handdator

Visa fullständig version : Rage, Vault eller NO-explode?


phel
2008-06-28, 01:22
Har försökt att få vettig info om detta ett tag, men finns så mycket tvetydighet och skitsnack.

Vilket av dessa tre pre-workoutpreparat är det som gäller?
Vilka är skillnaderna?

Verkar finnas olika fördelar med alla...

Tacksam för svar.

/phel

demode
2008-06-28, 02:36
Jag har själv provat No-Xplode och är mkt nöjd. Rage har min bror provat och han säger att "det ger stickningar i hela ansiktet och man bara letar efter övningar att göra, mer fokus". Jag säger detsamma om No-Xplode minus stickningarna.. Jag blir lite tokig!*flex*

AmericanDragon
2008-06-28, 06:57
Jag har själv provat No-Xplode och är mkt nöjd. Rage har min bror provat och han säger att "det ger stickningar i hela ansiktet och man bara letar efter övningar att göra, mer fokus". Jag säger detsamma om No-Xplode minus stickningarna.. Jag blir lite tokig!*flex*

Stickningarna är ju från beta-alininet. Jag vet inte om det finns i NO-X men det är ju bevisat att det är ett ämne som verkligen påverkar träningen positivt. Så jag skulle nog hellre köra på Rage isåfall.

Dock har jag inte provat något av alternativen än, så jag har inte direkt rätt att yttra mig. Men tänkte bara påpeka det där om stickningarna.

Lycka till :thumbup:

Erikzzon
2008-06-28, 08:49
Har bara testat Rage och NO-Xpload. Och mellan dom väljer jag Rage. Har ju dock inte testat Vault.

Rahf
2008-06-28, 08:53
Rage. Annars finns ju trück också.

Mirre
2008-06-28, 09:19
Jag har testat alla tre samt även Massacra och V12. Rage blir det självklara köpet framöver.:thumbup:

Baboom
2008-06-28, 11:12
Jag har testat alla tre samt även Massacra och V12. Rage blir det självklara köpet framöver.:thumbup:

Håller med Mirre. Har provat samtliga, Rage är den som jag gillar bäst. Skönt med stickningar :)
Har man svårt med smaken så har det kommit en i apelsinsmak som smakar som svag juice typ.

phel
2008-06-28, 12:25
Tack för svaren. :)


Rage är det enda av dessa tre preparat som innehåller beta-alinin, verkar det som.

Förutom det så känns Vault mest komplett, då det innehåller det mesta som de andra har men även Leucin och Glutamin, vilka jag har förstått ska ha en positiv inverkan på träningen.

Känns som att Rage och NO-Xplode är ungefär likvärdiga, bortsett från alininet, och då Rage är populärast kan jag nog utesluta NO-Xplode

Invändningar på min lilla "research" välkomnas. ;)


Men om den stämmer så gäller det att ta ställning till huruvida det är värt att avstå från Glutamin och Leucin i Vault, och istället få beta-alininet i Rage.

Hur bra är det att träna med beta-alinin? Hur pass hälsosamma är de här "stickningarna" egentligen?

Pelle2
2008-06-28, 12:31
sök

phel
2008-06-28, 14:21
sök

Jag har som sagt sökt, men hittar inte den här frågeställningen på forumet. Tycker inte du behöver besvära dig att skriva alls, sålänge du inte länkar till en tråd om ämnet.

fonzie
2008-06-28, 15:37
Har provat xplode och RAGE. xplode blev inte xplode, det blev apelsinläsk. RAGE blev rage/urilska. Mao, RAGE = KÖP! ;)

Rahf
2008-06-28, 17:47
Glutamin är placebo och leucin är en grenad aminosyra som har effekt på proteinsyntesen.

phel
2008-06-29, 01:12
Rage verkar onekligen bra. Leucin kan man köpa till istället kanske, om det är viktigt?

Har funderat lite på doseringen.
Vault står det att man ska ta varje dag, men Rage tas endast innan passen?

Rahf
2008-06-29, 09:15
Rage tas bara innan passet. Vill man ha leucin så kan man köpa BCAA- eller EAA-tillskott.

mangemani
2008-06-29, 10:15
rage helt klart

pia
2008-06-29, 12:03
Testa själv och utvärdera. Läs innehållet och ta reda på vad dessa ämnen gör med kroppen. En del ämnen känner du av direkt och andra har mer långsiktiga fördelar och därför är det inte alltid känslan av en produkt direkt som avgör om den är bättre än en annan. Jag vet vilken produkt jag tycker är bäst men det är inte vad många andra tycker. Det bästa är att göra en egen bedömning och inte lyssna på alla andra.