handdator

Visa fullständig version : Hur få ut "Dust it" ur håret?


Lellan
2008-06-26, 22:24
Alltså alla dessa hårtvättar å kvar är potatismjölkänslan... ??

Har iofs bara testat med billiga konsum-shampon typ. Hilfe... *gah!*

Angel
2008-06-26, 22:29
Schampoo räcker.

Larsson
2008-06-26, 22:29
När jag använde olika typer av hårvax som var svåra att tvätta ur, brukade jag börja med att ha balsam i håret skölja sedan ut det, sen tvätta med schampo. Vet ej om det funkar med Dust it, men kan vara värt ett försök.

machine gun
2008-06-26, 22:32
Testa ett bättre schampo och använd balsam.

Nimille
2008-06-26, 22:39
Det brukar gå att tvätta ur ganska enkelt även när jag använder mycket. Inte testat med billiga shampon dock, men det borde väl inte vara några problem?

Lellan
2008-06-26, 23:59
jag kanske gnuggar in för mkt i hårbotten då? För inte sjutton är det enkelt... hur jag än gnor så är känslan kvar.. ska testa med balsam först... Det är inget som syns iaf, mer en känsla.

Jag är iaf glad att detta för tillfället är mitt största problem. :hbang:

Lellan
2008-07-02, 21:04
Skriv EXAKT vilka shampon ni som får ur det ur håret använder. Tack!

Slänger in en till hårfråga.. jag har klippt lugg för 2 min sen.. öö.. hur får man den att ligga som man vill utan att cementera den? Den är rätt lång, inte så maffig.. men vill att den ska böja sig inåt.. mot ögonen liksom.. ska man föna skiten?

öööööööööööööööööööööööö... haha,.. /stupid-Lella

Robbin
2008-07-02, 21:08
Angående schampon, använd diskmedel :P Funkade när jag hade något jävla vax som satt som berget.

Lellan
2008-07-02, 21:10
Angående schampon, använd diskmedel :P Funkade när jag hade något jävla vax som satt som berget.

ähum.. men jag är rädd om manen åsså.. :em:

Lelle Pelle
2008-07-02, 21:13
ähum.. men jag är rädd om manen åsså.. :em:
No probs. Natalie Portman är ju rätt snygg även utan hår...

Robbin
2008-07-02, 21:13
ähum.. men jag är rädd om manen åsså.. :em:

F-n är du bög eller? :D

För det första ja jag vet att du är tjej =P Och för det andra kanske man man är mer rädd om håret om det är fint

Lellan
2008-07-02, 21:16
No probs. Natalie Portman är ju rätt snygg även utan hår...

Ja. Det är HON. haha. Å Carina Berg. Tror det var Balle som photoshoppade mig skallig (förlåt mig om jag har fel minne), inte så klädsamt på mig.

F-n är du bög eller? :D

För det första ja jag vet att du är tjej =P Och för det andra kanske man man är mer rädd om håret om det är fint

Åhh vit text!

Alltså.. så väldans fint är det väl inte.. men jag har några VITA hårstrån i det så jag färgar. Rätt bra får jag säga, senast jag var hos frisören fick jag massa beröm. Håret såg så "leevaande" ut. (nej jag har ej löss)

VILKET Shampoooo? Å hur får man lugg att böja sig in å peta på ögat?

Eldhroka
2008-07-02, 21:18
Diskmedel är ingen dum idé faktiskt, har "räddat" mitt hår ett par gånger.

Vad är Dust it föresten?:em:

Nimille
2008-07-02, 21:18
Skriv EXAKT vilka shampon ni som får ur det ur håret använder. Tack!

Slänger in en till hårfråga.. jag har klippt lugg för 2 min sen.. öö.. hur får man den att ligga som man vill utan att cementera den? Den är rätt lång, inte så maffig.. men vill att den ska böja sig inåt.. mot ögonen liksom.. ska man föna skiten?

öööööööööööööööööööööööö... haha,.. /stupid-Lella
Toni & Guy och Björn Axén.
Använd plattång?
Eller föna med en sån där rund borste och rulla håret inåt typ.

Eldhroka
2008-07-02, 21:19
Luggen får du nog föna och använda rundborste för att få in om den inte
lägger sig som du vill själv. Eller locktång.

Angel
2008-07-02, 21:23
http://blisssalonstore.com/images/Absolut%20Repair%20Shampoo.jpg

Detta är det enda schampoot som får komma i mitt hår...

Robbin
2008-07-02, 21:25
Detta är det enda schampoot som får komma i mitt hår...

Lucky him

Lellan
2008-07-02, 21:36
Nu har jag fönat in luggen, blev jättefint! Om jag vill ha hårband, kan man väl ha det "bakom" luggen? Eller ser det dumt ut? Jag insåg att jag är gammal, man kanske inte har lugg över 30 kom jag på sen för jag tycker jag ser lite barnslig ut...

Eller så är det bara för att jag nästan var bara barnet sist jag hade.

Jag ska nog köpa frisörschampo, tyvärr gillar jag inte doften på det Angel postade men har för mig att de har ett rödlila för färgat hår? jaja.. ska hitta nåt som får ur dust it iaf.l

Dust it är ett puder som gör nåt med håret så det blir big. Magi men potatismjölkänsla i håret om man råkar ta för mkt.. tips: ha i händerna, inte direkt i håret.. :em:

Bahir
2009-08-05, 19:19
*casts Resurrection*

Var köper man dust-it? Jag behöver något till mitt hår som inte får det att se mörkare/blötare ut... funkar även HM's saltvattensgrej på samma sätt?

saab900
2009-08-05, 19:31
Angående vaxer så fungerar Head & Shoulders 2 in 1 skitbra att tvätta ur t o m frisörernas skräck, röda Dax med :thumbup:

Och då får jag jämt kommentarer om mitt tjocka, täta hår när jag klipper mig. Pröva det.

mela
2009-08-05, 21:02
Jag använder TIGI schampoo och balsam, inga problem att få ur dust it + massa spray och mousse.

Dust It finns hos de flesta frisörer.