handdator

Visa fullständig version : Prostitution, vara eller icke vara?


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

Exdiaq
2008-06-30, 13:57
Det har funnits tidigare trådar som tar upp lite av det här, men de är ett par år gamla och saknar poll, så skapar en ny istället.

Det som ska snackas och röstas om är just prostitution, där två myndiga individer gör ett eget val att ha sex genom att den ena betalar för det. Så blanda inte in snack om trafficking eller utnyttjning av barn då det är en helt annan fråga.

Själv ser jag inget fel med det.

Detta gäller i Sverige alltså.

Muaytudd
2008-06-30, 13:58
Det har funnits tidigare trådar som tar upp lite av det här, men de är ett par år gamla och saknar poll, så skapar en ny istället.

Det som ska snackas och röstas om är just prostitution, där två myndiga individer gör ett eget val att ha sex genom att den ena betalar för det. Så blanda inte in snack om trafficking eller utnyttjning av barn då det är en helt annan fråga.

Själv ser jag inget fel med det.

I teorin helt ok. I praktiken oftast förtryck och tråkigheter inblandade.

Buken
2008-06-30, 13:58
Jag tycker att väljer man av egen vilja att protituera sig, klart som fan att man ska få göra det! Det är väl ett jobb som alla andra? Tjänster mot betalning.

Tricklev
2008-06-30, 13:59
Jag tycker att porr är trevligt.

Pejij
2008-06-30, 14:08
Jag tycker att porr är trevligt.

Hahah :laugh:

Nitrometan
2008-06-30, 14:10
Jag tycker att porr är trevligt.
Vad har porr med prostitution att göra?


Som sagts tidigare: i teorin OK, i praktiken tror jag inte att det kan funka.

Exdiaq
2008-06-30, 14:16
Som sagts tidigare: i teorin OK, i praktiken tror jag inte att det kan funka.



Varför?

Förbud brukar väl skapa en svart marknad där staten inte kan kontrollera att allt går rätt till. Är det tillåtet att både sälja och köpa sex kan mycket trafficking och utnyttjanden förhindras tror jag.

Muaytudd
2008-06-30, 14:19
Varför?

Förbud brukar väl skapa en svart marknad där staten inte kan kontrollera att allt går rätt till. Är det tillåtet att både sälja och köpa sex kan mycket trafficking och utnyttjanden förhindras tror jag.

Äsh, samma argument som för legaliserang av vissa droger.

men för att hålla oss kvar inom prostitutionen. Har du några konkreta fall där det fungerat bättre med legal prostitution? Jag har bott ett år i Thailand och spenderat 5 år ganska mycket i Danmark. Den inblicken jag fick inom prostitution var inte positiv.

Exdiaq
2008-06-30, 14:25
Har du några konkreta fall där det fungerat bättre med legal prostitution?



Nej, har inte satt mig in i det så pass mycket. Baserar det jag skriver på egna åsikter.

stevebc
2008-06-30, 14:33
Vad har porr med prostitution att göra?


Som sagts tidigare: i teorin OK, i praktiken tror jag inte att det kan funka.Man kan se porr som prostitution som filmas.

theoppositescollide
2008-06-30, 14:57
Äsh, samma argument som för legaliserang av vissa droger.


Det är ju för att det stämmer. Länder som avkriminaliserat droger, tex Schweiz har bara haft positiv respons.

Prostitution ska SJÄLVKLART vara lagligt.

Fatalist
2008-06-30, 15:13
Det är ju för att det stämmer. Länder som avkriminaliserat droger, tex Schweiz har bara haft positiv respons.

Prostitution ska SJÄLVKLART vara lagligt.

Det är faktiskt sant, och det är ett argument som jag tycker håller. Dock ställer jag mig inte bakom någon åsikt, varken om prostitution eller droger.

Mass-Tech
2008-06-30, 15:17
Varför?

Förbud brukar väl skapa en svart marknad där staten inte kan kontrollera att allt går rätt till. Är det tillåtet att både sälja och köpa sex kan mycket trafficking och utnyttjanden förhindras tror jag.

Tror jag inte. Kolla bara på Nevada och Las Vegas.

shut teh face
2008-06-30, 15:20
Jag tycker alla kvinnor ha bli tvingade att sälja sig till ett pris mellan 500-20.000 kr. På så sätt kan man ha sex med vem man vill, som kille alltså.

Muaytudd
2008-06-30, 15:24
Det är ju för att det stämmer. Länder som avkriminaliserat droger, tex Schweiz har bara haft positiv respons.

Prostitution ska SJÄLVKLART vara lagligt.


Det är därför det går så bra för Nederländerna?

pabb
2008-06-30, 15:26
Det är därför det går så bra för Nederländerna?

Menar du att det inte går bra för nederländerna? Vad tänker du då på? (för oss oinformerade)

theoppositescollide
2008-06-30, 15:39
Det är därför det går så bra för Nederländerna?

Nederländerna har inte legaliserat något. EU har gemensamma reglering mot cannabis, där även nederländerna räknas in. Dom har bara sett genom fingrarna i sina coffee shops under x antal år. Det är en rejäl skillnad på att legalisera eller avkriminalisera och ha lite luddiga regler.

Muaytudd
2008-06-30, 15:39
Menar du att det inte går bra för nederländerna? Vad tänker du då på? (för oss oinformerade)


Tja när jag var och festade där så blev jag bjuden på precis allt möjligt i varje hörn. När jag drällde runt när jag var yngre på gatorna i Malmö så händer verkligen inte samma sak (inte i samma extra utsträckning iaf.).

Att det man blir erbjuden allt från braj till Kokain/Amfetamin var tionde meter ser jag iaf. inte som ngt. positivt. Sen kan man kanske fråga sig om det hör ihop med deras liberala syn på droger. JAG tycker/tror det iaf.

Samma sak med Christiania i Kph. Det snackas så mycket att det bara är lätta droger hit och dit. Vet inte hur det är nu men innan så var ju hela Tecnosvängen från Skåne där och huserade regelbundet. I de kretsarna var det Braj, Syra/svamp, Amfetamin och LSD vardagsmat.

Att inte tro att "lite" kan skapa större problem tror jag är fel.

Oavsett om det är droger eller prostitution.

Jag vet inte om du har haft ngn. kompis till en kompis som kommit hem till er med ett sönderslaget ansikte bara för att hennes kund "flippa" eller om din polare legat i koma för en sil (han börja i sin barndom med braj) men det är inget kul när man ser det. Eller varför inte sett en tjej i de yngre tonåren injecerat i baksätet på en buss på en tecnofest ute i skogen. Det är inget kul.

Tomten
2008-06-30, 15:49
En rolig sak som man i regel inte tänker så ofta på, är väl. Vem är det egentligen som blir utnyttjad? Den prostituerade som säljer tjänsten, eller den som köper den prostituerades tjänster? Debatten i media är väl ganska enkelspårig och att det alltid är den prostituerade som är förloraren. Fast jag tror inte riktigt det är så enkelt. Jag kan tänka mig att många sexköpare inte riktigt har kontroll över sina handlingar, precis som drog eller alkoholmissbrukare

. Är man helt klart i huvudet så begår man ju inte direkt en handling som man vet är olaglig, speciellt inte när det också kostar en massa pengar och medför förmodligen i större utsträckning än sex med en partner att man råkar ut för könssjukdomar och andra otrevligheter.

Hur som helst, det jag ville påpeka är bara att sexualdriften hos människan är stark och att det på många sätt kan jämföras med andra beroende. Om man läser på ämnet så finns det de som påstår att sexuellt beroende är många gånger starkare än beroende av alkohol eller andra droger.
Fast om det finns någon sanning i det vågar jag inte säga.

Exdiaq
2008-06-30, 15:50
Tror jag inte. Kolla bara på Nevada och Las Vegas.



Kollade vad det står på Wiki, här är några lösryckta citat:


Nevada is one of only two U.S. states that allow some legal prostitution; in most of its counties, brothels are legalized and heavily regulated

Licensed prostitutes must be at least 21 years old, except in Storey County and Lyon County (where the minimum age is 18).

Nevada law requires that registered brothel prostitutes be checked weekly for several sexually transmitted diseases, and monthly for HIV; furthermore, condoms are mandatory for all oral sex and sexual intercourse. Brothel owners may be held liable if customers become infected with HIV after a prostitute has tested positive for the virus.

Nevada has laws against engaging in prostitution outside of licensed brothels, against encouraging others to become prostitutes, and against living off the proceeds of a prostitute.


Det enda som kan vara lite negativt som jag kan hitta är:

Brothel prostitutes work as independent contractors and thus do not receive any unemployment, retirement or health benefits.

pabb
2008-06-30, 15:57
När jag var på en strippklubb i USA, en ganska sunkig sådan, så var den i princip full med ensamma medelålders män som jag på utseendet skulle klassa som "losers", förmodligen halvalkoliserade dessutom, som bara satt och hällde pengar över tjejerna. Det var ingen tvekan om vem som "utnyttjade" vem där. Nu gäller det ju inte prostitution iofs, bara en liten observation.

stevebc
2008-06-30, 16:03
Nu när jag tänker efter, hur kan det vara lagligt att spela in porrfilm medan prostitution är olagligt? Då kan ju varenda torsk ta med sig en mobilkamera och hävda att det sker porrfilmsinspelning.

Mass-Tech
2008-06-30, 16:04
Kollade vad det står på Wiki, här är några lösryckta citat:

Det enda som kan vara lite negativt som jag kan hitta är:

Min poäng är att det trots finns lagliga och "bra" bordeller så tjänar maffian otroligt stora pengar på prostituation.

Mass-Tech
2008-06-30, 16:07
Nu när jag tänker efter, hur kan det vara lagligt att spela in porrfilm medan prostitution är olagligt? Då kan ju varenda torsk ta med sig en mobilkamera och hävda att det sker porrfilmsinspelning.

Man måste ha licens för att göra porr i usa.
Men det finns många stjärnor som s.k "horar" sig.

pabb
2008-06-30, 16:16
Min poäng är att det trots finns lagliga och "bra" bordeller så tjänar maffian otroligt stora pengar på prostituation.

Det skulle ju kunna vara för att det är olagligt att driva bordeller, vilket gör att det bara är dom som är villiga att bryta mot lagen för att göra vinst kommer göra det, och görs det under organiserade former kallas det för "maffia", dvs det går inte att driva organiserade bordeller utan att klassas som maffia.

JonasTL
2008-06-30, 16:22
Jag satte dit en torsk som köpte sex i asien när han var på tjänsteuppdrag. Lyckades få tag på hans chef här och skvallrade. Det kändes sååå tillfredställande, han har mist alla förtroendeuppdrag. =DDDDDD

Exdiaq
2008-06-30, 16:27
Min poäng är att det trots finns lagliga och "bra" bordeller så tjänar maffian otroligt stora pengar på prostituation.


Det skulle dom förmodligen ändå göra även om de är olagligt, de är ju inte precis ovilliga att bryta mot lagen för att tjäna pengar.

fat_joe
2008-06-30, 16:35
Jag satte dit en torsk som köpte sex i asien när han var på tjänsteuppdrag. Lyckades få tag på hans chef här och skvallrade. Det kändes sååå tillfredställande, han har mist alla förtroendeuppdrag. =DDDDDD

Tja skadeglädjen sägs ju vara den enda sanna glädjen, annars har jag lite svårt att se vars den stora tillfredställelsen ligger? Förutsatt att sexköpet inte påverkade hans arbete i övrigt då.

JonasTL
2008-06-30, 16:40
Tja skadeglädjen sägs ju vara den enda sanna glädjen, annars har jag lite svårt att se vars den stora tillfredställelsen ligger? Förutsatt att sexköpet inte påverkade hans arbete i övrigt då.

Tja, om han vill åka till asien och köpa sex igen måste han iaf bekosta resan och uppehället själv.

jaosef
2008-06-30, 16:41
Jag tycker att det är lite små-komiskt att det är fullt lagligt att sälja sex i sverige. Problemet för att denna tjänst ska gå igenom är väll att det är olagligt att köpa sex.
Så det är väll bara att sälja på.... :D

Tricklev
2008-06-30, 16:43
Jag tycker att det är lite små-komiskt att det är fullt lagligt att sälja sex i sverige. Problemet för att denna tjänst ska gå igenom är väll att det är olagligt att köpa sex.
Så det är väll bara att sälja på.... :D

Lagen är väll formad så för att inte sätta dom prostituerade i en alldeles för dålig sits att försvara sig rent rättsligt.

Pejij
2008-06-30, 16:43
Jag tycker att det är lite små-komiskt att det är fullt lagligt att sälja sex i sverige. Problemet för att denna tjänst ska gå igenom är väll att det är olagligt att köpa sex.
Så det är väll bara att sälja på.... :D

Detta är ju för att det faktiskt finns dom som inte har mat för dagen och är så illa tvungna att sälja sex för att få ihop några som helst pengar. Att då straffa dessa stackars satar istället för överklass-svinen som köper sex är ju bara dumt?

pabb
2008-06-30, 16:47
Detta är ju för att det faktiskt finns dom som inte har mat för dagen och är så illa tvungna att sälja sex för att få ihop några som helst pengar. Att då straffa dessa stackars satar istället för överklass-svinen som köper sex är ju bara dumt?

Jo, det är ju bara överklass-svin som nyttjar prostituerade, och om de nu förser de stackars prostituerade med pengar så att dom har mat för dagen, varför ska de straffas?

Muskelbyggaren
2008-06-30, 16:49
En rolig sak som man i regel inte tänker så ofta på, är väl. Vem är det egentligen som blir utnyttjad? Den prostituerade som säljer tjänsten, eller den som köper den prostituerades tjänster? Debatten i media är väl ganska enkelspårig och att det alltid är den prostituerade som är förloraren. Fast jag tror inte riktigt det är så enkelt. Jag kan tänka mig att många sexköpare inte riktigt har kontroll över sina handlingar, precis som drog eller alkoholmissbrukare
Men kom igen och håll dig till verkligheten. En massa tjejer som redan ligger på bristningsgränsen jobbar på en bordell dit män kommer för att sätta på dem medan de gör den mest icke-eländiga de kan uppbåda. Även om denna blekfeta man råkar mår dåligt över vad han gör och har svårt att inte tänka på barnen där hemma under aktens gång, är de problemen fullkomligt försvinnande mot dem hos den människa som ligger under och väntar på att han ska bli färdig så att hon får sina pengar och kan köpa knark för att orka med nästa idiot.

JonasTL
2008-06-30, 16:53
Denna brittiska dokumentär rekommenderar jag!


http://thepiratebay.org/tor/3939393/LRG_My_Boyfriend_The_Sex_Tourist_PART_1__C4__Briti sh_Documentary

Exdiaq
2008-06-30, 16:55
Detta är ju för att det faktiskt finns dom som inte har mat för dagen och är så illa tvungna att sälja sex för att få ihop några som helst pengar. Att då straffa dessa stackars satar istället för överklass-svinen som köper sex är ju bara dumt?


Det argumentet håller verkligen inte. Sverige har ett så pass bra skyddsnät att alla kan ha någonstans att bo och tak över huvudet. Enklare jobb som ger rätt bra betalt (butiksarbetare eller truckförare exempelvis) är relativt lätt att skaffa. Ingen är tvungen att sälja sex för att överleva här i Sverige.

Anledningen till att de säljer sex är att det är grymt bra betalt.

JonasTL
2008-06-30, 16:58
Det argumentet håller verkligen inte. Sverige har ett så pass bra skyddsnät att alla kan ha någonstans att bo och tak över huvudet. Enklare jobb som ger rätt bra betalt (butiksarbetare eller truckförare exempelvis) är relativt lätt att skaffa. Ingen är tvungen att sälja sex för att överleva här i Sverige.

Anledningen till att de säljer sex är att det är grymt bra betalt.

Vad ska de med alla pengar till måntro, försörja sitt narkotikaberoende kanske? Skulle de sälja sex om de inte var narkomaner, antagligen inte?

Exdiaq
2008-06-30, 16:58
Denna brittiska dokumentär rekommenderar jag!


http://thepiratebay.org/tor/3939393/LRG_My_Boyfriend_The_Sex_Tourist_PART_1__C4__Briti sh_Documentary



Nu är det inte huruvida det ska vara lagligt i Venezuela eller Thailand som diskuteras, utan om det ska vara lagligt i Sverige.

