handdator

Visa fullständig version : Kolo's värsta gym!


Pejij
2008-06-30, 15:09
Tja!

Nu är det dags att kora kolo's värsta gym. Upp med bilder på just DITT gym's svaga sidor och brister.

Tanken med tråden är egentligen att jag ska kunna acceptera mitt gym igen. För ju mer jag tränar där desto mer nackdelar ser jag. Jag undrar om det ligger på topplistan över de värsta, eller om jag bara inbillar mig?

Jag börjar då!

Tränar i Arjeplog, på kommunens gym.
Här har vi bandet som man kan köra t.ex. triceps-pulldowns med. Mycket fint...
Kan även lägga till att cable-ställningen inte är ställbar(dvs, det finns två lägen, nere och uppe), och gnisslar som fan. Dessutom finns det endast 45 kg vikt på varje sida, så vid t.ex. tricepspulldowns får man fästa viktskivor på den för att det ska vara nog.
http://img110.imageshack.us/img110/7237/dsc00421hx9.jpg

Ett par hantlar - lagade med silvertejp
http://img296.imageshack.us/img296/9162/dsc00419pg5.jpg

Viktskiva (Heter det så?)
http://img206.imageshack.us/img206/6986/dsc00424jx1.jpg

Musikanläggningen
http://img511.imageshack.us/img511/9321/dsc00420fv7.jpg

Dessutom är det alldeles för lite vikter i de flesta maskiner, man får hänga på vikter utöver det som finns.

Thats all for me. Nu vill jag se VÄRRE exemplar, så jag inte behöver skämmas!

*gah!*

Chrillee
2008-06-30, 15:13
Vaddåå...det ska ju vara hardcore rocky mentalitet över det! Helst med en spott/blod och svett hink brevid marklyft-området!

Pejij
2008-06-30, 15:15
Vaddåå...det ska ju vara hardcore rocky mentalitet över det! Helst med en spott/blod och svett hink brevid marklyft-området!

Tycker nästan att det gymmet lever upp till de kraven (utom spott/blod och svetthinken såklart) Men man får lite känslan av att man sitter i samma fjällstuga som rocky en gång tränade i...

Nåja, tanken var ju att jag ville se VÄRRE gym, så ut och fota nu alla som känner sig träffade. :D

LadyInsane
2008-06-30, 15:16
Ett kommunalt gym med hantlar lagade med silvertejp..?

Pejij
2008-06-30, 15:17
Ett kommunalt gym med hantlar lagade med silvertejp..?

mhm... fattar du hur illa det är?

LadyInsane
2008-06-30, 15:22
mhm... fattar du hur illa det är?

Ja, det kan ju knappast vara bra. HUr dåliga är dem? Kan vikskivorna åka av när man använder dem?

Pejij
2008-06-30, 15:22
Ja, det kan ju knappast vara bra. HUr dåliga är dem? Kan vikskivorna åka av när man använder dem?

Inte nu längre, silvertejpen sitter ju ivägen! :D

elArne
2008-06-30, 15:30
Arjeplogs gym! vilka fina minnen!
Jag jobbar i bilindustrin så jag har varit där uppe två vintrar när vi har våra vintertester på Hornavans is.
Blir ett kärt återseende till vintern!

Pejij
2008-06-30, 15:34
Arjeplogs gym! vilka fina minnen!
Jag jobbar i bilindustrin så jag har varit där uppe två vintrar när vi har våra vintertester på Hornavans is.
Blir ett kärt återseende till vintern!

Jaså? Vilket företag arbetar du för?

Spader
2008-06-30, 15:47
hahaha den där viktskivan får mig att tänka på en polare som berättade att på hans pappas jobbs gym så var det en 15kg skiva som det fattades en tredjedel av. :laugh:

Pejij
2008-06-30, 15:50
Måste ändå säga att min personliga favorit är de ihoptejpade hantlarna. *rolleyes*

Animalistic
2008-06-30, 15:57
fan va illa!

