handdator

Visa fullständig version : Min allergiska reaktion går inte bort!

Zilla
2008-06-25, 09:42
Hejsan!

Jag fick en allergiskt reaktion för tre veckor sedan och doktorn skrev ut en kort kortisonkur + atarax, andra klåddämpande tabletter och en antibiotikakur (som jag skulle påbörja ifall kortisonen inte funkade)

Kortisonen tog bort besvären men 6 dagar efter dess avslut kom besvären tillbaka och jag började på med antibiotikan, besvären fortsatte så jag fick ännu en kortisonkur (mycket starkare och längre den här gången)..nu är jag bara på andra dagen med den här kortisonkuren men jag vaknar fortfarande med svullna ögon, svullet ansikte, klåda osv...klådan har dämpats men svullnaden har förvärrats..

Hur länge skall man vänta innan kortisonen tar bort dessa besvär?
Första kuren som dessutom var med lägre doser hade omedelbar inverkan..

Har någon liknande erfarenheter av denna allergiska reaktion?

Scratch89
2008-06-25, 11:01
Vad var det som utlöste reaktionen?

machine gun
2008-06-25, 11:02
Ring din läkare.

Zilla
2008-06-25, 13:23
Vad var det som utlöste reaktionen?

För lite mer än 3 veckor sedan använde jag en hårborttagningskräm på benen (för första gången, aldrig använt det innan), efter några dagar fick jag prickar på benen som kliade, efter ytterligare ett par dagar fick jag dessa prickar på armar och hals.

Var hos doktorn och han sa att det måste varit en allergisk reaktion som angripit kroppen och att den kanske även orsakat en infektion i kroppen (därmed antibiotika kuren)..nu är jag iförsig på andra dagen av kortison och kommer att vänta någon dag till innan jag kontaktar läkaren igen..men det jag tyckte var så konstigt är svullnaden i ansiktet som inte går ner..den är som mest precis när jag vaknat och minskar utefter dagen..

tigerofsweden
2008-06-25, 13:49
Ring din läkare.

+1 Din läkare om någon borde ju veta.

Zilla
2008-06-27, 16:05
+1 Din läkare om någon borde ju veta.

Dem vet faktiskt inte vad det är..var inne idag igen, för tredje gången..
Detta är det jobbiga med allergi, dem säger att det är näst intill omöjligt att ta reda på vilket ämne kroppen har reagerat så här på..

Det jag kan göra nu är att hoppas på att jag blir bra, och att läkemedlena biter på min kropp =)