JonasTL
2008-06-30, 17:01
Nu är det inte huruvida det ska vara lagligt i Venezuela eller Thailand som diskuteras, utan om det ska vara lagligt i Sverige.

Okey, det framgick inte ur varken topicen eller första inlägget, men lite relevant är dokumentären ändå eftersom att det är västerländska män som figurerar i dokumentären, som antagligen skulle köpa sex här om det var fritt fram. Ladda ned den nu och kolla på kräken =D

Exdiaq
2008-06-30, 17:05
Vad ska de med alla pengar till måntro, försörja sitt narkotikaberoende kanske? Skulle de sälja sex om de inte var narkomaner, antagligen inte?



Shoppa, spara inför framtiden, dryga ut studentkassan?

Långt ifrån alla säljer sex för att försörja sitt knarkbehov. Och de som säljer för att kunna ha råd med knark, försvinner de eller deras beroende bara för att prostitution blir olagligt? Antingen fortsätter de sälja sex eller så stjäl de.

Exdiaq
2008-06-30, 17:10
Okey, det framgick inte ur varken topicen eller första inlägget, men lite relevant är dokumentären ändå eftersom att det är västerländska män som figurerar i dokumentären, som antagligen skulle köpa sex här om det var fritt fram. Ladda ned den nu och kolla på kräken =D



Föreställ dig detta:
2 myndiga personer bestämmer sig för att ha sex, den ena betalar. Den som säljer är inte tvungen att sälja sig om de inte vill då landet h*n bor i är så pass utvecklat att h*n kan få bidrag för att kunna betala husrum och mat.

Vad är egentligen problemet?

spange
2008-06-30, 17:12
Varför?

Förbud brukar väl skapa en svart marknad där staten inte kan kontrollera att allt går rätt till. Är det tillåtet att både sälja och köpa sex kan mycket trafficking och utnyttjanden förhindras tror jag.

precis, fram med kommunala bordeller!

Exdiaq
2008-06-30, 17:16
precis, fram med kommunala bordeller!


Njaa, kanske lite överdrivet. Det ska vara lagligt, men staten bör inte driva egna bordeller och på så sätt uppmana folk att sälja sex.

High1ander
2008-06-30, 17:21
Tror jag inte. Kolla bara på Nevada och Las Vegas.

I Las Vegas e prostitution olagligt, man maste ut till bordellerna utanfor stan.


Sjalvklart ar prostitution daligt, jag tycker man borde starka lagstiftningen sa fula rika manniskor inte far gifta sig med snygga o fattiga.

theoppositescollide
2008-06-30, 17:23
I Las Vegas e prostitution olagligt, man maste ut till bordellerna utanfor stan.


Sjalvklart ar prostitution daligt, jag tycker man borde starka lagstiftningen sa fula rika manniskor inte far gifta sig med snygga o fattiga.

Menar du allvar?

JonasTL
2008-06-30, 17:24
Shoppa, spara inför framtiden, dryga ut studentkassan?

Långt ifrån alla säljer sex för att försörja sitt knarkbehov.

Detta är saxat från socialstyrelsens rapport på engelska från 2003 om olika typer av prostituerade i Sverige.

A multi-faceted world
From the interview data emerge some general impressions of those who selland buy sex, as well as the driving forces of prostitution– impressions thatvary according to the circumstances under which the respondents have en-countered prostitution. It is a complex and multi-faceted problem. Commonto several of the impressions that have emerged is a pattern of vulnerabilityand emotional isolation.

Women with problems of substance abuse
According to the information received, most of the women engaged in streetprostitution in Stockholm and Malmö have serious problems of substanceabuse. Informants describe women who have long been trapped in drug de-pendency, and are both physically and mentally run-down. Prostitution canbe their only way to finance a heavy drug habit. The emotionally numbing effect of narcotics can also be a precondition for the women's ability to en-dure prostitution. It is reported that physical violence and sexual assault arevery much a part of these women's daily lives.According to informants, some of the women previously had well-orderedlives, while others have become addicts at an early stage and have neverexperienced an orderly adult existence with stable relationships. Some of thewomen have children, but they have generally been placed in care. Despitethe general pattern of vulnerability, it is emphasized that these women alsopossess unusual strength and endurance.


Away out of social isolation
It is reported that in Göteborg there is a small group of somewhat olderwomen, aged 40-50, who do not abuse drugs and have been street prostitu-tes for many years. For them, prostitution is said to be a way of breaking outof loneliness and social isolation. Several are reported to be in early retire-ment due to illness or other causes

Functionally impaired women
Informants in Stockholm and Malmö are familiar with a number of womenwith mild intellectual impairments engaged in street prostitution. They arereported to be highly vulnerable, and it is difficult to win their trust.There are also reports of emotionally disturbed women engaged in pro-stitution. In Göteborg, for example, there are several women engaged instreet prostitution who receive social services under the Act regarding Sup-port and Service to Certain Functionally Handicapped Person

Well-established women
Prostitution also occurs among women who outwardly seem to be well-established. It is reported that there are well-educated and well-paid womenwho arrange the sale of their bodies via the Internet, for example.Informants familiar with this type of prostitution describe it as an "arenaof illusions". Women of this description who sell sexual services may tem-porarily feel that they are worthy and attractive. Via prostitution it is pos-sible to buy (or sell) an illusion of closeness that entails no risk of becomingthreatening or suffocating. Prostitution may provide a sort of contact inwhich both parties can control the degree of dependence and independenceand of closeness and distance, while dispelling anxiety, depression and fee-lings of emptiness.According to informants, the basic causes of prostitution may includeearly disturbances and traumas such as sexual assault; but other problemsmay be involved, as well. Prostitution is described as part of a generally self-destructive pattern of behaviour.
structural arena in which women are exploited.

Young women
Young women are seldom observed engaged in prostitution; but adult wo-men with experience as prostitutes often report that they began to sell sexwhen they were young. One voluntary organization has knowledge of youngwomen who drifted into prostitution, often in response to offers made bymen contacted via the Internet. It is reported that many of these young wo-men alternate between periods of prostitution and other self-destructive ac-tivities, such as self-starvation, binge eating, self-harm and suicide attempts.Their backgrounds vary; but it is said to be not unusual that they are other-wise high-achievers, ambitious and well-adjusted.There are also reports of young women who are attracted or lured intodrug dependency via a romantic relationship. Some informants tell of girlswho grow up in drug-abuse environments in which they are both druggedand sexually exploited at an early age, for example by the mother's malepartner or acquaintances. There are reports of girls who go to the homes ofneighbourhood men to sell sex in exchange for money or other rewards.It is the opinion of the social services prostitution teams that there is alack of awareness, including within the social services generally, regardingthe extent and serious nature of prostitution among young people.

JonasTL
2008-06-30, 17:38
Föreställ dig detta:
2 myndiga personer bestämmer sig för att ha sex, den ena betalar. Den som säljer är inte tvungen att sälja sig om de inte vill då landet h*n bor i är så pass utvecklat att h*n kan få bidrag för att kunna betala husrum och mat.

Vad är egentligen problemet?

Så enkelt är det ju uppenbarligen inte om du läser socialstyrelsens rapport, då de prostituerade nästan alltid är drogberoende, eller psykiskt störda, riskerar att fastna i prostitution, samt att detta arbete är en del av ett självdestruktivt betéende.

Exdiaq
2008-06-30, 17:50
Saxat från samma rapport:


The report is based on interviews with some 35 individuals whose work involves dealing with prostitution. Presented here is their knowledge– or rather their perceptions and assessments – regarding prostitution. Their contacts with and opportunities to observe prostitution vary, however. This helps to explain why different views of prostitution emerge, and why assessments and perceptions of the same phenomena may vary. In addition to the interview data, other research in this area is cited.

Deras egna uppfattningar, som dessutom är väldigt olika beroende på vem de frågade.


It is considerably more difficult to develop a clear view of indoor prostitution, as it is more hidden. The interview respondents have knowledge of prostitutes meeting prospective clients at certain restaurants, hotels and dance halls. It is also known that prostitution occurs in connection with conferences, private parties, on the Baltic ferries between Sweden and Finland, etc. In addition, police know of certain business establishments, such as solariums and massage parlours, where prostitution takes place. Informants also have some knowledge of prostitution outside the major cities, some of which is mediated via Internet advertising.

Alltså går det inte att skapa sig en bra bild av den större delen av prostitution.


För er som vill läsa hela rapporten finns den här:
http://www.socialstyrelsen.se/Publicerat/2004/8449/Summary.htm

Fler rapporter och artiklar:
http://hitta.socialstyrelsen.se/?q=prostitution

Xealswe
2008-06-30, 18:02
Denna debatt är ofta kantad av samma glorifiering av tjejer som vanligt. Prostitution är inte något naturligt eftersom en kvinna inte kan ha sex med en främling, en kvinna kan inte ha sex utan att det är känslor involverat bla bla.

För de oerfarna oskulderna kan jag väl påpeka att detta existerar för kvinnor med, enda skillnaden är att i prostitutionsfallet har hon tagit ut betalning för det, vad är då skillnaden mellan ett one night stand och ett one night stand med pengar involverat?

Vart går dessutom gränsen för prostitution gentemot annat kroppsarbete? Vem bestämmer vart denna gränsen dessutom finns?

High1ander
2008-06-30, 19:50
Menar du allvar?

Nej, men poangen ar ju den att sa lange man satter en ring pa nagons finger sa ar det OK eller att det ar tva skadespelare som har sex med varandra.

High1ander
2008-06-30, 19:55
Denna debatt är ofta kantad av samma glorifiering av tjejer som vanligt. Prostitution är inte något naturligt eftersom en kvinna inte kan ha sex med en främling, en kvinna kan inte ha sex utan att det är känslor involverat bla bla.

För de oerfarna oskulderna kan jag väl påpeka att detta existerar för kvinnor med, enda skillnaden är att i prostitutionsfallet har hon tagit ut betalning för det, vad är då skillnaden mellan ett one night stand och ett one night stand med pengar involverat?

Vart går dessutom gränsen för prostitution gentemot annat kroppsarbete? Vem bestämmer vart denna gränsen dessutom finns?

Det ar ju lugnt sa lange man inte ger taxi-pengar eller sa efterat, da blir det ju prostitution.

Jag vill aven se att bjuda ut folk pa middag kan raknas som planerad for prostitution.

Röda_Lacket
2008-06-30, 19:59
Betala för sex? är ni galna! Klart en kille aldrig ska behöva betala för sex. Ibland önskar jag att majoriteten av alla killar kunde kontrolera sina drifter lite mera så att vi killar kunde ta betalt av tjejerna för att idka samlag. Vem blir galnast av att inte få ha sex i längden jo tjejer då blir dom bibliotikarier med hästsvans.

Rex
2008-06-30, 20:17
#1 Mindre våldtäkter!

Exdiaq
2008-06-30, 20:20
#1 Mindre våldtäkter!

Va?! Varför skulle det bli det?

fat_joe
2008-06-30, 20:24
#1 Mindre våldtäkter!

Jobbigt att jag faktiskt måste fråga om du är seriös eller inte?

Muskelbyggaren
2008-06-30, 20:49
Så enkelt är det ju uppenbarligen inte om du läser socialstyrelsens rapport, då de prostituerade nästan alltid är drogberoende, eller psykiskt störda, riskerar att fastna i prostitution, samt att detta arbete är en del av ett självdestruktivt betéende.
Sabba inte för Exdiaq nu, han har en jävligt bra idé på gång!

Trance
2008-06-30, 20:52
Slutar de psykiskt skadade drogberoende kvinnorna med prostitution när det det blir olagligt att köpa?

nr16
2008-06-30, 21:02
I Las Vegas e prostitution olagligt, man maste ut till bordellerna utanfor stan.


Sjalvklart ar prostitution daligt, jag tycker man borde starka lagstiftningen sa fula rika manniskor inte far gifta sig med snygga o fattiga.

Vem ska då bestäma vem som är ful o vem som är snygg, vi alla har olika smak? Korkad ide!

F.ö borde prostitution va helt olagligt för det är inte dom som gör själva jobbet som tjänar på det, de e killarna bakom!

Tomten
2008-06-30, 21:19
Men kom igen och håll dig till verkligheten. En massa tjejer som redan ligger på bristningsgränsen jobbar på en bordell dit män kommer för att sätta på dem medan de gör den mest icke-eländiga de kan uppbåda. Även om denna blekfeta man råkar mår dåligt över vad han gör och har svårt att inte tänka på barnen där hemma under aktens gång, är de problemen fullkomligt försvinnande mot dem hos den människa som ligger under och väntar på att han ska bli färdig så att hon får sina pengar och kan köpa knark för att orka med nästa idiot.

Är du på riktigt? Du om någon verkar ju inte hålla dig till verkligheten. Du presenterar ju en version som är svart och vit på alla sätt och jag vet inte vilken verklighet du lever i, men världen är i regel inte så enkel.

Troll
2008-06-30, 21:20
Nej!!!


Jag tycker att väljer man av egen vilja att protituera sig, klart som fan att man ska få göra det! Det är väl ett jobb som alla andra? Tjänster mot betalning.

Varför?

Förbud brukar väl skapa en svart marknad där staten inte kan kontrollera att allt går rätt till. Är det tillåtet att både sälja och köpa sex kan mycket trafficking och utnyttjanden förhindras tror jag.


Inte riktigt!!
Få av dom som blir prostuerade gör det av egen vilja utan tvingas in i det.. Och gör dom det självmant så är det för att alla andra alternativ saknas!! (det handlar då om överlevnad eller för att kunna betala för droger!!)

Fråga er själva om ni släppt till för någon äcklig, lönnfet, sadistiskt pervers gammal gubbe i 60års åldern för några hundra/tusen. :banned

Nitrometan
2008-06-30, 21:20
Betala för sex? är ni galna! Klart en kille aldrig ska behöva betala för sex. Ibland önskar jag att majoriteten av alla killar kunde kontrolera sina drifter lite mera så att vi killar kunde ta betalt av tjejerna för att idka samlag. Vem blir galnast av att inte få ha sex i längden jo tjejer då blir dom bibliotikarier med hästsvans.
Pratar du av egen erfarenhet?

Röda_Lacket
2008-06-30, 21:21
Pratar du av egen erfarenhet?

Jag har aldrig köpt en tjej och kommer aldrig göra det! är man i extremt behov av en tjej 2,3 och 4e sorteringen finns det faktiskt internet!

Exdiaq
2008-06-30, 21:28
Nej!!!

Inte riktigt!!
Få av dom som blir prostuerade gör det av egen vilja utan tvingas in i det.. Och gör dom det självmant så är det för att alla andra alternativ saknas!! (det handlar då om överlevnad eller för att kunna betala för droger!!)

Fråga er själva om ni släppt till för någon äcklig, lönnfet, sadistiskt pervers gammal gubbe i 60års åldern för några hundra/tusen. :banned




Varför är de tvungna att göra det? Vem tvingar dom?

Som jag sa tidigare, Sverige är ett land med tillräckligt bra skyddsnät så ingen behöver sälja sig för att de inte har råd med mat och husrum.

Nej, det skulle jag inte, men nu hade jag inte tänkt bli en escort heller. Bara för att inte jag kan tänka mig det betyder det inte att ingen annan kan göra det.

Troll
2008-06-30, 21:41
Varför är de tvungna att göra det? Vem tvingar dom?

Som jag sa tidigare, Sverige är ett land med tillräckligt bra skyddsnät så ingen behöver sälja sig för att de inte har råd med mat och husrum.

Nej, det skulle jag inte, men nu hade jag inte tänkt bli en escort heller. Bara för att inte jag kan tänka mig det betyder det inte att ingen annan kan göra det.

Vem som tvingar dom beror på i vilket land du menar i.. .
Föräldrarna till största delen om du tittar i asien.

Och tror du att alla i Sverige har mat och husrum?.. :smash:

Det finns redan gott om dom som inte bara kan tänka sig att utnyttja prostituerade!!!

Exdiaq
2008-06-30, 21:44
Vem som tvingar dom beror på i vilket land du menar i.. .
Föräldrarna till största delen om du tittar i asien.

Och tror du att alla i Sverige har mat och husrum?.. :smash:

Det finns redan gott om dom som inte bara kan tänka sig att utnyttja prostituerade!!!




Men vi snackar om Sverige..