Pejij
2008-06-30, 16:00
Kom igen nu! Någon måste väl träna på ett värre ställe?


....eller?... :cryout:

Nilsjohan
2008-06-30, 16:02
så illa var det inte ens på KAK (kungsängen) i slutet av 80-talet

Pejij
2008-06-30, 16:06
så illa var det inte ens på KAK (kungsängen) i slutet av 80-talet

Jag lovar, detta gymmet är inte uppdaterat särskilt mycket sedan 80-talet. Utom möjligen dynorna på bänkarna som dom bytt överdrag på...

Nicke Biff
2008-06-30, 16:15
:) Tja!

Nu är det dags att kora kolo's värsta gym. Upp med bilder på just DITT gym's svaga sidor och brister.

Tanken med tråden är egentligen att jag ska kunna acceptera mitt gym igen.

Thats all for me. Nu vill jag se VÄRRE exemplar, så jag inte behöver skämmas!

*gah!*

Jag e ledsen... vet inte om det kan bli värre...........:cryout:
jag kör nog faktiskt hellre bildäcks-bänk i mitt garage mitt i vintern :)

iVLTj0oQHKw

Pejij
2008-06-30, 16:18
:)

Jag e ledsen... vet inte om det kan bli värre...........:cryout:
jag kör nog faktiskt hellre bildäcks-bänk i mitt garage mitt i vintern :)

Tack för den nya livslusten du just gav mig (NOT *cry* )

jaosef
2008-06-30, 16:25
Jag har använt detta gym under hela min träningstid (ca 7 månader) och jag kan inget annat än att bekräfta det pejij säger. Gymmet är INTE fint! Dock har jag planerat att skicka in ett förslag till kommunen om detta. Ingen i kommun-ledningen har väll vågat sig ner till den där råtthålan till gym på 20 år...

Pejij
2008-06-30, 16:26
Jag har använt detta gym under hela min träningstid (ca 7 månader) och jag kan inget annat än att bekräfta det pejij säger. Gymmet är INTE fint! Dock har jag planerat att skicka in ett förslag till kommunen om detta. Ingen i kommun-ledningen har väll vågat sig ner till den där råtthålan till gym på 20 år...

+1

Spader
2008-06-30, 16:26
Tack för den nya livslusten du just gav mig (NOT *cry* )



se det från den ljusa sidan, ingen skulle märka något om du pajade nåt.

Jorgen
2008-06-30, 16:30
Jag förstår inte. Går det inte att träna där eller?
Att det fattas lite gummi på en viktskiva, att repet man kör pushdown med inte är snyggt (OMG!), att det inte finns en bra stereo osv, det spelar liksom ingen större roll för träningen. Musklerna blir inte större för att du tränar på ett gym med snygga hantlar. ;)

Och om det nu är så hemskt illa, byt gym.

jaosef
2008-06-30, 16:37
Jag förstår inte. Går det inte att träna där eller?
Att det fattas lite gummi på en viktskiva, att repet man kör pushdown med inte är snyggt (OMG!), att det inte finns en bra stereo osv, det spelar liksom ingen större roll för träningen. Musklerna blir inte större för att du tränar på ett gym med snygga hantlar. ;)

Och om det nu är så hemskt illa, byt gym.

Sant MEN - de faktum att dom inte har nog med vikter i maskinerna är ju faktiskt ett problem. Sen om en biff skulle hitta ner till detta gym så skulle han inte kunna göra särskilt mycket. Iaf inte benpress och de mest "heavy-övningarna"

Dessutom så är det svårt att byta gym... finns liksom bara ett, och närmaste gym ligger 10 mil härifrån.

Pejij
2008-06-30, 16:38
Jag förstår inte. Går det inte att träna där eller?
Att det fattas lite gummi på en viktskiva, att repet man kör pushdown med inte är snyggt (OMG!), att det inte finns en bra stereo osv, det spelar liksom ingen större roll för träningen. Musklerna blir inte större för att du tränar på ett gym med snygga hantlar. ;)

Och om det nu är så hemskt illa, byt gym.

