handdator

Visa fullständig version : FAST Sojaprotein


Daadi
2008-06-30, 09:56
Köpte FAST sojaprotein här om dagen i affären och nu har jag följande problem

1) det blandar sig dåligt i mjölken
2) det smakar otroligt skit trots en stor mängd oboy iblandad

nu till frågan : har nån nått tips vad man kan blanda i så det inte smakar så vedervärdigt? Jag dricker inte proteinpulver för att det är gott men jag vill inte heller tvinga ner det varje gång

tacksam för svar!:)

frambogir
2008-06-30, 12:05
Blanda med vatten, smaken vänjer man sig vid och lär sig nästan att gilla.

3.1415926535
2008-07-01, 00:05
Juice, saft, mixat med frysta bär, blanda med massa jordnötssmör och ät som en bar.

mangemani
2008-07-01, 09:48
på den tiden då jag använde soja protein,så fick jag reda på att soja proteinet inte var "fullvärdigt" protein,för att proteinet skulle bli fullvärdigt,så fick man så lov att blanda med mjölk eller käka någon annan slags protein källa till det.
tyckte det smakade helt ok blandat med mjölk och oboy,skaffa en shaker och skaka om så ordnar det sej.

3.1415926535
2008-07-01, 12:34
Sojaprotein betraktas som fullvärdigt.

mangemani
2008-07-01, 12:46
Sojaprotein betraktas som fullvärdigt.

är säkert som du säger,men har du nån källa på det?vill läsa lite om det.

Eddie Vedder
2008-07-01, 12:53
är säkert som du säger,men har du nån källa på det?vill läsa lite om det.

Sök på sojaprotein både här i tillskottsdelen och i kostdelen så hittar du en massa trådar. Det anses fullvärdigt, dock inte med samma gynnsamma effekter på muskelanabolism som t.ex. vassle. Så "graden av fullvärdighet" kan ju variera även mellan olika fullvärdiga och icke fullvärdiga proteiner, det är inte bara det ena eller det andra.

Den här brukar King Grub plocka fram i trådar som diskuterar proteinkvalité och den är grymt bra.:thumbup:

http://www.jssm.org/vol3/n3/2/v3n3-2pdf.pdf

machine gun
2008-07-01, 13:02
Kanel är bra för att maskera sojasmaken.

mangemani
2008-07-01, 13:04
Sök på sojaprotein både här i tillskottsdelen och i kostdelen så hittar du en massa trådar. Det anses fullvärdigt, dock inte med samma gynnsamma effekter på muskelanabolism som t.ex. vassle. Så "graden av fullvärdighet" kan ju variera även mellan olika fullvärdiga och icke fullvärdiga proteiner, det är inte bara det ena eller det andra.

Den här brukar King Grub plocka fram i trådar som diskuterar proteinkvalité och den är grymt bra.:thumbup:

http://www.jssm.org/vol3/n3/2/v3n3-2pdf.pdf


tackar,både för svar och länk:)