handdator

Visa fullständig version : Hårdrockande lärare blev uppsagd


LadyInsane
2008-06-24, 13:06
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1400193.svd

Hans anställning som estetlärare var en vecka gammal när skolans rektor gav honom sparken. Lärarens medverkan i ett hårdrocksband var högst omoralisk och stred mot skolans värdegrund, ska rektorn ha sagt enligt en anmälning till JO.

Enligt den sparkade läraren hävdade rektorn att den övriga personalen på gymnasieskolan utanför Västervik inte kunde acceptera en hårdrockande kollega, och att barnens föräldrar förmodligen inte heller skulle göra det.

Min kommentar: Vad sjutton kan det ha varit för hårdrocksband som strider mot "skolans värdegrund"? Jag tänkte ifall det kanske hade kunna varit ett "vikingarock-band", men då hade väl tidningarna varit snabba med att rapportera om att det var ett nazi/skinhead-band?

LadyInsane
2008-06-24, 13:09
Oj, fel i topic. En snäll moderator kan väl ändra?

Tomten
2008-06-24, 13:14
Det kan ju vara den eviga striden mellan true metal och göteborgsmetal.

Spelade han i ett göteborgsmetal band så var nog föräldrarna bara "FUCK SHIT ALLTSÅ, han har nog inte stått på ett snöklätt berg och headbangat i -20c, vi kan inte acceptera en sån mes".




Eller så kanske det var en kristen skola? ;)

Nitrometan
2008-06-24, 13:27
Eller så kanske det var en kristen skola? ;)
Inte omöjligt i Västervik.

Men man undrar ju.

Visste de inte det innan de anställde honom.

Kryssade han inte i "Jag är en hårdrockande albatross från Lidl"-alternativet? :confused:

NiXPhoenix
2008-06-24, 13:30
Tja, säg det... Stod inte mer på DN, det är bara samma klipp från TT.

Om det nu var en "vikingarockare" hoppas jag skolan åker på skadestånd.
Man måste kunna få ha sina egna värderingar.

MasterChief
2008-06-24, 13:33
Oavsett så har han ju jävligt mycket cred att inkassera från sina hårdrockande polare. Sparkad pga av hårdrock. Det är tungt.

Whistler
2008-06-24, 13:36
Min svenskalärare på gymnasiet och jag lirade i ett dödsmetall-band ihop runt 2002. Ingen som reagerade på det, trots att han hade hår till midjan och skinnbyxor på sig i skolan. :D

Daniiiel
2008-06-24, 13:37
Fan va löjligt, att det ens finns så fördomsfullt folk i världen..

Bonnie
2008-06-24, 13:45
Mera info:
http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=3849100

Bandet heter Blodsrit.

Bonnie
2008-06-24, 13:47
Bandets hemsida: http://www.blodsrit.se/

mini
2008-06-24, 13:53
Läser man texterna kan jag förstå rektorn. Man kan inte ha en estetlärare så uppenbart utan smak.

Snafu
2008-06-24, 13:55
Rektorn kanske var synthare.

MilkmaN
2008-06-24, 13:56
Bandets hemsida: http://www.blodsrit.se/

Vilken läskig sida. Seriöst!

Spader
2008-06-24, 13:57
Min svenskalärare på gymnasiet och jag lirade i ett dödsmetall-band ihop runt 2002. Ingen som reagerade på det, trots att han hade hår till midjan och skinnbyxor på sig i skolan. :D



min svensklärare var från skåne, han fick sluta efter 2 terminer.

Corpobal
2008-06-24, 13:59
Skulle vara kul om det var en kristen skola som anställt honom. För övrigt var ju inte bandets musik så dålig, han kanske skulle spelat Metallica-covers istället så han fick behålla jobbet.

Ps. Metallica?! Bögmusik för bögar!