Självklart GÅR det ju att träna där, annars skulle jag ju inte fördriva alla de timmar som jag gör i detta gymmet. Men det är svårt med motivationen ibland när kablarna i Cable-crossen ständigt hoppar ur läge och man måste springa fram och tillbaka och hämta vikter för att kunna göra pushdowns.

Tro mig, skulle det finnas fler gym inom kommunen skulle jag redan bytt. Men närmaste gymmet ligger 9 mil härifrån om man nu inte tycker att detta gymmet duger, och det känns som lite överkurs att köra dit varje dag efter skolan...

jaosef
2008-06-30, 16:39
Självklart GÅR det ju att träna där, annars skulle jag ju inte fördriva alla de timmar som jag gör i detta gymmet. Men det är svårt med motivationen ibland när kablarna i Cable-crossen ständigt hoppar ur läge och man måste springa fram och tillbaka och hämta vikter för att kunna göra pushdowns.

Tro mig, skulle det finnas fler gym inom kommunen skulle jag redan bytt. Men närmaste gymmet ligger 9 mil härifrån om man nu inte tycker att detta gymmet duger, och det känns som lite överkurs att köra dit varje dag efter skolan...

+1

Jorgen
2008-06-30, 16:45
Sant MEN - de faktum att dom inte har nog med vikter i maskinerna är ju faktiskt ett problem. Sen om en biff skulle hitta ner till detta gym så skulle han inte kunna göra särskilt mycket. Iaf inte benpress och de mest "heavy-övningarna"

Dessutom så är det svårt att byta gym... finns liksom bara ett, och närmaste gym ligger 10 mil härifrån.

Men det är inget stort problem direkt. Att bära vikter är träning det också.
Ni hänger upp er på smågrejor. Anpassa träningen efter förutsättningarna.

Självklart GÅR det ju att träna där, annars skulle jag ju inte fördriva alla de timmar som jag gör i detta gymmet. Men det är svårt med motivationen ibland när kablarna i Cable-crossen ständigt hoppar ur läge och man måste springa fram och tillbaka och hämta vikter för att kunna göra pushdowns.

Tro mig, skulle det finnas fler gym inom kommunen skulle jag redan bytt. Men närmaste gymmet ligger 9 mil härifrån om man nu inte tycker att detta gymmet duger, och det känns som lite överkurs att köra dit varje dag efter skolan...
Blir det svårt med motivationen för att kablarna hoppar ur läge när du kör i cable-crossen så kan du inte vara så motiverad till att träna överhuvudtaget. Som sagt, att behöva bära lite vikter är inget stort problem. Se det som träning.

Bygg ett hemmagym då. Eller rusta upp det gymmet du tränar på nu. Båda sakerna löser ditt problem. Använd fantasin.

Kuriosa: Innan vi bytte benpress (adertonhundrafrösihjäl) så laddades den full med vikter och en person satt uppe på släden när man körde benpress. Det funkade.

Pejij
2008-06-30, 16:48
Men det är inget stort problem direkt. Att bära vikter är träning det också.
Ni hänger upp er på smågrejor. Anpassa träningen efter förutsättningarna.


Blir det svårt med motivationen för att kablarna hoppar ur läge när du kör i cable-crossen så kan du inte vara så motiverad till att träna överhuvudtaget. Som sagt, att behöva bära lite vikter är inget stort problem. Se det som träning.

Bygg ett hemmagym då. Eller rusta upp det gymmet du tränar på nu. Båda sakerna löser ditt problem. Använd fantasin.

Kuriosa: Innan vi bytte benpress (adertonhundrafrösihjäl) så laddades den full med vikter och en person satt uppe på släden när man körde benpress. Det funkade.

