handdator

Visa fullständig version : Fräscha partyhits önskas


The Auditor
2008-06-26, 20:44
Till helgen blir det en fest och tänkte ladda stereon med en ny go partyskiva.

Vilka låtar är heta nu inom rnb, house, clubmusic, etc?

Pejij
2008-06-26, 20:46
Till helgen blir det en fest och tänkte ladda stereon med en ny go partyskiva.

Vilka låtar är heta nu inom rnb, house, clubmusic, etc?

Den blir aldrig för gammal! :thumbup:
pWwslexNVPY

Dj Tsar - Prisonwall

Larsson
2008-06-26, 20:54
Buy Now - Bodycrash, om gillar house med feta basgångar.

0RO4-yLPJ18

dam00r
2008-06-26, 21:00
http://www.youtube.com/watch?v=5qqpJv7iWvI
http://www.youtube.com/watch?v=e1-y3SVe0CE
http://www.youtube.com/watch?v=KXA_DYapGgc
http://www.youtube.com/watch?v=N8R4TTrL_NU

=)

Trance
2008-06-26, 21:13
Blutonium Boy - Sound like this
NvXLkmRTmAk

Visserligen lite hårdare men inte fel när man vill pumpa upp stämningen lite.

Kimball
2008-06-26, 21:14
Basshunters senaste All I ever wanted!!!!!!!!!!!!!!!! Lite house-aktig ;>

DenSisteMohikanen
2008-06-26, 21:21
asså hur länkar jag youtube???

DenSisteMohikanen
2008-06-26, 21:24
gör precis som man ska ju...sry för dubbelpost

hio
2008-06-26, 21:54
Dj Mangoo - Eurodancer

03dJHrLdVl0

Ignatius72
2008-06-26, 21:55
Sommartider hej hej?

Angel
2008-06-26, 21:59
Denna håller än...så jävla bra


IrQ2SvjzIOk

skaparn
2008-06-26, 21:59
Alltså, hur mycket jag än kan uppskatta elektronisk musik så skulle jag, ifall du spelade en massa techno på en fest vid vilken jag var gäst, omedelbart ringa 740-polisen och be dem ta hand om dig och dina spegeltärningar. Omedelbar transport till Enköping/Bålsta följer där du får ortsarrest.

Angel
2008-06-26, 22:02
Alltså, hur mycket jag än kan uppskatta elektronisk musik så skulle jag, ifall du spelade en massa techno på en fest vid vilken jag var gäst, omedelbart ringa 740-polisen och be dem ta hand om dig och dina spegeltärningar. Omedelbar transport till Enköping/Bålsta följer där du får ortsarrest.

No shitting.

skaparn
2008-06-26, 22:04
No shitting.

Råkade jag mosa tårna på befolkningen i Jönköping också eller?

PowPow
2008-06-26, 22:06
Alltså, hur mycket jag än kan uppskatta elektronisk musik så skulle jag, ifall du spelade en massa techno på en fest vid vilken jag var gäst, omedelbart ringa 740-polisen och be dem ta hand om dig och dina spegeltärningar. Omedelbar transport till Enköping/Bålsta följer där du får ortsarrest.

Och vad hade du velat höra för något musik då?

Angel
2008-06-26, 22:07
Råkade jag mosa tårna på befolkningen i Jönköping också eller?

Ingen aning. Jag bara höll med dig.

Röda_Lacket
2008-06-26, 22:10
Orjan Nilsen - La Guitarra
-maoGpwClyU&feature=related

Martin Roth & Alex Bartlett - Off The World (martin roth remix)
GSb5iJxzYFI&feature=related

Mansun - Wide Open Space (Greg Downey Remix)

kMyV8D8tLlg

skaparn
2008-06-26, 22:12
Ingen aning. Jag bara höll med dig.

Ok. Och jag bara överreagerade. Är lite het och upplagd för visst fightande i afton. Förlåt mig.

PowPow
2008-06-26, 22:12
Lite popigare klubbmusik:
PNAU - Embrace

eo2aOEhlqfQ

Sen delar du ut rockringar till alla och sätter på:
:D

Frankmusik - In step
-yBaFtE34Fw

PowPow
2008-06-26, 22:16
Lite mer typiskt. Och kanske passande. Fanns inte på youtube, men här är en direktlänk'

Shazam - Pool party
http://butterteam.com/02%20Pool_Party.mp3

Edit: Och ja, det är (nog) lagligt. En 17 årig osignad spjuver från Sidney som gör att för att sprida sin musik omkring sig.

