Visa fullständig version : Vill kunna röka, äta och dricka fritt, utan att ha ångest när jag ser mej i spegeln
Sitter i ett svårt dilemma som jag hoppas någon ska kunna hjälpa mej att lösa. Jag vill kunna se mej själv i spegeln utan att ha ångest över min kropp, vill känna mej snygg och inte behöva skämmas så fort man tar av sej tröjan bland folk.
Problemet är att jag är inte så förtjust i hur låst man blir av seriös träning. Jag vill inte behöva tänka på allt jag äter, hur jag sover, att inte röka och kröka för mycket, nästan aldrig kunna dra i sig något onyttigt o.s.v.. Jag vill vara fri kort sagt.
När jag säger "snygg kropp" så menar jag INTE stora muskler med väldeffade linjer, jag är fullständigt medveten om hur mycket som krävs för att uppnå det. För att jag ska känna mej snygg räcker det gott med att vara smal och ha en märkbar mängd muskler och gärna lite rutor. Tänk typ.. Edward norton i american history X, eller brad pitt i snatch. Eller så har vi väll exemplet som alla hatar, Brad pitt i fight club.
Så vad är egentligen "minimumkrav" för att nå mina mål? (ja, vi får väll generalisera...). Vill lägga ner så lite som möjligt på träning och kost, men har ingen aning om hur pass fri man fortfarande kan vara om man vill nå mina mål.
Själv vill jag vara världsmästare i fotboll och styrkelyft men jag orkar inte göra något för det, men vill samtidigt inte ha ångest över det :/
Glömde tillägga att om man inte kan svara seriöst så kan man ju låta bli att svara öht.
Jag fattar att man får jobba lite för det om man vill se bra ut, och jag vill veta just hur mycket man behöver lägga ner av sin frihet om man har mina mål.
WHITEFOLKS
2008-06-26, 12:48
Att nå resultaten muskelmässigt kan du säkert göra på träning 1-2gånger i veckan med någon sorts helkroppspass.
Däremot så kommer ju din kroppsfettsnivå vara beroende av hur mycket du äter så där blir du ju tyvärr tvungen att lägga vissa band på dig själv.
Andreas Lelli
2008-06-26, 12:49
Att du tränar över huvudtaget lär vara ett bra steg mot ditt mål, Se till att träna några ggr i veckan och försök äta bra till den större delen.
Säg att du tränar på dagen och äter till den större delen bra så tror jag gott du kan äta onyttigt senare mot kvällen. Jag säger inte att det är bra eller så men jag tror det viktigaste är att du är någorlunda aktiv och försöker äta och träna rätt.
De dagar du ska ut senare på kvällen struntar du medvetet i träningen och samma gäller "dagen efter".
Men som jag ser det nu sitter du mest och undrar var du ska börja, tänk inte så mycket.. just do it :)
Jag fattar att man får jobba lite för det om man vill se bra ut, och jag vill veta just hur mycket man behöver lägga ner av sin frihet om man har mina mål.
Du ställer en fråga som det inte går att svara på, eftersom det är svårt för oss andra att gissa vad du lägger in i "röka för mycket", "kröka för mycket" och "vara fri". Du förstår nog också själv att du garanterat inte kan röka, kröka och äta hur och när som helst och a) förvandlas till Brad Pitt i "Fight club" resp. b) fortsätta se ut som Brad Pitt i "Fight club". Om det vore möjligt skulle alla tjockisar se ut som Brad Pitt eller Madonna. Däremot behöver man inte se ut som Brad Pitt för att inte ha ångest över sin kropp.
varför vill du röka och dricka alkohol över huvud taget? Du kan ju självklart dricka någon gång ibland utan att det har någon inverkan på din träning och du kan självklart äta onyttigt också. Ta en dag till att käka vad fan du vill. Sen behöver du ju inte tänka så jäkla mycket på det så länge du har koll på spegeln. Börjar du stiga och bli plufsig så kör lite cardio... Se till att få i dig mycket proteiner så kan du käka pommesfrittes till middagen några dagar i veckan om du känner för det...
När jag säger "snygg kropp" så menar jag INTE stora muskler med väldeffade linjer, jag är fullständigt medveten om hur mycket som krävs för att uppnå det. För att jag ska känna mej snygg räcker det gott med att vara smal och ha en märkbar mängd muskler och gärna lite rutor. Tänk typ.. Edward norton i american history X, eller brad pitt i snatch. Eller så har vi väll exemplet som alla hatar, Brad pitt i fight club.