Jag har fortfarande motivation kvar att träna, och kommer att göra så vare sig kommunen rustar upp gymmet eller inte, men det är inte detta tråden handlar om. Jag vill inte låta som en tjatig liten kärring med för mycket fritid, utan jag vill se bilder på de andra skräckexemplen som måste finnas runt om i sverige. ;)

Fram med kamerorna nu allihopa! :D

spange
2008-06-30, 17:07
att ett gym ser jävligt skabbigt ut gör inte mig något, men hantlar lagade med silvertape, vafan - det är ju en säkerhetsrisk.
hoppas att inga större hantlar ser ut sådär med:S

Pejij
2008-06-30, 17:58
att ett gym ser jävligt skabbigt ut gör inte mig något, men hantlar lagade med silvertape, vafan - det är ju en säkerhetsrisk.
hoppas att inga större hantlar ser ut sådär med:S

Nej, de flesta andra hantlarna är hela.

Pejij
2008-06-30, 18:13
Om man nu vill se någon fördel med detta gym så skulle det nog vara att ett terminskort kostar 380:- :D

jaosef
2008-06-30, 18:55
Om man nu vill se någon fördel med detta gym så skulle det nog vara att ett terminskort kostar 380:- :D

Fast du bör nog ta med att detta endast gäller studenter. Ett årskort kostar över 2000 kr, det är det enda jag vet. Men det är ju inte så dyrt det heller.
Men om man jämför pris med skick på gym så är det inte ok enligt mig

/Jaosef

Pejij
2008-06-30, 18:56
Fast du bör nog ta med att detta endast gäller studenter. Ett årskort kostar över 2000 kr, det är det enda jag vet. Men det är ju inte så dyrt det heller.
Men om man jämför pris med skick på gym så är det inte ok enligt mig

/Jaosef

Sant...

Exdiaq
2008-06-30, 19:26
Första gymmet jag tränade på var en lada. Rummet som gymmet fanns i var väl 7x7m stort och verkligen packat med olika sorters redskap varav många var hemmamodifierade för att de inte skulle slå i taket. Där var 1 bänkpress, 1 smith, 1 cable cross, ett par benmaskiner och hantlar.

Det luktade nästan alltid hästskit (man var tvungen att gå förbi stallboxar för att komma in till gymmet), utanför fanns det två helt fuckade dobermans (de kom farande mot en när man gick in på gården, skällades och rätt förbannade). Grannen var en gammal dansk surgubbe som ofta gnällde för att man spelade musik i gymmet så sent som klockan 4 en lördag. Där var skitigt året om, på vintern var det svinkallt och på sommaren var det säkert 45grader i en uppe på loftet. Det kostade 1200:- om året att träna där.

Ändå trivdes jag grymt mycket där och kunde träna det jag ville om jag var påhittig. Det var förresten Robin Ravns (för er som vet vem det är) hemmagym.

Pejij
2008-06-30, 19:37
Första gymmet jag tränade på var en lada. Rummet som gymmet fanns i var väl 7x7m stort och verkligen packat med olika sorters redskap varav många var hemmamodifierade för att de inte skulle slå i taket. Där var 1 bänkpress, 1 smith, 1 cable cross, ett par benmaskiner och hantlar.

Det luktade nästan alltid hästskit (man var tvungen att gå förbi stallboxar för att komma in till gymmet), utanför fanns det två helt fuckade dobermans (de kom farande mot en när man gick in på gården, skällades och rätt förbannade). Grannen var en gammal dansk surgubbe som ofta gnällde för att man spelade musik i gymmet så sent som klockan 4 en lördag. Där var skitigt året om, på vintern var det svinkallt och på sommaren var det säkert 45grader i en uppe på loftet. Det kostade 1200:- om året att träna där.

Ändå trivdes jag grymt mycket där och kunde träna det jag ville om jag var påhittig. Det var förresten Robin Ravns (för er som vet vem det är) hemmagym.

Har du bilder? :D

dooh
2008-06-30, 19:46
Jag har ett väldigt fint gym... Alltså fint. pluttinuttigt.