Nej, alla har inte det, men det beror på att de spenderar socialbidraget på annat än mat och bostad.

Troll
2008-06-30, 21:47
Men vi snackar om Sverige..

Nej, alla har inte det, men det beror på att de spenderar socialbidraget på annat än mat och bostad.

Jo men om inte uteliggarna/narkomaner, vilka tror du prostituerar sig självmant?... .

Exdiaq
2008-06-30, 21:50
Jo men om inte uteliggarna/narkomaner, vilka tror du prostituerar sig självmant?... .



Vem tvingar dom?

Troll
2008-06-30, 21:54
Vem tvingar dom?

Tror du på fullaste allvar att någon som inte måste eller på ett eller annat sett tvingas in i det väljer att prostituera sig???. Hur gammal är du?...

egge
2008-06-30, 21:58
Tror du på fullaste allvar att någon som inte måste eller på ett eller annat sett tvingas in i det väljer att prostituera sig???. Hur gammal är du?...

Det finns faktiskt, men jag tror inte dom är många. Trance länkade till en escorts blogg i den förra diskussionen om prostitution.

Exdiaq
2008-06-30, 21:59
Tror du på fullaste allvar att någon som inte måste eller på ett eller annat sett tvingas in i det väljer att prostituera sig???. Hur gammal är du?...




Klart som fan att det finns, tror du på fullaste allvar något annat?

18, själv?

Lexidos
2008-06-30, 22:00
Tror du på fullaste allvar att någon som inte måste eller på ett eller annat sett tvingas in i det väljer att prostituera sig???. Hur gammal är du?...

Några tusen skattefritt viftande under näsan för 20-30 min jobb skulle nog vara ganska frestande för många

JonasTL
2008-06-30, 22:02
Hörde i någon dokumentär att prostituerade som berättar om hur självständiga, lyckliga och rika de är, och hur de är helt normala psykiskt, ofta har en annan historia att berätta när det gått några år och tagit sig ur skiten. En del kanske inte ens själva är medvetna om att något traumatiskt skett i deras barndom och att det lett till deras leverne, och nämner det inte om man frågar dem.

Troll
2008-06-30, 22:03
Det finns faktiskt, men jag tror inte dom är många. Trance länkade till en escorts blogg i den förra diskussionen om prostitution.

Som jag skrev i första posten "få som väljer det självmant"

Klart som fan att det finns, tror du på fullaste allvar något annat?

18, själv?

Det ante mig.

Exdiaq
2008-06-30, 22:05
Hörde i någon dokumentär att prostituerade som berättar om hur självständiga, lyckliga och rika de är, och hur de är helt normala psykiskt, ofta har en annan historia att berätta när det gått några år och tagit sig ur skiten. En del kanske inte ens själva är medvetna om att något traumatiskt som skett i deras barndom lett till det om man frågar dem och nämner det därför inte.



Jag också hört i någon dokumentär där de sa att alla tjejer vill prostituera sig, eftersom det ligger i deras gener, men att få vågar göra det.

JonasTL
2008-06-30, 22:07
Jag också hört i någon dokumentär där de sa att alla tjejer vill prostituera sig, eftersom det ligger i deras gener, men att få vågar göra det.

Tror du de skulle ångra sig efteråt om de fick chansen?

Troll
2008-06-30, 22:09
Några tusen skattefritt viftande under näsan för 20-30 min jobb skulle nog vara ganska frestande för många

För vilka då? Dig?

Det finns många olika sett att käna mycket och lätta pengar skattefritt på. (prostitution är nog ett av de sämre)

Sen är det sällan dom själva som håvar in pengarna...

Exdiaq
2008-06-30, 22:10
Det finns faktiskt, men jag tror inte dom är många. Trance länkade till en escorts blogg i den förra diskussionen om prostitution.



Kan kanske vara denna:

http://www.isabellalund.com/

Trance
2008-06-30, 22:11
För vilka då? Dig?

Det finns många olika sett att käna mycket och lätta pengar skattefritt på. (prostitution är nog ett av de sämre)

Sen är det sällan dom själva som håvar in pengarna...

Du kan mycket om prostitution i Sverige. Får man fråga var du lärt dig det?

Exdiaq
2008-06-30, 22:12
För vilka då? Dig?

Det finns många olika sett att käna mycket och lätta pengar skattefritt på. (prostitution är nog ett av de sämre)

Sen är det sällan dom själva som håvar in pengarna...



Nähee, vem håvar in pengarna då?

Troll
2008-06-30, 22:12
Jag också hört i någon dokumentär där de sa att alla tjejer vill prostituera sig, eftersom det ligger i deras gener, men att få vågar göra det.

Hör du ens hur det låter?... :banned

egge
2008-06-30, 22:13
Kan kanske vara denna:

http://www.isabellalund.com/

Tror inte det men har för mig han länkade till flera olika.

Exdiaq
2008-06-30, 22:14
Hör du ens hur det låter?... :banned



Ja, idiotiskt, precis som det inlägget jag svarade på.

Tricklev
2008-06-30, 22:14
Jag vill diskutera pornografi, vad är den egentliga, rent moraliska, skillnaden på pornografi och prostitution, och kan kvinnor/män spela in porr, utan att vara offer?

Exdiaq
2008-06-30, 22:14
Tror inte det men har för mig han länkade till flera olika.



OK, den är grymt bra i alla fall och har blivit utsedd till årets politiska blogg 2007 (av vem kommer jag inte ihåg).

Exdiaq
2008-06-30, 22:17
Bra läsning om vad avkriminaliserandet av prostitution i Nya Zeeland medförde:

http://www.isabellalund.com/2008/05/25/utvarderingen-av-nya-zeelands-avkriminalisering-visar-enbart-pa-positiva-effekter/

JonasTL
2008-06-30, 22:19
Om prostituton skulle vara lagligt, och inte farligt, och inte illa sett på av övriga i samhället, vad skulle ni då tycka om er att dotter/syster/mor försörje sig på detta?

Eller är prostitution bara okey för vissa samhällsgrupper (antagligen lägre sedda i personen som svarars ögon)?

Trance
2008-06-30, 22:22
Om prostituton skulle vara lagligt, och inte farligt, och inte illa sett på av övriga i samhället, vad skulle ni då tycka om er att dotter/syster/mor försörje sig på detta?

Eller är prostitution bara okey för vissa samhällsgrupper (antagligen lägre sedda i personen som svarars ögon)?

Vad skulle du tycka om din mor spelade in porr? Vad skulle du tycka om din mor eller syster var alkoholist?

Tricklev
2008-06-30, 22:22
Om prostituton ska vara lagligt, och inte är inte farligt, och inte illa sett på av övriga samhället, vad skulle ni tycka om er att dotter/syster/mor försörje sig på detta?

Eller är prostitution bara okey för vissa samhällsgrupper (antagligen lägre sedda i personen som svarars ögon).

Äh, värdelöst känsloargument som endast spelar på en gammaldags syn på kvinnors sexualitet, det finns en anledning till att du sa syster, och inte broder, dotter, och inte son, sluta spela på, och klänga fast vid en syn på kvinnors sexmoral som hör hemma på 1500talet. Kvinnor, i sig, är inte en homogen grupp, och deras sexdrift/sexliv/whatever är inte finare, renare, eller mer helig än någon annans sexdrift.

JonasTL
2008-06-30, 22:24
Vad skulle du tycka om din mor spelade in porr? Vad skulle du tycka om din mor eller syster var alkoholist?

Det skulle jag klara av att leva lättare med helt klart.

Exdiaq
2008-06-30, 22:25
Om prostituton skulle vara lagligt, och inte farligt, och inte illa sett på av övriga i samhället, vad skulle ni då tycka om er att dotter/syster/mor försörje sig på detta?

Eller är prostitution bara okey för vissa samhällsgrupper (antagligen lägre sedda i personen som svarars ögon)?



1. Vem har sagt att det inte kan vara farligt?
2. Vem har sagt att det inte ses som illa att vara prostituerad?
3. Nej, det skulle jag inte vilja, men samtidigt är det inte mitt val utan h*ns eget vilket jag hade fått acceptera.

JonasTL
2008-06-30, 22:26
Äh, värdelöst känsloargument som endast spelar på en gammaldags syn på kvinnors sexualitet, det finns en anledning till att du sa syster, och inte broder, dotter, och inte son, sluta spela på, och klänga fast vid en syn på kvinnors sexmoral som hör hemma på 1500talet. Kvinnor, i sig, är inte en homogen grupp, och deras sexdrift/sexliv/whatever är inte finare, renare, eller mer helig än någon annans sexdrift.

Det var inte ett argument utan en fråga, jag är genuint intresserad över hur folk som är för prostitution resonerar kring denna fråga.

theoppositescollide
2008-06-30, 22:26
Om prostituton skulle vara lagligt, och inte farligt, och inte illa sett på av övriga i samhället, vad skulle ni då tycka om er att dotter/syster/mor försörje sig på detta?

Eller är prostitution bara okey för vissa samhällsgrupper (antagligen lägre sedda i personen som svarars ögon)?Det är dennes val, och har inte med mig att göra. Klart jag kan tycka att det är synd, men om min släkt vill prostituera sig vill jag inte använda statsapparaten för att göra deras levebröd illegalt.

Lexidos
2008-06-30, 22:27
För vilka då? Dig?

Det finns många olika sett att käna mycket och lätta pengar skattefritt på. (prostitution är nog ett av de sämre)

Sen är det sällan dom själva som håvar in pengarna...

Jag trodde att vi utgick ifrån att det inte fanns några hallickar eller dylikt involverade.

Om man inte var tvingad av någon o dessutom hade råd att välja bort vissa klienter så tror jag nog att många skulle vara frestade.
Rent teoretiskt alltså, lixom mycket annat så är verkligheten lite jäkligare

JonasTL
2008-06-30, 22:28
1. Vem har sagt att det inte kan vara farligt?
2. Vem har sagt att det inte ses som illa att vara prostituerad?
3. Nej, det skulle jag inte vilja, men samtidigt är det inte mitt val utan h*ns eget vilket jag hade fått acceptera.

1+2 Jamen grejen var att vi skulle låtsas det för att göra frågeställningen lättare att besvara.

3. Okey, du accepterar det alltså, det är inte något jag skulle acceptera. Tack för svaret, nu förstår jag dig bättre!

JonasTL
2008-06-30, 22:29
Det är dennes val, och har inte med mig att göra. Klart jag kan tycka att det är synd, men om min släkt vill prostituera sig vill jag inte använda statsapparaten för att göra deras levebröd illegalt.

Tack för svaret =)!, gav mig en bättre inblick i hur människor tänker.

Xealswe
2008-06-30, 22:29
För vilka då? Dig?

Det finns många olika sett att käna mycket och lätta pengar skattefritt på. (prostitution är nog ett av de sämre)

Sen är det sällan dom själva som håvar in pengarna...

Blanda inte ihop trafficking och prostitution. Om man tänker efter är faktiskt prostitution det lättaste och snabbaste sättet för en kvinna att tjäna pengar på.

Exdiaq
2008-06-30, 22:30
Blanda inte ihop trafficking och prostitution. Om man tänker efter är faktiskt prostitution det lättaste och snabbaste sättet för en kvinna att tjäna pengar på.



Och män. De som ses som hingstar och inte offer om de är escorter.

JonasTL
2008-06-30, 22:32
Och män. De som ses som hingstar och inte offer om de är escorter.

Jag säger inte att de inte är offer, men folk som resonerar så utgår nog från att kvinnor och män generellt fungerar olika psykiskt, det tror jag personligen också att vi gör.

High1ander
2008-06-30, 23:11
Vem ska då bestäma vem som är ful o vem som är snygg, vi alla har olika smak? Korkad ide!

F.ö borde prostitution va helt olagligt för det är inte dom som gör själva jobbet som tjänar på det, de e killarna bakom!

"Korkad ide"...

Du missar visst poangen: Sa fort pengar som ges rakt over till den man har sex med sa ar det prostitution, men om man ger den personen mat, bilar, diamantringar sa ar det OK.

Det ar inte for intet som vissa anser att giftermal ar den ultimata formen av prostitution.

Sen resten av ditt argument later som vansterpack-dravel.

zOMG! det e inte jag som tjanar pengar pa vad jag jobbar med utan min chef!11!!!! han borde inte fa nagot.

Vet du varfor de finns "pimps" jo for att "skydda" tjejerna fran de som de har sex med. Om det e lagligt sa behover man inte ha "pimps" pa samma satt.

stevebc
2008-06-30, 23:14
Jag vill diskutera pornografi, vad är den egentliga, rent moraliska, skillnaden på pornografi och prostitution, och kan kvinnor/män spela in porr, utan att vara offer?Det undrar jag med. Är det lagligt att spela in porrfilm mot betalning?

High1ander
2008-07-01, 00:56
Det undrar jag med. Är det lagligt att spela in porrfilm mot betalning?

Vet inte hur det e i Sverige, men i Kalifornien sa ar det lagligt eftersom bada far betalt.

Det ar inte olagligt att ha sex med sin chef i Sverige heller, det borde andras!

pabb
2008-07-01, 01:08
Det ar inte olagligt att ha sex med sin chef i Sverige heller, det borde andras!

Varför dra gränsen där? Det borde vara totalförbjudet att ha sex med någon man inte kännt väldigt länge, speciellt olagligt borde one night stands vara, tänk dig, små stackars försvarslösa kvinnor som inte har någon kontroll över huvud taget luras med hem till dess hemska killar och har sex med dom! Helt sjut att det får förekomma, dom här stackars kvinnorna skulle ju kunna bli hemlurad av någon ganling som enbart vill misshandla eller döda dom, tänk bara på hur mycket galningar det finns!

theoppositescollide
2008-07-01, 01:48
När man tänker på det, borde inte sex förbjudas, period? Endast provrörsbefruktning är tillåtet, på så vis kan undvika alla sorters problem som våldtäkt, fyllesex, könssjukdomar, med mera. Låt kvinnorna gå med stålbälte som inte går att öppnar bara, helt enkelt.
Ett bättre liv för alla!

Three pigs
2008-07-01, 01:56
Nej fan inga luder på gatorna.
Skulle inte vilja se min dotter ****** rika pappa eriksson för pengar, nej tack.

High1ander
2008-07-01, 02:21
Varför dra gränsen där? Det borde vara totalförbjudet att ha sex med någon man inte kännt väldigt länge, speciellt olagligt borde one night stands vara, tänk dig, små stackars försvarslösa kvinnor som inte har någon kontroll över huvud taget luras med hem till dess hemska killar och har sex med dom! Helt sjut att det får förekomma, dom här stackars kvinnorna skulle ju kunna bli hemlurad av någon ganling som enbart vill misshandla eller döda dom, tänk bara på hur mycket galningar det finns!
Darfor ar det battre i lander med bl.a. Islam o Hinduism dar man ser till att gifta bort sina barn med nagon som de verkligen kanner sa de inte blir utnyttjade (sen att man ger varandra pengar/agodelar for kvinnan/mannen ar sjalvklart inte prostitution).

superlative
2008-07-01, 08:15
Det undrar jag med. Är det lagligt att spela in porrfilm mot betalning?

Öppna ögonen. Det finns en porrindustri i Sverige som säljer på bla CDON och i din videobutik. Du är väldigt trångsynt om du inte förstår skillnaden mellan en skådespelerska och ett trasit luder på malmskillnadsgatan.

superlative
2008-07-01, 08:24
Kan inte fatta alla ni som är för prostitution. Om ni säger "det är vilket yrke som helst, man byter tjänster mot pengar" så saknar ni perspektiv och ni behöver se saker, i verkligheten. Så jävla fjantigt. Hur många här är för legalisering utav droger om man kan dra den parallellen? Jag tycker synd om er. Jag vet inte om jag ska skratta eller skämmas. Skulle det bli bättre för hororna om det blev en större efterfrågan? Skulle hallickarna bli snällare mot hororna? Skulle vi inte få mer perversa idioter som vill ******? Hur fan tänker ni egentligen?

Angel
2008-07-01, 08:25
Blanda inte ihop trafficking och prostitution. Om man tänker efter är faktiskt prostitution det lättaste och snabbaste sättet för en kvinna att tjäna pengar på.

Du kan inte mena att du tror det helt jävla seriöst?

pabb
2008-07-01, 08:31
Skulle det bli bättre för hororna om det blev en större efterfrågan? Skulle hallickarna bli snällare mot hororna?

