handdator

Visa fullständig version : Dragkamp vuxen vs barn


MasterChief
2008-06-24, 21:09
Jag funderar på lite olika skojigheter på min dotters kalas. Tänkte det kunde vara roligt med bland annat dragkamp.

Jag väger in på 80kg och fan benkpresar 100kg fem gånger.

Hur många ungar på 6 år tror ni jag kan dra mot för att få en jämn kamp (eller där jag får övertaget och kan låtsas förlora) ?

Hemi
2008-06-24, 21:18
Jag bevittnade nyligen en liknande dragkamp. Låt dem stå i en sluttande grop/sänka som inte syns för mycket, det blir mycket svårt att vinna över det laget. Först har de spjärn, sedan skall de dras uppåt, samt att det blir en viss vinkel till din nackdel. (Tror jag.)

regus
2008-06-24, 21:19
20 stycken kanske. Ungar har damp, inte muskler.
Fast.. kan dom samarbeta på ett vettigt sätt? Hur smart är en sexåring?

joriice
2008-06-24, 21:21
Jag funderar på lite olika skojigheter på min dotters kalas. Tänkte det kunde vara roligt med bland annat dragkamp.

Jag väger in på 80kg och fan benkpresar 100kg fem gånger.

Hur många ungar på 6 år tror ni jag kan dra mot för att få en jämn kamp (eller där jag får övertaget och kan låtsas förlora) ?

:laugh:


Då skall du bjuda 73 ungar, 100 benkar 5 gånger e lika med 73 ungar.*flex*

(ingen aning) jag hade dragit mot 1000 ungar om jag verkligen velat vinna. :D

MasterChief
2008-06-24, 21:30
Jag lär ju inte utveckla mer än min kroppsvikt i drag. En liten skitunge borde rimligtvis kunna åstadkomma 10 kg. Så då bör det hamna någonstans runt 8-10 stycken.

Bobbokrull
2008-06-24, 21:31
Jag tror du klarar av 6 stycken...för 6 st barn blir ändå en hyfsad klump du ska dra. Dessutom var du inte direkt stark så...6-7 stycken, max.

MasterChief
2008-06-24, 21:34
Dessutom var du inte direkt stark.

:(

Men vafan.

Ja, du kanske har rätt.

Hemi
2008-06-24, 21:34
Fast en 6-åring väger väl 20kg+. Vilket blir 4st = 85kg och de har låg tyngdpunkt samt att de kan nog kämpa på rätt så bra. 10st = 200kg++. Nej, det här blev svårt.

MasterChief
2008-06-24, 21:35
Fast en 6-åring väger väl 20kg+. Vilket blir 4st ? 85kg och de har låg tyngd punkt samt att de kan nog kämpa på rätt så bra. 10st ? 200kg++. Nej, det här blev svårt.

Ja, men jag ska ju inte lyfta dem. Det är deras dragförmåga som avgör. De borde väl kunna åstadkomma mer än 10kg i och för sig.

Ja, det blev lite klurigt.

Fysikexperter?

Mapa
2008-06-24, 21:43
ska du alltså köra en seriös dragkamp mot 6åringar!? jag röstar för att du ska stå upp ett tag sen "förlora".. de skulle dem tycka va jätte skoj om dem vann.. 5-6 st borde va lagom

Timme
2008-06-24, 21:44
är du full? :D

haha, bänkpress har inget med dragkamp att göra.

Böj och mark är bättre för dragkamp.

burre
2008-06-24, 21:45
15 barn vann lätt över 3 vuxna på ett barnkalas för ca ett år sen. Detsamma kan gälla även iår.

MasterChief
2008-06-24, 21:49
ska du alltså köra en seriös dragkamp mot 6åringar!? jag röstar för att du ska stå upp ett tag sen "förlora".. de skulle dem tycka va jätte skoj om dem vann.. 5-6 st borde va lagom

Nej, det är inte så seriöst. Men eftersom det är ett gäng ungar visste jag inte om jag skulle dela in dem i lag. Det är ju inte så kul om matchen är slut på två sekunder. Det ska vara lite av sport/äventyrstema på kalaset. Barnkalas i dag har gått helt överstyr och blivit raketvetenskap. Bjuder man inte in Bamse och hans vänner, Amy Diamond och toppar med Tobbe Trollkarl så är man sousse.

