp övningarna i ordning?

bra pass för övrigt :thumbup: *flex*

Brukar inte tänka på det allt för mycket.. Kanske borde börja göra det :S

Blir duktigt trött i ryggen ändå, och vill kunna trötta ut biccarna ordentligt...

Pejij
2008-07-24, 19:03
Dagens Pass Axlar och lite Mage

axelpress med hantlar
4*5 23 kg

cablecrunches
4*8 45 kg

sidolyft med hantlar
4*5 9 kg

Stående axelpress i maskin
4*5 75 kg

/Pejij

Pejij
2008-07-24, 19:29
I helgen blir de nog inga gympass pga PDOL! (Piteå dansar och ler) för då är det alkohol som gäller och långa nätter. Ses igen på måndag, då blir det mest troligt Bröst och Triceps

//Pejij :cheers:

Andy.da.wohoo
2008-07-24, 19:50
Gott pass!
Hahah! Nu kommer helgen då du tappar alla dina framsteg du gjort hittils!:D

Pejij
2008-07-24, 19:56
Gott pass!
Hahah! Nu kommer helgen då du tappar alla dina framsteg du gjort hittils!:D

Nej då ;) Jag tar bara en liten paus i språngmarchen mot resultat ;)

Andy.da.wohoo
2008-07-24, 20:15
Nej då ;) Jag tar bara en liten paus i språngmarchen mot resultat ;)

Hah, if you say so.*rolleyes* ;)

Ceccil
2008-07-25, 17:18
Nej då ;) Jag tar bara en liten paus i språngmarchen mot resultat ;)

Paus är bra ibland. Vila = *flex*
Hoppas du får en kul helg iallafall med paus ifrån gymmet, då kommer du tillbaka nästa vecka laddad som bara den!;) Ps, såg en bild på dig. Snygg kropp & fysik, kommer bli toppen med ännu mer massa. Jag följer dig:)

Robbin
2008-07-25, 18:20
För helvete kör rygg före biceps din nisse! *slap* :D

Pejij
2008-07-27, 15:54
Paus är bra ibland. Vila =
Hoppas du får en kul helg iallafall med paus ifrån gymmet, då kommer du tillbaka nästa vecka laddad som bara den! Ps, såg en bild på dig. Snygg kropp & fysik, kommer bli toppen med ännu mer massa. Jag följer dig

Tack :D Helgen var helt underbar, börjar redan räkna dagarna till nästa år ;)
Massan är på väg, har beställt den. Men eftersom jag bor där jag bor så tar det ett jävla tag innan den kommer fram ;)

Följer dig också ! *cupid*

För helvete kör rygg före biceps din nisse!

Haha, oki master *kissass*

Pejij
2008-07-27, 15:59
Pga en helg av festande och stora intag av alkohol uteblev veckans vägning. Får väl väga mig imorgon innan jobbet istället. Dock var helgen en av de bästa på länge, så jag har inte på något sätt dåligt samvete för de resultat jag kanske sumpat.

Imorgon kör jag igång igen, Bröst och Triceps

// Pejij

Pejij
2008-07-27, 19:23
Dagens Pass Rygg typ... *rolleyes*

Latsdrag
?*? 60 kg?

Sittande Rodd
?*? 55kg kanske?

Hantelrodd
3*? 28-34 kg


Ett "komma tillbaka pass" så att säga. Var mest inne och kände på grejjerna och snackade av mig lite från helgen. Bättre pass väntar imorrn =)

//Pejij

Gymfjollan
2008-07-27, 19:25
va blire imrn ? ;) passet såg bra ut :)

Pejij
2008-07-27, 19:45
va blire imrn ? ;) passet såg bra ut :)

Bröst och Triceps... haha, jaså? För passet var verkligen inte bra :D Men jag behövde det ändå för att komma back on track =) Tack ändå

Andy.da.wohoo
2008-07-27, 20:35
All träning är bra träning!;):D

Miquey
2008-07-27, 20:45
Mycket frågetecken där hehe, lite förvirrad på det passet? hehe..
Druckit lite innan kanske ;) Var väll bra vikter annars tycker jag!
Men bättre pass imorgon! :D

Pejij
2008-07-27, 20:47
Mycket frågetecken där hehe, lite förvirrad på det passet? hehe..
Druckit lite innan kanske ;) Var väll bra vikter annars tycker jag!
Men bättre pass imorgon! :D

Frågetecknen berodde mest på att jag inte höll koll alls på vad jag gjorde, jag mest bara lyfte i det som såg kul ut...

