handdator

Visa fullständig version : Motivations, mat och träningsprogram hjälp!


TiredOfBeingSmall
2008-06-30, 11:56
Hej någon som skulle vilja sätta ihop ett motivations, mat och träningsprogram åt mig? Anledningen till detta är att jag sedan en längre tid tappat motivationen som i sin tur har lett till minskat mat intag som i sin tur gjort mig slö som i sin tur har gjort så jag slutat träna.

Lite fakta om mig:
20 år
60~ kg
172 cm

Mitt mål är att bli biffigare med mer muskler och större kropp.
Jag kan avsätta åtminstone 2 dagar i veckan åt träningen, då jag jobbar skift för fullt.

Men snälla kan någon hjälpa mig med detta? Skulle vara evigt tacksam!
Tittar denna post varje dag så jag inte missar något..

/Vägrar vara liten

Damien Thorne
2008-07-01, 07:30
Hej någon som skulle vilja sätta ihop ett motivations, mat och träningsprogram åt mig? Anledningen till detta är att jag sedan en längre tid tappat motivationen som i sin tur har lett till minskat mat intag som i sin tur gjort mig slö som i sin tur har gjort så jag slutat träna.


Ska du träna 2ggr/vecka så är väl halvkroppspass det bästa. Överkropp/Underkropp eller nån annan 2-split där du kör ben och halva överkroppen på ena passet. Nästa pass kör du rygg och resten av överkroppen.

Finns tex scheman på det i "Best of" avdelningen här på Kolozzeum.

Matprogram har jag dålig koll på. Men försök att äta någonting ca var 3:de timme (2-3 timmar) under hela dygnet du är vaken.

Tex
Frukost 7
Mellanmål 9
Lunch 11
Mellanmål 14
Middag 17
Kvällsmål 20
(Gainers 22, om du är vaken då)

Mellanmålen kan bytas ut mot gainers (pulver som finns att köpa i hälsokostbutiker som man blandar med mjölk)

Att ge dig motivation till träningen är svårt för någon annan.

Några tips för motivation är:
Sätt upp realistiska delmål i kroppsviktsuppgång
Sätt upp realistiska delmål i styrkeuppgång i olika övningar
Skaffa en träningskamrat

TiredOfBeingSmall
2008-07-05, 12:19
Tack för posten och visat intresse, har dock några frågor..

Maten - Är det små portioner men täta tider?

Mellanmålen - Funkar även protein pulver? Eller är jag helt ute och cyklar och är det endast före och efter träning?


Tack

King Grub
2008-07-05, 12:37
1. Spelar ingen roll. Ät stora mål mer sällan om du trivs med det, ät mindre mål mer frekvent om du trivs med det.

2. Proteinpulver går bra att använda som proteinkälla även till "vanliga" mål.