handdator

Visa fullständig version : Cigaretters inverkan på halsont...


jakerbest
2008-06-26, 19:35
Jag har nu i drygt ett halvår haft halsont väldigt ofta. Innan denna tiden hade jag verkligen aldrig halsont. Även om jag var riktigt förkyld o.s.v. så fick jag aldrig ont i halsen. En sak som jag den kom att tänka på var att jag började röka för dryga 6 månader sedan. Handlar kanske om ett paket i veckan. Då jag bara röker när jag är ute o festar. Så röker inte på vardagar utan på helger när alkohol e inblandad.

Inte nog med att jag e dum och började röka, utan jag har även astma. Dock är jag inte "beroende" av cigaretter utan röker endast vid fest. Kan detta ha inverkan på att jag har blivit sjuk oftare och mer halsbesvär? Läst lite och surfat lite på det men inte hittat någon bra information om det.

Fatalist
2008-06-26, 19:54
Du började få halsont för drygt ett halvår sedan, och du har det regelbundet.

Du började röka för drygt ett halvår sedan, du röker regelbundet (1 paket i veckan är regelbundet, försök inte ljuga för dig själv).

Du har dessutom astma.

Svårt detta, jag väntar på fler svar innan jag vågar mig på en gissning.

jakerbest
2008-06-26, 19:59
Du började få halsont för drygt ett halvår sedan, och du har det regelbundet.

Du började röka för drygt ett halvår sedan, du röker regelbundet (1 paket i veckan är regelbundet, försök inte ljuga för dig själv).

Du har dessutom astma.

Svårt detta, jag väntar på fler svar innan jag vågar mig på en gissning.

Ville bara bekräfta min idioti. Men vad är det i cigaretter som sänker i immunförsvaret och gör att man får halsont?

Björkvedens mästare
2008-06-26, 20:10
Det finns flera tusen, tror det var runt 2500 olika gifter/kemikalier i ciggisar.
Men många andra röker ju mer än dej, och har astma utan att ha ont i halsen. Pröva att ge fan i ciggaretterna så får du veta säkert.

jakerbest
2008-06-26, 20:18
Det finns flera tusen, tror det var runt 2500 olika gifter/kemikalier i ciggisar.
Men många andra röker ju mer än dej, och har astma utan att ha ont i halsen. Pröva att ge fan i ciggaretterna så får du veta säkert.

Ja får helt enkelt ta och göra det ;)