handdator

Visa fullständig version : going to rehab


slaskmaskin
2008-06-25, 00:21
Startar en träningsdagbok för att motivera mig själv att få kontinuitet i träningen. Har nyligen råkat ut för min andra korsbandsskada och kommer fokusera på rehabilitering av denna samt viktminskning. Eftersom det blivit en del energiöverskott sen jag skadades så finns det lite att ta av (cirka 15 kg).

Ska åka utomlands en vecka om en liten stund så kommer köra igång den 3 juli med invägning och ta mått. Blir nog en rivstart med en eller två veckor VLCD (modifast el. allevo) därefter siktar jag på 750 kcal underskott om dagen dvs 0,75 kg i veckan till målvikten. Styrketräning kommer jag försöka köra 2-3 gånger i veckan samt cardio nästintill dagligen. Sjukgymnastik 1-2 gånger i veckan samt på egen hand i gymmet.

Förhoppningen är att rehab ska flyta på bra så att jag kan springa marathon i slutet av nästa år vilket jag egentligen hade tänkt göra denna hösten. Återkommer om en vecka.

slaskmaskin
2008-07-06, 19:02
Då kör vi snart igång. Ser med skräckblandad förtjusning fram emot VLCD som vi kickar igång med imorgon. Ska bli intressant att se hur jag reagerar på en sådan kur.

slaskmaskin
2008-07-07, 07:02
Käkade en hel del sista dygnet innan dieten, tänkte att jag skulle passa på. ;) Startvikt blev 96,7 kg. Har köpt Allevi kick start soup thai och kick start shake choklad. Har lagat en thaisoppa nyss och den var ganska vidrig men det känns bra, gillar utmaningar.

Kommer ligga lågt med träningen under dessa två första veckorna för att se hur kroppen reagerar. Möjligtvis blir det några promenader.

slaskmaskin
2008-07-08, 07:12
Okej, dag 1 avklarad. Det blev en riktigt chock. Gick ner 2,4 kg haha.. Känner dock att jag måste lägga in lite frukt och kanske potatis någon gång under dagen i fortsättningen. Ska ta en promenad nu och sen blir det lite rehab på egen hand i gymmet.

Vikt 94,3

slaskmaskin
2008-07-08, 20:07
Köpte Modifast potatis och purjosoppa idag - smakade mkt bättre än allevo. Ska testa lite fler smaker av modifast och förhoppningsvis blir det lite lättare att fullfölja dessa veckorna. I övrigt kommer jag tillåta mig äta 3 små frukter (litet äpple el. tsatsumas) som komplement varje dag.

Har tränat lite smått idag;
30 minuter cykel
45 minuter promenad
3x10 hamstringboll
3x10 väggboll
3x20 benpress 50 kg
3x10 knäböj smithmaskin utan vikter