handdator

Visa fullständig version : Övergång från bulk till deff


TheDoe
2008-07-01, 12:57
Har en lite fundering på det här när man går över från bulka till att deffa.


För min del är det ju så att jag vill deffa bort lite överflödigt till sommaren men tyvärr så är det så att jag har mindre tid för träning på vårkanten än i övrigt och det innebär att jag har funderat på att träna styrke 5ggr i veckan under hösten och vintern för att sedan när det närmar sig att gå över till deff att köra 3 styrke och två löp pass. Min fråga är nu om detta är dömt att misslyckas eller om det kan funka?
Kommer jag att tappa mycket muskler på detta sätt?

überstarken
2008-07-01, 13:22
Styrketräning 3 gånger i veckan med helkropp, 2 alt. 3-split lär räcka för att behålla massan, jag tror det kan fungera riktigt bra!

TheDoe
2008-07-01, 14:46
Spelar det någon roll att man kört 5 pass under bulk perioden?

Det var nog ett 3-split jag funderat på att köra isf.

überstarken
2008-07-01, 15:33
Spelar det någon roll att man kört 5 pass under bulk perioden?

Det var nog ett 3-split jag funderat på att köra isf.

Vet inte hur jag ska svara på det.. Men har träningen varit optimal förut så blir den ju mindre optimal nu. Du kanske har legat på gränsen till överträning och alltså hade gynnats mer av att träna endast tre gånger i veckan? Inte vet jag, men jag tror du har alla chanser i världen att lyckas med deffen genom ett upplägg med 3 träningar i veckan.
Börjar du tappa i styrka och massa med en gång då du börjar deffa kanske du bör ändra upplägg. I så fall kan du ju ersätta ett löppass med ett styrkepass, förutsatt att du klarar hålla dig på kaloriunderskott trotts mindre löpning. Alternativt att du höjer intensiteten på träningen.

jompa
2008-07-01, 15:34
Kör en 3-split så kan du köra cardio de andra två dagarna, det blir kanon ska du se! Tränar själv 3-split både under bulk och deff och det har fungerat excellento.