Vi kan ju vända på det, om man kriminaliserade något annat yrke som är lagligt idag, som det finns en efterfrågan för, tror du det skulle bli bättre eller sämre för utövarna?

Skulle vi inte få mer perversa idioter som vill ******? Hur fan tänker ni egentligen?

Finns det någon människa som inte är en "pervers idiot" som vill ******?

pabb
2008-07-01, 08:34
Du kan inte mena att du tror det helt jävla seriöst?

Kan du inte ge exempel på andra sätt som är snabbare då?

superlative
2008-07-01, 08:49
Vi kan ju vända på det, om man kriminaliserade något annat yrke som är lagligt idag, som det finns en efterfrågan för, tror du det skulle bli bättre eller sämre för utövarna?



Finns det någon människa som inte är en "pervers idiot" som vill ******?

Mmm visst. Jättebra att jämföra Lena som säljer försäkringar med Anna som blir behandlad som ett djur och är hora. Raljera okej men vad fan menar du?

Som vill slå och förnedra den man knullar? Annars kan du bara ragga någon normal på krogen eller fråga flickvännen/frugan om den har lust.

Angel
2008-07-01, 08:50
Kan du inte ge exempel på andra sätt som är snabbare då?

Jag tycker du ska försöka sälja din kropp en dag, suga av lite gubbkuk, så kan du väl återkomma med en rapport om hur lätt det var sen?

superlative
2008-07-01, 08:56
Kan du inte ge exempel på andra sätt som är snabbare då?

Sälja knark.

Det kommer säkert bli populärt att anmäla sig som hora bland sommarjobbkidsen när det blir lagligt.

pabb
2008-07-01, 09:17
Jag tycker du ska försöka sälja din kropp en dag, suga av lite gubbkuk, så kan du väl återkomma med en rapport om hur lätt det var sen?

Det är jag inte intresserad av att göra.

Angel
2008-07-01, 09:20
Det är jag inte intresserad av att göra.

Varför inte? Du vill väl ha cash? Och det är ju ändå så himla lätt och snabbt, piece of cake? Så vad hindrar dig?

pabb
2008-07-01, 09:27
Varför inte? Du vill väl ha cash? Och det är ju ändå så himla lätt och snabbt, piece of cake? Så vad hindrar dig?

Så, nu är det gjort, 600 spänn rikare blev man också :thumbup:

Eddie Vedder
2008-07-01, 09:39
På trådskaparens önskan så har jag editerat så att det nu framgår tydligare att han åsyftar Sverige i denna frågeställning och inget annat.:)

theoppositescollide
2008-07-01, 09:41
Kan inte fatta alla ni som är för prostitution. Om ni säger "det är vilket yrke som helst, man byter tjänster mot pengar" så saknar ni perspektiv och ni behöver se saker, i verkligheten. Så jävla fjantigt. Hur många här är för legalisering utav droger om man kan dra den parallellen? Jag tycker synd om er. Jag vet inte om jag ska skratta eller skämmas. Skulle det bli bättre för hororna om det blev en större efterfrågan? Skulle hallickarna bli snällare mot hororna? Skulle vi inte få mer perversa idioter som vill ******? Hur fan tänker ni egentligen?Jag är 100% för legalisering av droger.


Prostitutiton borde legaliseras för att:

*Det går inte att stoppa i praktiken, hur mycket man än vill, det finns alltid personer som vill köpa och det finns alltid personer som vill sälja
*Förbud skapar alltid svarta marknader. Detta betyder bland annat att staten inte får in några pengar i de stora transaktioner som görs.
*Risken för trafficking och dylika hemska brott blir mycket större, eftersom behovet koncentreras till den svarta marknaden.
*Om man hade legaliserat hade man kunnat starta ordentliga bordeller, med övervakningskamerar, vakter osv, för att på så sätt garantera tjejernas säkerhet och staten hade fått in pengar på försäljningen.

JonasTL
2008-07-01, 10:16
Finns det torskar som vägrar respekera lagen. SKJUT DEM

Horar hororna för att förörja sitt drogberoende. SKJUT ALLA DROGHANDLARE
OCH KURIRER.

Återstår det några horor som inbillat sig att de gjort ett klokt val i livet, SKJUT DEM

Kritiserar någon detta, t.ex. här, använd FRA-lagen för att fånga upp dem och SKJUT DEM.


Problem solved.

I Maos Kina va prostitution icke-existerande, i kontrast till nutiden då det finns bordeller i varenda gathörn. Om det sedan berodde på att alla hade jobb i MAOS kina och slapp sälja sig, eller om folk som förde osunt leverne blev skjutna, eller en kombination av båda, det vet jag ej.

Mescreant
2008-07-01, 10:56
Prostitutiton borde legaliseras för att:

*Risken för trafficking och dylika hemska brott blir mycket större, eftersom behovet koncentreras till den svarta marknaden.

Nu står jag på den liberala sidan av den här frågan men måste bara påpeka en sak som påpekades för mig sist vi hade den här diskussionen.
Än så länge har länder som legaliserat prostitution fått erfara en ökad trafficking in till landet. Tyvärr. Något som gissningsvis inte hade hänt om alla länder legaliserade det samtidigt.

Men som det ser ut idag blir det svårt att argumentera med minskad trafficking, åtminstone på kort sikt. Marknaden blir så koncentrerad till det land med legal prostitution att trafficking "behövs" för att tillfredställa den.

Mescreant
2008-07-01, 11:05
Varför inte? Du vill väl ha cash? Och det är ju ändå så himla lätt och snabbt, piece of cake? Så vad hindrar dig?

Det som hindrar honom är, som du redan vet, att han inte tycker lönen är tillräcklig för ett sådant jobb. Eftersom han har vad han behöver för att överleva ändå. Om valet stod mellan att prostituera sig eller svälta hade han nog övervägt. Poängen med hela den här debatten är att prostitutionen inte är roten till det onda utan en lösning för de som redan är i skiten. På vilket sätt hjälper det den utsatte att lösningen är olaglig? Att allt måste ske i skymundan, utanför det sociala skyddsnät som vi faktiskt har i Sverige.

pabb
2008-07-01, 11:14
Än så länge har länder som legaliserat prostitution fått erfara en ökad trafficking in till landet.

Har du någon källa på det där?

JonasTL
2008-07-01, 11:17
Poängen med hela den här debatten är att prostitutionen inte är roten till det onda utan en lösning för de som redan är i skiten. På vilket sätt hjälper det den utsatte att lösningen är olaglig? Att allt måste ske i skymundan, utanför det sociala skyddsnät som vi faktiskt har i Sverige.

Man skulle kunna byta ut ordet prostitution mot ordet narkotika.

stevebc
2008-07-01, 12:01
Öppna ögonen. Det finns en porrindustri i Sverige som säljer på bla CDON och i din videobutik. Du är väldigt trångsynt om du inte förstår skillnaden mellan en skådespelerska och ett trasit luder på malmskillnadsgatan.Självklart förstår jag skillnaden. Det jag undrar är om man som torsk kan kringgå prostitutionsbrott genom att ta med sig en mobilkamera.

Nitrometan
2008-07-01, 12:14
Självklart förstår jag skillnaden. Det jag undrar är om man som torsk kan kringgå prostitutionsbrott genom att ta med sig en mobilkamera.
Det kanske kan funka om du säljer filmen.

Mescreant
2008-07-01, 12:36
Har du någon källa på det där?

http://www.state.gov/g/tip/rls/tiprpt/2005/ (Om trafficking i allmänhet)
http://www.state.gov/r/pa/ei/rls/38790.htm (Om koppling mellan legalisering och trafficking)

Jo, orsaken som de flesta tar upp är just att legalisering öppnar upp marknaden och skapar större efterfrågan.

n/t

Mescreant
2008-07-01, 12:38
Man skulle kunna byta ut ordet prostitution mot ordet narkotika.
Förstår inte riktigt hur du gör den kopplingen i det här fallet, utveckla gärna. Att debatten följer samma mönster angående individens frihet kontra statens inblandning stämmer men bruk av narkotika är ju ingen lösning på individens ekonomiska problem. Om du däremot menar langning är det en annan sak.

Diggler
2008-07-01, 12:50
Vi har ett alldeles för sexfixerat samhälle i nuläget, legal prostitution skulle degenera oss ännu mer. När man hör saker som: "Legaliseras", "liberaliseras", "individens rättigheter" och liknande bör man dra öronen åt sig.

pabb
2008-07-01, 12:53
n/t

Finns det inga vetenskapliga studier i ämnet? källan den sidan hänvisade till verkar mest vara en journalists åsikter.

Tricklev
2008-07-01, 12:56
Öppna ögonen. Det finns en porrindustri i Sverige som säljer på bla CDON och i din videobutik. Du är väldigt trångsynt om du inte förstår skillnaden mellan en skådespelerska och ett trasit luder på malmskillnadsgatan.

Kan du motivera denna skillnaden, vad är det som rent moraliskt, som gör det värre att ha sex för en betalning, gentemot att ha sex för en betalning?

qwerty1
2008-07-01, 13:01
Varför inte? Du vill väl ha cash? Och det är ju ändå så himla lätt och snabbt, piece of cake? Så vad hindrar dig?

Det är just det som hindrar honom. Att han inte vill. Är man över 18/20 år så bestämmer man över sig själv, sin kropp och sina handlingar. Vill man sälja knark, gör det, det är dock olagligt så förstår inte hur ditt påstående kommer hit.
Vill en tjej sälja sex, gör det, om det nu är lagligt. Människan står för sina egna handlingar och är det lagligt så väljer man själv hur man gör.
Det är inte precis som att bara för det blir lagligt så kommer Angel F30 stå o sälja sex bara för att. Det är upp till dig själv och är du nu emot det så kommer du heller inte sälja sex heller.

Så kom inte med dumma påstående om att man gör det för "snabba cash" och ska börja sälja droger bara för att. Sen tycker jag att vissa droger borde legaliseras också, men det hör inte hit, utan i en annan tråd.

.. en sak till. Vem fan har sagt att tjejen ska ha sex med en gubbkuk som hon inte vill ha sex med? Du vet att tjejer väljer vem dem vill ha sex med eller inte?(om hon nu inte blir tvingad vilket är våldtäkt som ger fängelsestraff)

tjabon
2008-07-01, 13:03
Kan du motivera denna skillnaden, vad är det som rent moraliskt, som gör det värre att ha sex för en betalning, gentemot att ha sex för en betalning?

Det är ju faktiskt så att många kvinnliga porraktriser från de forna
Öststaterna har sin huvudinkomst från bordeller i Danmark och Tyskland.

Amerikanska porraktriser jobbar i vanliga fall på strippklubbar och tjänar
multum.

Den som vill vidareutbilda sej inom detta område kan gå in på Flashback
och söka.

Angel
2008-07-01, 13:07
Det är just det som hindrar honom. Att han inte vill. Är man över 18/20 år så bestämmer man över sig själv, sin kropp och sina handlingar. Vill man sälja knark, gör det, det är dock olagligt så förstår inte hur ditt påstående kommer hit.
Vill en tjej sälja sex, gör det, om det nu är lagligt. Människan står för sina egna handlingar och är det lagligt så väljer man själv hur man gör.
Det är inte precis som att bara för det blir lagligt så kommer Angel F30 stå o sälja sex bara för att. Det är upp till dig själv och är du nu emot det så kommer du heller inte sälja sex heller.

Så kom inte med dumma påstående om att man gör det för "snabba cash" och ska börja sälja droger bara för att. Sen tycker jag att vissa droger borde legaliseras också, men det hör inte hit, utan i en annan tråd.

.. en sak till. Vem fan har sagt att tjejen ska ha sex med en gubbkuk som hon inte vill ha sex med? Du vet att tjejer väljer vem dem vill ha sex med eller inte?(om hon nu inte blir tvingad vilket är våldtäkt som ger fängelsestraff)

1. Har ja nämnt knark?
2. Angel är F24
3. Det var han som skrev att det var det "lättaste och snabbaste sättet för en tjej att skaffa pengar", och jag ifrågasatte hur lätt det egentligen var att sälja sex?
4. Jag har fortfarande inte nämnt droger?
5. Jag tror inte den "fria viljan" spelar den största rollen i frågan om man behöver prostituera sig eller inte.

Tricklev
2008-07-01, 13:10
Det är ju faktiskt så att många kvinnliga porraktriser från de forna
Öststaterna har sin huvudinkomst från bordeller i Danmark och Tyskland.

Amerikanska porraktriser jobbar i vanliga fall på strippklubbar och tjänar
multum.

Den som vill vidareutbilda sej inom detta område kan gå in på Flashback
och söka.

Jo, jag är medveten om detta, det är därför jag är intresserad av motiveringar av personer som skriker "horande är döts synd!", medans dom onanerar till senaste Jesse Jane filmen.

Mescreant
2008-07-01, 13:24
Finns det inga vetenskapliga studier i ämnet? källan den sidan hänvisade till verkar mest vara en journalists åsikter.

Nej, det var inte jag som letade upp källorna från början och jag har inte läst igenom dem sen förra året då vi diskuterade det här sist. Men det finns källhänvisningar i artiklarna som var aktuella för ett år sedan och fortfarande bör vara.

Hursomhelst känns det som ett väldigt logiskt resultat av legalisering och den växande marknaden som det skapar framförallt p.g.a sexturism. Än så länge har vi inte så många länder att undersöka men tydligen är många av de prostituerade i Nederländerna invandrare utan medborgarskap. Så för att en legalisering ska fungera krävs det att stora resurser läggs på att kontrollera att allt står rätt till på bordellerna och med de prostituerade. Jag tror inte att en minskning av trafficking p.g.a legalisering är ett resultat man kan förvänta sig, kortsiktigt.

Robbin
2008-07-01, 13:26
Tryck ner två femhundralappar i fickan på mig så får du ligga om du inte ser ut som en grottkvinna.

stevebc
2008-07-01, 13:48
Tryck ner två femhundralappar i fickan på mig så får du ligga om du inte ser ut som en grottkvinna.Du har PM.

Robbin
2008-07-01, 14:04
Du har PM.

Ja se på sjutton.. och du är inte så rädd om dina tarmar förstår jag. :thefinger

JonasTL
2008-07-01, 14:06
Vi har ett alldeles för sexfixerat samhälle i nuläget, legal prostitution skulle degenera oss ännu mer. När man hör saker som: "Legaliseras", "liberaliseras", "individens rättigheter" och liknande bör man dra öronen åt sig.

1+

Mer fokus på kärlek, romantik, samt krav på större sexuellt ansvarstagande!

Nitrometan
2008-07-01, 14:26
Ja se på sjutton.. och du är inte så rädd om dina tarmar förstår jag. :thefinger
Han kanske vill ha din rumpa? *kissass*

fat_joe
2008-07-01, 15:38
1+

Mer fokus på kärlek, romantik, samt krav på större sexuellt ansvarstagande!

För dom som inte är intresserade utav det då?
Vad är din definition av sexuellt ansvarstagande?

Exdiaq
2008-07-01, 15:52
För dom som inte är intresserade utav det då?
Vad är din definition av sexuellt ansvarstagande?



Tänkte detsamma, de som klarar sig bra utan romantik, ska de vara tvungna till det?

High1ander
2008-07-01, 16:55
Kan inte fatta alla ni som är för prostitution. Om ni säger "det är vilket yrke som helst, man byter tjänster mot pengar" så saknar ni perspektiv och ni behöver se saker, i verkligheten. Så jävla fjantigt. Hur många här är för legalisering utav droger om man kan dra den parallellen? Jag tycker synd om er. Jag vet inte om jag ska skratta eller skämmas. Skulle det bli bättre för hororna om det blev en större efterfrågan? Skulle hallickarna bli snällare mot hororna? Skulle vi inte få mer perversa idioter som vill ******? Hur fan tänker ni egentligen?

Borja med ditt egna perspektiv.

Varfor finns hallickar? Jo, eftersom inte staten skyddar hororna.
Jag har inte sett att nagon direkt sager att det ar som vilket yrke som helst.

Men om man far boxas utan att fa betalt (eller fa betalt) o fa sin kropp sonderslagen sa tycker jag nog att man borde fa valja andra saker man vill gora med sin kropp ocksa mot betalning.