Jo, imorn blir de ett bättre pass , promise ;)

Pejij
2008-07-27, 20:47
All träning är bra träning!;):D

+1 :thumbup:

Ceccil
2008-07-28, 09:50
Fint ryggpass :D Ibland är man lite virrig, speciellt efter en helg med alkohol*gah!*

Men det är nog lugnt. Förmodligen har du inte sabbat så mycket, du kommer tillbaka snabbare än du tror. Och vad gör ett halvtaskigt ryggpass och en fyllehelg om ett par år? ;) Nu väntar jag på nästa pass! *popcorn*

Pejij
2008-07-28, 20:40
Fint ryggpass :D Ibland är man lite virrig, speciellt efter en helg med alkohol

Men det är nog lugnt. Förmodligen har du inte sabbat så mycket, du kommer tillbaka snabbare än du tror. Och vad gör ett halvtaskigt ryggpass och en fyllehelg om ett par år? ;) Nu väntar jag på nästa pass! *popcorn*

Precis så tänker jag också!

Och dagens triceps/bröst-pass blev tyvärr uppskjutet, de va sol ute :D

Nåja, jag måste njuta av sommaren så mycket jag kan. Om jag förlorar ett par tre pass på det så bryr jag mig inte så hårt, måste få leva livet också!

Kommer tillbaka hit efter nästa pass (förhoppningsvis imorn *rolleyes* )

Miquey
2008-07-28, 21:39
Hoppas det blir regn imorgon då :D hehe..

Pejij
2008-07-29, 15:16
Hoppas det blir regn imorgon då :D hehe..

:furious:

Ceccil
2008-07-29, 16:53
Blev det något pass eller fastnade du i en solstol? Hihi :D

Pejij
2008-07-29, 21:05
Blev det något pass eller fastnade du i en solstol? Hihi :D

Alternativ nr 2 :em:

Men det ser ut att komma regn imorgon, så då ska det pumpas!! :smash:

hihi ;)

Miquey
2008-07-29, 21:10
Haha latmask! Men bra att det ska regna imorgon! :D Vad hade tänkt köra?

Pejij
2008-07-29, 21:15
Haha latmask! Men bra att det ska regna imorgon! :D Vad hade tänkt köra?

Blir nog triceps å bröst :D

Miquey
2008-07-29, 21:18
Blir nog triceps å bröst :D

Okej!

Ärligt talat tycker jag du var värd de här dagarna i solen efter allt slit med träningen (; Man vet inte när solen kommer fram igen..

Hur gick scootertävlingen? Vann du ? :D

Andy.da.wohoo
2008-07-29, 22:47
Men hallå eller!:D Du kan ju inte skippa träningen pga fint väder! Du får antingen dra ett tidigt morgonpass så du kan steka och ha dig resten av dagen eller ett kvällspass efter att du schteekt hela dagen!;)

Pejij
2008-07-30, 05:43
Okej!

Ärligt talat tycker jag du var värd de här dagarna i solen efter allt slit med träningen (; Man vet inte när solen kommer fram igen..

Hur gick scootertävlingen? Vann du ? :D

Haha, kul att nån iaf tycker som jag :D

Vi tävlade aldrig med skotern, vi körde mest bara för de va kul :D Så jag vann ju helt överlägset, med andra ord.

Men hallå eller!Du kan ju inte skippa träningen pga fint väder! Du får antingen dra ett tidigt morgonpass så du kan steka och ha dig resten av dagen eller ett kvällspass efter att du schteekt hela dagen!;)

Börjar jobba 7 på morgonen, och då är gymmet inte öppet. Detta resulterar i att jag går och lägger mig vid 10, dvs det är sol ända fram tills jag ligger och snarkar. Därför tar jag alla tillfällen i akt när det väl är sol, och SCCHTEEKER :D

Andy.da.wohoo
2008-07-30, 11:34
Ajdå, jobbigt värre du ;/ Men ja som Miquey säger, njut av det medans du kan:)

Miquey
2008-07-30, 11:59
Men jag menade bildtävlingen för scootrarna?

