handdator

Visa fullständig version : Vita prickar på naglarna!


Maaattias
2003-06-10, 11:39
Vad betyder de?

Näringsbrist? vitaminbrist?? eller?

ingenting?


bara en fundering...

King Grub
2003-06-10, 11:43
Kan bero på att du fått ett slag på nageln. Zinkbrist tror jag också kan vara en orsak.

Vänskap
2003-06-10, 12:02
kika här: http://www.naglar.com/pages_swe/yn_problem_pic_pages/problem4-5.html

goa_killen
2003-06-10, 12:07
Originally posted by King Grub
Kan bero på att du fått ett slag på nageln.

Så de gäller att hålla fingrarna i styr nu under sommarn.. ;)

Barbastark
2011-12-29, 12:14
Kan bero på att du fått ett slag på nageln. Zinkbrist tror jag också kan vara en orsak.

Har också hört detta från personal i vitaminbutik. Jag tar dock 30-35mg/dag som tillskott med zink men får ändå detta ofta. Höja dosen? Eller kan det vara något annat? (är rätt säker på att det inte är från slag).

Holabandola
2011-12-29, 12:25
När man är kraftigt förkyld eller har annan infektion i kroppen, växer naglarna långsammare, det visar sig senare som vita linjer/prickar. Så om du har vita linjer på naglarna kan du fundera tillbaka när och om du har varit förkyld då när den biten av nageln bildades .-)

Barbastark
2011-12-29, 12:29
När man är kraftigt förkyld eller har annan infektion i kroppen, växer naglarna långsammare, det visar sig senare som vita linjer/prickar. Så om du har vita linjer på naglarna kan du fundera tillbaka när och om du har varit förkyld då när den biten av nageln bildades .-)

Ok. Ja det har jag varit. Kanske kan nuvarande prickar förklaras av det. Känns som det kommer oftare än vad jag är sjuk dock..

Kischen
2011-12-29, 12:36
Har också hört detta från personal i vitaminbutik.


De brukar jag klassa som "låg trovärdighet"