Moraliskt sett tycker jag inte prostitution ar fel, jag tycker dock den har viktorianska formynderiet over sex och dess varde e fel. Det ar helt enkelt upp till individen, men nar man har svart marknad sa blir det inte individen langre.

superlative
2008-07-01, 18:14
Borja med ditt egna perspektiv.

Varfor finns hallickar? Jo, eftersom inte staten skyddar hororna.
Jag har inte sett att nagon direkt sager att det ar som vilket yrke som helst.

Men om man far boxas utan att fa betalt (eller fa betalt) o fa sin kropp sonderslagen sa tycker jag nog att man borde fa valja andra saker man vill gora med sin kropp ocksa mot betalning.

Moraliskt sett tycker jag inte prostitution ar fel, jag tycker dock den har viktorianska formynderiet over sex och dess varde e fel. Det ar helt enkelt upp till individen, men nar man har svart marknad sa blir det inte individen langre.

Inte skyddar? Horor är fortfarande medborgare som får all hjälp ifrån polisen och andra myndigheter ifall dem vill ha det. Eller du kanske vill förstatliga prostitution och anställa horvakter för skattepengar?

Tror du att hororna vaknar upp varje dag och känner sig riktigt sugna på att jobba och verkligen tycker det ska bli kul? Det är absolut inte så enkelt som du säger. Horor som står gatan är däår för att dem har ett problem som fick dem att börja sälja sig från första början som tex ett missbruk eller att någon har tvingat dem.

Nitrometan
2008-07-01, 18:21
Tror du att hororna vaknar upp varje dag och känner sig riktigt sugna på att jobba och verkligen tycker det ska bli kul?
Tror du att vem som helst med vilket jobb som helst vaknar upp varje dag och känner sig riktigt sugen på att jobba och tycker att det ska bli kul?

Det är absolut inte så enkelt som du säger. Horor som står gatan är däår för att dem har ett problem som fick dem att börja sälja sig från första början som tex ett missbruk eller att någon har tvingat dem.
Och de horor som inte står på gatan då? De som kanske sitter på ett hotell eller i en lägenhet?

Trance
2008-07-01, 18:25
Inte skyddar? Horor är fortfarande medborgare som får all hjälp ifrån polisen och andra myndigheter ifall dem vill ha det. Eller du kanske vill förstatliga prostitution och anställa horvakter för skattepengar?

Tror du att hororna vaknar upp varje dag och känner sig riktigt sugna på att jobba och verkligen tycker det ska bli kul? Det är absolut inte så enkelt som du säger. Horor som står gatan är däår för att dem har ett problem som fick dem att börja sälja sig från första början som tex ett missbruk eller att någon har tvingat dem.

Du kan också mycket om svensk prostitution. Får man fråga vart du har lärt dig det?

superlative
2008-07-01, 18:31
Du kan också mycket om svensk prostitution. Får man fråga vart du har lärt dig det?


Jag bor i Stockholms innerstad.

Exdiaq
2008-07-01, 18:33
Inte skyddar? Horor är fortfarande medborgare som får all hjälp ifrån polisen och andra myndigheter ifall dem vill ha det. Eller du kanske vill förstatliga prostitution och anställa horvakter för skattepengar?

Tror du att hororna vaknar upp varje dag och känner sig riktigt sugna på att jobba och verkligen tycker det ska bli kul? Det är absolut inte så enkelt som du säger. Horor som står gatan är däår för att dem har ett problem som fick dem att börja sälja sig från första början som tex ett missbruk eller att någon har tvingat dem.



Du kan inte komma med sådana argument då det inte har med saken att göra. Tvingar någon en annan att prostituera sig så skall det självklart vara olagligt och den som tvingar ska straffas hårt.

Att säga att prostitution ska förbjudas av den anledningen är som att säga att bilkörning ska bli förbjudet därför att vissa kör fulla eller utan körkort.

Exdiaq
2008-07-01, 18:34
Jag bor i Stockholms innerstad.



Nu har jag inte varit i Stockholm jättemånga gånger, men står det verkligen prostituerade överallt i innerstaden?

Trance
2008-07-01, 18:35
Jag bor i Stockholms innerstad.

Ok. Bra att veta om du bjuder in mig på vin och räkor men svarade inte riktigt på min fråga.

MacGyver
2008-07-01, 18:38
Ni som röstat ja - skulle ni själva kunna tänka er att sälja sex? I ett samhälle med legaliserad prostitution + hård arbetsmarknadspolitik finns inga garantier. Säkerligen kan man nog inte som hora själv bestämma vem man ska knylla med, dem som tar emot alla sorters kunder lär också vara dem som omsätter och anställer flest, allt enligt marknadens regler. Med andra ord får man nog finna sig i att sälja sig åt både Bert Karlsson och Marit Paulsen i ett sådant läge.

superlative
2008-07-01, 18:39
Nu har jag inte varit i Stockholm jättemånga gånger, men står det verkligen prostituerade överallt i innerstaden?

Nej det märks. Varför skulle det behöva göra det?

Trance
2008-07-01, 18:39
Ni som röstat ja - skulle ni själva kunna tänka er att sälja sex? I ett samhälle med legaliserad prostitution + hård arbetsmarknadspolitik finns inga garantier. Säkerligen kan man nog inte som hora själv bestämma vem man ska knylla med, dem som tar emot alla sorters kunder lär också vara dem som omsätter och anställer flest, allt enligt marknadens regler. Med andra ord får man nog finna sig i att sälja sig åt både Bert Karlsson och Marit Paulsen i ett sådant läge.

Varför skulle man inte kunna bestämma vilka man vill ha som kunder?

superlative
2008-07-01, 18:44
Tror du att vem som helst med vilket jobb som helst vaknar upp varje dag och känner sig riktigt sugen på att jobba och tycker att det ska bli kul?


Och de horor som inte står på gatan då? De som kanske sitter på ett hotell eller i en lägenhet?

Jag säger inte att alla horor säljer sig för att de är missbrukare. Tror du att hororna på hotellen och lägenheterna verkligen är där frivilligt och gör det dem gör för at det är kul och bra pengar?

superlative
2008-07-01, 18:45
Ok. Bra att veta om du bjuder in mig på vin och räkor men svarade inte riktigt på min fråga.

Det gjorde jag visst. Jag antar att du är en random lantis precis som de flesta ja-sägare i den här tråden.

Exdiaq
2008-07-01, 18:47
Jag säger inte att alla horor säljer sig för att de är missbrukare. Tror du att hororna på hotellen och lägenheterna verkligen är där frivilligt och gör det dem gör för at det är kul och bra pengar?



Ja?

Om inte så är det inte längre vanlig prostitution, utan påtvingad sådan vilket ska vara olagligt och straffbart. Du kan fortfarande inte snacka om A och samtidigt komma med argument mot det baserade på B.

Trance
2008-07-01, 18:53
Det gjorde jag visst. Jag antar att du är en random lantis precis som de flesta ja-sägare i den här tråden.

Ja, svaret måste vara att jag saknar erfarenhet. Jag ber även om ursäkt för vin-kommentaren, jag trodde du var gammal nog att få gå på systemet.

JonasTL
2008-07-01, 21:05
Tänkte detsamma, de som klarar sig bra utan romantik, ska de vara tvungna till det?

De skall skjutas.

Xealswe
2008-07-01, 21:06
Du kan inte mena att du tror det helt jävla seriöst?

Jag tror inte, jag är 100% säker på att det är så. Räkna arbetstid gentemot vad man får in. Det är betydligt mer än vad många hantverkare skulle få svart. Inte konstigt att många kvinnor då när de väljer kunder själva faktiskt överväger sådant.

Istället för att gå och slava för en arbetsgivare och få mellan 600-1200 varje dag brutto kan man kassera in samma belopp på en kund för en betydligt mindre arbetstid. Det är faktiskt något som man inte kan förneka.

Xealswe
2008-07-01, 21:10
Finns det torskar som vägrar respekera lagen. SKJUT DEM

Horar hororna för att förörja sitt drogberoende. SKJUT ALLA DROGHANDLARE
OCH KURIRER.

Återstår det några horor som inbillat sig att de gjort ett klokt val i livet, SKJUT DEM

Kritiserar någon detta, t.ex. här, använd FRA-lagen för att fånga upp dem och SKJUT DEM.


Problem solved.

I Maos Kina va prostitution icke-existerande, i kontrast till nutiden då det finns bordeller i varenda gathörn. Om det sedan berodde på att alla hade jobb i MAOS kina och slapp sälja sig, eller om folk som förde osunt leverne blev skjutna, eller en kombination av båda, det vet jag ej.

Nej givetvis fanns inga prostituterade i kina, deras ledare mao gjorde ju även 14 hole in one första gången han spelade golf. Eller var det kim jong il? Kommunistledare är alltid roliga ;)

Xealswe
2008-07-01, 21:12
Kan inte fatta alla ni som är för prostitution. Om ni säger "det är vilket yrke som helst, man byter tjänster mot pengar" så saknar ni perspektiv och ni behöver se saker, i verkligheten. Så jävla fjantigt. Hur många här är för legalisering utav droger om man kan dra den parallellen? Jag tycker synd om er. Jag vet inte om jag ska skratta eller skämmas. Skulle det bli bättre för hororna om det blev en större efterfrågan? Skulle hallickarna bli snällare mot hororna? Skulle vi inte få mer perversa idioter som vill ******? Hur fan tänker ni egentligen?

Faktum är att sexköpslagen skapar ett enormt fördelaktigt klimat för sexarbetare. Om inte torsken passar sig, kan den prostituerade enbart anmäla köpet till polisen och förstöra hans liv totalt. Så på det viset är sexköpslagen faktiskt ett indirekt sätt som skapats för att skydda prostituerade

Angel
2008-07-01, 21:16
Jag tror inte, jag är 100% säker på att det är så. Räkna arbetstid gentemot vad man får in. Det är betydligt mer än vad många hantverkare skulle få svart. Inte konstigt att många kvinnor då när de väljer kunder själva faktiskt överväger sådant.

Istället för att gå och slava för en arbetsgivare och få mellan 600-1200 varje dag brutto kan man kassera in samma belopp på en kund för en betydligt mindre arbetstid. Det är faktiskt något som man inte kan förneka.

Alltså.....du är så sjukt jävla dum nu, jag blir så jävla ledsen och trött..
Jag blir illamående, vad tror du egentligen, att det bara är att suck it up i en timma, låtsas att man är lite kåt och fejka en orgasm kanske? Sen kan man borsta av det, redo för en annan. Självklart kan man vara stolt över sitt yrke, "mamma är en hora"...underbart. Inga psykiska men där inte.

Xealswe
2008-07-01, 21:16
Än så länge har länder som legaliserat prostitution fått erfara en ökad trafficking in till landet. Tyvärr. Något som gissningsvis inte hade hänt om alla länder legaliserade det samtidigt.

Rent marknadsekonomiskt torde ju ett förbjud _skapa_ trafficking när desperata köpare gör vad de vill för att få tag på det, och att hallickar får ökade möjligheter att skapa vinster på det.

Om jag inte heller minns fel var faktiskt källan kring detta tvärtom. Att trafficking ökade i Sverige just i samband med sexköpslagens införande.

Angel
2008-07-01, 21:19
bla bla

Hororna brukar säga till dig att dom gillar det va? Cashen är bara en bonus, det är ju din stora k*k dom vill åt, eller hur?

Xealswe
2008-07-01, 21:23
Alltså.....du är så sjukt jävla dum nu, jag blir så jävla ledsen och trött..
Jag blir illamående, vad tror du egentligen, att det bara är att suck it up i en timma, låtsas att man är lite kåt och fejka en orgasm kanske? Sen kan man borsta av det, redo för en annan. Självklart kan man vara stolt över sitt yrke, "mamma är en hora"...underbart. Inga psykiska men där inte.

Tack för komplimangen!
Min erfarenhet av kvinnor är att alla inte är stöpta i samma form, vissa skulle aldrig göra ett one night stand. Andra ligger hejvilt med alla möjliga främmande personer.
Skulle du då helt ärligt kunna påstå ( utan att känna till varenda kvinna personligen ) att det ej finns kvinnor som psykiskt klarar av att ha sex mot betalning?

theoppositescollide
2008-07-01, 21:24
Alltså.....du är så sjukt jävla dum nu, jag blir så jävla ledsen och trött..
Jag blir illamående, vad tror du egentligen, att det bara är att suck it up i en timma, låtsas att man är lite kåt och fejka en orgasm kanske? Sen kan man borsta av det, redo för en annan. Självklart kan man vara stolt över sitt yrke, "mamma är en hora"...underbart. Inga psykiska men där inte.
Äh, överdriv inte nu.


Dom behöver ju inte alls fejka, vi skiter väl i om dom kommer.

Xealswe
2008-07-01, 21:28
Hororna brukar säga till dig att dom gillar det va? Cashen är bara en bonus, det är ju din stora k*k dom vill åt, eller hur?

Det där var ju riktigt omoget, hur gammal är du egentligen?

JonasTL
2008-07-01, 21:29
Jag tror alla, oavsett åsikt, i denna tråden, skulle behöva göra en studieresa runt om i världen och studera prostitution, prostituerade, torskar, hallickar etc.

Jag tror vi alla antar för mycket om en värld som vilt främmande för oss, dessutom är nästan alla i tråden män.

Angel
2008-07-01, 21:29
Det där var ju riktigt omoget, hur gammal är du egentligen?

Varför skämms du?

Trance
2008-07-01, 21:34
Jag tror alla, oavsett åsikt, i denna tråden, skulle behöva göra en studieresa runt om i världen och studera prostitution, prostituerade, torkar, hallickar etc.

Jag tror vi alla antar för mycket om en värld som vilt främmande för oss, dessutom är nästan alla i tråden män.

Ja, det är därför man undrar varför vissa inte ens är intresserad av om de prostituerade i Sverige har det bättre eller sämre efter sexköpslagen gått igenom. De är inte ens intressanta i sammanhanget för detta handlar om vad man själv skulle tycka i den situationen och att det är moraliskt fel. Prostituerade vet ändå inte vad som är bäst för dem. Korkade prostituerade.

Vem bryr sig om att den drogberoende prostituerade inte slutar utan drivs bort från den öppna gatan där socialarbetare och polis kunde ha uppsikt över henne.

Jag har inte ens orkat kolla upp hur det faktiskt är då folk inte verkar bry sig utan det snackas bara om att de själva inte vill suga gubbkuk och att de prostituerade knappt är människor.

Mescreant
2008-07-01, 21:49
Jaha, nu får ni väl tråden låst snart.
Tråkigt att vissa inte kan argumentera sakligt i såna här viktiga frågor. Hur svårt är det egentligen att kontrollera sina känslor i 5min samtidigt som man angriper frågan från fler vinklar än en?

Tricklev
2008-07-01, 21:54
Hororna brukar säga till dig att dom gillar det va? Cashen är bara en bonus, det är ju din stora k*k dom vill åt, eller hur?

Läs Trance inlägg, då han perfekt svarar på det du skriver, försök att tänka lite längre, och släpp moralpaniken.

Ja, det är därför man undrar varför vissa inte ens är intresserad av om de prostituerade i Sverige har det bättre eller sämre efter sexköpslagen gått igenom. De är inte ens intressanta i sammanhanget för detta handlar om vad man själv skulle tycka i den situationen och att det är moraliskt fel. Prostituerade vet ändå inte vad som är bäst för dem. Korkade prostituerade.

Vem bryr sig om att den drogberoende prostituerade inte slutar utan drivs bort från den öppna gatan där socialarbetare och polis kunde ha uppsikt över henne.

Jag har inte ens orkat kolla upp hur det faktiskt är då folk inte verkar bry sig utan det snackas bara om att de själva inte vill suga gubbkuk och att de prostituerade knappt är människor.

High1ander
2008-07-01, 21:56
Ni som röstat ja - skulle ni själva kunna tänka er att sälja sex? I ett samhälle med legaliserad prostitution + hård arbetsmarknadspolitik finns inga garantier. Säkerligen kan man nog inte som hora själv bestämma vem man ska knylla med, dem som tar emot alla sorters kunder lär också vara dem som omsätter och anställer flest, allt enligt marknadens regler. Med andra ord får man nog finna sig i att sälja sig åt både Bert Karlsson och Marit Paulsen i ett sådant läge.