Pejij
2008-07-30, 15:06
Men jag menade bildtävlingen för scootrarna?

Aha, du menar den... Den håller fortfarande på, men jag ligger bara på 5:e plats ;(

Miquey
2008-07-30, 15:41
Aha, du menar den... Den håller fortfarande på, men jag ligger bara på 5:e plats ;(

Men det är väll inte så dåligt :) Av hur många deltagare?

Pejij
2008-07-30, 16:02
Men det är väll inte så dåligt :) Av hur många deltagare?

Ingen aning, 50 kanske...

Jo det duger väl ;)

Pejij
2008-07-30, 20:57
Dagens Pass (Äntligen!!) = Bröst och Triceps

Hantelpress
4*6 28 kg Finns inga vikter mellan 28 och 34 på mitt gym, så jag får köra vidare på 28:orna trots att de är lite för lätta för en låg-rep säsong

Bänkpress
1*6 65 kg
3*6 60 kg

Hantelflyes
4*6-8 16 kg
i superset med
Hantelpress
4*3-8 16 kg (Det var verkligen tyngre än det låter, var helt slut efter detta)

Pushdowns i Latsmaskinen
4*6 35 kg

French Press
4*8 25 kg

Summering: Riktigt slut efter bänken, och ännu mer slut efter superseten. Jag tror detta var mitt bästa bröst-pass någonsin!! :D

Imorgon blir de Rygg å Biceps


//PEjij

Andy.da.wohoo
2008-07-31, 14:14
Var på tiden!:D
Mycket bra pass!:)

Ceccil
2008-07-31, 14:41
Där var ju ett pass! :D Gutt att köra igen?
Såg ju riktigt bra ut, förresten. Fina bänkar!

Pejij
2008-07-31, 15:05
Där var ju ett pass! :D Gutt att köra igen?
Såg ju riktigt bra ut, förresten. Fina bänkar!

Tack!! :D

Det var riktigt skönt, hade fint pump i alla övningar :D, som sagt, förmodligen mitt bästa bröst-pass ever *cupid*

tommie-92
2008-07-31, 15:20
Bra pass dära!
Du äger sönder mina bänkar!*cry*

Pejij
2008-07-31, 17:23
Bra pass dära!
Du äger sönder mina bänkar!*cry*

Seriöst?! *drool*

Omg, måste fira... brb... :D

Tack förresten ;)

Pejij
2008-07-31, 17:27
Hittade ett papper idag, som jag skrev när jag började träna :D

Skrivet : 26/1 2008

Vikt: 64 kg
Bänkpress: 50 kg x 1

Sen stog det inte nåt mer xD

Dagsläget:
Vikt: 71 kg
Bänkpress: 75 kg x 1 (Har försökt flera gånger på 80 men fortfarande inte lyckats *cry* )

Ceccil
2008-07-31, 18:45
vad väger du i dagsläget?

Pejij
2008-07-31, 19:14
vad väger du i dagsläget?

71 kg utan kläder :D

Pejij
2008-07-31, 19:19
Dagens pass: Rygg och Biceps

Latsdrag
4*6 50 kg - Är så jävla svag i denna, *gah!*

Stångrodd
4*6 65 kg [PB]

Hantelshrugs
4*10 28 kg

Stångcurls
3*5 35 kg - Trött efter allt ryggande *rolleyes*

Hantelcurls
4*6 16 kg - Jag Måste ha blivit starkare i denna! Inte länge sedan jag höjde mig till 16, och det var utvilad. Klarade 4 set nu i SLUTET av passet!! Sjukt stolt :D

Imorgon blir de Axlar och Mage

//Pejij

Inge Enveten
2008-07-31, 19:23
Smalt eller brett grepp i latsdrag?

Pejij
2008-07-31, 19:35
Smalt eller brett grepp i latsdrag?

