handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med gym i Stockholm


sleep is the enemy
2008-06-30, 16:18
Jag har inte tränat på gym på ett bra tag nu. Men oj vad suget har kommit senaste tiden. Problemet är att det är så svårt att hitta bra gym här. Sist jag tränade bra var när jag bodde i Haninge, där det fanns ett riktigt bra gym som hade bra med utrymme för fria vikter.

Jag kom pecis hem från Vällingby (nära där jag jobbar) där jag tänkte testa hur det var, men blev så nedstämd så jag vände i gymmet och åkte hem. Fullt med folk, och en ställning för fri stång. Jag trodde det var lugnt med folk på gymmen om sommaren? Här i åkeshov (där jag bor) är det ännu värre, ingen fri stång öht. Vad ska jag göra? Finns det inget bra gym i närheten?

Jag är inte så förtjust i att behöva stressa för att det står ett gäng kids och vill ha min plats hela tiden... Har jag för höga krav? Jag funderar på Bromma Träningscenter där jag tränat sporadisk innan, där är det okej. Men finns det inget annat renodlat gym, med gott om fria vikter i närheten av mej?

Per B
2008-06-30, 16:32
Jag har inte tränat på gym på ett bra tag nu. Men oj vad suget har kommit senaste tiden. Problemet är att det är så svårt att hitta bra gym här. Sist jag tränade bra var när jag bodde i Haninge, där det fanns ett riktigt bra gym som hade bra med utrymme för fria vikter.

Jag kom pecis hem från Vällingby (nära där jag jobbar) där jag tänkte testa hur det var, men blev så nedstämd så jag vände i gymmet och åkte hem. Fullt med folk, och en ställning för fri stång. Jag trodde det var lugnt med folk på gymmen om sommaren? Här i åkeshov (där jag bor) är det ännu värre, ingen fri stång öht. Vad ska jag göra? Finns det inget bra gym i närheten?

Jag är inte så förtjust i att behöva stressa för att det står ett gäng kids och vill ha min plats hela tiden... Har jag för höga krav? Jag funderar på Bromma Träningscenter där jag tränat sporadisk innan, där är det okej. Men finns det inget annat renodlat gym, med gott om fria vikter i närheten av mej?

Var det nån av SATS-anläggningarna i Vällingby du var på? Om ja, vilken?

Jag tränar på den i centrum (City), jag tycker att det är riktigt bra nu sen de byggde om: gott om plats i avdelningen för fria vikter, och massor av hantlar. Jag tränar runt lunch och behöver sällan trängas.

Nu vet jag iofs inte vad du har för preferenser, jag har aldrig själv varit på nåt riktigt "styrkelyftargym", så jag har inte så mycket att jämföra med.

Yankeee
2008-06-30, 17:18
Du bor i västerort, således är det stk som gäller.

Åse Columbus
2008-06-30, 17:30
eller fitness24seven anläggningen på vegagatan i sumpan

Spader
2008-06-30, 17:43
eller worldclass i sumpan

det är i princip bara jag och 3 till som kör böj och mark där så det är ofta ledigt, men STK har flera stänger och böjställningar så där är det bra också.

sleep is the enemy
2008-06-30, 20:35
Var det nån av SATS-anläggningarna i Vällingby du var på? Om ja, vilken?

Jag tränar på den i centrum (City), jag tycker att det är riktigt bra nu sen de byggde om: gott om plats i avdelningen för fria vikter, och massor av hantlar. Jag tränar runt lunch och behöver sällan trängas.

Nu vet jag iofs inte vad du har för preferenser, jag har aldrig själv varit på nåt riktigt "styrkelyftargym", så jag har inte så mycket att jämföra med.

Nej, det var Vällingbys Idrottsanläggning, vid u-banan. Jag var där vid halv fem och då var det rätt mycket folk. Hantlar fanns det nog gott om, platser för skivstångsövningar var det sämre med.

sleep is the enemy
2008-06-30, 20:36
Du bor i västerort, således är det stk som gäller.