C.E.J.
2008-06-24, 14:08
Bandets hemsida: http://www.blodsrit.se/

Hur kan man hålla på så där som vuxen egentligen. "The well of light has finally dried" :laugh:

jwzrd
2008-06-24, 14:15
Hur kan man hålla på så där som vuxen egentligen. "The well of light has finally dried" :laugh:

Knappast fånigare än valfri textrad eller titel från valfritt band.

Ants
2008-06-24, 14:20
Haha jävlar.. kolla på deras hemsida, och tryck sen på "Blodsrite".

Dyrkar dom satan på ngt sett? :O..läskiga snubbar xD

Bonnie
2008-06-24, 14:22
Det är nog som de flesta black-metal band i Sverige, mest fräck image.

Corpobal
2008-06-24, 14:26
En sak som är rätt bra med black metal är att man kan sålla bort alla enfaldiga människor som inte vet vad en metafor är eller har tankeförmågan att förstå densamma. Därmed inte sagt att all black metal-text är metaforisk.

Piranha
2008-06-24, 14:57
"Torstensson kontaktade juristerna på Sverige kommuner och Landsting innan han fattade beslutet att säga upp Emil Koverot bara en vecka efter det att han provanställts på ett år. Tillsammans analyserade de texterna i gruppen Blodsrits låtar."

Tja det passade väl helt enkelt inte, jekla whinande bara.

Trance
2008-06-24, 14:58
Vilken läskig sida. Seriöst!

Exakt. Använda frames år 2008.

Rock'nRoll
2008-06-24, 15:01
Spelar man i ett så dåligt band som blodsrit ska man ha sparken.

Whistler
2008-06-24, 15:17
Exakt. Använda frames år 2008.

:laugh:

Hemi
2008-06-24, 15:34
Rektorn kanske var synthare.
:laugh:


Vi vet inte om läraren predikade sina sångtexter för eleverna.

DET finns det annars exempel på i västerländska demokratier där i de skolor som skall vara helt fristående religion ändå jobbar born again lärare som dagligen och i undervisningen styr in skolbarnen i Jesusläror som de inte kan värja sig mot. Nu snackar vi inte religionskunskap eller historia. Det anser jag vara 1000ggr värre än vad än nu den där hårdrockaren spelar i för band.

Pudzianovski
2008-06-24, 15:34
Blodsrit är ju rätt tråkig och dålig black metal. Fast de är ju fortfarande 10 gånger bättre än Burzum.

Bonnie
2008-06-24, 15:40
Expressen:
http://www.expressen.se/nyheter/1.1209222/spelade-hardrock-da-blev-emil-uppsagd

och aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2749396.ab

Tricklev
2008-06-24, 16:07
Självklart skulle han ha sparken, han är ju ond(tm symbol här).

Nitrometan
2008-06-24, 17:50
Om det nu var en "vikingarockare" hoppas jag skolan åker på skadestånd.
Men inte annars?

Vi hade ju en SD-lärare härnere som blev av med jobbet. Där blev det inget skadestånd.

Man måste kunna få ha sina egna värderingar.
Hur vet du att det är hans egna och inte nån annans värderingar?

Dissector
2008-06-24, 18:02
Tacka vet jag Norge. Där är Darkthrone's Nocturno Culto (just det!) förskollärare! :D

http://www.spirit-of-metal.com/membre_groupe/photo/Nocturno_Culto-5746.jpg

Bahir
2008-06-24, 18:11
Bra PR för bandet, nu kanske de blir kända, signas och får en massa gig, så kan han vara rockmusiker på heltid. Eller kanske inte.

Sleigh
2008-06-24, 18:13
Rektorn kanske var synthare.

qWRBzlojN4Y

Hades
2008-06-24, 18:14
Kan väl inflika att skolan i fråga är en särskola för svaga elever, så det är lite känsligare än ett vanligt gymnasium. Därmed inte sagt att han var olämplig eller att det var rätt att ge honom sparken.

