handdator

Visa fullständig version : Nybörjare


Havocboy
2008-06-26, 11:23
Hej där, är helt ny på denna sida och är en Nybörjare vad gäller träning och allt det där.
Jag undrar hur jag ska göra för att bygga upp muskler och förbränna lite fett samt kondition då jag vill själv må bättre men ochså se bättre ut i andras ögon. Lite information om mig är att jag är 17 år, runt 185 i längd, väger kanske runt 80-90 kilo, och har suttit på tok för mycket vid datorn med WoW och Age of Conan, men jag fattade ett beslut förra veckan att jag ska sluta upp med det och börja träna. Så jag började ta promenader, runt 1,5 mil varje dag. Men jag vill uppgradera mig nu så jag undrar, vad ska jag göra?

Mr. Moose
2008-06-26, 11:56
Hej där, är helt ny på denna sida och är en Nybörjare vad gäller träning och allt det där.
Jag undrar hur jag ska göra för att bygga upp muskler och förbränna lite fett samt kondition då jag vill själv må bättre men ochså se bättre ut i andras ögon. Lite information om mig är att jag är 17 år, runt 185 i längd, väger kanske runt 80-90 kilo, och har suttit på tok för mycket vid datorn med WoW och Age of Conan, men jag fattade ett beslut förra veckan att jag ska sluta upp med det och börja träna. Så jag började ta promenader, runt 1,5 mil varje dag. Men jag vill uppgradera mig nu så jag undrar, vad ska jag göra?

Här en bra början.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Välkommen och lycka till.

Havocboy
2008-06-26, 12:03
Tackar tackar, Men vad finns det man kan göra hemma? Har ingen utrustning men är lätt att fixa om det behövs, har 3 mil till närmaste gym.. och den sträckan är nog lite för långt att gå

xodd
2008-06-26, 12:09
Sluta inte spela bara för att du ska börja träna... Det går att kombinera :smash:

Bästa om du har såpas långt till ett gym är väl att börja träna med din egen vikt och använda stolar och dylikt för att få till vissa övningar. Det räcker faktiskt längre än vad man tror....

Lycka till!

KaptenKnäsvag
2008-06-26, 12:13
1, Köp gymkort
2, Studera träning och kost via internet

Och take it from there...

Havocboy
2008-06-26, 12:18
Tackar för alla svar, får se vart det tar mig :)