Berätta gärna mer vilket typ av utbud det finns där? Läste att det kanske fanns simhal där också?

sleep is the enemy
2008-06-30, 20:37
eller fitness24seven anläggningen på vegagatan i sumpan

Stort? Fria vikter? Mycket folk?

sleep is the enemy
2008-06-30, 20:39
eller worldclass i sumpan

det är i princip bara jag och 3 till som kör böj och mark där så det är ofta ledigt, men STK har flera stänger och böjställningar så där är det bra också.

Okej, är det stort där? Flera platser för fri stång?

Per B
2008-06-30, 20:40
Nej, det var Vällingbys Idrottsanläggning, vid u-banan. Jag var där vid halv fem och då var det rätt mycket folk. Hantlar fanns det nog gott om, platser för skivstångsövningar var det sämre med.

Om det är så att du jobbar i Vällingby och vill träna nära jobbet så tycker jag att du ska kolla in SATS också då. Med Brons-kort tror jag man kan träna på båda anläggningarna i Vällingby. Skaffar du Silver-kortet kan du ju också träna på andra anläggningar, t ex i Alvik (SATS Bromma) som ju är något närmare där du bor ifall du vill träna på kväll/helg.

z_bumbi
2008-06-30, 20:49
Berätta gärna mer vilket typ av utbud det finns där? Läste att det kanske fanns simhal där också?

Flak, tyngdlyftning, styrkelyft dvs ett gym.

LadyInsane
2008-06-30, 20:54
eller fitness24seven anläggningen på vegagatan i sumpan

Stort? Fria vikter? Mycket folk?

DON'T DO IT!

Har kort där. Hemskt...folk kör cirkelträning, upptar alla maskiner/stänger, det spelas RnB...

Edit: Varenda gång jag markar kommer någon fram och poängterar att det låter "lite väl mycket"...:(

Floddan
2008-06-30, 21:12
DON'T DO IT!

Har kort där. Hemskt...folk kör cirkelträning, upptar alla maskiner/stänger, det spelas RnB...

Edit: Varenda gång jag markar kommer någon fram och poängterar att det låter "lite väl mycket"...:(


Blir du inte glad när dom säger att du lyfter mycket?

Deceiver85
2008-06-30, 21:19
Blir du inte glad när dom säger att du lyfter mycket?

Det är mer på att dem gnäller på "oljudet". Jag har också tränat, och mår man inte psykiskt dåligt efter några pass där så har man ett psyke av stål!

Spader
2008-06-30, 22:52
Okej, är det stort där? Flera platser för fri stång?

det är 1200 kvm, finns bara ett powerrack. om du vill träna på ett ställe med i princip bara fria vikter så är det stk som gäller, i sundbyberg vill säga, finns nog flera gym i sthlm som har liknande utbud.

sleep is the enemy
2008-07-01, 08:06
Om det är så att du jobbar i Vällingby och vill träna nära jobbet så tycker jag att du ska kolla in SATS också då. Med Brons-kort tror jag man kan träna på båda anläggningarna i Vällingby. Skaffar du Silver-kortet kan du ju också träna på andra anläggningar, t ex i Alvik (SATS Bromma) som ju är något närmare där du bor ifall du vill träna på kväll/helg.

Okej, tror inte jag är så förtjust i SATS egentligen. Men jag kanske borde ge det en chans. Semestern börjar nästa vecka så då tänkte jag ta tag i det här och kolla upp lite olika gym!

sleep is the enemy
2008-07-01, 08:10
Flak, tyngdlyftning, styrkelyft dvs ett gym.

Simhall? Vilket märke på maskiner? (för det finns väl nåra maskiner?)

sleep is the enemy
2008-07-01, 08:14
DON'T DO IT!

Har kort där. Hemskt...folk kör cirkelträning, upptar alla maskiner/stänger, det spelas RnB...

Edit: Varenda gång jag markar kommer någon fram och poängterar att det låter "lite väl mycket"...:(

Ajdå, de låter trist! Dom verkar ju annars billiga, och har trevliga öppettider.Angående musik är det ju alltid ett problem då folk (dom som bestämmer iaf) verkar sakna någon som helst smak på gym.

Ett fint minne är dock när dom plösligt började spela "Training Montage" På WC Horsngatan. Jag stod på toaletten och blev helt till mig kan jag lova!