är du full? :D

haha, bänkpress har inget med dragkamp att göra.

Böj och mark är bättre för dragkamp.

Jag benkar bara. Och cyklar till jobbet ibland.

15 barn vann lätt över 3 vuxna på ett barnkalas för ca ett år sen. Detsamma kan gälla även iår.

Bra. Det är sånt här jag vill läsa. Mycket bra info.

Timme
2008-06-24, 21:57
Jag benkar bara. Och cyklar till jobbet ibland.
.

Inte så smart kanske? ;D

Börja med böj och mark, nu!

Spader
2008-06-24, 22:20
Inte så smart kanske? ;D

Börja med böj och mark, nu!

Vafalls? Men han cyklar ju? :confused:

Timme
2008-06-24, 22:27
Vafalls? Men han cyklar ju? :confused:

japp :D

Stoltz
2008-06-24, 22:32
är du full? :D

haha, bänkpress har inget med dragkamp att göra.

Böj och mark är bättre för dragkamp.

Haha oväntat att Knäböjen och marklyftens okrönta KK skulle komma in i den här tråden!

Timme
2008-06-24, 22:34
Haha oväntat att Knäböjen och marklyftens okrönta KK skulle komma in i den här tråden!

Bättre övningar för dragkamp än bänkpress i alla fall.

Antagligen de bästa. Frivändningar och ryck är ju bra också. De är dock lite svårare.

Stoltz
2008-06-24, 22:35
Bättre övningar för dragkamp än bänkpress i alla fall.

Antagligen de bästa. Frivändningar och ryck är ju bra också. De är dock lite svårare.

Säger definitivt inte emot dig, men att just du av alla skulle komma med informationen var ju inte helt oförutsägbart :)

Pejij
2008-06-24, 22:39
Varför inte låta det gå som en pyramid? Dvs att dom får skicka fram en tapper kämpe som du skickar till norge, sedan två, tre osv. Så kommer du ju få reda på hur många skitungar de behövs för att du ska trilla av pinnen? :smash:

Bönne
2008-06-24, 22:47
20 st med rätt taktik.
Släpp repet precis när ni ska börja dra så de faller omkull, sedan drar du bara till dig repet. Börjar någon unge gnälla om att repet var över gränsen så hugg tag i nacken på skitungen och vråla att han ska ta det jävligt lugnt med den attityden, han kommer då ge med sig och du kan gå där ifrån som vinnare!

Liten Men Fet
2008-06-24, 23:24
Frågan är hur många 6-åringar man skulle klara av innan dom övermannar en, om man är instängd i ett rum med dom och måste slåss för livet.

Tricklev
2008-06-24, 23:28
Inte så smart kanske? ;D

Börja med böj och mark, nu!

Haha, vafalls, mästerchiefen är en riktigt smart kis.

Frågan är hur många 6-åringar man skulle klara av innan dom övermannar en, om man är instängd i ett rum med dom och måste slåss för livet.

Var det inte 4åringar?

tntballe
2008-06-24, 23:31
Frågan är hur många 6-åringar man skulle klara av innan dom övermannar en, om man är instängd i ett rum med dom och måste slåss för livet.

Man får ta bort nån för den ökade åldern.
http://www.howmanyfiveyearoldscouldyoutakeinafight.com/

Pejij
2008-06-24, 23:38
Man får ta bort nån för den ökade åldern.
http://www.howmanyfiveyearoldscouldyoutakeinafight.com/

hahaa, sjukt test..

Jag fick 25 iallafall xD

Kaboffastar
2008-06-24, 23:46
Alltså.. har ni ingen humor?

