handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på mitt träningsschema?


Altec
2008-06-26, 12:25
Tjo
Jag har nu kört med detta schemat ett tag:

Måndag: Bröst/Triceps/Axlar
Tisdag: Ben/Mage
Onsdag: Vila
Torsdag: Rygg/Biceps
Fredag: Bröst/Triceps
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Anledningen till att jag kört bröst/triceps 2ggr i veckan är att de släpar lite. Jag tycker att jag har ökat bra med detta schemat, och då har jag oftast kört till failure. Jag tänker nu lägga in marklyft på Ryggpasset, och tänkte därför flytta Rygg/Biceps till lördag, och flytta fredagspasset till torsdag. Detta vill jag göra för att benen ska palla marklyften då jag alltid får träningsvärk flera dagar efter benpasset.

Så frågan, tror ni att det funkar att köra bröst både måndag och torsdag, eller finns det risk att bli övertränad? (kör 8-10 reps, 3-5 sets)

ChrisDEFC
2008-06-26, 12:35
tycker det ser helt okej ut, jag skulle gjort som följande: börjat med axlarna på många sen kört lite lättare på bröst och biceps på måndag. sen på torsdagspasset skulle jag börjat med bröst och då lägga mig runt 4-6reps/set och köra slut på bröstet och triceps. i övrigt är det väl en rätt normal split.
sen kan du alltid tänka på att det du tycker är att bröstet släpar inte alltid behöver stämma, men det är du ju säkert medveten om och vill ändå förbättra bröst/triceps.

annars kan du skippa bröst/triceps passet och köra ben mån, bröst tis, rygg tors sen börja om på ben på lör el söndag på så sätt tränar du igenom hela kroppen oftare, fast vill du prioritera bröst och triceps så finns det ju andra saker att göra tex lägga dom på olika dagar, tex ben triceps, bröst axlar mage. jaja men som sagt ditt schema såg bra ut, ville bara göra dig uppmärksam på några olika alternativ. kör hårt och ät mycket, det är det som räknas!

Altec
2008-06-26, 13:32
Tack för tipsen om de olika alternativen :) Tur att mitt upplägg såg bra ut, då kör jag vidare på det!