handdator

Visa fullständig version : Billigaste sättet att ta sig til stockholm?


Lelle Pelle
2008-06-27, 17:43
Jag är en fattig lumpare som ska ner till storstan och se Iron Maiden under v.29, och jag försöker komma undan så billigt som möjligt med resan. Det billigaste jag hittat är flyg med sas, ungdomsbiljett den 13e Juni, vilket är en Söndag. Den resan kommer att kosta mig strax under 500kr, och det är vad det lutar år nu då jag, som sagt inte hittar något bättre/billigare.

Någon här som kan komma på något billigare? Jag har kollat på SJ men otroligt nog är 13 timmar i ett tåg dyrare än flyget, om jag nu sökt rätt. Jag kan tidigast åka Söndag 13e Juni. Jag skulle ju kunna cykla dit gratis, men att cykla från Luleå känns lite overkill, riktigt så snål är jag inte. Om ni vet något billigare alternativ än flyg sas så får ni gärna bemöda er skriva en rad eller två.

Tack!

Per

Pepparkakssmurfen
2008-06-27, 17:44
Lifta :thumbup:

Lelle Pelle
2008-06-27, 17:55
Ja, jag funderade på det. Just nu är jag faktiskt så snål, men jag gillar inte oddsen för att jag skulle komma fram utan att bli våldtagen...

machine gun
2008-06-27, 17:57
Kolla Tradera och Blocket. Eftersom de flesta köper tågbiljetter som inte är ombokningsbara, lägger många ut tågbiljetter billigt till försäljning om de får förhinder.

machine gun
2008-06-27, 17:58
Är det bara Sas som flyger? Det finns inget annat mindre bolag? Ett alternativ kan ju vara att kolla vad det skulle kosta att t.ex. åka tåg till Umeå och flyga därifrån eller liknande. Ibland blir det billigare om man krånglar till det, knäppt nog.

stevebc
2008-06-27, 18:15
Känner du dig lyckosam så kolla in Hertz Freerider: https://www.hertzfreerider.se/unauth/list_transport_offer.aspx

Ett riktigt smart och schysst koncept som passar utmärkt för oss med begränsad budget! En vinn-vinn-situation.

edit: det är alltså helt gratis. Kravet är att man har fyllt 19 och har körkort.

Exdiaq
2008-06-27, 19:35
Kolla Tradera och Blocket. Eftersom de flesta köper tågbiljetter som inte är ombokningsbara, lägger många ut tågbiljetter billigt till försäljning om de får förhinder.



Plus på den. Jag sålde ett par biljetter t/r Hässleholm - Stockholm för 300kr för några veckor sedan på Blocket. Tror jag köpte dom för 900kr.

Lelle Pelle
2008-06-27, 20:18
Tack så mycket för tipsen, jag ska ta och kolla upp allihopa!

victor_n
2008-06-27, 20:21
billigaste sättet måste ändå vara gratis va?:cool:

Loke
2008-06-27, 20:36
Jag tror det är billigast att klämma in sig 5 stycken i en bil. Det måste ju gå att hitta andra i Luleå som ska göra den där resan och har en plats över. Har du körkort och är villig så kan du nog komma undan gratis om du erbjuder dig att köra hela vägen.

Testa att posta efterfrågningar på nåt iron maiden-forum eller så.

kberg
2008-06-27, 21:04
får man inte åka buss gratis med lumpen-id längre?

Exdiaq
2008-06-27, 21:17
får man inte åka buss gratis med lumpen-id längre?



Man får gratis hem- och tillbakaresor i alla fall, vet inte hur det är med nöjesresor.

Lelle Pelle
2008-06-27, 22:10
får man inte åka buss gratis med lumpen-id längre?
Det är fan sant! Att jag inte tänkte på det, måste helt klart kollas upp vilka bolag som är med på den dealen med FM.

mini
2008-06-27, 22:28
Jag vete katten hur det är med lumparbuss mellan Luleå och Sthlm. De enda jag vet i Sthlm som har den dealen är Swebus express, men de kör inte norr om Gävle. Det enda bussbolag jag kan komma på är Tapanis (http://www.tapanis.se/). T o r 950:- ser det ut som.

Lelle Pelle
2008-06-27, 22:36
Hemresan är redan ordnad, det blir lumartåg hem igen. Det är sista veckan på vårat lov som jag är i Stockholm, så jag fick en plats av min käre adjutant på tåg tillbaka till Mordor/Boden. Så en gratis hemresa har jag.

Har kollat runt på de olika tipsen jag fått tidigare i tråden, men hittar tyvärr inget som passar in bra. Annars var ju blocket/tradera ett väldigt bra tips, fanns ju hur många olika resor som helst. Jag ska ta och leta mer imorgon.

Återigen, tack för alla tips, ni är verkligen snela hestar:)

Lucas
2008-06-28, 03:03
well.

du har ju alltid norwegian som "ska vara billigare" hur det nu går till

annars är sista minuten ungdom för 399 billigaste från sas, dock bara bokningsbart 24h innan.
skulle rekomendera att du bara tar å kör på att boka en flygbiljett med antingen norwegian eller sas, är rätt mycket värt att slippa sitta en hel dag på tåg/buss

jakke
2008-06-28, 08:06
kussbussen till umeå och sedan Y-buss?
Sj, sista minuten biljetter är billiga.

Erikzzon
2008-06-28, 08:27
Då jag flyger Luleå-Stockholm brukar jag alltid flyga med norwegian (flynordic) Dom brukar ha bättre priser, Vet inte om det är så i detta fal eftersom flygresorna oftast är dyrare under semestertiderna. Jag lägger oftast till nån hundring för att slippa åka tåg i 13timmar.

L-Sami
2008-06-28, 10:12
SAS är det billigaste alternativet om man är under 25 eller student, Norwegian flygbolaget flyger också men det är dyrare.

Lelle Pelle
2008-06-28, 11:19
Nu är det klart, det blir flyg med SAS, jag har ju trots allt gratis hemresa, och 441sek är ju faktikst ett ganska bra pris verkar det som. Flyg it is!

RassK
2008-06-28, 12:04
samåk

Loke
2008-06-28, 12:59
Nu är det klart, det blir flyg med SAS, jag har ju trots allt gratis hemresa, och 441sek är ju faktikst ett ganska bra pris verkar det som. Flyg it is!

Fast det man glömmer med flyg är svårigheten att ta sig till stan. Arlanda - centralen kostar med flygbuss tur och retur 179 spänn. Då är man nästan uppe i tågpriset ändå.

Mirre
2008-06-28, 14:02
Annars kan du vara sällskap åt en lastbilschaffis. Finns säkerligen reguljära lastbilsruttar till Stockholm. Ring och hör med någon transportfirma. De kan alltid droppa dig nära någon t-banestation.