Mirre
2008-06-24, 18:36
Folk har inte fått jobbet under sin provanställning för mindre bagateller. Notera att han var Provanställd och då behöver inte arbetsgivaren ha några argument för att med omedelbar verkan tacka nej till arbetstagaren. Dessutom kan det även ha varit andra bakomliggande orsaker som inte massmedia tycker är intressant nog för läsare att läsa om som låg till grund för att arbetsgivaren sa upp den provanställde som t ex uppförande. Vissa platsar helt enkelt inte i "gruppen" och det bör man ta hänsyn till för att visa sin respekt för sina befintliga anställda.

Kanske dök det upp en bättre kandidat, helt enkelt?

Sleigh
2008-06-24, 18:40
Kanske dök det upp en bättre kandidat, helt enkelt?

Men vore det inte bättre och ge den anledningen då när de sparkade honom? Att ge hårdrocks-anledningen och egentligen ha ett annat motiv låter märkligt. Att ens nämna hårdrocksgrejen är märkligt. Fast kanske lite reklam för skolan.

Duffman
2008-06-24, 18:55
man blir ju mörkrädd över hur rektorn resonerar. Lärarnas riksförbund var dock vettigare http://kanonfilm.se/2008/06/24/gillar-hardrock-far-sparken/

Lövbiffen
2008-06-24, 18:58
qWRBzlojN4Y

HAHAHAHAHA :laugh:

C.E.J.
2008-06-24, 19:03
Blodsrit är ju rätt tråkig och dålig black metal. Fast de är ju fortfarande 10 gånger bättre än Burzum.

Det är nog inte så sannolikt :D

Yes
2008-06-24, 19:28
Oavsett så har han ju jävligt mycket cred att inkassera från sina hårdrockande polare. Sparkad pga av hårdrock. Det är tungt.
Jag tänkte inflika ett plusett, tills Hades påpekade följande:

Kan väl inflika att skolan i fråga är en särskola för svaga elever, så det är lite känsligare än ett vanligt gymnasium. Därmed inte sagt att han var olämplig eller att det var rätt att ge honom sparken.
Hårdrockaren blev alltså kickad från särskolan. Det är tungt.

:D

Pudzianovski
2008-06-24, 19:31
Det är nog inte så sannolikt :D

Nä, du har nog rätt. Blodsrit är nog 100 gånger bättre när jag tänker efter.

skaparn
2008-06-24, 20:16
Det kan ju vara den eviga striden mellan true metal och göteborgsmetal.

Spelade han i ett göteborgsmetal band så var nog föräldrarna bara "FUCK SHIT ALLTSÅ, han har nog inte stått på ett snöklätt berg och headbangat i -20c, vi kan inte acceptera en sån mes".



Exakt. Jag skulle aldrig skicka mina barn till någon som lyssnar på In Flames.

Rock'nRoll
2008-06-24, 20:39
Tacka vet jag Norge. Där är Darkthrone's Nocturno Culto (just det!) förskollärare! :D

http://www.spirit-of-metal.com/membre_groupe/photo/Nocturno_Culto-5746.jpg

HAHA! WTF? Allvarligt?

Buken
2008-06-24, 22:12
Vilken skola gällde saken?

Stoltz
2008-06-24, 22:20
Hur kan man hålla på så där som vuxen egentligen. "The well of light has finally dried" :laugh:

Ja, haha, det är så sjukt mycket bättre med texter som...
"With the taste of your lips I'm on a ride
You're toxic I'm slippin' under
With the taste of the poison paradise
I'm addicted to you, don't you know that you're toxic?
And I love what you do, don't you know that you're toxic?"

och

"Life goes on as it never ends
Eyes of stone observe the trends
They never say forever gaze if only...
Guilty roads to an endless love
(Endless love)
There's no control
Are you with me now
Your every wish will be done"

För att inte tala om


"Where’s all mah soul sistas
Lemme hear ya’ll flow sistas

Hey sista, go sista, soul sista, flow sista
Hey sista, go sista, soul sista, go sista

He met Marmalade down in old Moulin Rouge
Struttin’ her stuff on the street
She said, “Hello, hey Jo, you wanna give it a go?” Oh! uh huh

Giuchie, Giuchie, ya ya dada (Hey hey hey)
Giuchie, Giuchie, ya ya here (here)
Mocha Chocalata ya ya (Oh yeah)
Creole lady Marmalade "


Jo fan, låttexter är rena handböckerna till hur en vuxen bör hålla på.