Per B
2008-07-01, 08:38
Okej, tror inte jag är så förtjust i SATS egentligen.
Förutfattade meningar kanske? :smash:

Det som ju är SATS största fördel är ju att de har så många anläggningar, framförallt i Stockholm. Jag har Silver-kort så att jag kan träna på alla, men håller fn endast till på Vällingby C eftersom det är precis vid jobbet. Under semestern ska jag nog ta mig för att utforska några av anläggningarna inne i stan.

sleep is the enemy
2008-07-01, 08:53
Förutfattade meningar kanske? :smash:

Det som ju är SATS största fördel är ju att de har så många anläggningar, framförallt i Stockholm. Jag har Silver-kort så att jag kan träna på alla, men håller fn endast till på Vällingby C eftersom det är precis vid jobbet. Under semestern ska jag nog ta mig för att utforska några av anläggningarna inne i stan.

Förutfattade meningar? Absolut! :)

Jag har själv haft ett WC kort förut där man kunde träna på alla deras anläggningar. Men jag tror inte jag utnyttjade det en enda gång. Jo, en gång skulle jag testa ett annat gym. Men det sög så jag fick byta om igen och åka tillbaks till det gamla hederliga :)

Spader
2008-07-01, 11:00
Simhall? Vilket märke på maskiner? (för det finns väl nåra maskiner?)

det finns en simhall 50 m ifrån gymmet, men det ingår inte inträde till den i ditt gymkort.

sleep is the enemy
2008-07-01, 11:55
det finns en simhall 50 m ifrån gymmet, men det ingår inte inträde till den i ditt gymkort.

Tack! Har du nån uppgift på vad medlemskort kostar på STK?

Yankeee
2008-07-01, 13:52
Tack! Har du nån uppgift på vad medlemskort kostar på STK?

Det kostar 2400 per helår, men det nuförtiden att köpa när som helst på året för en billigare penning. Finns en lista i receptionen där det står vad det kostar.

Ang. din fråga om maskiner, det finns ett fåtal maskiner i dugligt skick.
Benspark, lårcurl, benpress, latsdrag, smith, två cable cross, sittande rodd. Det är typ det. Är det maskiner som är viktigast är det helt fel ställe att träna på.

sleep is the enemy
2008-07-01, 14:22
Det kostar 2400 per helår, men det nuförtiden att köpa när som helst på året för en billigare penning. Finns en lista i receptionen där det står vad det kostar.

Ang. din fråga om maskiner, det finns ett fåtal maskiner i dugligt skick.
Benspark, lårcurl, benpress, latsdrag, smith, två cable cross, sittande rodd. Det är typ det. Är det maskiner som är viktigast är det helt fel ställe att träna på.

Tack! Det är inte det viktigaste nej, men en cc och latsdrag t.ex. behövs ju titt som tätt.

Åse Columbus
2008-07-01, 14:52
Stort? Fria vikter? Mycket folk?

Lagom stort...öppet 24 timmar om dygnet...fria vikter...inte för mycket folk....gå in o kolla....det bästa är ju priset...199/mån

mojoo
2009-10-03, 11:04
buump! Hur är de på åkeshov gym? Är de mycket folk runt 4 halv 5 tiden på eftermiddagen? bor i Bromma området men vet inte var jag ska börja träna..

Swisskniven
2009-10-03, 17:33
buump! Hur är de på åkeshov gym? Är de mycket folk runt 4 halv 5 tiden på eftermiddagen? bor i Bromma området men vet inte var jag ska börja träna..

Tänker du på simhallen i Åkeshov? Gillar du fria vikter och lite jävlar-anamma finns det nog bättre alternativ. De kan ha mycket keffa öppettider också. På sommaren blir man tvungen att dra ut till Vällingby för att hallarna turas om att ha öppet. En bekant fick tillsägelse för att han svettades för mycket under en högrepsrunda. Mina reservationer kanske är daterade, det var några år sen jag hade med Åkeshov att göra.

Jag skulle rekommendera mitt gym men nu har jag märkt att man måste vänta på böjställningen medan de tatuerade, hårstajlade kroppsbyggarna bicepscurlar. Jupp, letar efter ett ställe med lite mer klass. Tips välkomna.

