handdator

Visa fullständig version : Max-OT - Vad har ni fått för resultat ?


Nonamenoshame
2008-06-29, 19:42
Hejsan. Tänkte höra vad ni fått för resultat när ni kört "Max-ot" programmet.

Har ni fått enbart styrka?
Har ni fått enbart volym?
Eller har ni fått en blandning.

Samt hur länge körde ni enligt det.

MVH

Robbin
2008-06-29, 19:52
Att man enbart skulle få det ena eller andra är väl inte så stor risk men förstår hur du menar. Enligt min erfarenhet är max-ot framförallt bra för att utveckla styrkan, givetvis får man massa på köpet men om massa är främsta målet kanske inte max-ot är det bästa programmet. Kan ju funka bra i ett periodiserat schema dock.

Assazel
2008-06-29, 21:01
spekulationer har vi läst tillräckligt om. Kan vi hålla den tråden clean och relatera till frågan? Ta det inte så allvarligt Robbin, förstår att man vill hjälpa till. Men jag vet hur en sån här tråd kan eskalera :)

Andreas Lelli
2008-06-29, 21:22
Jag körde Max-OT i början av mitt träningsliv, mestadels för att jag slapp tänka själv så kändes det som ett säkert kort.

Tyckte träningen var hård och det var ju kul och så, kändes bra och jag ökade en hel del i styrka men tycker inte jag fick någon nämnvärd volym, baserat på att jag var ny inom styrketräning.

Kände dock att jag blev förkyld enklare under den perioden av mitt liv, antagligen en symptom på överträning. Max-Ot träning stressar nervsystemet lite mycket då man ofta ska köra till failure vilket jag inte gillar.

Men för att summera lite, Jag fick påtagliga styrkeökningar, det var roligt men det var också allt :)

Emil_Larsson
2008-06-29, 21:49
Jag bulkade under min MAX-OT tid och jag tyckte jag ökade markant både i styrkeväg och volymväg, sen är det mycket möjligt att jag hade ökat ännu bättre på annan sorts träning, vad vet jag, men visst ökade jag i volym.

Robbin
2008-06-29, 22:17
spekulationer har vi läst tillräckligt om. Kan vi hålla den tråden clean och relatera till frågan? Ta det inte så allvarligt Robbin, förstår att man vill hjälpa till. Men jag vet hur en sån här tråd kan eskalera :)

Tar det inte hårt men förstår varken vart jag spekulerar (visst spekulation måste man väl i stort sett alltid ha när det gäller styrketräning) eller inte relaterar till frågan. Jag har själv tränat enligt max-ot under ungefär ett år och skrev mina erfarenheter av det. Tack och hej.

Assazel
2008-06-29, 22:44
ah sorry, läste något annat innan. trodde det skulle bli bombat med massa "jag tror" svar :) sorry.

Ants
2008-06-30, 09:30
Jag fick virus varning när jag gick in på deras sida.. :<

agazza
2008-06-30, 09:48
Fick inga andra resultat av Max Ot än mina egna ihopkomponerade scheman.

Det som jag märkt skillnad av är när jag använder exceldokumentet för att äta en välkomponerad diet, och när jag började konditionsträna för första gången.

The Draf
2008-06-30, 11:39
IMO, är mat och sömn viktigare för att öka i muskelmassa än träningsprogram, med det vill jag inte säga att man kan göra hur som helst med träningen, men kör man progressiv träning och tränar hårt kommer man öka i massa.

Betar
2008-07-05, 16:03
sök.

szander
2008-07-05, 16:13
sök.

Testa sök på max ot själv. Herregud, varför ska du betee dig som en 11 åring?
Sökmotorn på Kolo är inte den bästa.

Handcuff
2008-07-05, 16:25
Testa sök på max ot själv. Herregud, varför ska du betee dig som en 11 åring?
Sökmotorn på Kolo är inte den bästa.

Nej inte den bästa. Men den fungerar. Sluta bete dig som en 17åring.

Ni som säger att ni fick/inte fick dessa resultat - vad jämför ni med? De flesta av er är väl rätt gröna och inte hunnit prova så mycket så det är lönt att dra slutsatser? När jag började körde jag Bänkpress + pecdec 4ggr/vecka inkl maxning i bänken varje pass. Sen la jag till Latsdrag för axlarna efter ett par månader. :Virro Åt som en myra men visst tusan fick jag resultat. :D

Utvärdering: Det var det sjukt braiga upplägget som gjorde susen....eller inte.

szander
2008-07-05, 17:17
Nej inte den bästa. Men den fungerar. Sluta bete dig som en 17åring.

Ni som säger att ni fick/inte fick dessa resultat - vad jämför ni med? De flesta av er är väl rätt gröna och inte hunnit prova så mycket så det är lönt att dra slutsatser? När jag började körde jag Bänkpress + pecdec 4ggr/vecka inkl maxning i bänken varje pass. Sen la jag till Latsdrag för axlarna efter ett par månader. :Virro Åt som en myra men visst tusan fick jag resultat. :D

Utvärdering: Det var det sjukt braiga upplägget som gjorde susen....eller inte.

Fungerar? Länka mig några trådar som du hittat med hjälp av sökmotorn här om max ot. Lycka till *screwy*

Betar
2008-07-06, 19:03
Testa sök på max ot själv. Herregud, varför ska du betee dig som en 11 åring?
Sökmotorn på Kolo är inte den bästa.

Eftersom jag (med flera) redan svarat i flera liknande trådar så tyckte jag de verkade lämpligt att söka först. Trodde faktiskt de gick att söka max-ot.

Men visst är de omoget att tipsa om att söka, de har du helt rätt i. :smash:

Hingsten
2008-07-06, 19:29
Jag sökte på maxot och fick upp massor trådar så det va väl inget problem med det =)

Ska själv börja köra Max-ot imorrn så är också intresserad av folks resultat, har fastnat på en platå nu efter att ha kört 8-10 reppare i 6 månader nu så är dags för lite variation tyckte jag.

Ivda
2008-07-09, 19:18
Max-ot har fungerat bra för mig :D ökar inte så mycket i vikt, men har märkt stor skillnad i både volym och massa:D Har kört det 8 veckor nu(Alltså är på viloveckan)

747
2008-07-10, 14:35
Max-ot har fungerat bra för mig :D ökar inte så mycket i vikt, men har märkt stor skillnad i både volym och massa:D Har kört det 8 veckor nu(Alltså är på viloveckan)

Stor skillnad i volym men inte ökat i vikt?