Bahir
2008-06-24, 22:35
Jag skulle ta en metal/rocktext över rap/"R&B"/modern pop vilken dag som helst...

Torwald
2008-06-24, 22:38
"Torstensson kontaktade juristerna på Sverige kommuner och Landsting innan han fattade beslutet att säga upp Emil Koverot bara en vecka efter det att han provanställts på ett år. Tillsammans analyserade de texterna i gruppen Blodsrits låtar."

Tja det passade väl helt enkelt inte, jekla whinande bara.

Äntligen någon som skriver något vettigt. Nyckelordet i hela den här diskussionen är ju PROVANSTÄLLNING. I Sverige, Kollektivavtalets Heliga Land, kan man inte bara peta folk hur som helst! Har ni aldrig hört talas om saklig grund? Om han petats från sin tjänst för att han var hårdrockare hade skolan fått det ganska hett om öronen.

Tricklev
2008-06-25, 00:04
Haha Stoltz, snacka om att vara desperat när man får dra upp någon Britney Spears text för att kunna hävda att metal inte är löjligt. :)

Angel
2008-06-25, 00:08
Läser man texterna kan jag förstå rektorn. Man kan inte ha en estetlärare så uppenbart utan smak.

+ 3miljoner

Stoltz
2008-06-25, 00:09
Haha Stoltz, snacka om att vara desperat när man får dra upp någon Britney Spears text för att kunna hävda att metal inte är löjligt. :)

*kissass*

Hon är dock ett väldigt bra exempel på någon som sjunger precis den sortens låttexter som i så fall skulle vara "normala". Jag menar, om man gnäller på en metallåttext när övriga genrer låter som i mina exempel... Ja, jag vet inte du...

LoTiX
2008-06-25, 00:11
Galet vad folk diskrimineras för. Vad blir det härnäst? Mörkhyade?

Tricklev
2008-06-25, 00:13
Men samtidigt så är det väll ingen som inte skrattar åt Britneys skittexter också?
Om du ska försvara metalltexter med "lawl detta kan du inte skratta åt!", för att sedan hänvisa till seriösa grejer såsom Britney, ja, va i?

Låt oss istället jämnföre Blodsrit texter med en riktig låt.

Like a bird on the wire,
Like a drunk in a midnight choir
I have tried in my way to be free.
Like a worm on a hook,
Like a knight from some old fashioned book
I have saved all my ribbons for thee.
If i, if I have been unkind,
I hope that you can just let it go by.
If i, if I have been untrue
I hope you know it was never to you.

Like a baby, stillborn,
Like a beast with his horn
I have torn everyone who reached out for me.
But I swear by this song
And by all that I have done wrong
I will make it all up to thee.
I saw a beggar leaning on his wooden crutch,
He said to me, you must not ask for so much.
And a pretty woman leaning in her darkened door,
She cried to me, hey, why not ask for more?

Oh like a bird on the wire,
Like a drunk in a midnight choirhave tried in my way to be free.

g5VRxe-i3pM

Med det sagt så tycker jag inte att all metall är löjlig, Blodsrit däremot verkar rätt löjliga.

Stoltz
2008-06-25, 00:20
Men samtidigt så är det väll ingen som inte skrattar åt Britneys skittexter också?
Om du ska försvara metalltexter med "lawl detta kan du inte skratta åt!", för att sedan hänvisa till seriösa grejer såsom Britney, ja, va i?