I Tyskland sa stamdes ju en kvinna for hon vagra ha sex med en gammal 80+ playboy, aldersdiskriminering. :D

Jag säger inte att alla horor säljer sig för att de är missbrukare. Tror du att hororna på hotellen och lägenheterna verkligen är där frivilligt och gör det dem gör för at det är kul och bra pengar?
Du gor det hela till en diskussion om "fri vilja", nu ar det sa att fri vilja ar nagot man inte ar tvingad till. Att man vill fixa pengar till nasta fix sa ar det fortfarande "fri vilja" att fixa pengar for den fixen om det innebar att ****** nagon, smora for nagon, sno fran nagon eller jobba fran nagon. Man har inte blivit tvingad, om drogberoende tar bort ens fria vilja rent filosofiskt sa ar det skitsamma da det inte tar bort ens fria vilja juridiskt.

Inte skyddar? Horor är fortfarande medborgare som får all hjälp ifrån polisen och andra myndigheter ifall dem vill ha det. Eller du kanske vill förstatliga prostitution och anställa horvakter för skattepengar?

Tror du att hororna vaknar upp varje dag och känner sig riktigt sugna på att jobba och verkligen tycker det ska bli kul? Det är absolut inte så enkelt som du säger. Horor som står gatan är däår för att dem har ett problem som fick dem att börja sälja sig från första början som tex ett missbruk eller att någon har tvingat dem.

Nar horor blir slagna eller tvingade av hallickar att gora saker sa handlar det inte om fri vilja, men om man har prostitution lagligt och har bordell o liknande sa blir det battre skydd for de prostituerade, men du kanske ar emot att de ska skyddas?

Sjalvklart kan horor ga till polisen, men de maste gora sina affarer i de morka o det ar dar problemen finns, de kan ju inte ta med sig polisen som backup.

Vilka jobb ar egentligen "kul"? Som redan papekats sa finns det "horor" som bara knullar nagon for att fa lite extra pengar till klader o festande, de gor det for att fa pengar snabbt. Det som tar dig eller mig 10 timmar kan de dra in pa 1 timme, om de vill gora det valet sa ar det just "deras val," inte ditt.

Det ar inge fel pa tjejer som ar sexmissbrukare och slukar man sa lange de inte tar betalt, eller ar det fel pa dem, ocksa? Eller killar som bara ligger runt?

Jag tror nog att de flesta horor gor det for att overleva eller fixa pengar till droger, men det kanns lite irrelevant, bara for man legaliserar prostitution sa innebar inte det att man inte ska hjalpa dem som ar pa botten i samhallet.

Animalistic
2008-07-01, 21:56
låt de vara lagligt och välskött.
som tatueringsstudios t ex

Angel
2008-07-01, 21:59
låt de vara lagligt och välskött.
som tatueringsstudios t ex

Gör det statligt, statliga hål.

JonasTL
2008-07-01, 22:03
Föresten, innan någon nämner handikappades (läs efterblivna/utvecklingsstörda) rätt till sexsamariter, skulle jag bara vilja presentera en lösning på det problemet så att det inte urartar i en diskussion:

Skjut de handikappade.

Mescreant
2008-07-01, 22:05
Föresten, innan någon nämner handikappades/efterblivnas rätt till sexsamariter, skulle jag bara vilja presentera en lösning på det problemet så att det inte urartar i en diskussion.

Skjut de handikappade.

Vore faktiskt ganska konsekvent, slipper ni se både horor och handikappade när ni går runt i stockholms innerstad.

Xealswe
2008-07-01, 22:10
Föresten, innan någon nämner handikappades (läs efterblivna/utvecklingsstörda) rätt till sexsamariter, skulle jag bara vilja presentera en lösning på det problemet så att det inte urartar i en diskussion:

Skjut de handikappade.

Det var faktiskt en vild diskussion för flera år sedan när en utvecklingstörd man skrev en bok om ämnet. På nejsidan argumenterades det med att handikappade inte hade rätt till sex som en del av deras liv ( though luck! )

Samtidigt blir man fundersam. Har man isåfall som icke-invalid då rätt till sex plötsligt av den anledningen? Eller vad är det egentligen nejsidan resonerade kring? Att prostituerade inte väljer sina kunder? Isåfall är man tillbaka på ruta 1 igen. Att många helt enkelt har svårt att skilja på prositution och trafficking.

Xealswe
2008-07-01, 22:14
Varför skämms du?


Jag har inget intresse av att tillfredställa min sexualitet mha pengar och främmande kvinnor ( nej jag är inte homosexuell ). Förövrigt bryr jag mig inte och kommer inte bedöma dig som person pga hur ditt sexliv ser ut. Därför föreslår jag att du inte gör det angående mig heller.

High1ander
2008-07-01, 22:15
Det var faktiskt en vild diskussion för flera år sedan när en utvecklingstörd man skrev en bok om ämnet. På nejsidan argumenterades det med att handikappade inte hade rätt till sex som en del av deras liv ( though luck! )

Samtidigt blir man fundersam. Har man isåfall som icke-invalid då rätt till sex plötsligt av den anledningen? Eller vad är det egentligen nejsidan resonerade kring? Att prostituerade inte väljer sina kunder? Isåfall är man tillbaka på ruta 1 igen. Att många helt enkelt har svårt att skilja på prositution och trafficking.

I Danmark sa har de nu andrat iaf sa man inte "maste" hjalpa handikappade med att fixa kontakt med horor.

Om de vill ha en hora sa maste de vara kapabla att fixa det sjalv eller ha en snall kompis som dealar for dem. Vilket ar helt ratt.

Angel
2008-07-01, 22:30
Jag har inget intresse av att tillfredställa min sexualitet mha pengar och främmande kvinnor ( nej jag är inte homosexuell ). Förövrigt bryr jag mig inte och kommer inte bedöma dig som person pga hur ditt sexliv ser ut. Därför föreslår jag att du inte gör det angående mig heller.

Men du måste ju ändå se dig själv som en potensiell sexköpare? Varför skulle du annars vara så ivrig att få det lagligt?

Mescreant
2008-07-01, 22:32
Men du måste ju ändå se dig själv som en potensiell sexköpare? Varför skulle du annars vara så ivrig att få det lagligt?

http://i32.tinypic.com/fdre5l.gif

Xealswe
2008-07-01, 22:36
Men du måste ju ändå se dig själv som en potensiell sexköpare? Varför skulle du annars vara så ivrig att få det lagligt?

För att hela debatten kring prostitution är infekterad av motsägelser, fördomar och osanningar. Många av argumenten från nejsidan är alltid likadana och tar inte hänsyn till flera faktorer utan försöks istället tystas ned.

Jag vet inte ens heller om jag ens vill stå för att sexköpslagen ska tas bort, just för att jag inte är säker på huruvida den gynnar sexarbetare eller ej.

Det lär heller inte göras någon utredning kring detta eftersom man på riksplan sammanfattningsvis är övertygad om att prostitution = trafficking

JonasTL
2008-07-01, 22:44
Det intressantaste i denna tråden, enligt mig, var när två stycken för prostitution, förklarade att de skulle acceptera att deras syster/dotter/moder försörjde sig som prostituerad. Unfuckingbelieveble!

High1ander
2008-07-01, 22:46
Men du måste ju ändå se dig själv som en potensiell sexköpare? Varför skulle du annars vara så ivrig att få det lagligt?

Sluta trolla.

Prostituerade skulle kunna gora skatteavdrag pa t.ex. lappforstoring eller brostimplant...

Exdiaq
2008-07-01, 22:47
Det intressantaste i denna tråden, enligt mig, var när två stycken för prostitution, förklarade att de skulle acceptera att deras syster/dotter/moder försörjde sig som prostituerad. Unfuckingbelieveble!



Notera acceptera, inte gilla.

Vad skulle du själv göra? Låsa in han/henne i ett rum?

High1ander
2008-07-01, 22:47
Det intressantaste i denna tråden, enligt mig, var när två stycken för prostitution, förklarade att de skulle acceptera att deras syster/dotter/moder försörjde sig som prostituerad. Unfuckingbelieveble!

Skulle porrskadis vara battre?

JonasTL
2008-07-01, 22:49
Notera acceptera, inte gilla.

Vad skulle du själv göra? Låsa in han/henne i ett rum?

I första hand, i förebyggande syfte, lobba för att förbjuda och förinta fenomenet prostitution.

JonasTL
2008-07-01, 22:52
Skulle porrskadis vara battre?

Städare på porrbio, dåligt

Porrskådis, sämre

Prostituerad, sämst

Så skulle jag nog kategorisera det =D

High1ander
2008-07-01, 22:55
Städare på porrbio, dåligt

Porrskådis, sämre

Prostituerad, sämst

Så skulle jag nog kategorisera det =D

Varfor ar prostituerad samre?

En porrskadis ar ju bara en prostituerad som filmas, borde vara varre.

Animalistic
2008-07-01, 22:57
Varfor ar prostituerad samre?

En porrskadis ar ju bara en prostituerad som filmas, borde vara varre.

+99

Mescreant
2008-07-01, 22:57
I första hand, i förebyggande syfte, lobba för att förbjuda och förinta fenomenet prostitution.
Istället för att hjälpa henne med det grundläggande problemet väljer du att få henne att hamna i fängelse?

Tricklev
2008-07-01, 22:59
Självklart är pristitution värre än porrskådis, det senare runkar vi till 5 gånger i veckan, det första är ju något för hemska omoraliska människor utan hjärta.

Unfuckingbelievable attniinteförstårskillnaden.

pabb
2008-07-01, 23:01
Men, ban på angel och jonastl plx!

Xealswe
2008-07-01, 23:03
Det intressantaste i denna tråden, enligt mig, var när två stycken för prostitution, förklarade att de skulle acceptera att deras syster/dotter/moder försörjde sig som prostituerad. Unfuckingbelieveble!

Detta är inget öppet ställningstagande från min sida. Men vart från första början kom hela den negativa inställningen till sexarbetare? Varför är det med avsmak man ser någon som arbetar med detta?

Många elitister ser ju med avsmak på sophämtare och städare, är det samma typ av fenomen? Och vart går gränsen för hur lågt socialt accepterat ett yrke går för att man ska kunna våga nämna sitt yrke för andra? Vem sätter dessa gränser?

JonasTL
2008-07-01, 23:07
Detta är inget öppet ställningstagande från min sida. Men vart från första början kom hela den negativa inställningen till sexarbetare? Varför är det med avsmak man ser någon som arbetar med detta?

Många elitister ser ju med avsmak på sophämtare och städare, är det samma typ av fenomen? Och vart går gränsen för hur lågt socialt accepterat ett yrke går för att man ska kunna våga nämna sitt yrke för andra? Vem sätter dessa gränser?

Jag kan direkt peka på en händelser i mitt liv där jag lärt känna prostituerade och sexköpare, detta väckte mitt intresse och avsky för fenomenet. Jag känner stort medlidande för kvinnor som prostituerat sig.

theoppositescollide
2008-07-01, 23:10
Det intressantaste i denna tråden, enligt mig, var när två stycken för prostitution, förklarade att de skulle acceptera att deras syster/dotter/moder försörjde sig som prostituerad. Unfuckingbelieveble!

Det intressanta i hela diskussionen, är att du och dina likar anser att ni har något att göra med ett kontrakt som endast berör person X och Y som ingår ett avtal. Vad fan har ni med att göra om jag vill betala för sex och en kvinna vill sälja sig för sex?

Insnöade allvetande kommunistpack som tycker dom ska styra allas liv efter sina egna moraliska mallar. Usch o fy alltså.

JonasTL
2008-07-01, 23:25
ser alltså inte ned på de prostituerade själva, därför att jag betraktar dem som offer, därför att jag betraktar prostitution som något skadligt samt inte tror på fri vilja.

theoppositescollide
2008-07-01, 23:27
ser alltså inte ned på de prostituerade själva, därför att jag betraktar dem som offer, därför att jag betraktar prostitution som något skadligt samt inte tror på fri vilja.

Haha, det är ju bra att du är konsekvent i dina åsikter iaf och erkänner att du inte tror på fri vilja.

Diktatur ftw!

Diggler
2008-07-02, 00:05
Nämen vad är det jag ser? 14 sidor av småliberalister som bekräftar varandra. "Bla bla bla allt skall vara fritt! ooooh jag drömmer om en friiii marknad! usch och fyyyy för traditionell sexualmoral"

I ert drömsamhälle, den fria kapitalliberala fri-sex folkparti-idyllen...kommer ni ändå inte att få köpa några fnask eller ha särskilt skoj överhuvudtaget. Ni kommer att krävas jobba 17h/dag. Jasså ni vill ha fritid? Nej samhället är fritt, då kickar chefen er som det behagar, och det blir NI som tvingas gå på gatan i maskiga nylonstrumpor. Låter det kul?

Exdiaq
2008-07-02, 00:13
Nämen vad är det jag ser? 14 sidor av småliberalister som bekräftar varandra. "Bla bla bla allt skall vara fritt! ooooh jag drömmer om en friiii marknad! usch och fyyyy för traditionell sexualmoral"

I ert drömsamhälle, den fria kapitalliberala fri-sex folkparti-idyllen...kommer ni ändå inte att få köpa några fnask eller ha särskilt skoj överhuvudtaget. Ni kommer att krävas jobba 17h/dag. Jasså ni vill ha fritid? Nej samhället är fritt, då kickar chefen er som det behagar, och det blir NI som tvingas gå på gatan i maskiga nylonstrumpor. Låter det kul?



Vafan dillar du om?

High1ander
2008-07-02, 00:29
Nämen vad är det jag ser? 14 sidor av småliberalister som bekräftar varandra. "Bla bla bla allt skall vara fritt! ooooh jag drömmer om en friiii marknad! usch och fyyyy för traditionell sexualmoral"

I ert drömsamhälle, den fria kapitalliberala fri-sex folkparti-idyllen...kommer ni ändå inte att få köpa några fnask eller ha särskilt skoj överhuvudtaget. Ni kommer att krävas jobba 17h/dag. Jasså ni vill ha fritid? Nej samhället är fritt, då kickar chefen er som det behagar, och det blir NI som tvingas gå på gatan i maskiga nylonstrumpor. Låter det kul?

Din paranoia later kul.

tjabon
2008-07-02, 02:08
I Danmark sa har de nu andrat iaf sa man inte "maste" hjalpa handikappade med att fixa kontakt med horor.

Om de vill ha en hora sa maste de vara kapabla att fixa det sjalv eller ha en snall kompis som dealar for dem. Vilket ar helt ratt.

Ja, dom är riktigt frisinnade och liberala i Danmark:
Jag minns ett TV-program, där en (dansk) personlig assistent
berättade hur han hjälpte en patient att smörja in sej med bajs,
efter uträttat No:2. Det var ju tur att killen inte var nekrofil, då
hade dom säkert raidat ett bårhus......

Jag menar, sunt förnuft och personligt omdöme är aldrig fel....:)

Nitrometan
2008-07-02, 07:27
Nämen vad är det jag ser? 14 sidor av småliberalister som bekräftar varandra. "Bla bla bla allt skall vara fritt! ooooh jag drömmer om en friiii marknad! usch och fyyyy för traditionell sexualmoral"

1. Du verkar otrevligt paranoid.

2. Vad är "traditionell sexualmoral"?

Angel
2008-07-02, 09:31
Men, ban på angel och jonastl plx!


Varför? Alla har ju den fria viljan eller hur var det nu? Och då har jag rätt att ha min åsikt att dom flesta i denna tråden är eller kommer bli sexköpare?

Angel
2008-07-02, 09:37
Var du 24, eller hur var det nu?

..och det är relevant hur? Jag har aldrig varit och kommer aldrig bli för legalisering av sexköp.

Nitrometan
2008-07-02, 09:40
Varför? Alla har ju den fria viljan eller hur var det nu?
Nej. Läs i denna tråd. Det finns ingen fri vilja.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113248

Och då har jag rätt att ha min åsikt att dom flesta i denna tråden är eller kommer bli sexköpare?
Du har rätt till din åsikt! FFS!

Men e djur!

Angel
2008-07-02, 09:44
Nej. Läs i denna tråd. Det finns ingen fri vilja.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113248


Du har rätt till din åsikt! FFS!

Men e djur!


Dåså.

Tack.

Nej, jag är en djurvän.

Nitrometan
2008-07-02, 09:47
Men e djur!

Nej, jag är en djurvän.

