handdator

Visa fullständig version : Gör mitt axlar&triceps-pass roligare!


LadyInsane
2008-06-26, 21:22
Hejsan svejsan!

Alla som följer min journal har märkt att jag har börjat hata detta pass. Why? Jo, för att det är grymt tråkigt helt enkelt. I början av min gym-karriär älskade jag detta pass, men nuförtiden är det mest tråkigt.

Ett vanligt pass kan se ut såhär:

Militärpress 3x8
Smalbänk 3x8
Hantelpress axlar 5x5
Tricepsext 3x10
Sidlyft 3x12
Push-downs 3x10

Brukar variera med Drag till hakan, French press, Dips med assist (när jag är på ett gym som har denna maskin). Vanliga dips klarar jag dock inte av....:D

Så, några ideer? Någon som tycker likadant..? Älskar basövningarna och eftersom mina andra tre pass är, Bröst, Ben och Rygg, är dessa grymt mycket roligare.

Snela hjelp? Ge mig ideer och inspiration! Nya övningar m.m. tack*popcorn*

Nimille
2008-06-26, 21:27
Pushpress
Frenchpress
Rullande hantelextentions
Maskin laterals/drag till hakan

Någon av dem kanske passar? Det är roliga övningar imho.

ligne
2008-06-26, 21:45
nu vet jag inte om du redan gör det men ett alternativ är att köra lite superset.

sen kan man variera utförandet på en del övningar för att komma ifrån det som man gör allt som oftast.

bubbe
2008-06-26, 21:56
Frivändningar + press 5x5
smalbänk + kätting 5x5 (kanske inte har/får rassla kätting på ditt gym)
kan du köra klossbänk? roligt att få pressa lite extra vikt samtidigt som bänkresultaten brukar följa med upp. kör olika klossar, du kan tex välja att köra flera set på en höjd eller braka på med högre och högre kloss ju tyngre det blir.

Diggler
2008-06-26, 23:02
Det här passet är hysteriskt roligt.
Smalbänk, värm upp. börja på en lätt vikt (en du kan göra c:a 8 reps på) pressa fem reps, öka med pyttesteg för varje set, tills du bommar/nästan bommar en femma.

Börja om på samma vikt, fast kör treor, och öka likadant.

avsluta passet med ett oinspirerat set vardera av facepulls, pushdowns och hantellyft åt sidan.

internethjälten
2008-06-27, 01:08
Splittra på axlar och triceps och gör ett nytt schema.

LadyInsane
2008-06-27, 09:17
Tack för tipsen allihopa. Har fått ny inspriation nu!:)

Sheogorath
2008-06-27, 10:16
Släpar dina baksidor? Då kör du fullt ös på dem och litar på att dina pressarövningar (bänkpress, hantelpress, smalbänk, dips o.s.v.) gör att dina framsidor hänger med.

Mitt triceps-axelpass (kom nyss hem från det):

3 x Smalbänk (jag måste köra smala armsträck p.g.a. skada)
3 x Stångsträck runt huvudet
3 x Halva bänkpressar från power-racket
3 x Bänkrodd i smithen från uppåtlutande bänk
3 x Face-pulls (jag föredrar att armarna bildar ett "V" i slutläget)
2 x Valfri isolationsövning för baksida eller utsida. Jag kör "blottaren" i X-crossen.