*ca 100kg sammanlagt i viktskivor, varav 20 av dem är under 2.5kg
*Ingen bänkställning inget powerrack
* EN stång, 7.5kg... (och en bodypumpstång)
*Silverhantlar, ett par 12.5kg och ett par25kg. slut på hantlar
Men det är fräscht.

och ja just det, det är ett tjejgym, kanske därför. Tjejer kan tydligen inte köra varken tung bänk eller knäböj. Tänkte inte på det när jag köpte kort att jag kanske skulle vilja ta lite tyngre vikter... Men ska snart flytta så då jäklar i det:D

Pejij
2008-06-30, 20:00
Bra, nu ligger arjeplogs gym alltså 3:a på listan "Kolo's värsta gym". Keep them coming! Jag blir bara gladare och gladare :D

coxie
2008-06-30, 21:00
Fan vilket underbart gym, älskar när det är skabbiga och välanvända Rocky prylar.

JockeKillen
2008-07-01, 01:54
har varit nära att bli träffad av fallande viktskivor när jag kört liggande tricepsextensioner pga att låsen på mitt gym förut valde att släppa lite då och då.

Pejij
2008-07-01, 15:06
Jag vill ju ha bilder på värre gym, kom igen nu! :D

Herr Oberst
2008-07-01, 15:15
Jag lovar, detta gymmet är inte uppdaterat särskilt mycket sedan 80-talet.

Mitt gym har inte blivit renoverat 1935 då byggnaden byggdes. Mögel ÖVERALLT. Inte ens en pundare hade kommit på tanken att duscha i duscharna där. Men själva gymmet är nice, riktigt hardcore och schyssta prylar.

Pejij
2008-07-01, 15:41
Mitt gym har inte blivit renoverat 1935 då byggnaden byggdes. Mögel ÖVERALLT. Inte ens en pundare hade kommit på tanken att duscha i duscharna där. Men själva gymmet är nice, riktigt hardcore och schyssta prylar.

Låter inte särskilt hälsosamt? *spy*

sleep is the enemy
2008-07-01, 15:50
:)

Jag e ledsen... vet inte om det kan bli värre...........:cryout:
jag kör nog faktiskt hellre bildäcks-bänk i mitt garage mitt i vintern :)

iVLTj0oQHKw

Kör du bildäcksbänk ensam utan tumlås?! MY GÖÖD!

joriice
2008-07-01, 18:05
Mitt gym är litet, men inte dålig kvalité på grejjorna.

lejonet
2008-07-01, 18:12
Va klagar ni över? Ni har fasta hantlar och en hel del annan lyx, ni har ju till och med en stor lokal att träna i. Gymmet i mina hemtrakter består bara av ett litet rum med ett fåtal prylar och en hel del av prylarna är sönder. Men som jorgen sa med lite fantasi så kan man bygga ihop det mesta.

Pejij
2008-07-01, 18:13
Va klagar ni över? Ni har fasta hantlar och en hel del annan lyx, ni har ju till och med en stor lokal att träna i. Gymmet i mina hemtrakter består bara av ett litet rum med ett fåtal prylar och en hel del av prylarna är sönder. Men som jorgen sa med lite fantasi så kan man bygga ihop det mesta.

Upp med bilder då! Det är ju det tråden är till för :D

lejonet
2008-07-01, 18:26
Vi får se om jag orkar knäppa några.. men jag kan ta och räkna upp några prylar.