Låt oss istället jämnföre Blodsrit texter med en riktig låt.




Min poäng var snarare att majoriteten musik har otroligt löjliga texter, som handlar om allt från stuvade lamm till ett sorgset möte mellan två främlingar. Det är sällan nya saker kommer fram, utan det är mest ett enormt jävla ältande. Men att fråga sig "Hur kan en vuxen hålla på så" när det handlar om låttexter känns lite lustigt när man kollar på vad som faktiskt finns där ute.

Tricklev
2008-06-25, 00:25
Min poäng var snarare att majoriteten musik har otroligt löjliga texter, som handlar om allt från stuvade lamm till ett sorgset möte mellan två främlingar. Det är sällan nya saker kommer fram, utan det är mest ett enormt jävla ältande. Men att fråga sig "Hur kan en vuxen hålla på så" när det handlar om låttexter känns lite lustigt när man kollar på vad som faktiskt finns där ute.

Ja, jag håller med dig, vet inte varför jag sa emot riktigt, majoriteten av människor som hägglar diverse låttexter är ändå idioter utan självinsikt.

Nu kan jag inte ens själv läsa meningarna jag bygger upp, det är dags att sova, skyller på att dagens enda måltid var en 90grams hamburgare, så går det när man inte planerar dagen bättre.

Godnatt.

Stoltz
2008-06-25, 00:27
Ja, jag håller med dig, vet inte varför jag sa emot riktigt, majoriteten av människor som hägglar diverse låttexter är ändå idioter utan självinsikt.

Nu kan jag inte ens själv läsa meningarna jag bygger upp, det är dags att sova, skyller på att dagens enda måltid var en 90grams hamburgare, så går det när man inte planerar dagen bättre.

Godnatt.
Min dag har varit precis likadan, förutom att burgaren var en pastasallad. Sova nu kanske.

Big_Vik
2008-06-25, 00:55
Blodsrit verkar ju åtminstonne ha ett budskap till skillnad från texter om skrämmande främmande människor vars hår ska kyssas. :D

Big_Vik
2008-06-25, 00:58
Eller jämför med en av världens mest populära (och överskattade?) låtar från ett av de accepterade, "finare" hårdrocksbanden:

If theres a bustle in your hedgerow
Dont be alarmed now,
Its just a spring clean for the may queen.
Yes, there are two paths you can go by
But in the long run
Theres still time to change the road youre on.

Torwald
2008-06-25, 07:53
Galet vad folk diskrimineras för. Vad blir det härnäst? Mörkhyade?
Jag vet inte om du syftar på situationen som sådan, eller anledningen till att hans anställning upphörde. Om du syftar på det senare vill jag bara påpeka att hårdrockare inte klassificeras som någon etnisk grupp, och de kan därför inte, i juridisk mening, diskrimineras.

I juridisk mening kan man bara, förutom etnisk tillhörighet, diskrimineras för könstillhörighet, religion (eller annan trosuppfattning), sexuella läggning eller funktionshinder.

Om inte hårdrockare räknas som funktionshinder, det är högst oklart :D


För övrigt förstår jag inte hur alla orkar fortsätta spy galla över skolan. Ni har ju ingen som helst aning om den verkliga anledningen till varför han fick sparken, han kanske var värdelös? Han fick ju provanställningen från början, eller hur, så SÅ fördomsfull ledning verkar ju inte skolan ha, trots allt. Jag tror han är en attention whore som whinar för att han var för kass för att få anställning.

skaparn
2008-06-25, 08:31
Ja, jag håller med dig, vet inte varför jag sa emot riktigt, majoriteten av människor som hägglar diverse låttexter är ändå idioter utan självinsikt.

Kanske, men E-type tillhör inte majoriteten. Jag diggar E-type starkt. Och detta helt utan ironi, han är helt klart Sveriges technokung, popkung och discokung. KUNG!