Brett :)

Miquey
2008-07-31, 21:37
Här har du en till som inte förstår sig på tunga vikter i latsdrag! Jag fattar inte hur folk kan vara uppe i 70-80 kg :S Jag ligger också på 50! Så vi är 2 om det iaf :D Fina stångroddar!!

Pejij
2008-08-01, 05:49
Här har du en till som inte förstår sig på tunga vikter i latsdrag! Jag fattar inte hur folk kan vara uppe i 70-80 kg :S Jag ligger också på 50! Så vi är 2 om det iaf :D Fina stångroddar!!

Skönt att veta ;)

De var faktiskt första gången jag testade stångrodd, så tack :D

Pejij
2008-08-01, 21:20
Dagens Pass: Axlar och Mage

Militärpress
2*5 40 kg [PB]
2*6 35 kg

Nästan aldrig kört den stående förut, men de e fan på tiden! Hursomhelst resulterade det i ett pb :D

Liggande kryssdrag i C.C
4*8 20 kg

Stående Axelpress med hantlar
4*5 16 kg
i superset med
Raka hantellyft åt sidan
4*5 7kg

Cablecrunches
4*10 45 kg (OJ vad den tog bra idag, helt sjuk smärta efter varje set, I'm in heaven!! :D)

Situps med vikt bakom nacken
3*8 5 kg

Grymt pass! Var sjukt motiverad genom hela passet och det gick riktigt snabbt :D Tror jag var inne i 25-30 minuter eller nåt. Pump som faen!

Imorgon: Antingen Vila eller Ben

//Pejij

Ceccil
2008-08-01, 21:24
Godkväääääll! Härligt pass. Känns alltid bättre när det är minimalt med tid, man känner sig så jäkla effektiv. *flex*

Funderar också på vila eller ben.. *popcorn*

tommie-92
2008-08-01, 21:25
Bra pass! Grattis till PB:t!
Och hur du lyckades göra det där på typ 30min fattar jag fan inte*screwy* :D

Pejij
2008-08-01, 21:28
Bra pass! Grattis till PB:t!
Och hur du lyckades göra det där på typ 30min fattar jag fan inte*screwy* :D

Ingen träningskompis = Inget snack mellan setten = 30 min!! :D

Pejij
2008-08-01, 21:30
Godkväääääll! Härligt pass. Känns alltid bättre när det är minimalt med tid, man känner sig så jäkla effektiv.

Funderar också på vila eller ben..

Gokväll :D

Jo, man bara mejar på, riktigt skönt var det ;)

Egentligen borde jag köra ben, för att få vila på söndag, men det är en hamnfest i Arjeplog, så jag kanske är upptagen*screwy*

Får försöka klämma in ett pass ändå, nu när jag inte har nån träningskompis blir passen så korta ! :D Gör det du också vettja !

Kram *cupid*

tommie-92
2008-08-01, 21:42
Ingen träningskompis = Inget snack mellan setten = 30 min!! :D
Jag har aldrig träningskompis, ändå tar det 60-90min :D

jocke12
2008-08-01, 21:42
Hantelpress
4*6 28 kg Finns inga vikter mellan 28 och 34 på mitt gym, så jag får köra vidare på 28:orna trots att de är lite för lätta för en låg-rep säsong

Bänkpress
1*6 65 kg
3*6 60 kg

Är det vanliga plana hantelpressar för bröst vi pratar om? Grymt starka såna i jämförelse med bänken isåfall. Speciellt om du nu känner att du kan gå upp ännu mer i vikt på dem. Inte ofta man ser. De sägs ju bygga bra också, så det är ju kanon. Fina hantelpressar!

Pejij
2008-08-01, 21:49
Är det vanliga plana hantelpressar för bröst vi pratar om? Grymt starka såna i jämförelse med bänken isåfall. Speciellt om du nu känner att du kan gå upp ännu mer i vikt på dem. Inte ofta man ser. De sägs ju bygga bra också, så det är ju kanon. Fina hantelpressar!