Utrustning på gymmet:
*scottcurl grej (tror det heter så)
*bänkpress (billig modell, med uppfällbart ryggstöd. ryggstödet är inte stabilt när man bänkar utan det vikar lite. dessutom har nedre delen av bänken gått sönder.)
*benspark som man satte fast i bänken. (den är sönder. pinnen som ska hålla kvar vikterna gick av när jag körde....)
*två "riktiga" 20kg skivstänger (varav en böjd. vet ej om den ska vara så men men.)
*En halv kabelmaskin (ena sidan är sönder. hjulet där nere lossnade)
*hypersträck (stödet för bålen är sönder.)
*Knäböjs ställ
*vikter över 220kg (har inte räknat men det ska vara mer)
*latsdrags maskin (med en del hemmagjorda "förbättringar")
*några andra små stänger
*skruv hantlar med vikter upp till 20kg på vardera tror jag

Det var nog det mesta, utöver detta har vi dammråttor längsväggarna, alla dynor på maskinerna är sönderrivna, en del små hål i golvet osv..

Pejij
2008-07-01, 18:36
Vi får se om jag orkar knäppa några.. men jag kan ta och räkna upp några prylar.

Utrustning på gymmet:
*scottcurl grej (tror det heter så)
*bänkpress (billig modell, med uppfällbart ryggstöd. ryggstödet är inte stabilt när man bänkar utan det vikar lite. dessutom har nedre delen av bänken gått sönder.)
*benspark som man satte fast i bänken. (den är sönder. pinnen som ska hålla kvar vikterna gick av när jag körde....)
*två "riktiga" 20kg skivstänger (varav en böjd. vet ej om den ska vara så men men.)
*En halv kabelmaskin (ena sidan är sönder. hjulet där nere lossnade)
*hypersträck (stödet för bålen är sönder.)
*Knäböjs ställ
*vikter över 220kg (har inte räknat men det ska vara mer)
*latsdrags maskin (med en del hemmagjorda "förbättringar")
*några andra små stänger
*skruv hantlar med vikter upp till 20kg på vardera tror jag

Det var nog det mesta, utöver detta har vi dammråttor längsväggarna, alla dynor på maskinerna är sönderrivna, en del små hål i golvet osv..

M.a.o verkar de som jag ligger hästlängder bakom :D

NiXPhoenix
2008-07-01, 21:36
Men fan, jag visste inte ens att det fanns ett gym där i Arjeplog, var där två veckor i höstas och tog det som viloveckor. Vilket iofs också kan vara bra, var orolig att jag inte ens skulle hitta all mat jag ville ha men det var inga problem, era två mataffärer var ju någorlunda välsorterade. :D
Ligger gymmet i stora vita? skolbyggnaden?


Ta lite mer bilder så man får en riktig översikt av lokalen, ser ju inte så tokigt ut trots allt. Vita väggar t ex, ljust och fint. ;)

Men om helårskort för vuxna kostar 2000kr så tycker jag ni kan kräva en upprustning.

Pejij
2008-07-01, 23:50
Det var det fulaste gym jag sett. Jag tror absolut att gymmets utseende och utrustningsnivå påverkar träningen. Klart roligare att träna i ett nytt, modernt gym, med det senaste, än det där sunket i Arjeplog.

Hota kommunen med att skicka bilderna till pressen, de får fan skämmas för att kalla det där Arjeplogs kommunala gym.

Vi ska lägga ut en pärm i gymmet som folk ska få klaga i :D sedan sammanställa det och skicka in det till kommunen - då måste dom ju ta tag i skiten? *screwy*

HookersUnited
2008-07-02, 08:17
Kan även lägga till att cable-ställningen inte är ställbar(dvs, det finns två lägen, nere och uppe), och gnisslar som fan. Dessutom finns det endast 45 kg vikt på varje sida, så vid t.ex. tricepspulldowns får man fästa viktskivor på den för att det ska vara nog.
Latsdragsmagasinet är på 75 kg. Funkar utmärkt.

Musikanläggningen
http://img511.imageshack.us/img511/9321/dsc00420fv7.jpg

CD-spelaren vid sidan om funkade så sent som igår.

stiffieboy
2008-07-02, 09:06
Tja!

Nu är det dags att kora kolo's värsta gym. Upp med bilder på just DITT gym's svaga sidor och brister.