Ah. Skön diss. :/

Xealswe
2008-07-02, 22:25
Detta var en rätt intressant diskussion så jag skulle vilja spåna vidare på en ganska kritisk sak.
Ponera att de flesta som är för sexköpslagen har bilden att alla prostituterade faller i mallen för en sprutberoende narkoman.

Ifall man med en sådan lag faktiskt blundar och sopar problemen under mattan, hur kan man överhuvudtaget då vara så naiv och godtrogen att man ser en sexköpslag = ingen prostitution överhuvudtaget?

Om man inte tillhör den naiva och godtrogna skaran, och faktiskt erkänner att prostitution existerar trots en sexköpslag. Borde inte man riva upp denna isåfall för att få upp prostitutionen till ytan så att socialarbetare och dylikt kan hjälpa dessa sprutberoende narkomankvinnor som utgör alla prostituerade kvinnor?

Som jag ser det är alla som är för en sexköpslag de största hycklarna.
Man har bilden att ingen kvinna i fulla sinnes bruk kan utföra sexuella tjänster mot betalning, samtidigt vill man sopa problemen under mattan och blunda för dem?
Vilka om inte dessa personer besitter då egentligen det absolut största kvinnoföraktet?

Mescreant
2008-07-02, 22:45
Ja. Deras enda, som jag ser det, giltliga argument är att den totala prostitutionen förmodligen minskar vid ett totalförbud. Vilket i sig inte behöver betyda att folk faktiskt får det bättre, något de också bör ägna en tanke åt.

JonasTL
2008-07-02, 22:48
Detta var en rätt intressant diskussion så jag skulle vilja spåna vidare på en ganska kritisk sak.
Ponera att de flesta som är för sexköpslagen har bilden att alla prostituterade faller i mallen för en sprutberoende narkoman.

Ifall man med en sådan lag faktiskt blundar och sopar problemen under mattan, hur kan man överhuvudtaget då vara så naiv och godtrogen att man ser en sexköpslag = ingen prostitution överhuvudtaget?

Om man inte tillhör den naiva och godtrogna skaran, och faktiskt erkänner att prostitution existerar trots en sexköpslag. Borde inte man riva upp denna isåfall för att få upp prostitutionen till ytan så att socialarbetare och dylikt kan hjälpa dessa sprutberoende narkomankvinnor som utgör alla prostituerade kvinnor?

Som jag ser det är alla som är för en sexköpslag de största hycklarna.
Man har bilden att ingen kvinna i fulla sinnes bruk kan utföra sexuella tjänster mot betalning, samtidigt vill man sopa problemen under mattan och blunda för dem?
Vilka om inte dessa personer besitter då egentligen det absolut största kvinnoföraktet?

Du måste med detta även övertyga läsarna att den totala mängden prostituerade inte skulle öka om man legaliserade helt. Jag ställer mig väldigt skeptiskt till att inte efterfrågan och tillgång på/av sexuella tjänster skulle öka om man helt legaliserade helt.

Mescreant
2008-07-02, 22:55
Du måste med detta även övertyga läsarna att den totala mängden prostituerade inte skulle öka om man legaliserade helt. Jag ställer mig väldigt skeptiskt till att inte efterfrågan och tillgång på/av sexuella tjänster skulle öka om man helt legaliserade helt.

Något som är mer relevant är väl vilken inverkan det har på fattigdom, missbruk, tvångsprostitution, könssjukdomar, mängden hallickar och den generella livssituationen hos prostituerade?

JonasTL
2008-07-02, 23:02
Något som är mer relevant är väl vilken inverkan det har på fattigdom, missbruk, tvångsprostitution, könssjukdomar, mängden hallickar och den generella livssituationen hos prostituerade?


Om flertalet prostituerade i Sverige är traffickade utländskor och svenskfödda drogmissbrukare, är lösningen att stoppa drogtrafiken i Sverige och införseln av utländska sexslavar, inte låta fler normala svenska tjejer prostituera sig så att efterfrågan på de förstnämnda två grupperna minskar.

Mescreant
2008-07-02, 23:08
Om flertalet prostituerade i Sverige är traffickade utländskor och svenskfödda drogmissbrukare, är lösningen att stoppa drogtrafiken i Sverige och införseln av utländska sexslavar, inte låta fler normala svenska tjejer prostituera sig så att efterfrågan på de förstnämnda två grupperna minskar.

Vänta nu, missförstår jag dig eller är du orolig över att efterfrågan på prostituerade i gruppen "offer" ska bli för låg? Att de ska bli utkonkurrerade av svenska "normala" tjejer som gör det av andra orsaker än drogmissbruk/fattigdom?

Mescreant
2008-07-02, 23:14
Jag missförstod dig ser jag. Skriver ett nytt svar.

JonasTL
2008-07-02, 23:19
Vänta nu, missförstår jag dig eller är du orolig över att efterfrågan på prostituerade i gruppen "offer" ska bli för låg? Att de ska bli utkonkurrerade av svenska "normala" tjejer som gör det av andra orsaker än drogmissbruk/fattigdom?

Nej, jag betraktar dem också som offer eftersom att det är ett självdestruktivt betéende.

Och de drogmissbrukande f.d. prostituerade som ingen längre vill köpa då det finns fräschare tjejer att tillgå, kommer att hitta på andra brott för att finansiera sina droger, inbrott och rån kanske.




EDIT, okey inväntar ett nytt svar =)

Mescreant
2008-07-02, 23:26
Om flertalet prostituerade i Sverige är traffickade utländskor och svenskfödda drogmissbrukare, är lösningen att stoppa drogtrafiken i Sverige och införseln av utländska sexslavar, inte låta fler normala svenska tjejer prostituera sig så att efterfrågan på de förstnämnda två grupperna minskar.

Först och främst finns det ingen lösning på problemet prostitution. För att stoppa efterfrågan måste vi bli av med: ensamhet, fulhet, handikapp, sexuell upptändning som blir frustration - saker som leder till att folk söker sig till prostituerade.
För att stoppa utbudet behöver vi bli av med: fattigdom, missbruk, viljan att sälja sex - saker som leder till att folk väljer att sälja sex.

Hur ska det gå till?

Du skriver att "lösningen" är att stoppa droghandeln och traffickingen, något som det redan läggs resurser på.


Nej, jag betraktar dem också som offer eftersom att det är ett självdestruktivt betéende.


Varför ska din moral bestämma över deras kroppar? Självdestruktivt eller inte så är det deras val.

Och de drogmissbrukande f.d. prostituerade som ingen längre vill köpa då det finns fräschare tjejer att tillgå, kommer att hitta på andra brott för att finansiera sina droger, inbrott och rån kanske.


Det där är ett argument för JA-sidan.

JonasTL
2008-07-02, 23:33
Först och främst finns det ingen lösning på problemet prostitution. För att stoppa efterfrågan måste vi bli av med: ensamhet, fulhet, handikapp, sexuell upptändning som blir frustration - saker som leder till att folk söker sig till prostituerade.
För att stoppa utbudet behöver vi bli av med: fattigdom, missbruk, viljan att sälja sex - saker som leder till att folk väljer att sälja sex.

Hur ska det gå till?

Du skriver att "lösningen" är att stoppa droghandeln och traffickingen, något som det redan läggs resurser på.
.
Folk kommer väl alltid att dö i trafiken, ändå har vi än nollvision och arbetar på att ingen ska omkomma på vägarna! Vi borde lägga ned större resurser eller effektivare resurser på att stoppa trafficking- och droginförsel!




Varför ska din moral bestämma över deras kroppar? Självdestruktivt eller inte så är det deras val.
Tror inte på fri vilja, det är ologiskt =D


Det där är ett argument för JA-sidan.

Tror du läste fel, hur kan drogberoende prostituerade som övergår till att råna och göra inbrott vara ett argument för JA-sidan, då flyttas ju bara problemet.

Mescreant
2008-07-02, 23:48
Folk kommer väl alltid att dö i trafiken, ändå har vi än nollvision och arbetar på att ingen ska omkomma på vägarna! Vi borde lägga ned större resurser eller effektivare resurser på att stoppa trafficking- och droginförsel!

Ingen här har väl argumenterat för illegal drog- och människohandel?
Poängen är att förbud mot prostitution med stor sannolikhet förvärrar situtationen för prostituerade. Medan en reglerad legalisering kan förbättra situationen i och med socialt skydd. Under villkoret att lägger maxmialt med resurser på att kontrollera den svarta marknaden och trafficking.


Tror inte på fri vilja, det är ologiskt =D

Det går inte att förneka att varje individ har en stor kontroll över sina egna val och handlingar - kontroll som blir större ju rikare och friare ett land är.


Tror du läste fel, hur kan drogberoende prostituerade som övergår till att råna och göra inbrott vara ett argument för JA-sidan, då flyttas ju bara problemet.

Problemet är att du vill göra deras nuvarande sysselsättning till ett brott. D.v.s försvåra för dem att tjäna de pengar de behöver. Det kommer inte hindra någon som desperat behöver droger. Det kommer istället resultera till att de antingen blir inspärrade eller tillgriper andra metoder för att tjäna sina pengar, som de du just nämnde.

JonasTL
2008-07-02, 23:55
Ingen här har väl argumenterat för illegal drog- och människohandel?
Poängen är att förbud mot prostitution med stor sannolikhet förvärrar situtationen för prostituerade. Medan en reglerad legalisering kan förbättra situationen i och med socialt skydd. Under villkoret att lägger maxmialt med resurser på att kontrollera den svarta marknaden och trafficking.

Jag tror precis som dig att de prostituerade får det bättre då, men om antalet prostituerade även då ökar, och vissa som var riktigt nergångna byter till en annan kriminell karriär, har vi då inte belastat samhället ännu mer?


Det går inte att förneka att varje individ har en stor kontroll över sina egna val och handlingar - kontroll som blir större ju rikare och friare ett land är.
. Jorå, om man t.ex. har ett buddhistiskt eller deterministiskt perspektiv på hur världen fungerar.


Problemet är att du vill göra deras nuvarande sysselsättning till ett brott. D.v.s försvåra för dem att tjäna de pengar de behöver. Det kommer inte hindra någon som desperat behöver droger. Det kommer istället resultera till att de antingen blir inspärrade eller tillgriper andra metoder för att tjäna sina pengar, som de du just nämnde.

Nä jag tycker det är bra som det är nu, lagligt att sälja, men jag vill absolut inte göra prostitutionen fullskaligt lagligt genom att göra det lagligt att köpa.

Frida.B
2008-07-03, 00:03
Man måste behandla orsaken till problemet inte bara problemet. Vare sig det är lagligt eller olagligt kommer det bedrivas olaglig prostitution. Frågan är bara hur man ska se på sex, vem som får bestämma över en annan människas kropp över vad som är kränkande etc. Jag tror det finns lika många prostituerade som är glada med sitt jobb som det finns städare som är glada med sitt. Dock väljer vissa att prostituera sig och vissa att städa. Alla människor ser inte sex som något heligt. Vad är det för skillnad på att bli bjuden på middagar få dyra presenter för att tjejen utnyttjar killen och sätter honom och på att två människor kommer överrens om ett pris och vad det leder till? De som menar att problemet löser sig bara det finns eller inte finns en lag är ju väldigt naiva.

JonasTL
2008-07-03, 00:13
Jag tror det finns lika många prostituerade som är glada med sitt jobb som det finns städare som är glada med sitt.

Coolt!

Alla andra kommentarer vore överflödiga.

Mescreant
2008-07-03, 00:16
Jag tror precis som dig att de prostituerade får det bättre då, men om antalet prostituerade även då ökar, och vissa som var riktigt nergångna byter till en annan kriminell karriär, har vi då inte belastat samhället ännu mer?
Fast det är rena gissningar. Varken du eller jag kan sitta och förutspå exakt hur marknaden för prostitution skulle påverkas och vilken effekt det skola ha på nuvarande prostituerade. Men jag har svårt att tänka mig att utbudet skulle överstiga efterfrågan till den graden att det leder till sådana problem, i ett rikt land som Sverige.


Jorå, om man t.ex. har ett buddhistiskt eller deterministiskt perspektiv på hur världen fungerar.


Ok, men det är en annan diskussion. Tror faktiskt det pågår en redan, förmodar att du är där och skriver.

JonasTL
2008-07-03, 00:19
Fast det är rena gissningar. Varken du eller jag kan sitta och förutspå exakt hur marknaden för prostitution skulle påverkas och vilken effekt det skola ha på nuvarande prostituerade. Men jag har svårt att tänka mig att utbudet skulle överstiga efterfrågan till den graden att det leder till sådana problem, i ett rikt land som Sverige.



Jag tror staten/socialstyrelsen/systembolaget anlitade någon utländsk oberoende forskargrupp för att göra ett experiment i en begränsad svensk region och se vad för konsekvenser ett avskaffande av alkoholmonopolet skulle ha på det svenska samhället, och kom i detta fall fram till att nackdelarna skulle överväga fördelarna. Ett liknande experiment gällande prostitution kanske vore på sin plats.

Mescreant
2008-07-03, 00:21
Man måste behandla orsaken till problemet inte bara problemet. Vare sig det är lagligt eller olagligt kommer det bedrivas olaglig prostitution. Frågan är bara hur man ska se på sex, vem som får bestämma över en annan människas kropp över vad som är kränkande etc. Jag tror det finns lika många prostituerade som är glada med sitt jobb som det finns städare som är glada med sitt. Dock väljer vissa att prostituera sig och vissa att städa. Alla människor ser inte sex som något heligt. Vad är det för skillnad på att bli bjuden på middagar få dyra presenter för att tjejen utnyttjar killen och sätter honom och på att två människor kommer överrens om ett pris och vad det leder till? De som menar att problemet löser sig bara det finns eller inte finns en lag är ju väldigt naiva.

Uppfriskande att se en kvinnlig debattör som inte benhårt sluter sig till NEJ-sidan baserat på sina känslor och en minuts eftertanke.

Mescreant
2008-07-03, 00:25
Jag tror staten/socialstyrelsen/systembolaget anlitade någon utländsk oberoende forskargrupp för att göra ett experiment i en begränsad svensk region och se vad för konsekvenser ett avskaffande av alkoholmonopolet skulle ha på det svenska samhället, och kom i detta fall fram till att nackdelarna skulle överväga fördelarna. Ett liknande experiment gällande prostitution kanske vore på sin plats.

Skulle va intressant att läsa om det där. Sen beror fördelarnas tyngd på hur högt man värderar en fri marknad också. Jag misstänker att kontrollen fokuserade på förhöjt alkoholbruk och den statliga ekonomin mer än konsumentens.

Det blir mitt sista inlägg för i natt, sovdags.

NiXPhoenix
2008-07-03, 00:40
... Jag tror det finns lika många prostituerade som är glada med sitt jobb som det finns städare som är glada med sitt.


Mm, troligt eller hur.



Dock väljer vissa att prostituera sig och vissa att städa. Alla människor ser inte sex som något heligt. Vad är det för skillnad på att bli bjuden på middagar få dyra presenter för att tjejen utnyttjar killen och sätter honom och på att två människor kommer överrens om ett pris och vad det leder till? De som menar att problemet löser sig bara det finns eller inte finns en lag är ju väldigt naiva.


Det är en jävla skillnad på en tjej som kanske haft ett par pojkvänner som hon utnyttjat lite grann genom dyra presenter, och en tjej som jobbar på en bordell och tvingas ta 5-10 kunder per dag...
Men visst, det finns olika sorters prostituerade, jag tror dock de allra flesta mår rätt dåligt över det de gör.

Frida.B
2008-07-03, 11:21
Så bara för att folk mår dåligt över det de gör så skall det vara olagligt. Även om de vill hålla på med det. De kan ju faktiskt välja att ta ett annat jobb men orsaken bakom jobbvalet är ju oftast som alltid att de har ett beroende av något slag och där hjälper inte en lag mot prostitutionen. Har man ingen lag mot det så kan man ha lagar för hur prostituionen skall hållas. Som att det inte får finnas en hallick etc. Det är mycket lättare att hålla koll på det om det görs lagligt. Men jag är inte för eller emot en lag jag tycker det ska fokuseras mer på hur man ska förebygga att kvinnor (och män) vill sätta sig i den situationen att de känner att de måste prostituera sig.

Xealswe
2008-07-07, 14:51
Är det någon som vet hur värderingarna kring prostitution är i andra länder? Hur resonerar t.ex sverige som enda land med en lag som kriminaliserar köparen? Hur resonerar andra länder som ej har en lagstiftning mot detta?