De här är ju helt klart den roligaste jävla tråden i år haha. missade ni :

20 stycken kanske. Ungar har damp, inte muskler.
Fast.. kan dom samarbeta på ett vettigt sätt? Hur smart är en sexåring?

eller?

hahahahaha -ungar har damp, inte muskler-

hultman
2008-06-24, 23:49
är du full? :D

haha, bänkpress har inget med dragkamp att göra.

Böj och mark är bättre för dragkamp.

Du och dina jävla böjar och marklyft. För fan! :D Mark och böj är the last resort för snubbar som är svaga och inte bänkar så mycket :9

Liten Men Fet
2008-06-24, 23:49
Alltså.. har ni ingen humor?

De här är ju helt klart den roligaste jävla tråden i år haha. missade ni :



eller?

hahahahaha -ungar har damp, inte muskler-

Jo jag såg det, det var kul jag log inombords.

Timme
2008-06-25, 07:16
Du och dina jävla böjar och marklyft. För fan! :D Mark och böj är the last resort för snubbar som är svaga och inte bänkar så mycket :9

haahaha :D Bänk är the last resort för de som inte kan lyfta tungt från marken eller böja.

En vacker dag bänkar jag också mycket kära du :)

Timme
2008-06-25, 07:17
Säger definitivt inte emot dig, men att just du av alla skulle komma med informationen var ju inte helt oförutsägbart :)

Det bjuder jag på. Visst är det kanske lite töntigt att jag ska rekomendera böj och mark överallt men sanningen är att de är de bästa övningarna som finns. Ryck och stöt hör också till de bästa men de är mer för explosivitet. Tyngdlyftarna tränar äckligt mycket vanlig böj. Böj är typ grunden för allt.

Nitrometan
2008-06-25, 07:45
Böj är typ grunden för allt.
Det här kan man basera en religion på! :bow:

MasterChief
2008-06-25, 09:17
Ok, den här tråden gick ju åt helvete.

Timme, din lilla fjortis, du kommer förstå när du vuxit upp att cykelben och ett par bra pattar är det som behövs för välgång här i livet.

Nåja, det får bli två team med ungar. De får inte ta ut sig helt, för efter dragkampen ska de tävla upp för hammarbybacken.

newb123
2008-06-25, 09:20
Ok, den här tråden gick ju åt helvete.

Timme, din lilla fjortis, du kommer förstå när du vuxit upp att cykelben och ett par bra pattar är det som behövs för välgång här i livet.


MC, kör MC så behöver du inte cykelben.

Nitrometan
2008-06-25, 09:22
Timme, din lilla fjortis, du kommer förstå när du vuxit upp att cykelben och ett par bra pattar är det som behövs för välgång här i livet.
Det beror på vad man definierar som lycka och välgång. Pantani hade bra ben (han saknade iofs tuttarna) och ingen har cyklat snabbare uppför Alpe d'Huez.

Nåja, det får bli två team med ungar. De får inte ta ut sig helt, för efter dragkampen ska de tävla upp för hammarbybacken.
Ska de springa eller cykla?

Ska du jaga dem?
Eller har de nån annan motivation?

skaparn
2008-06-25, 09:25
är du full? :D

haha, bänkpress har inget med dragkamp att göra.

Böj och mark är bättre för dragkamp.

Alltså, jag log åt MC's skämt tills du kom in och förstörde det.

mini
2008-06-25, 09:27
Jag vill inte gå på kalas hos MC. För mycket jobb för lite tårta.

newb123
2008-06-25, 09:28
Jag vill inte gå på kalas hos MC. För mycket jobb för lite tårta.

Jag vill bara komma om det finns hoppborg.

Nitrometan
2008-06-25, 09:30
Jag vill inte gå på kalas hos MC. För mycket jobb för lite tårta.
Hade du tänkt smita in som 6-åring?

Såååå kort är du inte. ;)

Nitrometan
2008-06-25, 09:39
Hittade ett bevis för att man kommer långt i livet med cykelben och tuttar: http://www.idg.se/2.1085/1.169527

Cyklar i Merida Ladies på somrarna och jobbar på Zipper på vintrarna.