Larsson
2008-06-26, 22:24
Eric Prydz - Pjanoo

152EoMcEq9o

Trance
2008-06-26, 22:28
Alltså, hur mycket jag än kan uppskatta elektronisk musik så skulle jag, ifall du spelade en massa techno på en fest vid vilken jag var gäst, omedelbart ringa 740-polisen och be dem ta hand om dig och dina spegeltärningar. Omedelbar transport till Enköping/Bålsta följer där du får ortsarrest.

Lite hederlig gammal detroit techno passar väl inte in på en fest kanske men kan vara trevligt ändå.
FUWpSDtD9no

Nu menade du säkert inte ens techno utan house/dance/samt all skit som kallas "trance"/, men jag vet inte om jag orkar ta den diskussionen då det bara kommer att sluta med massa snack om inavel, norrland och dödsmetall..och jag är inte ens full. Än.

Röda_Lacket
2008-06-26, 22:34
Sharam ft. Daniel Bedingfield - 'The One'
_QwD19EoIk0

Mariah Carey-Touch My Body (Seamus Haji Club Edit)

7STUrdFvbeA

ATRAX feat ANDY Hard To Love (DJ Ross, Viale & Salsotto extended mix)
http://www.junodownload.com/products/1288403-02.htm

skaparn
2008-06-26, 22:35
Lite hederlig gammal detroit techno passar väl inte in på en fest kanske men kan vara trevligt ändå.
FUWpSDtD9no

Nu menade du säkert inte ens techno utan house/dance/samt all skit som kallas "trance"/, men jag vet inte om jag orkar ta den diskussionen då det bara kommer att sluta med massa snack om inavel, norrland och dödsmetall..och jag är inte ens full. Än.

Jag håller på att nyktra till, så du kommer undan med en varning för att inte hävda din genre. Har jag sagt fel ska jag ha en lavett, enkla regler här. Jag gillar iofs att blasta E-Type. Russian Lullaby på högsta volym får mig att röra fötterna i ett pseudorytmiskt mönster till samtligas förskräckelse.

Alexton
2008-06-26, 22:42
PNAU var riktigt härlig musik som får en att vilja dansa runt :thumbup:

Trance
2008-06-26, 22:48
Jag håller på att nyktra till, så du kommer undan med en varning för att inte hävda din genre. Har jag sagt fel ska jag ha en lavett, enkla regler här. Jag gillar iofs att blasta E-Type. Russian Lullaby på högsta volym får mig att röra fötterna i ett pseudorytmiskt mönster till samtligas förskräckelse.

E-type är stabil.

Häll nu upp ett glas vin och spendera några underbara timmar här:
http://techno.org/electronic-music-guide/

Exhale_
2008-06-26, 23:01
Busta Rhymes - Don´t touch me remix

YDpPDHZrvHQ


DJ Alex C - Sweetest Ass

I58pTbXv3GA

DenSisteMohikanen
2008-06-26, 23:42
Dessa låtar är sjukt feta
YELLE - JE VEUX TE VOIR
FsrN3qxX2Yw
YELLE - A CAUSE DES GARCONS
tmLjZrH0VlY

The Auditor
2008-06-26, 23:47
Många bra låtar!

Tjejer, vilka låtar gillar ni just nu?

DenSisteMohikanen
2008-06-26, 23:55
Kolla även upp skivan "Kapten Röd - Stjärnorna Finns Här" mycke bra låtar som passar till partey!!

Litecore
2008-06-27, 02:15
FAMILJEN - DET SNURRAR I MIN SKALLE
QfU-4Y4_akY

JEAN ELAN - WHERE'S YOUR HEAD AT (KLAAS REMIX)
YCb8yb-S_jI

Doktornkankomma
2008-06-27, 09:00
estelle - american boy, soulseekerz radio remix

hU5wPx4JFsQ

Angel
2008-06-27, 09:08
Mmm, älskar Alex C-sweetest ass in the world.

PowPow
2008-06-27, 16:49
Oh, densistemohikanen och litecore storspelar!

------------

Denna vill jag dansa mig skadad till
MGMT-Kids
bIEOZCcaXzE

Eller kanske denna. Fast den har jäkligt tråkiga partier också..
Robyn - Be mine (Ocelot Remix)
2MYB0yPmCzk

Frippe_L
2008-06-27, 16:53
Och vad hade du velat höra för något musik då?