Många av de där skådisarna är vanliga artsy fartsys och röker och härjar hämningslöst. Att de ibland, som B-Pitt, har lite sådär manligt Marlborough man knarriga röster beror nog på det. Att de sedan väljs ut framför 1000-tals andra dramamaänniskor och kulturarbetare beror på andra saker. Fast vi vet ju att Block Buster skådisarna har sina uppträningsperioder till filmerna med någon PT-guru.
Således, det borde inte vara så svårt, för flertalet sett över vardaglig tid för att ligga på sammanivå som exempelvis B-Pitt. Särskillt om du har din lilla fotostudio där du kan spegla dig i en rörlig professiolnell ljussättning.
Monsanto
2008-06-26, 13:23
Sitter i ett svårt dilemma som jag hoppas någon ska kunna hjälpa mej att lösa. Jag vill kunna se mej själv i spegeln utan att ha ångest över min kropp, vill känna mej snygg och inte behöva skämmas så fort man tar av sej tröjan bland folk.
Problemet är att jag är inte så förtjust i hur låst man blir av seriös träning. Jag vill inte behöva tänka på allt jag äter, hur jag sover, att inte röka och kröka för mycket, nästan aldrig kunna dra i sig något onyttigt o.s.v.. Jag vill vara fri kort sagt.
Så vad är egentligen "minimumkrav" för att nå mina mål? (ja, vi får väll generalisera...). Vill lägga ner så lite som möjligt på träning och kost, men har ingen aning om hur pass fri man fortfarande kan vara om man vill nå mina mål.
Allt hänger ju på hur ofta du röker, hur mycket du dricker och hur onyttigt du vill äta och hur ofta.
Det finns byggare som röker även om det förmodligen är väldigt ovanligt, men då handlar det inte om storrökare. Försök istället att sluta med rökning då det inte ger några som helst fördelar i ens liv. Kostar bara en massa pengar och är i högsta grad osunt och därtill osexigt om man är singel och letar efter den rätta.
Att dricka lite alkohol då och då är ingen större fara skedd om man som du inte är seriös i sin träning men för stora mängder för ofta är negativt och då bör man dessutom ta sig en funderare på varför man dricker så ofta.
Fet man är gott, du kan äta fet mat ofta om du tränar hårt men om du bara ska slöträna två gånger i veckan så kommer du säkert att bygga upp en kalaskula med tiden, om du inte redan har det. Försök istället att hitta bra alternativ till det feta och onyttiga, det brukar alltid finnas alternativ som man kan trivas med bara man anstränger sig och är lite kreativ.
Om du bara vill hålla lite god form så föreslår jag att du tränar styrketräning två dagar i veckan och kanske ett pass med konditionsträning i veckan. Tre dagar utspritt under en vecka borde du orka med. Har du tur så kanske du till och med tycker att det är kul efter ett tag när resultaten kommer och därmed vill träna oftare och överger dina osunda vanor.
Monsanto
2008-06-26, 13:32
Allt hänger ju på hur ofta du röker, hur mycket du dricker och hur onyttigt du vill äta och hur ofta.
Det finns byggare som röker även om det förmodligen är väldigt ovanligt, men då handlar det inte om storrökare. Försök istället att sluta med rökning då det inte ger några som helst fördelar i ens liv. Kostar bara en massa pengar och är i högsta grad osunt och därtill osexigt om man är singel och letar efter den rätta.
Att dricka lite alkohol då och då är ingen större fara skedd om man som du inte är seriös i sin träning men för stora mängder för ofta är negativt och då bör man dessutom ta sig en funderare på varför man dricker så ofta.
Fet man är gott, du kan äta fet mat ofta om du tränar hårt men om du bara ska slöträna två gånger i veckan så kommer du säkert att bygga upp en kalaskula med tiden, om du inte redan har det. Försök istället att hitta bra alternativ till det feta och onyttiga, det brukar alltid finnas alternativ som man kan trivas med bara man anstränger sig och är lite kreativ.
Om du bara vill hålla lite god form så föreslår jag att du tränar styrketräning två dagar i veckan och kanske ett pass med konditionsträning i veckan. Tre dagar utspritt under en vecka borde du orka med. Har du tur så kanske du till och med tycker att det är kul efter ett tag när resultaten kommer och därmed vill träna oftare och överger dina osunda vanor.
Mat skulle det vara.
Mat skulle det vara.
