handdator

Visa fullständig version : Uppsvullen armbåge


Mogff3
2008-07-01, 13:26
Goddag, i helgen var man ute och söp så blev det väl lite tjaffs och man ramlar bakåt och slår i armbågen i stenplattorna eller vad det var, så nu är min högra armbåge uppsvullen och gör lite ont när jag stöter emot.

Nu till frågan, kan det vara skadligt att träna när den är uppsvullen? vill ju inte få några skador men vill gärna träna!
jag testade göra några armhävningar för att se om det gjorde ont, men det gör det ej som tur är, fast armbågen kanske kommer värka en hel del efter träning?

Tacksam för svar.

Mogff3
2008-07-01, 14:22
Ingen som kan svara *cry* vill veta ganska snart för hade tänkt dra ett träningspass om någon timme om det inte är för skadligt dvs

Hudiksvall_Bänkpress
2008-07-01, 14:32
Ingen som kan svara *cry* vill veta ganska snart för hade tänkt dra ett träningspass om någon timme om det inte är för skadligt dvs

Är nog omöjligt att svara på en sådan fråga över nätet...men jag skulle tränat så länge det inte smärtat för mycket.
Is efter träningen kan nog vara bra för svullnaden.

Mogff3
2008-07-01, 15:03
Är nog omöjligt att svara på en sådan fråga över nätet...men jag skulle tränat så länge det inte smärtat för mycket.
Is efter träningen kan nog vara bra för svullnaden.

du tror inte det kan bli några skador i armbågen iaf? då kör jag på träningen då så länge det inte smärtar

Guddi
2008-07-01, 15:14
Låter som en svullen slämsäck bara, vanligt när man får en smäll på armbågen eller utsätter den för tryck under en längre tid. Så länge som du inte får mer ont vid belastning eller när du bär något tungt så behöver du nog inte oroa dig. Om svullnaden inte lägger sig så kan du behöva tömma den på vätska, då får du besöka läkare...

http://en.wikipedia.org/wiki/Bursitis

Mogff3
2008-07-01, 15:59
Låter som en svullen slämsäck bara, vanligt när man får en smäll på armbågen eller utsätter den för tryck under en längre tid. Så länge som du inte får mer ont vid belastning eller när du bär något tungt så behöver du nog inte oroa dig. Om svullnaden inte lägger sig så kan du behöva tömma den på vätska, då får du besöka läkare...

http://en.wikipedia.org/wiki/Bursitis

riktigt sådär ser det ju inte ut, är väl bara lite småsvullet runt om området där så att säga, känns väl som ett blåmärke ungefär kanske lite ondare, men då kör jag på träning nu då! :hbang:

grimfish
2008-07-02, 23:01
Vanligtvis brukar man avråda från hård träning vid slemsäcksinflammation, men när det gäller just armbåge eller knä (s.k. skurgumsknä) kan det kanske gå bra förutsatt att man har haft svullnaden ett tag och det inte har blivit värre.