Det vet du väl? Queen - Bicycle Race *gah!*

PowPow
2008-06-27, 16:58
Det vet du väl? Queen - Bicycle Race *gah!*

Nu ska vi inte vara taskiga mot Queen!

58CJih1iYC0

Det fanns en tid då jag hade ett fysiskt behov av denna låten. Det gick inte att komma igång utan den.

Och folk säger att Queen inte gjorde någon popmusik, hehe.

skaparn
2008-06-27, 17:24
Och vad hade du velat höra för något musik då?

Beror ju lite på festen. Är det mingel så gärna jazz med några coola katter, men jag förstår att det finns behov av röjarskivemusik. Det är bara nåt med ren techno dansdunk som lyssnamusik som är så tölpig. Ska det dunka kan det åtminstone vara något dunk med finess typ Daft Punk, <han som gjorde Crazy Legs> eller Chemical Brothers.

Trance
2008-06-27, 17:36
Beror ju lite på festen. Är det mingel så gärna jazz med några coola katter, men jag förstår att det finns behov av röjarskivemusik. Det är bara nåt med ren techno dansdunk som lyssnamusik som är så tölpig. Ska det dunka kan det åtminstone vara något dunk med finess typ Daft Punk, <han som gjorde Crazy Legs> eller Chemical Brothers.

French house och big beat. Passar mycket bra på vanliga fester ja.

PowPow
2008-06-27, 17:45
Beror ju lite på festen. Är det mingel så gärna jazz med några coola katter, men jag förstår att det finns behov av röjarskivemusik. Det är bara nåt med ren techno dansdunk som lyssnamusik som är så tölpig. Ska det dunka kan det åtminstone vara något dunk med finess typ Daft Punk, <han som gjorde Crazy Legs> eller Chemical Brothers.

Ja, så länge du lämnar jazzen därhän så är jag på din sida :) CB och Daft Punk har gjort mycket bra, framför allt Daft Punk. Men det ligger en viss svårighet i att leverera "fräscha partyhits" med akter som inte producerat något nytt på flera år. Alive-skivan i all ära, men så jäkla fräsht tycker jag inte det känns.

Trance
2008-06-27, 17:47
Speaking of saker som alltid är fresh!

Italo Disco Megamix!

XgiwEUbE0iQ

PowPow
2008-06-27, 17:57
Usher - Love in this club (mstrkrft remix)

Ja, typ allt mstrkrft har rört blir ju guld..
Nämnde ju rnb i önskan, så detta får duga.

zG5Go5qJrcU

hahavaffan
2008-06-27, 18:03
Nu är det dags att nån styr upp det hela.

Först öppnar vi upp med en redan nu tidlös klassiker - Kid Rocks 'All summer long'
uwIGZLjugKA

Sen går vi vidare på det rockiga temat med en odödlig låt som 'Disco 2000' med Pulp.
61ThRHYFQvU

Och för att göra alla rockfans riktigt glada, öser vi på med kungarna Mötley Crües 'Same 'ol situation'! Denna versionen är dessutom helt sjuk när promillehalten ligger högt.
BXG0q0qesRw

Och sen för att få riktiga karlakarlar såsom skaparn att komma igång - Maxx med låten 'Get away'. En riktigt tung låt när man gick på lågstadiediscon och drack hallonsoda.
C6cz-iI1zOE

Vi låter inte trenden fortsätta, utan bryter av med förra sommarens mest spelade låt nere i Ayia Napa! Bob Sinclar & Cutee B - Rock this party. Hög volym och promillehalt erfordras helt klart.
V86iOFvh034

Sen kör vi vidare på datorgjorda låtar. Discokings, med sitt namn, kan väl inte gå fel? Låten Born to be alive som Alex M och Marc vD har varit på, tar vi.
KEuJcw-5JD0

Timbalands 'The way I are' i en liten mix för alla som är kåta på sånt!
CiKhA9nIRx4&

Och lite mer elektroniskt! Rocco & Bass-T har knåpat ihop mycket tillsammans, men vi kör på denna som jag aldrig hört förr. June heter den tydligen.
wGSzSpfg83w&

Hitmen äger också lite, så vi kör på deras Megamix!
hPu66J3ii-g&

Och till slut tar vi det fetaste av allt... Tiesto med sin Power mix! Denna är faktiskt riktigt bra.
BZmE3fUKU5U


GL HF ;)