Tanken med tråden är egentligen att jag ska kunna acceptera mitt gym igen. För ju mer jag tränar där desto mer nackdelar ser jag. Jag undrar om det ligger på topplistan över de värsta, eller om jag bara inbillar mig?

Jag börjar då!

Tränar i Arjeplog, på kommunens gym.
Här har vi bandet som man kan köra t.ex. triceps-pulldowns med. Mycket fint...
Kan även lägga till att cable-ställningen inte är ställbar(dvs, det finns två lägen, nere och uppe), och gnisslar som fan. Dessutom finns det endast 45 kg vikt på varje sida, så vid t.ex. tricepspulldowns får man fästa viktskivor på den för att det ska vara nog.
http://img110.imageshack.us/img110/7237/dsc00421hx9.jpg

Ett par hantlar - lagade med silvertejp
http://img296.imageshack.us/img296/9162/dsc00419pg5.jpg

Viktskiva (Heter det så?)
http://img206.imageshack.us/img206/6986/dsc00424jx1.jpg

Musikanläggningen
http://img511.imageshack.us/img511/9321/dsc00420fv7.jpg

Dessutom är det alldeles för lite vikter i de flesta maskiner, man får hänga på vikter utöver det som finns.

Thats all for me. Nu vill jag se VÄRRE exemplar, så jag inte behöver skämmas!



du kör väl ändå på tyngre vikter än dom där ;)

friskis och svettis sthlm är sämst, alltid extremt överfulla gym!

Pejij
2008-07-02, 19:57
Latsdragsmagasinet är på 75 kg. Funkar utmärkt.


CD-spelaren vid sidan om funkade så sent som igår.

Kan hända. Men faktum kvarstår - för att vara Arjeplogs kommuns gym är det ju en skamfläck för kommunen?

Om du som jag tycker att det inte riktigt är i toppskick kan du väl passa på att skriva i pärmen vi lagt på cd-spelaren nästa gång du är där? :D

HookersUnited
2009-11-15, 16:15
Kan hända. Men faktum kvarstår - för att vara Arjeplogs kommuns gym är det ju en skamfläck för kommunen?
Tränade idag, och efter "uppdateringen" är jag beredd att erkänna det som en skamfläck.

snej
2009-11-15, 16:28
Ser det likadant ut än idag? Det borde ju fan stängas för allmän fara, tejpade vikter *screwy*

Orm
2009-11-15, 16:52
Nu är det omskrivna gymmet i Arjeplog uppdaterat med lite nya prylar.

För att göra en lång historia kort så för en som gillar fria vikter blev det sämre pga en smith som tar upp halva podiet samt bättre för att det dök upp lite fler viktskivor.

För en "maskinare" så försvann dragmaskinen (lats och sittande rodd) och den nya bröstpressen lär sabba nån oförsiktig stackares axlar (fast rörelsebana och fast ryggstöd). Den står dessutom alldeles för nära den nya kabelcrossen som i sin tur står för nära väggen.

För den konditionsinriktade finns det en crosstrainer numera, klart plus.

För den som ska städa blev det sämre för att två viktställ försvunnit (men vikterna finns kvar) med följd att nu får även en nitisk vikttillbakaställare som sidotecknad lämna viktskivor på golvet el lutande mot en vägg.

Bättre eller sämre beror som vanligt på ens egna preferenser.

Orm
2009-11-15, 16:53
Ser det likadant ut än idag? Det borde ju fan stängas för allmän fara, tejpade vikter *screwy*
Stoppen finns ju kvar, tejpen är bara där för att det ska skramla mindre när folk slänger hantlarna i golvet.

Orm
2009-11-15, 17:11
För en "maskinare" så försvann dragmaskinen (lats och sittande rodd) och den nya bröstpressen lär sabba nån oförsiktig stackares axlar (fast rörelsebana och fast ryggstöd). Den står dessutom alldeles för nära den nya kabelcrossen som i sin tur står för nära väggen.

Och den nya cc:n är förstås ett lyft i sig.