"i don't drink...wine"
Dracula
vill du vara fri som du säger, så försök lägga rökningen (och alkoholen, om du dricker väldigt regelbundet) åt sidan, båda är ju beroendeframkallande, och ett beroende är väl så långt från frihet man kan komma.
om du ändrar din livsstil till att inte röka, dricka bara ibland och träna mer, så trivs du säkert bättre med det än dina tidigare vanor:)
Black Star Abyss
2008-06-26, 13:51
Sånt här fattar jag inte. Det är GOTT att äta nyttigt. Lax, potatis & spenat till middag. Gröt och ägg till frukost. Vitkålssallad till mellanmål osv. *drool* Det är också roligt att träna. Jag klättrar redan på väggarna två veckor in i semestern för att jag inte kan göra mer än kroppsliga övningar här. Samtidigt röker jag inte, och jag snusar inte heller. Dricker alkohol gör jag så klart, men det blir oftast en gång i månaden och då blir jag aldrig så där stupfull så man tappar kontrollen.
Vad jag vill ha sagt är att jag förstår inte vad det är som är så svårt med att vara sund? För mig är det en naturlig del av livet och jag trivs med det. Sen kan man ta en grisdag varje fredag eller varannan då man äter en påse chips, en skål med dip och en flaska cola. *popcorn*
Lite för mycke "vill äta kakan och samtidigt ha den kvar" här på Kolo inför sommar/beach-säsongen tycker jag.
Att du ens resonerar kring möjligheten att "pajja" kroppen med ett "ytligt gott samvete" är rätt illa... *screwy*
Det är en fråga om prioriteringar.
Är det tillräckligt viktigt för dig att ha "den ultimata Brad Pitt kroppen" så tar du tag i det som måste göras och gör det!
För att bara se "fräsch" ut krävs inte särskilt mycket - lite vett kring "intag vs uttag" av kalorier och tillräcklig belastning på gymmet emellanåt.
Brad Pitt kroppen däremot kräver något mer arbete dock, men det har du nog redan fattat...
Du får välja helt enkelt! :cool:
Sånt här fattar jag inte. Det är GOTT att äta nyttigt. Lax, potatis & spenat till middag. Gröt och ägg till frukost. Vitkålssallad till mellanmål osv. *drool* Det är också roligt att träna. Jag klättrar redan på väggarna två veckor in i semestern för att jag inte kan göra mer än kroppsliga övningar här. Samtidigt röker jag inte, och jag snusar inte heller. Dricker alkohol gör jag så klart, men det blir oftast en gång i månaden och då blir jag aldrig så där stupfull så man tappar kontrollen.
Vad jag vill ha sagt är att jag förstår inte vad det är som är så svårt med att vara sund? För mig är det en naturlig del av livet och jag trivs med det. Sen kan man ta en grisdag varje fredag eller varannan då man äter en påse chips, en skål med dip och en flaska cola. *popcorn*
+1 för den! :thumbup:
Du ställer en fråga som det inte går att svara på, eftersom det är svårt för oss andra att gissa vad du lägger in i "röka för mycket", "kröka för mycket" och "vara fri". Du förstår nog också själv att du garanterat inte kan röka, kröka och äta hur och när som helst och a) förvandlas till Brad Pitt i "Fight club" resp. b) fortsätta se ut som Brad Pitt i "Fight club". Om det vore möjligt skulle alla tjockisar se ut som Brad Pitt eller Madonna. Däremot behöver man inte se ut som Brad Pitt för att inte ha ångest över sin kropp.
+1
Du vill ha ett exakt svar på en fråga som är omöjlig att svara på.
Fredrik_S
2008-06-26, 14:06
Det beror mest på var du står nu.
Har du en kropp som edward i american history x kan du nog med rätt måttlig träning 2-3 gånger i veckan och frekvent rökande och drickande behålla den. Se bara till att inte äta alltför mycket totalt per vecka så blir det nog väldigt marginell muskelförlust om ens någon och så länge du inte lägger på dig fett(skapar kaloriöverskott per vecka) så behåller du kroppen.
En bradpittdeffad fightclub-kropp är nog lite knepigare då han har väldigt lite fett på sin kropp i den filmen.
Att ta sig från en smal-fet fet-fet eller bulk-stor kropp till en muskeldeffad är ett annat kapitel....
Jag var på en tre månader semester på Ayanapa en gång i tiden och där jobbade en inkastare som drack 5 öl eller mer varje dag men åt bara ca 2 gånger per dag och måltiderna var typ kycklingsoppa eller liknande. Han hade "fightclubfysiken" hela sommaren. Mång andra säsongare som både åt och drack mycket blev dock feta...
Tror de funkar bra om du rör på dig mycket.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.