Jag har provtränat på SATS i Alvik, det verkar rätt ok men lite dyrt i för min smak. De har hantlar och två fria stänger med ett golv som man kan dumpa stången på ifall det känns tungt. Verkar mest vara kontorsträning där så ingen större trängsel kring de fria vikterna. Men jag har inte varit där under rusningstid.

Fjäderfrans
2009-10-05, 16:51
buump! Hur är de på åkeshov gym? Är de mycket folk runt 4 halv 5 tiden på eftermiddagen? bor i Bromma området men vet inte var jag ska börja träna..

Det är väldigt väldigt trångt vid fria vikterna. Det finns inte heller några fria stänger eller en vanlig bänk utan en smith och två EZ-stångar.

Eftersom Vällingby bygger om och är stängd till den 25 är det proppfullt i Åkeshov och att det är så trångt gör inte saken bättre.

Mvh

mojoo
2009-10-05, 20:03
Tänker du på simhallen i Åkeshov? Gillar du fria vikter och lite jävlar-anamma finns det nog bättre alternativ. De kan ha mycket keffa öppettider också. På sommaren blir man tvungen att dra ut till Vällingby för att hallarna turas om att ha öppet. En bekant fick tillsägelse för att han svettades för mycket under en högrepsrunda. Mina reservationer kanske är daterade, det var några år sen jag hade med Åkeshov att göra.

Jag skulle rekommendera mitt gym men nu har jag märkt att man måste vänta på böjställningen medan de tatuerade, hårstajlade kroppsbyggarna bicepscurlar. Jupp, letar efter ett ställe med lite mer klass. Tips välkomna.

Jag har provtränat på SATS i Alvik, det verkar rätt ok men lite dyrt i för min smak. De har hantlar och två fria stänger med ett golv som man kan dumpa stången på ifall det känns tungt. Verkar mest vara kontorsträning där så ingen större trängsel kring de fria vikterna. Men jag har inte varit där under rusningstid.

Ja de fanns ingen scott curl. Och ignen riktig bänkpress? och litet som fan. Nej till de. Funttar på SATS bromma eller träningscenter bromma. Men de är ju rätt mycket dyrare än åkeshov.

xodd
2012-01-17, 17:26
Bumpbump...

Någon som har koll på SATS Alvik, Vällingby Parken, Vällingby C, Sundbyberg eller World Class Sundbyberg? Övriga rekommendationer omkring Bromma?

Är ute efter ett gym med böjrack, möjlighet till mark etc där man slipper stå o vänta i 30 minuter för dom har bara en av varje, gärna mycket fria vikter.

deadich
2012-01-17, 18:36
Om du har möjlighet dra dit konstiga tider så är det sällan mycket folk. Gym kan jag inte tipsa om

EDIT bumpad tråd så värdelöst inlägg, men kanske kan hjälpa någon i framtiden som inte kan tänka själv.

wird
2012-03-14, 18:01
BUMP! Refererar till rubriken på denna tråd, behöver hjälp att hitta ett gym i Stockholm.

-Det måste ligga nära (helst gångavstånd) "Rica Hotel Kungsgatan", Kungsgatan 47.
-Det måste även vara vänligt för fria vikter, SL-träning.

Hälsningar en Kirunabo som ska till storstan!

BlötSnö
2012-04-15, 21:47
Men en till bump då, på vinst och förlust.

Ska förmodligen flytta tillbaka till Bromma om en inte allt för avlägsen framtid.

har varit och tittat på både Sats och World Class i Alvik. Sats hade för lite fria vikter och World Class kändes lite slitet och plockepinningt.
Tänkte rulla ut mot Vällingby och titta hur det ser ut där.
Fitness 24/7 är inte heller intressant, då det brukar vara ganska snålt med utrustning och fria vikter där också.

Bil finns, så transportsträckor är inget större problem, om det inte handlar om 2 mil genom tätbebyggt område.

Knatcharn
2012-04-16, 10:07
DON'T DO IT!

Har kort där. Hemskt...folk kör cirkelträning, upptar alla maskiner/stänger, det spelas RnB...

Edit: Varenda gång jag markar kommer någon fram och poängterar att det låter "lite väl mycket"...:(

Tränade också där förut.. Inte värt de låga priserna.