Jo vanliga.. Dock körde jag ju bänken efter hantelpressarna, så jag var väl lite trött ;) Har alltid kört mer hantelpress än bänk, men det ska bli ändring på det nu. =)

Men tack iallafall :D Det värmer

Pejij
2008-08-01, 21:50
Jag har aldrig träningskompis, ändå tar det 60-90min :D

När jag tränar med Jaosef brukar de ta 60-90 min, men när jag e själv tar det inte mer än 30, och då stressar jag inte ens :p Det går automatiskt xD

Pejij
2008-08-01, 21:57
Nya Tider! :D

Jag satt och läste denna (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92512) tråd, och blev plötsligt hemskt motiverad!

Eftersom jag nu stått stilla på min 1RM max i bänkpress ett himla tag (3-4 månader) har jag tänkt testa MM2K :D Detta är mest ett test för att jag gärna skulle vilja klättra liite högre upp i vikterna.

Min nya split kommer därför se ut så här :

Måndag: MM2K Bänk, Triceps, Axlar
Tisdag: Ben
Onsdag: Rygg, Biceps
Torsdag: Vila
Fredag: MM2K Bänk, Triceps
Lördag: Axlar, Mage
Söndag: Vila

Jag kör det tiden ut (7 veckor) och återkommer med resultatet sedan, hoppas att jag då tar lite mer :D

Ligger nu på 75 kg 1RM max... Siktar på 85-90 om 7 veckor =)


//En förhoppningsfull Pejij

jocke12
2008-08-01, 22:16
Jo vanliga.. Dock körde jag ju bänken efter hantelpressarna, så jag var väl lite trött ;) Har alltid kört mer hantelpress än bänk, men det ska bli ändring på det nu. =)

Men tack iallafall :D Det värmerJo, förvisso, men ändock! Kan det vara så att du har kass bänkteknik? (Ta inte illa upp nu, men det skulle väl förklara en del, antar jag :) ) Isåfall lär ju ökningarna komma ganska snabbt när du väl får till den.

Eller så har du en kropp skapt för hantelpress - helt enkelt! Vad vet jag! :D

Pejij
2008-08-01, 22:18
Jo, förvisso, men ändock! Kan det vara så att du har kass bänkteknik? (Ta inte illa upp nu, men det skulle väl förklara en del, antar jag :) ) Isåfall lär ju ökningarna komma ganska snabbt när du väl får till den.

Eller så har du en kropp skapt för hantelpress - helt enkelt! Vad vet jag! :D

Dedär me kass bänkteknik kan mycket väl stämma, jag vet faktiskt inte varför jag har så svårt för just bänk. Har inte ökat på 3-4 månader i den övningen... De e just därför ja börjar me MM2k nu, för att se om jag kan höja lite =)

Skulle uppskatta lite bänktips dock :D

jocke12
2008-08-01, 22:21
Nu är nog inte jag mannen att egentligen komma med såna, men fixa upp en video här eller be någon duktig nisse på gymmet hjälpa dig, så får du säkert en hel del bra tips.

Pejij
2008-08-01, 22:22
Nu är nog inte jag mannen att egentligen komma med såna, men fixa upp en video här eller be någon duktig nisse på gymmet hjälpa dig, så får du säkert en hel del bra tips.

Mitt gym e alltid tomt. Bara jag och Jaosef där *rolleyes*

jocke12
2008-08-01, 22:33
Då får du plocka fram kameran, då. :) Grattis till att ha hittat ett lugnt gym, förresten. Helt packat på mitt trots att klockan var tre och det var hur varmt som helst. :)

Pejij
2008-08-01, 22:35
Då får du plocka fram kameran, då. :) Grattis till att ha hittat ett lugnt gym, förresten. Helt packat på mitt trots att klockan var tre och det var hur varmt som helst. :)

Jag får väl göra det :P Jag återkommer på måndag, då har jag förhoppningsvis filmat lite =)

Andy.da.wohoo
2008-08-02, 00:21
Härligt pass du avklarade!;) Lycka till med MM2K grejset nu. Tror du kommer klara ditt mål inom sju veckor rätt så bra:thumbup:

Pejij
2008-08-02, 08:06
Härligt pass du avklarade!;) Lycka till med MM2K grejset nu. Tror du kommer klara ditt mål inom sju veckor rätt så bra:thumbup:

Tack och Tack :D