I’ve got all systems going nothing standing in my way
I should be far down the road but I'm not
Something's holding me back like a wild boar attack
and I've got you by my side but you're not

[Bridge:]
Do you remember when we thought there was no end
a shooting star around the sky
Do you remember when you were from heaven sent
how far the wind could make me fly

[Chorus:]
Angels crying, when you're far away from me
Always trying, I will make you see
Angels crying, (the angels cry), when you're far away from me
No denying, (there’s no deny), we were meant to be

I tumbled from the sky where I was soaring so high
never thought that I could fall back to the ground
Somewhere along the ride I found that we can't stop the tide
it's time for me to buy another round

mini
2008-06-25, 08:38
Min poäng var snarare att majoriteten musik har otroligt löjliga texter, som handlar om allt från stuvade lamm till ett sorgset möte mellan två främlingar. Det är sällan nya saker kommer fram, utan det är mest ett enormt jävla ältande. Men att fråga sig "Hur kan en vuxen hålla på så" när det handlar om låttexter känns lite lustigt när man kollar på vad som faktiskt finns där ute.

Jag kanske är inkonsekvent och dum, men jag tycket att det är skillnad på menlöst triviala texter om möten mellan två främlingar och en text om hur man mördar en präst och håller upp hans avhuggna huvud i håret.

bertbert
2008-06-25, 08:40
Jag kanske är inkonsekvent och dum, men jag tycket att det är skillnad på menlöst triviala texter om möten mellan två främlingar och en text om hur man mördar en präst och håller upp hans avhuggna huvud i håret.

Asså hallå, va inte så inskränkt! Försök vara lite open-minded, va!





:D

Buken
2008-06-25, 09:06
Nu har jag kollat upp det hela, sångaren i bandet är min tatuerare ;O Jag har gratis ex av deras skiva !:naughty:

Herr Oberst
2008-06-25, 17:15
Jag tror han är en attention whore som whinar för att han var för kass för att få anställning.

Det där är väl redan fastställt till 100%. Därmed kan man knappast heller kalla honom för hårdrockare heller. Inte ens Darin skulle väl sjunka så lågt.

Coldsmith
2008-06-25, 17:30
Men samtidigt så är det väll ingen som inte skrattar åt Britneys skittexter också?
Om du ska försvara metalltexter med "lawl detta kan du inte skratta åt!", för att sedan hänvisa till seriösa grejer såsom Britney, ja, va i?

Låt oss istället jämnföre Blodsrit texter med en riktig låt.

Like a bird on the wire,
Like a drunk in a midnight choir
I have tried in my way to be free.
Like a worm on a hook,
Like a knight from some old fashioned book
I have saved all my ribbons for thee.
If i, if I have been unkind,
I hope that you can just let it go by.
If i, if I have been untrue
I hope you know it was never to you.

Like a baby, stillborn,
Like a beast with his horn
I have torn everyone who reached out for me.
But I swear by this song
And by all that I have done wrong
I will make it all up to thee.
I saw a beggar leaning on his wooden crutch,
He said to me, you must not ask for so much.
And a pretty woman leaning in her darkened door,
She cried to me, hey, why not ask for more?

Oh like a bird on the wire,
Like a drunk in a midnight choirhave tried in my way to be free.


Med det sagt så tycker jag inte att all metall är löjlig, Blodsrit däremot verkar rätt löjliga.

Så du lägger in en av historiens mest kända lyrik och länkar inte in originalsångaren och poeten. Leonard Cohen ftw :smash:

Så här ska det låta:

L39wiIiVFSo

Fast synd bilden är fjantig. Cohen är härlig live.

Tricklev
2008-06-25, 17:45
Så du lägger in en av historiens mest kända lyrik och länkar inte in originalsångaren och poeten. Leonard Cohen ftw :smash:

Så här ska det låta:

L39wiIiVFSo

Fast synd bilden är fjantig. Cohen är härlig live.