Fröken
2008-07-07, 15:06
I länder där det är legalt så tänker man att en legalisering förbättrar arbetsmiljön för de som ändå skulle vara (frivilligt) prostituerade och gör det lättare att komma åt sådant som redan är olagligt enligt andra lagar som människohandel, tvång och våldtäkt.


Ungefär så här tänker tyskarna:
http://www.tidskriftenarena.se/index.php?sid=5&pid=92&tid=1547
http://www.rfsu.se/stort_stod_i_tyskland_for_legal_prostitution.asp

och svenskarna:
http://www2.amnesty.se/ap.nsf/0/A8E4622673F62E56C125701C00518D27?opendocument

theoppositescollide
2008-07-07, 15:45
Är det någon som vet hur värderingarna kring prostitution är i andra länder? Hur resonerar t.ex sverige som enda land med en lag som kriminaliserar köparen? Hur resonerar andra länder som ej har en lagstiftning mot detta?

Schweiz är ett av världens mest liberala land, med otroligt låga skatter, enormt högt välstånd och en allmänt rik befolkning. Schweiz har även väldigt liberala drog- och prostitutionslagar, och har därmed genererat lägre brottslighet, lägre användning av tunga droger, lägre användning av skattemedel, fler som tar sig ur missbruk, fler missbrukare som trots misbruket har stabilt arbete med mera.

theoppositescollide
2008-07-07, 15:52
Som ett praktiskt exempel har drogrelaterade dödsfallet fallit med otroligt 82% sen man legaliserade drogerna för 10 år sen.

Lellan
2008-07-07, 16:54
Har inte hängt med i tråden.. men jag fattar inte riktigt det felaktiga i att det ska vara olagligt att köpa sex? För horans väl å ve? För samhällets?

Man kan ju vara pedofil hejvilt så länge man inte konsumerar barnporr el har sex med barn..

Man kan väl få vara torsk hejvilt så länge man inte köper sex? :)

Jag är inte för att det ska vara straffbart att hora. Däremot är det enl mig bedrägligt beteende att köpa sexuella tjänster av en annan människa, en handlig som i lagens mening idag är brottslig.. Varför kan det inte få vara så? Varför ska man gulla med horor och den undre världen.. Kan inte vissa lagar få finnas där för att visa vilken värld vi vill ha, även om vissa anser den vara utopisk? Rent av öka på brott? (även om statistik kan vinklas när djävulen läser bibeln..).

OM lagen gör det farligare för horor etc.. tja. Varför ska det vara gött å trevligt att hora då? Fattar inte hela den där fackgrejsdealen. Känns så trasigt, känns avlägset när folk predikar för horans rätt. Den mänskliga rätten att inte köpas låter kanske larvig, men jag är hellre larvig än äcklig.

Trance
2008-07-07, 16:57
Har inte hängt med i tråden.. men jag fattar inte riktigt det felaktiga i att det ska vara olagligt att köpa sex? För horans väl å ve? För samhällets?

Man kan ju vara pedofil hejvilt så länge man inte konsumerar barnporr el har sex med barn..

Man kan väl få vara torsk hejvilt så länge man inte köper sex? :)

Jag är inte för att det ska vara straffbart att hora. Däremot är det enl mig bedrägligt beteende att köpa sexuella tjänster av en annan människa, en handlig som i lagens mening idag är brottslig.. Varför kan det inte få vara så? Varför ska man gulla med horor och den undre världen.. Kan inte vissa lagar få finnas där för att visa vilken värld vi vill ha, även om vissa anser den vara utopisk? Rent av öka på brott? (även om statistik kan vinklas när djävulen läser bibeln..).

OM lagen gör det farligare för horor etc.. tja. Varför ska det vara gött å trevligt att hora då? Fattar inte hela den där fackgrejsdealen. Känns så trasigt, känns avlägset när folk predikar för horans rätt. Den mänskliga rätten att inte köpas låter kanske larvig, men jag är hellre larvig än äcklig.

Ja, horor och judar är knappt människor ändå så jag förstår exakt vad du menar.

Lellan
2008-07-07, 17:07
Ja, horor och judar är knappt människor ändå så jag förstår exakt vad du menar.

Va söt du är. Vad du säger är: En lag ska alltid utgå från dess praktiska direkta effekter, inte ur samhällets värderingar?

Jag lägger ingen värdering i om det är rätt eller fel att tycka så, bara undrar om du gör det?

Många lagar grundar sig ju just på samhällets värderingar. Det är inte fel att ifrågasätta det.

Finns ju andra skyddslagar, tex mot barnaga, där jag kan tänka mig att det kan vara komplicerat. Men där man ändå vill behålla lagen för dess symbolvärde.

Varför brinner man för den här frågan? Jag bara undrar. Det med. :)

mela
2008-07-07, 17:16
Är det någon som vet hur värderingarna kring prostitution är i andra länder? Hur resonerar t.ex sverige som enda land med en lag som kriminaliserar köparen? Hur resonerar andra länder som ej har en lagstiftning mot detta?

Anledningen till att det ska vara lagligt att sälja sex är för att skydda personen som säljer sex. Om hon/han nu skulle utsättas för misshandel eller liknande medan denne säljer sex ska denne person kunna polisanmäla det utan att lämna in sig själv som prostituerad.

Trance
2008-07-07, 17:17
Va söt du är. Vad du säger är: En lag ska alltid utgå från dess praktiska direkta effekter, inte ur samhällets värderingar?

Jag lägger ingen värdering i om det är rätt eller fel att tycka så, bara undrar om du gör det?

Många lagar grundar sig ju just på samhällets värderingar. Det är inte fel att ifrågasätta det.

Finns ju andra skyddslagar, tex mot barnaga, där jag kan tänka mig att det kan vara komplicerat. Men där man ändå vill behålla lagen för dess symbolvärde.

Varför brinner man för den här frågan? Jag bara undrar. Det med. :)

Det jag reagerar på är dina värderingar som ser på prostituerade som sämre människor som förtjänar att råka illa ut. Det spelar ingen roll om lagen skulle göra så att mer människor lider och råkar illa ut än innan, det enda som spelar roll är att det du inte gillar smutsiga äckliga prostituerade eftersom du själv inte vill "sälja din kropp".

Jag anser att det är ett fruktasvärt tragiskt tänkesätt och byt ut ordet prostituerade mot homosexuella eller vad som helst så ser du att din argumentation skulle fungera lika bra där.

pabb
2008-07-07, 17:18
Många lagar grundar sig ju just på samhällets värderingar. Det är inte fel att ifrågasätta det.


Tycker du det var rätt att judar fick behandlas som skit och förföljdes under i princip hela europas historia? Det gick ju i alla fall ihop med samhällets värderingar. D.v.s att judar var the scum of the earth och inte hade några som helst rättigheter.

Lellan
2008-07-07, 17:22
Det jag reagerar på är dina värderingar som ser på prostituerade som sämre människor som förtjänar att råka illa ut. Det spelar ingen roll om lagen skulle göra så att mer människor lider och råkar illa ut än innan, det enda som spelar roll är att det du inte gillar smutsiga äckliga prostituerade eftersom du själv inte vill "sälja din kropp".

Jag anser att det är ett fruktasvärt tragiskt tänkesätt och byt ut ordet prostituerade mot homosexuella eller vad som helst så ser du att din argumentation skulle fungera lika bra där.

Nu är du osöt. Var säger jag det du säger att jag säger? Jag snackar om att jag inte gillar tanken på prostituion som "yrke", vad får du all nedvärderande skit ifrån? Jag hoppas fö att en prostituerad inte definierar sig själv enbart utifrån att hon/han säljer sex.

Det är en rättighet att älska någon av samma kön, jag tycker inte att det ska var en rättighet att köpa någons kön. Om det är någon jag nedvärderar så är det torskarna, inte hororna. Läs om, gör rätt, slappna av.

pabb
2008-07-07, 17:25
Det är en rättighet att älska någon av samma kön, jag tycker inte att det ska var en rättighet att köpa någons kön. Om det är någon jag nedvärderar så är det torskarna, inte hororna. Läs om, gör rätt, slappna av.

Om det är några som blir utnyttjade är det torskarna, det är dom som befinner sig i beroendeställning till den prostituerade, som tillhandahåller det torskarna önskar mot betalning.

Lellan
2008-07-07, 17:26
Tycker du det var rätt att judar fick behandlas som skit och förföljdes under i princip hela europas historia? Det gick ju i alla fall ihop med samhällets värderingar. D.v.s att judar var the scum of the earth och inte hade några som helst rättigheter.

Tänk efter. Å när du gjort det. Småle lite åt ditt tankefel.

Jag säger inte att horor är scum of the earth. Kanske säger jag att torskar tycks tendera att vara det. Men att det oavsett, enligt mig, inte är en företeelse som ska vara laglig, dvs att köpa sex av någon.

Värst vad alla brinner för "den lilla människan" i denna tråden, som annars brukar tycka "sköt dig själv" etc (syftar inte på den jag citerade utan allmänt). Precis som vilken annan människa som helst vill jag självklart inte att någon inom prostituion ska utsättas för någon form av brott, men jag anser inte att det ska vara en laglig företeelse. Thats it. Jösses folk.

Lellan
2008-07-07, 17:27
Om det är några som blir utnyttjade är det torskarna, det är dom som befinner sig i beroendeställning till den prostituerade, som tillhandahåller det torskarna önskar mot betalning.

Mhm... stackars torskar... du ställer väl upp va? För stackrarna.. de små svaga i samhället.. *rolleyes*

NiXPhoenix
2008-07-07, 17:30
Finns en rätt bra serie som heter Matroshiki? som går på TV8 nån kväll i veckan. Den handlar om ett gäng öststatsbrudar som tas till Holland för att dansa... ja det blir snabbt mer än dans för de flesta av tjejerna :/


http://www.tv8.se/index.php?option=com_content&task=view&id=10267&ttid=198275

Trance
2008-07-07, 17:30
Nu är du osöt. Var säger jag det du säger att jag säger? Jag snackar om att jag inte gillar tanken på prostituion som "yrke", vad får du all nedvärderande skit ifrån? Jag hoppas fö att en prostituerad inte definierar sig själv enbart utifrån att hon/han säljer sex.

Det är en rättighet att älska någon av samma kön, jag tycker inte att det ska var en rättighet att köpa någons kön. Om det är någon jag nedvärderar så är det torskarna, inte hororna. Läs om, gör rätt, slappna av.

"Känns så trasigt, känns avlägset när folk predikar för horans rätt."

Var får du dina "rättigheter" ifrån. Det handlar inte om att ha någon rättighet att köpa någon annan. Det handlar om att en person skall ha rättighet att göra vad de vill med sin kropp och om två vuxna människor frivilligt kommer överrens om att ha sex och pengar är inblandade så skall inte folk lägga sig i det.

Den enda anledningen att begränsa denna grundläggande rätt att man som vuxen människa skall få göra vad man vill med sin kropp är att det skadar samhället för mycket att tillåta det, t.ex. heroin. Du argumenterar för det är äckligt och Fel, precis som många anser att homosex är och struntar i påverkan på samhället.

pabb
2008-07-07, 17:36
Tänk efter. Å när du gjort det. Småle lite åt ditt tankefel.

Jag säger inte att horor är scum of the earth. Kanske säger jag att torskar tycks tendera att vara det. Men att det oavsett, enligt mig, inte är en företeelse som ska vara laglig, dvs att köpa sex av någon.

Värst vad alla brinner för "den lilla människan" i denna tråden, som annars brukar tycka "sköt dig själv" etc (syftar inte på den jag citerade utan allmänt). Precis som vilken annan människa som helst vill jag självklart inte att någon inom prostituion ska utsättas för någon form av brott, men jag anser inte att det ska vara en laglig företeelse. Thats it. Jösses folk.

Hur många torskar har du träffat för att få reda på att dom tenderar att vara det?

Genom att kriminalisera prostitution/sexköp tvingar man in dom som vill sälja det i en situation där dom inte omfattas av någon som helst trygghet i form av rättigheter eller rättsystem, det i sin tur leder alltid till att risken att utsättas för brott för dom som ger sig in i prostitution ökar. Du har säkert hjärtat på rätt plats, men din personliga moral står ivägen för dig att få en genomtänkt uppfattning.

Lellan
2008-07-07, 17:37
"Känns så trasigt, känns avlägset när folk predikar för horans rätt."

Var får du dina "rättigheter" ifrån. Det handlar inte om att ha någon rättighet att köpa någon annan. Det handlar om att en person skall ha rättighet att göra vad de vill med sin kropp och om två vuxna människor frivilligt kommer överrens om att ha sex och pengar är inblandade så skall inte folk lägga sig i det.

Den enda anledningen att begränsa denna grundläggande rätt att man som vuxen människa skall få göra vad man vill med sin kropp är att det skadar samhället för mycket att tillåta det, t.ex. heroin. Du argumenterar för det är äckligt och Fel, precis som många anser att homosex är och struntar i påverkan på samhället.

Vad jag menar med att det känns trasigt när folk här predikar för horans rätt, är att jag undrar om folk är medvetna om vad de predikar om.. om de inser de fysiska och själsliga riskerna med prostitution eller om de bara tycker att det är "två vuxna människor, sex å lite pengar". Jag tror det ligger en stor fara i att förenkla det så.

Jag tycker inte att vi bör dra in drogdebatten, eller kärleksförhållanden (som i mina ögon aldrig kan vara rätt el fel, utan bara är vackert) i ett brottsligt förfarande. Det ÄR brottsligt att köpa sex, lagligt att sälja. Självklart bör man verka för att alla människor slipper riskera att utsättas för hot, våld etc. Men man behöver inte dra in prostituion i det, för i mina ögon är prostitution tragiskt. I dina ögon vet jag inte vad det är, men vi har iaf olika åsikter.

Tillskriv mig inte åsikter jag inte har däremot, det känns fånigt.

theoppositescollide
2008-07-07, 17:39
Den enda anledningen att begränsa denna grundläggande rätt att man som vuxen människa skall få göra vad man vill med sin kropp är att det skadar samhället för mycket att tillåta det, t.ex. heroin. Du argumenterar för det är äckligt och Fel, precis som många anser att homosex är och struntar i påverkan på samhället.

Förvisso kostar drog-kriget mycket, mycket, MYCKET mer än vad resultaten av drogerna kostar.

Att förbjuda droger för att spara pengar är helt vansinnigt.

Trance
2008-07-07, 17:42
Vad jag menar med att det känns trasigt när folk här predikar för horans rätt, är att jag undrar om folk är medvetna om vad de predikar om.. om de inser de fysiska och själsliga riskerna med prostitution eller om de bara tycker att det är "två vuxna människor, sex å lite pengar". Jag tror det ligger en stor fara i att förenkla det så.

Det är det jag gör. Det finns många prostituerade som säkert lever ett förjävligt liv. Det är därför jag anser att för att lagstifta mot prostitution så bör man ställa frågor som: Slutar de som har det värst med att prostituera sig? Gör en lagstiftning att de får det sämre eller bättre? Ökar eller minskar möjligheten att hjälpa dem?

Jag har lite svårt att se hur dessa frågor inte kan vara det viktigast om man är mot prostitution för det är potentiellt skadligt för den prostituerade.

Lellan
2008-07-07, 17:43
Hur många torskar har du träffat för att få reda på att dom tenderar att vara det?

Genom att kriminalisera prostitution/sexköp tvingar man in dom som vill sälja det i en situation där dom inte omfattas av någon som helst trygghet i form av rättigheter eller rättsystem, det i sin tur leder alltid till att risken att utsättas för brott för dom som ger sig in i prostitution ökar. Du har säkert hjärtat på rätt plats, men din personliga moral står ivägen för dig att få en genomtänkt uppfattning.

Tja, förklara för mig hur man kan ha hjärtat på rätta stället och samtidigt ge någon pengar för sexuell tillfredställelse? Det om något är väl ogenomtänkt, att tillåta sig att betala någon för att ha sex med en.

Min personliga moral tycks iaf vara allmängiltig och lyckligtvis sammanfalla med lagstiftarnas. Hoppas det förblir så. Nu får ni nog klara er utan mig i den här tråden, trist diskussionsklimat om man ska utmålas som nazist och moralpanikens väktare så lättvindigt som här..