handdator

Visa fullständig version : När?


Goffinator
2008-06-24, 17:49
Halloj.

Jag är relativt ny inom detta ämne, men har fått en del tips och så av min bror. Jag har hittills, från och med då jag började runt 1-2 månader tillbaka, först tagit en proteindrink INNAN träning och sedan tagit en gainer EFTER träning. Det jag funderar på är om detta är enough? Och är det t.ex. viktigare att man tar en proteindrink EFTER träning än innan? Skall jag i sådana fall ta både en gainer och en proteindrink? Som sagt, jag är inte 100% på allt som har med detta och göra och därför är jag tacksam om jag får en del tips och dylikt.

King Grub
2008-06-24, 17:53
Halloj själv.

Vassleprotein ger lika stor stimulans av nybildningen av muskelprotein efter passet om man tar drinken före som efter träningen. Man har aldrig undersökt den direkta akuta effekten av intag före och efter, men sämre blir det knappast. Det låter som om du har ett bra upplägg.

Du behöver inte använda proteinpulver vid något annat tillfälle, om du får tillräckligt med protein från kosten. Men det går bra att använda proteinpulver även vid andra tillfällen, som vilken proteinkälla som helst (det är ju bara vanligt mjölkprotein det handlar om), om du vill, men det är mer en fråga om enkelhet och bekvämlighet än skillnad i "effekt".

Heggen
2008-06-25, 15:44
Tjena!
Jag är också ny just när det gäller sånna här saker. Jag är ute och springer och tränar kamsport men hur ofta bör man köra styrke träning för att behöva ta kosttillskott och behöver man det ifall man är ute och springer m.m?

King Grub
2008-06-25, 15:47
Man behöver inte använda kosttillskott alls, om man täcker behoven av näringsämnen från kosten.

Det finns ingen gräns för hur länge eller hur mycket eller hur ofta man skall träna för att använda kosttillskott.

mallow
2008-06-26, 15:22
Man behöver inte använda kosttillskott alls

Galningarna på den här sidan håller inte riktigt med ;)

http://www.abcbodybuilding.com/laywindownon.php