Jag slog till med hans son istället, Adam Cohen, finns en hel del dåliga Cohen spelningar där han rör runt texten lite för mycket, och hade inte tid att lyssna igenom dom, dock så är Leonard Cohen är skitbra, ja.

Coldsmith
2008-06-25, 17:47
Jag slog till med hans son istället, Adam Cohen, finns en hel del dåliga Cohen spelningar där han rör runt texten lite för mycket, och hade inte tid att lyssna igenom dom, dock så är Leonard Cohen är skitbra, ja.

Jo jag förstår :).
Adam cohen duger helt klart... är ju samma släkte så :D.

Och visst är det klass-skillnad i lyrik minsann.

Hemi
2008-06-25, 19:13
Det där är väl redan fastställt till 100%.

Fast jag håller fortfarande inte med. Tvärtom, det handlar väl om en liten ort, att inte "passa in" för att det finns en drös pingstvänner på skolan tycker jag är skönt att han bestrider. Man kan gå till tidningarna för sådana saker. Det är antagligen det bästa i det här fallet. Alternativt hade han kunnat gå hem och "whina" eller bara acceptera att de satt sig på honom men han slogs lite istället. Personligen skulle jag aldrig palla att jobba ihop med en massa jesusister men jag skulle, om jag var riktigt angelägen om att få det där jobbet och om jag brydde mig om eleverna och min ort, snarare försöka slå ett hål i den där pingstmuren, än att låta dem vinna. Ta över helt enkelt i stället för att bara jamsa med. Att tala ut i tidningen i det här fallet är snarare att ha stake. Det tog ju lite kraft ändå, annars skulle den här tråden exempelvis inte finnas.

grisbil3n
2008-06-26, 03:25
Kan nog fan förstå varför man inte vill anställa en person som är medlem i ett band som representerar en genre som är känd för våld och annat mindre acceptabelt.

tron
2008-06-26, 07:05
Kan nog fan förstå varför man inte vill anställa en person som är medlem i ett band som representerar en genre som är känd för våld och annat mindre acceptabelt.

Ja jag tycker också det var rimligt av herr rektorn. Sen att seriösa "hårdrockare" oftast är genomsnälla personer är en annan sak.

grisbil3n
2008-06-26, 07:14
Ja jag tycker också det var rimligt av herr rektorn. Sen att seriösa "hårdrockare" oftast är genomsnälla personer är en annan sak.

Denna liraren är säkert genomsnäll, och då ska man väl fan inte låtsas vara något annat. Nu fick han sitt straff :)

skaparn
2008-06-26, 09:00
Kan nog fan förstå varför man inte vill anställa en person som är medlem i ett band som representerar en genre som är känd för våld och annat mindre acceptabelt.

http://image.guardian.co.uk/sys-images/Music/Pix/pictures/2007/03/12/liamgallagher460.jpg

Liten Men Fet
2008-06-26, 09:28
Kan nog fan förstå varför man inte vill anställa en person som är medlem i ett band som representerar en genre som är känd för våld och annat mindre acceptabelt.

Nu var han väl inte gansta rappare som ville kappa en nigga in da head?

Jag skulle aldrig våga anställa en rappare.

grisbil3n
2008-06-26, 11:34
Hehe, man bör ta sig en funderare över vad black metal är (uttalat sett). Misantropi, elitism, våld och hat och annat i en mer eller mindre förvirrad blandning. Klart som fan att det är en subkultur som i teorin inte är förenlig med kommunalt pedagogiskt arbete.

hahavaffan
2008-06-26, 17:23
min svensklärare var från skåne, han fick sluta efter 2 terminer.Han var ju uppenbart inte särskilt bra på sitt jobb, så det var säkert därför han fick sparken. ;)

Pudzianovski
2008-06-27, 15:23
En intervju på TV4 med Emil.

http://www.youtube.com/watch?v=7Tw595LXSd4